HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE: Reloop RP 2000MK2 er slet ikke så ringe

Reloop RP 2000MK2 er slet ikke så ringe 16 Feb 2019 15:42 #11160

• gasolin
  • gasolin's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 1
  • Modtagne Tak: 0
Igennem et stykke tid har min pioneer PD-12D haft tendens til at at skippe i et nummre pga vibrationer fra bestemte steder fra mit gulvet, som jeg troede det var pga mit rack..

Har igennem et stykke tid fået at vide gentagne gange at det eneste der ville hjælpe på problemet var en pladespiller hylde, men jeg var og er lidt tilbageholdene med at lave hulle i min væg.

Til sidst kiggede jeg efter en dj pladespiller, en af dem som bruges i diskoteker og til at scratche med, jeg mente de måtte da være bedre til at modstå vibrationer.

Fandt den her som var på tilbud og da der kun var 9 tilbage til prisen tømte jeg kontoerne og købte den Reloop RP-2000 Mk2

Har altid godt kunne li en technics sl 1210, så en dj pladespiller er jo ikke så ringe for den ligner klassikeren og er væsentligt billigere.

For lidt mere end en uge siden fik jeg bestilt den og fik den dagen efter om fredagen.

Fik den pakket ud og monteret headshellen som er monteret med en reloop om black (ortofon om pickup) og justeret nåletrykket og antiskating (har en elektronisk nålevægt).

Den er direkte drevet og starter og stopper hurtigt (dog ikke super hurtigt men stadig lang bedre end det meste i prisklassen),det mest overraskende er at nu har jeg ikke vibrations problemer, skal selvefølgelig ikke slå på den imens den spiller ellers er der ingen problemer med vibrationer og der er heller noget feedback,mikrofoni.

Hvordan lyder den?

For sige lige ud den spiller imponerende, dermede ikke sagt den spiller bedre end en rega eller project med en f.eks AT95E, men den gør det for mig imponerende, den tracker fint der ikke meget støj fra de plader jeg spiller (som kunne stamme fra en støvet,beskidt plade) og selve hastigheden målet med en android app ligger på 33.2-33.3 omd.

Den har en meget behalig lyd (mine forstærker er en Denon PMA-915R og Mission QX-2 højtaler), hvor toppen føles svagt dæmpet og dermed medvirkende til den behalige top, måske ikke super detaljeret men overraskende behalig at lytte til, som man nok ikke ville forvente fra en billige dj pladespiller, ja i det hele taget en fin balance fra top til bund, den gir sig ikke ud for at være en high end pladespiller, men en entry level dj pladespiler med de fordele en dj pladespiller har som hurtig start,stop og b.la justerbar hastighed, den sagtens kan bruges til hifi og som man ikke er i tvivl om har en technics sl-1210 som forbillede.

En fordel med netop den pladespiller er at man hurtigt kan skifte nålen ud til noget bedre som f.eks en om 10 eller 20 eller 40 for de passer med en Reloop om black.

Da en om 10 nål kun koste ca 400kr uden fragt så det oplagt at opgradere til sådan en hvis man vil forbedre lyden, da en om 20 koster over det dobbelte, ca det samme som en ortofon m2 blue nål koster, som nok ikke vil blive udnytte optimalt med en billig dj pladespiller.

Til prisen er jeg overrasket over den behalige lyd og at jeg nu kan høre plader uden problemer med vibrationer. Jeg kan nu trampe med på de populære toner fra dave brubeck,miles davis,muddy waters,deep purple,pink flyd og gasolin,kim larsen. ;-)

Kan varmt anbefales hvis man har en søn,datter der skal introduceres til vinly eller man selv vil til at høre plader igen efter man har solgt sin pladespiller og ikke vil ofre så meget.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af gasolin.
  • Side:
  • 1
Leveret af Kunena Forum