HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE: Magnetiske kabler

Magnetiske kabler 12 Okt 2019 16:44 #12366

• Gnavpot
  • Gnavpot's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Modtagne Tak: 6
Det bedste er da den lave pris på magnet kablerne :lol: :lol: :lol: :lol:
Når foden vipper, ved man det er musik !!!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Magnetiske kabler 12 Okt 2019 16:53 #12367

• Thomas
  • Thomas's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 8
  • Modtagne Tak: 77

Gnavpot skrev: Det bedste er da den lave pris på magnet kablerne :lol: :lol: :lol: :lol:

Ja ikk :-D Det næst dyreste strømkabel på 1 meter koster kun 141.500,- + forsendelse - Det dyreste skal man ringe til dem for at få prisen :-D

Magnetiske kabler 12 Okt 2019 19:42 #12368

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 4
  • Modtagne Tak: 35
Der er udtaget på patent på det.
www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&...c7zCH4ezRMFJEWIMQtUL

Sikke en omgang, min tanker falder i retning af en meget omtalt kvindelig dansk forsker.

Magnetiske kabler 26 Okt 2019 12:10 #12402

• TommyBoy
  • TommyBoy's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 9
  • Modtagne Tak: 38
ærgeligt at der er så meget fusk og løgne produkter inden for hifi,
troværdigheden falder, og ingen kan tage det seriøst hvis det her gak får lov til at fortsætte.
snakeoil findes ikke i virkeligheden, det vil normal sund fornuft hurtigt afsløre.

Magnetiske kabler 06 Nov 2019 21:26 #12409

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

TommyBoy skrev: ærgeligt at der er så meget fusk og løgne produkter inden for hifi,
troværdigheden falder, og ingen kan tage det seriøst hvis det her gak får lov til at fortsætte.

Tommyboy, hvad mon der sker med sådanne kabler, hvis man bruger denne Demagic-CD :unsure:

renvinyl.dk/shop/densen-demagnetiserings-cd/

Bilag:

Sidste redigering: af Thomas.

Magnetiske kabler 07 Nov 2019 16:41 #12411

• TommyBoy
  • Platinum Member
  • Platinum Member
sørgeligt med alt det løgn og latin, inden for hifi,
man undres over at man aldrig høre om sager det bliver kørt ??
Er det virkeligt lovligt at lyve og bedrage og sælge dyre sager, der jo ingen som helst rigtigt tekniske forbedringer har.
PS: sjov CD, nogen bør da tage kontakt til det firma der sælger det her gøgl. det er jo useriøst,
tænk at gøre så meget grin med sine kunder, selv om det kun er 95 kr de bliver narret,
kunne være sjov den 1. april, og så en grine video er dukker op, hvis man trykker køb.
snakeoil findes ikke i virkeligheden, det vil normal sund fornuft hurtigt afsløre.

Sidste redigering: af TommyBoy.

Magnetiske kabler 07 Nov 2019 16:49 #12412

• TommyBoy
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Der er sørme en mere, fra samme shop, af disser her helt klare fusker produkter,
ak og åh..
renvinyl.dk/shop/ifi-audio-ac-ipurifier-stroemrenser/

måske vi skulle have en helt ny kategori for emne listen ??
"hifi fusker produkter" kom så admin : det bliver fantastisk

Sidste redigering: af TommyBoy.

Magnetiske kabler 07 Nov 2019 16:59 #12413

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

TommyBoy skrev: Der er sørme en mere, fra samme shop, af disser her helt klare fusker produkter,
ak og åh..

måske vi skulle have en helt ny kategori for emne listen ??
"hifi fusker produkter" kom så admin : det bliver fantastisk

Jamen den ligger jo lidt i snake oil tråden, men ellers går du bare i gang, jo mere fokus på det der snyder folk, jo bedre :whistle:

Magnetiske kabler 07 Nov 2019 19:23 #12414

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Omdømme: 4
  • Modtagne Tak: 35

TommyBoy skrev: sørgeligt med alt det løgn og latin, inden for hifi,
man undres over at man aldrig høre om sager det bliver kørt ??

Så vidt jeg husker det er fælden klappet en gang for et engelsk kabelfirma. De fik vist formuleret sig lidt for direkte. Hvis i kigger lidt på kabelhjemmesider vil i se at man generelt formulerer sig i meget uldne vendinger og ikke lover kunden en bedre lyd.

Magnetiske kabler 14 Nov 2019 20:53 #12423

• Elektrofix
  • Elektrofix's profilbillede
  • New Member
  • New Member
  • Modtagne Tak: 0

Thomas skrev:

TommyBoy skrev: Der er sørme en mere, fra samme shop, af disser her helt klare fusker produkter,
ak og åh..

Tja. Efter funktions beskrivelsen burde dette virke. En "noise-inverter". Et kredsløb, der førhen i TV sammenhæng, kaldtes en støjvender. Her er ideen nemlig at udfase støj, ved at fase vende.

Men i det viste produkt sidder der nok bare en lille pose jord.........]

Magnetiske kabler 15 Nov 2019 00:59 #12424

• Svalen
  • Svalen's profilbillede
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Modtagne Tak: 1
Fik lige en ide , måske kunne man tage sine kabler med til en healer, eller til en religiøs session hvor folk smider krykkerne..
Kunne det give hul igennem???
Tænker dog på den ukontrollable tråd i sikringen, jordstråling, soludbrud, vaskemaskiner mm. der kører.....
Nogle nørder, nogle køber, men vi vil alle have den fedeste oplevelse, den fik jeg i aften på Huset i Aalborg med Troels Jensen og sangerinde + band.
Jeg tænker at flere fabrikanter sælger dyre fake produkter til folk der tror at pris og kvalitet hænger sammen, men det er vel lig modeverdenen.
Troen er stærk hos de indviede.
Husk musikken er gud, udstyret er alteret, du er vidnet.
God aften til nørderne

Magnetiske kabler 15 Nov 2019 02:05 #12425

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Svalen skrev: Fik lige en ide , måske kunne man tage sine kabler med til en healer, eller til en religiøs session hvor folk smider krykkerne..
Kunne det give hul igennem???
Tænker dog på den ukontrollable tråd i sikringen, jordstråling, soludbrud, vaskemaskiner mm. der kører.....
Nogle nørder, nogle køber, men vi vil alle have den fedeste oplevelse, den fik jeg i aften på Huset i Aalborg med Troels Jensen og sangerinde + band.
Jeg tænker at flere fabrikanter sælger dyre fake produkter til folk der tror at pris og kvalitet hænger sammen, men det er vel lig modeverdenen.
Troen er stærk hos de indviede.
Husk musikken er gud, udstyret er alteret, du er vidnet.
God aften til nørderne

Jeg tror faktisk du bevidst/ubevidst skrev lige det der mangler ved hifi/high.end……………. Stemningen ;-)
Når der høres musik som du lige har gjort/oplevet, så er jeg stort set 100% sikker på at man gør det på en helt anden måde, end når man sidder hjemme foran sine højttalere.
Uanset om det er en udendørs, indendørs koncert, en koncert i en koncertsal, så vil det altid være anderledes end hjemme foran sine højttalere.
Herhjemme når jeg nærlytter, så er der helt stille mellem numrene eller hvis der trykkes "pause". Uanset hvilken koncert man er til, så kan mellem 100 og 1000 (måske flere) personer ikke være helt stille, der vil altid være en eller anden "støj" og bare det gør en stor forskel.
Der er absolut ingen forstyrrelser når man sidder hjemme og lytter på sit hifi.

Til en koncert sidder man forhåbentlig også mere og nyder musikken fremfor at sidde og lede efter fejl i lyden, for man sidder jo nok ikke og tænker; lyder det instrument nu helt rigtigt, for det gør det jo idet det står lige foran dig og spiller.

Men ja, nogle nørder på højt plan osv, men jeg må erkende at jeg ikke længere gider hænge mig i forskelle man virkelig skal spidse ører, have det helt rigtige musiknummer på og sidde 100% korrekt for at høre.
Skulle der blive skiftet en "ting" i mit anlæg som jeg ikke er klar over og ikke lige lægger mærke til, ja så betragter jeg forskellen som ubetydelig selvom forskellen måske ville være der hvis jeg var klar over ændringen.

Jeg kan se at der andre steder snakkes meget om strømkabler og USB kabler og til det kan jeg kun sige: Jeg bruger ikke USB kabler til andet end koble PCen til anlægget når der skal justeres/korrigeres. Jeg bruger der imod HDMI kabel fra PC til anlæg og der har jeg prøvet et standard HDMI på 1 meter og et på 5 meter og et High end HDMI på 1 meter (Et SUPRA som jeg gav hele 360,- for) og jeg må erkende at forskellen udeblev - jeg må være i besiddelse af et setup der er ufølsomt for ændringer af kabler 8-)

Om de magnetiske nye kabler gør en forskel vil jeg aldrig finde ud af da det ligger i et prisleje som jeg ryster på hovedet af ;-)
Men jeg har lavet ændringer på mit eget setup her den sidste tid og har været lidt fraværende på forum og det er ændringer som jeg selv synes er klare forbedringer og som også nemt kan måles og det kommer der en tråd om inden længe :-p
Så må vi se om der er nogle der synes det er interessant, det er jo ikke den voldsomme trafik der er her på hifi2you (eller andre steder for den sags skyld).

Magnetiske kabler 15 Nov 2019 09:22 #12426

• Elektrofix
  • Elektrofix's profilbillede
  • New Member
  • New Member
  • Modtagne Tak: 0
Og tror næppe at der er læst og sværget over kabler, og øvrigt udstyr, hverken på scenen eller i lyd studiet.

Kommer i tanker om en vittighedstegning, der viser en flok hi-fi tosser, de sidder i en sofa og æwle-bævler om teknisk pladder, hvor "klods hans" spørger:" hvad med musikken, er den ikke god.. Hva' ?"

• Side:
  • 1
Leveret af Kunena Forum