HiFi2you Banner11

USB

Mere
8 år 1 uge siden #1042 af Thomas
USB blev oprettet af Thomas
Jeg har prøvet nogen tid at skifte mellem forskellige USB kabler (Denne type)

Bilag ikke fundet



Nogle af dem skulle have en ekstra skærm, andre var tykkere (Måske bare yderkappen)

Har prøvet i forskellige længder, men må sige at jeg ingen forskel kan høre.

Nu har jeg så ikke prøvet sådanne "printerkabler" til høje priser og det kan også være mit anlæg simpelthen ikke kan afsløre de forskelle der måske kunne være ?

Har i prøvet ?

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nielsen
  • Gæst
  • Gæst
8 år 1 uge siden #1043 af Nielsen
Besvaret af Nielsen på emne USB
Jeg har eksperimenteret en del med USB kabler.

I mit set-up anvender jeg en laptop med Foobar 2000 som afspiller af min musik.
Musikken ligger på en ekstern HDD, som er forbundet med USB.
Fra laptoppen sendes signalet videre via USB til mit USB/SP/DIF interface, som er et Gustard U10 med små modifikationer.

Kablet fra HDD til laptop er 0,5m, kanblet fra laptop til Gustard er 3m.

Jeg har faktisk kæmpet en del, for at få mit computer set-up til at spille ordentligt. Faktisk har jeg gennem tiden haft eller prøvet 5 forskellige USB=>S/P/DIF interfaces, før jeg begyndte at synes om det.

Det var f.eks. alle 3 typer fra M2TECH, som jeg ikke synes om. De var ellers meget populære, specielt de små af dem.
Stello U3 virkede langt bedre, og da jeg kombinerede den med en Big Bear Isolator, begyndte den faktisk, at være ganske udmærket.
Den kørte dog på Bus Power, hvilket jeg ud fra en teknisk vinkel, ikke anså for optimalt.
Jeg fandt så en dag de her Gustard interfaces, som på papiret så lovende ud, tilmed var prisen ikke afskrækkende.
Så den blev købt i en fart, og den holdt sådan set det den lovede.

Kablerne blev der eksperimenteret med i flere omgange. I lang tid brugte jeg No Name kabler fra Elfa, som egentlig fungerede fint.
I forbindelse med en anmeldelse afprøvede jeg Audio Quest Cinnamon, og der var forskel. AQ kablet var mere distinkt opefter, men også lidt stor i bassen IMO, og så har jeg aldrig helt forstået, hvorfor sådan noget skal være så dyrt.
Jeg havde så på et tidspunkt købt et 0,5m Supra USB kabel, som bare havde ligget, men så satte jeg det imellem HDD og Laptop, men det var mest fordi længden var rigtig. Men sørme om ikke det også kunne høres.
Jeg fik så fat i 3M Supra, og det er det jeg bruger nu.
Det er aldeles udmærket, og i forhold til mit gamle No Name kabel, er forskellen tydelig i form af en dejlig sammenhængende lyd, uden tendenser til aggressivitet eller andet utøj.
Og når jeg i dag sammenligner mit computerset-up med et godt CD værk, så får det bare bøllebank på alle fronter. Der er simpelthen en anden dynamik i PC set-uppet, og man kan følge med i musikken på en betydelig mere naturlig måde.
Optisk aflæsning har på en eller anden måde noget nervøst over sig IMO. Måske en lille tendens til gjalden, som er helt fraværende på PC set-uppet.
Og så er der lige det med komforten. Det er altså fedt, at have hele sin musiksamling lige ved hånden i alfabetisk orden, som der aldrig går rod i. Man kan også afspille HiRez filer, Gustard klarer op til 32 bit 384KHz.
Så jeg er faktisk rigtig godt tilfreds med mit PC set-up, hvilket betyder, at jeg simpelthen ikke spekulerer på det mere.
Det kører bare helt upåklageligt.

De ting som jeg yderligere har foretaget, og som IMO har været medvirkende til, at jeg nu gider lytte til PC audio, vil jeg lige kort nævne.

Det er en god ting, at bruge en SSD disk til dit styresystem, det resulterer i bedre lydkvalitet.
Der kan være forskelle på USB tilslutningerne på din computer, på min er den gule klart at foretrække.
Min USB HDD er tilsluttet maskinens eSATA tilslutning, der fungerer det bedst. USB A stikket passer umiddelbart i tilslutningen.
Min HDD har en hjemmestrikket lineær PSU, som også bidrager til bedre lyd.

Ellers vil jeg råde til, at holde maskinen så clean som muligt, ikke at man ikke må installere andre programmer, men de behøver ikke allesammen at starte op sammen med PCén.

Min afspiller anvender et Wasapi plug in, det er den mest vellydende afspiller jeg kender.
Driveren til Gustard er IMO bedst i den nyeste udgave, som følger med U12. Den virker også sammen med U10.
Lad være med at up-sample på computeren, det gør hele den efterfølgende kæde mere jitterfølsom. Hold dig til native format.
Rengør engang imellem USB tilslutningerne med isopropylalkohol, og lad være med at drikke af flasken.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 1 uge siden #1045 af FotoKarsten
Besvaret af FotoKarsten på emne USB
Et USB kabel fiser der 1 og 0 igennem. De kommer ind som 1 og 0, og kommer ud igen som 1 og 0. Kablet kan intet gøre ved de tal, så de bliver flotte eller bedere... og jeg tror faktisk at som på et netværk, bliver data'en flyttet som pakker, som bliver tjekket op af modtageren. Og hvis pakken ikke er ens, bliver den sendt igen. Ellers få man error... Mine billeder jeg laver backup af, bliver heller ikke pæner af at sætte et andet USB kabel på min HD... 8-)

- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -
Det handler om lyden og ikke hvad det er eller har kostet!!!
- - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - -

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nielsen
  • Gæst
  • Gæst
8 år 1 uge siden #1046 af Nielsen
Besvaret af Nielsen på emne USB
Der er mange ting der kan gå galt i USB transmission af signaler.
For det første så er der impedansmatchning på 90 Ohm.
Hertil de sædvanlige forhold for kabler.

Men det er næppe guldstik, ekstra skærmning, som kan gøre en forskel.

Impedansmatch skal være på plads, for at det kan køre smooth.

Men derudover skal man passe på ikke, at stirre sig blind på selve kablet. og de nuller og et taller der løber igennem, der sidder nemlig chips i begge ender, som skal arbejde hårdere, hvis der sker fejl. Og når de gør det, så trækker de mere strøm, og derved støjer de mere.
Den støj kan være meget svær at slippe af med igen, og i sidste ende bliver den enten til jitter eller til højfrekvent støj, som forplanter sig til stelplanerne i dine analoge kredsløb eller begge dele.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 1 uge siden #1047 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne USB
Udfra det du skriver kan jeg kun komme frem til en ting; Enten er mit anlæg slet ikke afslørende nok, eller også har der ikke været ret stor forskel på de kabler jeg har prøvet :lol:

Noget andet er, Nielsen, har du prøvet Rg-179 (Gore) light som almindeligt signalkabel ? Og evt også som digitalkabel ?
Jeg er meget interesseret i hvordan sådanne kabler opfører sig på dit setup.


www.gore.com/en_xx/products/cables/coaxi...imized_RG_cable.html

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nielsen
  • Gæst
  • Gæst
8 år 1 uge siden #1048 af Nielsen
Besvaret af Nielsen på emne USB
Jeg har ikke prøvet letvægtsudgaver af RG kablerne, det giver ingen mening i et set-up, som skal blive på jorden.
Til gengæld har jeg prøvet mange RG 59 kabler, og en del andre digitalkabler.
Mit foretrukne er Canare LV77S, som er et fleksibelt RG59 kabel.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum