HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1

EMNE: Gammelt nag mugner i krogene

Gammelt nag mugner i krogene 27 jul 2017 10:12 #7307

• Kaj.
  • Kaj.'s profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 68
Inspireret af min nysgerrighed om hvad der måtte ligge bag indlægget på nerds.dk • Vis emne - Er der ikke mange brugte Vienna Acoustics højtaler til salg? og en række andre lignende sammenhænge, har jeg lyst til at spørge på dette forum om det virkelig er sådan at debatfora til en vis grad er befolket af mennesker, som af en eller anden årsag bærer nag til hinanden. Med en aldersstyret frigjorthed, lysten til at rydde op i ophobet behov for at "hævne sig". Få luft for indestængt vrede og frustration over et eller andet. Ja, jeg ved ikke om det er de rigtige udtryk?

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Gammelt nag mugner i krogene 27 jul 2017 11:21 #7308

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 64

Kaj. skrev: Inspireret af min nysgerrighed om hvad der måtte ligge bag indlægget på nerds.dk • Vis emne - Er der ikke mange brugte Vienna Acoustics højtaler til salg? og en række andre lignende sammenhænge, har jeg lyst til at spørge på dette forum om det virkelig er sådan at debatfora til en vis grad er befolket af mennesker, som af en eller anden årsag bærer nag til hinanden. Med en aldersstyret frigjorthed, lysten til at rydde op i ophobet behov for at "hævne sig". Få luft for indestængt vrede og frustration over et eller andet. Ja, jeg ved ikke om det er de rigtige udtryk?

Tror ikke det handler om had og vrede, men mere manglende respekt og forståelse + at mange skrevne ting nemt kan misforstås.

Men ok, linket du poster tyder meget på at en person lige skulle ha luft (efter 10 år) :-D :-D :-D

_________________________________________________________________________________

Hifi : At gøre simple ting kompliceret :-)

_________________________________________________________________________________

Gammelt nag mugner i krogene 27 jul 2017 12:59 #7309

• stiv
  • stiv's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 5
Håber da, at det er mere i retning af hvad Ribbontweeter, pejler i retning af.

Men kan da tillægge for mit vedkomme, at når fx målinger i debatter, er vigtiger ind personlige erfaringer, så blander jeg mig ikke.

Her kan jeg fx henvise til denne kommentar:

Når du leder efter et kabel som tilfører dit anlæg en særlig lyd kan du tillade dig at springe denne tråds indhold og konklusioner over og eksperimentere dig frem med ørerne som måleinstrument. Det er der mange som gør, når man ikke har andre hjælpemidler.

Hvis i så skulle mene, at jeg fejlfortolker, så se lige på jer selv.

Hav en god dag.

Vh

Gammelt nag mugner i krogene 27 jul 2017 13:19 #7310

• Kaj.
  • Platinum Member
  • Platinum Member

stiv skrev: Håber da, at det er mere i retning af hvad Ribbontweeter, pejler i retning af.
Men kan da tillægge for mit vedkomme, at når fx målinger i debatter, er vigtiger ind personlige erfaringer, så blander jeg mig ikke.

Her kan jeg fx henvise til denne kommentar: "Når du leder efter et kabel som tilfører dit anlæg en særlig lyd kan du tillade dig at springe denne tråds indhold og konklusioner over og eksperimentere dig frem med ørerne som måleinstrument. Det er der mange som gør, når man ikke har andre hjælpemidler".

Hvis i så skulle mene, at jeg fejlfortolker, så se lige på jer selv. Hav en god dag.

Vh

Jeg har skrevet citatet. Og ......... ?? Et er hvad man skriver. Og meningen bag. Noget andet er hvordan læseren fortolker det. Stiv, har jeg fornærmet dig på noget tidspunkt? Og føler du jeg har, er tiden kommet til at få det ud.

Citatet. Min hensigt med det jeg skrev, målte og alting - stilede mod at kabler ikke skal tilføre nogen lyd. Overhovedet. De skal bare overføre strømmen uden frekvensmæssige ændringer. DERFOR. Er det ikke det, man ønsker, kan man tillade sig at springe mine skriverier over ....... Min agenda er ikke af lave en speciel lyd ved at bruge et kabel. Men det stik modsatte.

Skaber det mening? For det var hensigten.

Sidste redigering: af Kaj..

Gammelt nag mugner i krogene 27 jul 2017 13:23 #7311

• stiv
  • stiv's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 5
Hold da op Kaj, nej du har ikke fornærmet mig.

Jeg ser dette forum, som et sted med nogle meget kompetente bruger, som kan graver dybt, men serveringen kan også forgå iført træsko.

Vh

Gammelt nag mugner i krogene 27 jul 2017 13:34 #7312

• Kaj.
  • Platinum Member
  • Platinum Member

stiv skrev: Hold da op Kaj, nej du har ikke fornærmet mig.

Jeg ser dette forum, som et sted med nogle meget kompetente bruger, som kan graver dybt, men serveringen kan også forgå iført træsko.

Vh

Her ovre på hovedlandet pakker vi ikke ordene ind på samme måde som i andre dele af dronningedømmet :unsure:
;-)

Gammelt nag mugner i krogene 27 jul 2017 13:58 #7313

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 31

Kaj. skrev:

stiv skrev: Hold da op Kaj, nej du har ikke fornærmet mig.

Vh

Her ovre på hovedlandet pakker vi ikke ordene ind på samme måde som i andre dele af dronningedømmet :unsure:
;-)

Stærk tobak, at se den bemærkning komme netop fra dig.

Gammelt nag mugner i krogene 27 jul 2017 14:22 #7314

• Kaj.
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Tak, Miki. Jeg føler det hver gang forfriskende at få en anmeldelse fra dig ...... :whistle:

......... altså bortset fra at pointen smuttede for mig .........

Gammelt nag mugner i krogene 06 aug 2017 18:10 #7376

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 64

Kaj. skrev: Inspireret af min nysgerrighed om hvad der måtte ligge bag indlægget på nerds.dk • Vis emne - Er der ikke mange brugte Vienna Acoustics højtaler til salg? og en række andre lignende sammenhænge, har jeg lyst til at spørge på dette forum om det virkelig er sådan at debatfora til en vis grad er befolket af mennesker, som af en eller anden årsag bærer nag til hinanden. Med en aldersstyret frigjorthed, lysten til at rydde op i ophobet behov for at "hævne sig". Få luft for indestængt vrede og frustration over et eller andet. Ja, jeg ved ikke om det er de rigtige udtryk?

Jeg har fundet ud af at det både er gammelt og nyt nag :-D :-D Og så har nogle folk virkelig svært ved at andre gentager det de selv har skrevet/sagt engang.
Nogle bliver endda mopset over ikke at blive takket og rost
Ja der er godt nok mange forskellige personer i verden :-D

• Side:
  • 1
Leveret af Kunena Forum