HiFi2you Banner11

Equalizer APO

  • Kjeldsen
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
4 år 7 måneder siden - 4 år 7 måneder siden #12140 af Kjeldsen
Equalizer APO blev oprettet af Kjeldsen
Der er nu både convolver og VST engine i equalizer APO, så nu skal der leges igen tror jeg.
ARC rumkorrektion er et billigt alternativ til dirac mv, og fås som VST. REW og Rephase kan lave filer til convolveren. EQApo har dog også alt indbygget til helt almindelige IIR filtre.
Vigtigst af alt, det er system wide.
Sidste redigering: 4 år 7 måneder siden ved Kjeldsen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 7 måneder siden #12141 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Equalizer APO

Kjeldsen skrev: Der er nu både convolver og VST engine i equalizer APO, så nu skal der leges igen tror jeg.
ARC rumkorrektion er et billigt alternativ til dirac mv, og fås som VST. REW og Rephase kan lave filer til convolveren. EQApo har dog også alt indbygget til helt almindelige IIR filtre.
Vigtigst af alt, det er system wide.


Så skulle jeg ha købt noget andet end Nanodigi :-) Men jeg er nu ganske godt tlfreds

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
4 år 7 måneder siden #12142 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Equalizer APO
Jeg var tæt på at købe noget minidsp. Men, nu skal der lige leges med PC igen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
4 år 7 måneder siden #12145 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Equalizer APO
Der findes jo også en række gratis VST programmer, og faktisk også room eq - dog kun frekvens og ikke tidsdomæne.

mathaudio.com/download.htm - denne har jeg hurtigt teste, og den loader umiddelbart fint. Jeg har dog ikke foretaget målinger endnu. Jeg har ikke mit lydkort sat til pt. og skal lige have det fundet frem igen.

Jeg er også stødt på info om, at der er fordele ved at bruge VST fremfor convolver ift preringing, men der skal der måske også lige læses lidt mere om.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum