HiFi2you Banner11

Test på ny

Mere
1 år 7 måneder siden #16448 af Janhp
Besvaret af Janhp på emne Test på ny
Uanset hvordan jeg prøver kan jeg ikke skelne de 2 filer fra hinanden
for eksempel, man lytter til fil 1 og derefter til fil 2
og tænker, var der ikke en forskel her?
og vender tilbage til fil 1! ups det var der så ikke alligevel.

Nå men tak for skænken og musikken! det var nu meget godt.
Hvad!!!! du har jo slet ikke hørt det spille.
Jamen altså, jeg har set dine højtaler, dine kabler, forstærkeren
inde i, og jeg så også cover omslagene på cd,erne der var lagt frem.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 år 7 måneder siden - 1 år 7 måneder siden #16451 af Miki
Besvaret af Miki på emne Test på ny

Uanset hvordan jeg prøver kan jeg ikke skelne de 2 filer fra hinanden
for eksempel, man lytter til fil 1 og derefter til fil 2
og tænker, var der ikke en forskel her?
og vender tilbage til fil 1! ups det var der så ikke alligevel.

Det må være lyden af Philips CD150 du hører/ser. Da den kom frem i 80'erne kunne de audiofile ikke li den, lød hård og kantet i forhold til vinyl. I dag bliver DAC'en(TDA1540) som sidder i den, rost for sin meget analoge lyd. :-D :-D
A/D-konverteren ligger min. 10 dB længere nede med fejl i forhold til Philipsen og er i denne sammenhæng nok ikke hør- eller mål-bar. Det samme gælder for resten af kæden som er digital og med analoge signal-kabler.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse
Sidste redigering: 1 år 7 måneder siden ved Miki.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomas

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 år 7 måneder siden - 1 år 7 måneder siden #16454 af Janhp
Besvaret af Janhp på emne Test på ny
Miki ! det jeg gjorde var bare at tage den ene kanal for hver fil
som du ser er den øverste fra nummer1 fil
og nederste fra nummer 2 fil
Dette bare for at vise - dem i forhold til hinanden
og som jeg ser det burde der absolut ikke være hørebar forskel.
----
Ja tænk bare på for eksempel Sony,s digitale audio processorer! PCM F1 dette var den første 16 bit processor der kom på markedet til folket
for ca. 40 år siden og den bliver stadig væk rost, jo dengang vidste ingeniørerne også hvad de lavede
www.stereophile.com/content/sony-pcm-f1-digital-audio-converter

Nå men tak for skænken og musikken! det var nu meget godt.
Hvad!!!! du har jo slet ikke hørt det spille.
Jamen altså, jeg har set dine højtaler, dine kabler, forstærkeren
inde i, og jeg så også cover omslagene på cd,erne der var lagt frem.
Sidste redigering: 1 år 7 måneder siden ved Janhp. Begrundelse: tilføjet tekst

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 år 7 måneder siden #16455 af Miki
Besvaret af Miki på emne Test på ny
Havde egentlig regnet med at jeg ville få en lille bitte smule brum med på kopien, da jeg lod 1/2 m af signalkablet ligge op af 230v ledningen Philipsen. Det skete vidst ikke.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 år 7 måneder siden - 1 år 7 måneder siden #16480 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Test på ny
Miki.
Der er desværre nogle der på ingen måde har forstået de her test.
Hverken mine, dine, eller JanHP´s

Testene er jo lavet fordi, at når man virkelig har fået styr på sin egen indbildning/påvirkning, så forsvinder de forskelle man måske engang hørte.
Og det er faktisk ren logik at de forsvinder for der er ikke nogle, der er kun dem man har formået at prakke sig sig på ved at vide hvad der er foregået.
Og når man er kommet så langt så bliver det sjovt at lave sådanne test hvor ingen ved noget. Problemet med forståelsen for testene er at det ikke handler om hvad personerne der laver testene kan høre, men hvad alle kan høre.
Filerne er endda lagt op til fri brug for alle, så de kan lytte på dem på deres anlæg som de har hørt forskelle på ;-)
Det kniber bare med at få ad vide hvad de forskellige har hørt :-D (For lyttet til dem, det er der med sikkerhed)

Musikken der er brugt er er lidt blandet, for det er jo ikke alle der hører klassisk musik og af hvad man kan læse på div. fora, så hører mange (rigtig mange) forskel på snart sagt hvad som helst, selv med Dire Straits eller andet på menuen.

Så hvis man sidder derhjemme og keder sig og leder efter forskelle og måske endda hører en forskel, så optag den dog og post et fint bevis ;-)
Er musikken i testene ikke "god nok", så anbefal noget musik til kommende test.
For der kommer mange flere af den slags som måske kan gøre det endnu tydeligere (lettere at forstå for nogle) hvad det hele går ud på.

Husk på at i hver en test er der en original, urørt fil som der kan sammenlignes med ;-)

Men når alt kommer til alt, så er det nok ikke fordi nogle ikke forstår testene, men ganske enkelt er låst fast i stoltheden.
Selv denne tydelige video er der nogle der ikke helt forstår, selvom den er forklaret helt ind til benet.



Bider de her test for hårdt i stoltheden, så kan man jo ganske enkelt vælge at hoppe dem over.
Men som min signatur siger så er indbildningen nok det største problem, men også heldig for ellers ville ældre personer jo slet ikke høre store forskelle der vitterlig er der.
Og det står slemt til i de helt høje frekvenser.


:whistle: :whistle: :whistle:



EDIT: Vi må ikke glemme Hr Gige som testede signalkabler og beskrev dem som "de kom helt der ud i hjørnerne hvor støvsugeren ikke kunne nå", som den dag i dag er blevet så meget mere bevidst om påvirkning/indbildning, at han ikke mener signalkabler gør noget forskel.
Og var man dengang af modsat opfattelse og skrev det, ja så blev man smidt ud. :silly:

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 1 år 7 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
1 år 7 måneder siden #16481 af Miki
Besvaret af Miki på emne Test på ny
Håber alle forstod testen. Der var tale om en urørt fil og en “dårlig/god” kopi.Tror vi ligger på thresholden her. 14 bit’s opløsning og skødesløs kabelføring, kunne “Nydmusik” vidst nok høre. Det kneb vist lidt mere for mig selv.
Som Membramole er jeg også selv træt. Træt af alle de forpulede løgnehistorier om kabler osv.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum