HiFi2you Banner11

DIY :-)

  • Nielsen
  • Gæst
  • Gæst
6 år 10 måneder siden #6305 af Nielsen
Besvaret af Nielsen på emne DIY :-)

Ribbontweeter skrev: Det er da muligt det er dybt overdrevet, men for dem der ikke kender til det er det jo lidt ligegyldigt, da de sikkert koncentrerer sig om lyden.
Andre vil gerne have noget specielt at stå som de kan "prale" med.
Og for dem der kender til data, så er den jo ikke længere end S/N aldrig bliver bedre end det dårligste led. (CD) ?


Så du mener så, at man da bare kan skrive hvad man gider eller hvad?:sick:

Den holdning deler jeg på det bestemteste ikke.
Man anvender disse fake opgivelser som blikfang eller madding, om du vil, så man tænker, det var da ligodt growe.
Jeg vil endda gå så vidt at indrømme, at jeg selv havde lidt tanker retning af, at droppe mit dejlige delte forstærkersæt med en Densen integreret engang i de tidlige 90ére, da jeg boede lidt småt i en lejlighed i midten af Aarhus.
Det jeg faldt over, var fantastisk fine data og en vis klasse A drift, men da jeg kom ind hos Frydendahl HI-FI og kiggede på den, fik jeg andre tanker, idet de enorme gyldne dreje knapper monteret på billege pots/omskiftere ikke virkede tillidsvækkende som min egen Daner preamp.
Kort efter fik jeg lyttet til sådan en, og jeg priser mig lykkelig for, at jeg ikke gjorde noget overilet dengang.
Havde der ikke været anført klasse A effekt, havde jeg aldrig fået den i tankerne.
Men det var såmænd ikke andet end silikonepatter og krigsmaling det hele.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 10 måneder siden - 6 år 10 måneder siden #6306 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne DIY :-)
Jeg mener ikke at man bare kan gøre sådan og sådan, men det er da ikke værre end biler der loves at køre op til 33,3 på en liter benzin, eller speciel tandpasta og rynkecreme, der lover både det ene og det andet.
Selv i folketinget bliver der slynget om sig med "data" der aldrig får hold i virkeligheden :-)

Den omtalte Densen Beat-100 har fået enormt meget ros og gode tests (Jeg er ikke Densen-fan) :-D

Bilag ikke fundet



Bilag ikke fundet



Jeg tror faktisk at man kan finde noget negativt i al hifi/high-end hvis man virkelig vil ;-)
Og vil man gerne læse negative ting om hifi/high-end, så skal man bare klikke ind på hvilket som helst dansk forum :whistle:

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 6 år 10 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nielsen
  • Gæst
  • Gæst
6 år 10 måneder siden #6307 af Nielsen
Besvaret af Nielsen på emne DIY :-)
Den har sikkert fået alt hvad der kunne klemmes ud af den i alle mulige HI-FI blade. Det tvivler jeg ikke på.
Jeg fik så bare lyttet til den, og fatter ikke en dyt.
Den var simpelthen forvrængningsbefængt ud over det sædvanlige.
Men det var nok luftguitaren skal du se. IMO var det dog ikke meget andet end en stor prut.
Densen er så også, eller vil vist gerne være, lidt i retning af noget lifestyle halløj a´la Linn og Naim.
Spørger du mig, er der ikke meget lifestyle over nogen af dem, det er mere "Deadstyle".

Hvis du mener, at der generelt hersker en negativ stemning overfor high end i Danmark, så vil jeg da sige, at det taler til vores fordel. Noget tyder på, at vi er bedre uddannet end andre. Det er virkelig meget sjældent, at High End er noget som helst andet end store trafoer og en masse lytter.
Herhjemme er det ikke rigtig andre end B&O der har introduceret ny teknologi de sidste mange år, andre koger suppe på det den sten de plejer, kun ændret engang imellem, når de komponenter de anvender udgår af produktion.
Der er dælemig langt mellem snapsene.
Jeg så desuden gerne, at ærligheden indfandt sig, så man ikke skal læse eller høre eventyr om snart det ene og snart det andet, som ingen gang på jorden har.
Den eneste måde man får det sat i værk på er, at man ikke forsvarer den slags, men istedet påpeger det forkerte i overdrivelserne.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
6 år 10 måneder siden #6308 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne DIY :-)

Ribbontweeter skrev: Og vil man gerne læse negative ting om hifi/high-end, så skal man bare klikke ind på hvilket som helst dansk forum :whistle:


Og en DIY entusiast har allerede taget konsekvensen af det i skriver om .... Se her! Scroll lidt ned på siden

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
6 år 10 måneder siden #6309 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne DIY :-)
B&O har da ikke introduceret ny teknologi. Der har deres egen udgave, men de har da ikke opfundet noget som helst, udover måske deres filler driver.

Iøvrigt er det ekstremt få producenter der har opfundet noget som helst.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
6 år 10 måneder siden - 6 år 10 måneder siden #6310 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne DIY :-)

Kaj. skrev:

Ribbontweeter skrev: Og vil man gerne læse negative ting om hifi/high-end, så skal man bare klikke ind på hvilket som helst dansk forum :whistle:


Og en DIY entusiast har allerede taget konsekvensen af det i skriver om .... Se her! Scroll lidt ned på siden


Der må være tale om en nedgradering. Der er jo tale om de famøse Hypex moduler. De kan jo absolut ingenting. Der er en enkelt B&W højttaler de ikke kan trække, og så har jeg hørt rygter om at de ikke dur til en dyt, og er totalt lamme.
Sidste redigering: 6 år 10 måneder siden ved Kjeldsen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum