HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE: Wifi/hifi

Wifi/hifi 12 Maj 2019 15:59 #11668

• Thomas
  • Thomas's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 8
  • Modtagne Tak: 74
Om nogen tid får jeg en "dims" så jeg har mulighed for at afspille musik fra pc og evt telefon via wifi, men kan kvaliteten være god nok via wifi i forhold til kabel?
Selvfølgelig afhænger det af afsender og modtager men sker der noget med lydkvaliteten når render gennem luften via wifi (2,4 ghz) ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Wifi/hifi 12 Maj 2019 21:53 #11669

• Boydk
  • Boydk's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Omdømme: 1
  • Modtagne Tak: 10
2,4/5 GHz, med mindre udstyret allerede er outdated :-D

Wifi/hifi 12 Maj 2019 23:13 #11670

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Boydk skrev: 2,4/5 GHz, med mindre udstyret allerede er outdated :-D

Det er vist at skyde lidt over målet for der er virkelig mange streamere der kun kører 2,4 ghz, selv den populære Yamaha WXC-50.
2,4 ghz burde vel også være ok? Godt nok er hastigheden noget højere på 5 GHz men rækker også noget kortere.

Evt kan jeg prøve at køre kablet fra streamer til router og så 5 GHz resten.

Men som sagt, tabes der noget i "luften" ?

Wifi/hifi 13 Maj 2019 14:39 #11671

• Boydk
  • Boydk's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
Tror, du kan læse mange post´s på "nettet" fra folk, der taler om "tydelige" forbedringer, når de går fra wifi til kabel.
Hvorvidt der er noget om snakken, aner jeg ikke. Kan s´gu ikk´ få min riaa til at køre trådløst :-p

Wifi/hifi 13 Maj 2019 15:00 #11672

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Boydk skrev: Tror, du kan læse mange post´s på "nettet" fra folk, der taler om "tydelige" forbedringer, når de går fra wifi til kabel.
Hvorvidt der er noget om snakken, aner jeg ikke. Kan s´gu ikk´ få min riaa til at køre trådløst :-p

Det kunne du nok godt hvis du ville, man kan få så mange sjove ting på ebay og styr på elektronikken har du jo :-p ;-) ;-)

Wifi/hifi 13 Maj 2019 17:56 #11673

• Kjeldsen
  • Kjeldsen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 3
  • Modtagne Tak: 63

Thomas skrev:

Boydk skrev: Tror, du kan læse mange post´s på "nettet" fra folk, der taler om "tydelige" forbedringer, når de går fra wifi til kabel.

Det kunne du nok godt hvis du ville, man kan få så mange sjove ting på ebay og styr på elektronikken har du jo :-p ;-) ;-)

Igår spillede jeg via wifi fra min nas til min telefon. Efter en time lå der en masse Bits på gulvet (lige linje fra router til telefon). Heldigvis viste det sig at være LSB alle sammen så lyden var fin.

Sidste redigering: af Kjeldsen.

Wifi/hifi 14 Maj 2019 08:24 #11674

• WymaxReborn
  • WymaxReborn's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 11

Kjeldsen skrev: Igår spillede jeg via wifi fra min nas til min telefon. Efter en time lå der en masse Bits på gulvet (lige linje fra router til telefon). Heldigvis viste det sig at være LSB alle sammen så lyden var fin.

Lidt træls at skulle støvsuge efter hver lytning...
Alle de påståede dobbeltprofiler på Trustpilot , men det kræver stadig kun én person at have skyklapper på... Magtens vilje er stor!

Sidste redigering: af WymaxReborn.

Wifi/hifi 14 Maj 2019 08:50 #11675

• Boydk
  • Boydk's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member

WymaxReborn skrev: Lidt træls at skulle støvsuge efter hver lytning...

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Wifi/hifi 15 Maj 2019 07:50 #11676

• Lydjørgen
  • Lydjørgen's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 4
Kan man samle data op og leverer dem i korrekt takt , kan det vil teknisk være ligegyldigt om det kommer fra en flac-fil cd Wifi eller Tidal,
Der kan være forskelle på den tekniske performes mellem de enkelte metoder, det kan give anledning til lydforskelle.
Men i praksis bør alle metoder kunne bringes til yde det samme teknisk.

Derudover lægges de forskelige typer apparater/kabler parallelt over resten af hi-fi-kæden , kvaliteten af dette udstyrs lydsignatur kan påvirker den samlede lyd, lydsignatur kan ikke måles, kun høres, Denne form for lydsignatur er kun afhængig af de materialer som det aktuelle apparater er realiseret med.
Der kan ikke måles performes forskelle af betydning i den oplevede lyd , men på lokale data, på selve komponenten kan der måles masser af forskelle, forskelle som iøvrigt heller ikke udviser nogen umiddelbar sammenhæng med den oplevede lydsignatur.
Det sidste afsnit har jeg ikke dokumentation for, men det opleves som om det er sådan.
Hi-Fi består af præcision og klang

Sidste redigering: af Lydjørgen.

Wifi/hifi 15 Maj 2019 18:04 #11677

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Det er ikke så meget lydsignatur osv men mere om der sker en forringelse af lyden ved at blive transporteret gennem luften.
Men nu må vi se om jeg kan høre forskellen en af de næste par dage. Altså forskel på en cd og samme cd rippet og kastet gennem luften
Det bliver samme dac så man kan jo håbe på det bedste

Wifi/hifi 15 Maj 2019 18:21 #11678

• Lydjørgen
  • Elite Member
  • Elite Member

Thomas skrev: Det er ikke så meget lydsignatur osv men mere om der sker en forringelse af lyden ved at blive transporteret gennem luften.
Men nu må vi se om jeg kan høre forskellen en af de næste par dage. Altså forskel på en cd og samme cd rippet og kastet gennem luften

Nej da lyden bliver bare lidt mere luftig.

Wifi/hifi 15 Maj 2019 18:23 #11679

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Lydjørgen skrev:

Thomas skrev: Det er ikke så meget lydsignatur osv men mere om der sker en forringelse af lyden ved at blive transporteret gennem luften.

Nå ok, det har jeg nu ellers ikke brug for her :-D

Wifi/hifi 16 Maj 2019 07:01 #11680

• Lydjørgen
  • Elite Member
  • Elite Member

Thomas skrev:

Lydjørgen skrev:

Nå ok, det har jeg nu ellers ikke brug for her :-D

Du kan sandsynligvis høre forskel , eller nogle kan helt sikkert,
Det skyldes det jeg nævner, digital teknik har den fordel at data statisk kan videresendes , opsamles og lagres perfekt , en pakke af digitale ord, eller bare digitale ord kan overføres bitperfekt , uanset om det er Wifi CD osv .

Men for at vi kan hører det som lyd, og ikke bare se en masse ettere og nuller, så skal det digitale ord konverterers og vidresendes i korrekt takt , ,etterne og nullerne skal sættes i bevægelse , som når man drejer på en lirekasse, og her sker ulykkerne jitter hakker og huller i lyden påvirkning fra strømforsyning osv.,
Plus det jeg nævner som lydsignatur, det samme gælder iøvrigt for lirekassen, hver lirkasse lyder forskelligt selv om de spiller den samme kartonrulle med huller, og der bliver drejet helt ens på lirekassen.

Sidste redigering: af Lydjørgen.

Wifi/hifi 16 Maj 2019 21:30 #11687

• Kjeldsen
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jitter har man nu ret godt styr på, og har haft det i mange år. Naturligvis kan der være dårligt designede produktet, men det er der jo også med alt andet hifi.

Wifi/hifi 25 Maj 2019 10:09 #11745

• Kjeldsen
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Til Thomas. Så længe der er tale om envejs kommunikation så bør der ikke være problemer. Audio er envejskommunikation. Vi kan godt have ustabilitet i router, så her skal der optimeres. Jeg har tidligere haft tekniker på da jeg ikke selv kunne nå i mål. Det viste sig at upload hastighed generede download. Da upload blev sat ned, så blev upload stabil. Uden problemer er det altså ikke, men jeg vil mene at problemerne er til at løse

• Side:
  • 1
Leveret af Kunena Forum