HiFi2you Banner11

Wifi/hifi

Mere
4 år 10 måneder siden #11668 af Thomas
Wifi/hifi blev oprettet af Thomas
Om nogen tid får jeg en "dims" så jeg har mulighed for at afspille musik fra pc og evt telefon via wifi, men kan kvaliteten være god nok via wifi i forhold til kabel?
Selvfølgelig afhænger det af afsender og modtager men sker der noget med lydkvaliteten når render gennem luften via wifi (2,4 ghz) ?

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 10 måneder siden #11669 af Boydk
Besvaret af Boydk på emne Wifi/hifi
2,4/5 GHz, med mindre udstyret allerede er outdated :-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 10 måneder siden #11670 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Wifi/hifi

Boydk skrev: 2,4/5 GHz, med mindre udstyret allerede er outdated :-D

Det er vist at skyde lidt over målet for der er virkelig mange streamere der kun kører 2,4 ghz, selv den populære Yamaha WXC-50.
2,4 ghz burde vel også være ok? Godt nok er hastigheden noget højere på 5 GHz men rækker også noget kortere.

Evt kan jeg prøve at køre kablet fra streamer til router og så 5 GHz resten.

Men som sagt, tabes der noget i "luften" ?

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 10 måneder siden #11671 af Boydk
Besvaret af Boydk på emne Wifi/hifi
Tror, du kan læse mange post´s på "nettet" fra folk, der taler om "tydelige" forbedringer, når de går fra wifi til kabel.
Hvorvidt der er noget om snakken, aner jeg ikke. Kan s´gu ikk´ få min riaa til at køre trådløst :-p

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 10 måneder siden #11672 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Wifi/hifi

Boydk skrev: Tror, du kan læse mange post´s på "nettet" fra folk, der taler om "tydelige" forbedringer, når de går fra wifi til kabel.
Hvorvidt der er noget om snakken, aner jeg ikke. Kan s´gu ikk´ få min riaa til at køre trådløst :-p

Det kunne du nok godt hvis du ville, man kan få så mange sjove ting på ebay og styr på elektronikken har du jo :-p ;-) ;-)

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
4 år 10 måneder siden - 4 år 10 måneder siden #11673 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Wifi/hifi

Thomas skrev:

Boydk skrev: Tror, du kan læse mange post´s på "nettet" fra folk, der taler om "tydelige" forbedringer, når de går fra wifi til kabel.
Hvorvidt der er noget om snakken, aner jeg ikke. Kan s´gu ikk´ få min riaa til at køre trådløst :-p

Det kunne du nok godt hvis du ville, man kan få så mange sjove ting på ebay og styr på elektronikken har du jo :-p ;-) ;-)


Igår spillede jeg via wifi fra min nas til min telefon. Efter en time lå der en masse Bits på gulvet (lige linje fra router til telefon). Heldigvis viste det sig at være LSB alle sammen så lyden var fin.
Sidste redigering: 4 år 10 måneder siden ved Kjeldsen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum