HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Hi-Fi & Surround 28-29 oktober 2017

Hi-Fi & Surround 28-29 oktober 2017 4 måneder 3 dage siden #8025

• stiv
  • stiv's profilbillede Emne forfatter
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 5

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

Sidste redigering: af stiv.

Hi-Fi & Surround 28-29 oktober 4 måneder 3 dage siden #8026

Ja det bliver spændende :-D

Hi-Fi & Surround 28-29 oktober 4 måneder 3 dage siden #8027

• stiv
  • Elite Member
  • Elite Member
Tekni-fi er med som udstiller, men er det ikke Lydbutikken som der her er tale om :!:

Hi-Fi & Surround 28-29 oktober 4 måneder 2 dage siden #8029

Skal i på udstillingen ?

Hi-Fi & Surround 28-29 oktober 4 måneder 1 dag siden #8031

• stiv
  • Elite Member
  • Elite Member

Ribbontweeter skrev: Skal i på udstillingen ?

Skal du ?...

Kommer der ikke andet i vejen, har jeg da stadig gnisten og interessen, så ja da :-p

Har hovedbeskyttelsen klar mod dårlige vibrationer, forvrængende toner-og bølger m.m.
Bilag:

Hi-Fi & Surround 28-29 oktober 4 måneder 1 dag siden #8034

Ja det ender nok med at man lige skal ind og lure :-D

Hi-Fi & Surround 28-29 oktober 3 måneder 3 uger siden #8097

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 31
Jeg kommer ikke, tager til standernedhaling i bådklubben i stedet for.
Må så undvære det billige grin ved "live stand-up kabel-comedy".

De er begyndt at komme vand i Bacon. Bacon som børn spiser.

Hi-Fi & Surround 28-29 oktober 3 måneder 3 uger siden #8098

Ja så har man været på udstilling og man kan vel egentlig kort beskrive det som skræmmende dårligt mht lyd.
3 rum ud af alle sammen gjorde det ok, men ikke mere end det.
Det ene af de 3 rum skal så have et klap på skulderen for at lave en ok lyd til små penge.
De 2 andre rum blev det lidt dyrere og meget dyrere

2 rum var vel tæt på at have så slem lyd så de burde ha pakket sammen og slet ikke demonstreret........ Det resultat de kom med var så ringe at det må give direkte dårlig omtale.

I morgen vil jeg se om jeg kan beskrive det lidt tættere uden at fornærme for mange, men det var godt nok ikke ligefrem en positiv oplevelse.

Var andre her på udstillingen ?

Sidste redigering: af Ribbontweeter.

Hi-Fi & Surround 28-29 oktober 3 måneder 3 uger siden #8099

• stiv
  • Elite Member
  • Elite Member
Nå ok, jeg også været på "udstillingen"...mener man selvfølgelig må tage det for hvad det er, har jo efter hånden været på en del HiFi&rundsnuer-messer :lol: Det blev kun til lidt over 2 timer, men fik da lytte her og der, mener da det var turen værd (taler selvfølgelig kun for mig selv).

Her lidt foto:

Hi-Fi & Surround 28-29 oktober 3 måneder 3 uger siden #8100

Stiv, hvad mener du med at tage det for hvad det er ?
En udstilling skulle jo gerne være en appetitvækker for de besøgende.

Meget af det synes jeg nærmere skræmte mig væk med meget dårlig lyd og så sart er jeg nu ellers ikke ;-)

Et par gange kommer min kammerat og jeg ud fra et rum og bliver enige om at selv denne lyder bedre (billedet)
Og det i sig selv synes jeg er pænt skræmmende :-)

Bilag:

Hi-Fi & Surround 28-29 oktober 3 måneder 3 uger siden #8103

• stiv
  • Elite Member
  • Elite Member

Ribbontweeter skrev: Stiv, hvad mener du med at tage det for hvad det er ?
En udstilling skulle jo gerne være en appetitvækker for de besøgende.

Meget af det synes jeg nærmere skræmte mig væk med meget dårlig lyd og så sart er jeg nu ellers ikke ;-)

Et par gange kommer min kammerat og jeg ud fra et rum og bliver enige om at selv denne lyder bedre (billedet)
Og det i sig selv synes jeg er pænt skræmmende :-)

Hej, hver gang jeg har været på sådan en gang HiFi-halløj, har jeg da fået appetit på at opleve mere grej :-D

At du er "skræmt" væk, tyder vel på, at du har fundet "dit" lydideal og ikke behøver så meget inspiration og hjælp mere (tillykke med det), :cheer: Jeg mener selv, at jeg også har mit lydideal og at det ikke har flytte sig i mange år nu, men nysgerrig-heden gør, at jeg jævnlig lytter på nyt. :-p

Dit foto, får mig til at tænke på IKEA's Uppleva...

Og det giver måske et svar på: hvad mener du med at tage det for hvad det er ?

En rigtig god kammerat gennem 20+ år, havde Tandberg TR2060 receiver med 3-vejsTandberg TL3520 højtalere, som han var rigtig glad for. Så blev han gift for små 6 år siden og flyttede selvfølgelig sammen med kvinden. Stor var min undren, da jeg besøgte dem og ikke kunne se noget Tandberg. :-? Nå men, de skulle en tur i Ikea og jeg tog med. Her købte de omtalte IKEA Uppleva, præcis som på billedet. Da møbel-og anlæg var sat op, spurgte kammeraten mig om min mening, og her svarede jeg diplomatisk: at man måtte tage det for hvad det er :unsure:
At det så kun efter under 1 år, var udskiftet til en mindre Soundbar...Og efter små 3 måneder, var den så udskiftet til 1 lille rund. trådløs højttaler (Samsung 360 R1), måske er det nogle kalder WAF-faktoren.
Kammeraten kommer tit på besøg, og ja, så bliver der spillet musik :woohoo:
Bilag:

Hi-Fi & Surround 28-29 oktober 3 måneder 3 uger siden #8104

Hey Stiv

Vi har jo alle vores lydideal men på udstillingen var der ingen steder hvor man sagde Wauv !
Det tætteste man kom et "Wauv" var Lyngdorf som spillede ret godt og det Wauv var fordi det ingenting kostede i forhold til alle de andre og havde høj WAF (betyder ikke noget for mig) men stor lyd fra et lille setup !

Som sagt er jeg ikke overkritisk eller sart, men nogle steder lød det som om signalet var direkte overstyret.
Andre steder var det en enorm lys klang, næsten skrigende.
Et andet rum lød det som om det var en 3.vejs højttaler hvor kablerne til mellemtonerne var faldet af :-) (overdrivelse fremmer forståelsen, men det var godt nok tæt på)

I nogle rum havde jeg forventet at man kunne sige; Det er ellers godt det her, men selvfølgelig er det ikke super i sådan et rum osv osv.
Men det var meget få rum man fik en idé om at der var potentiale i grejet

Buchardt lød faktisk ok dog med en noget tung bund, men det kan så både justeres og være anderledes i et andet rum, men de var slet ikke dårlige de højttalere. (Og Mads er superflink) ;-)

I et rum havde jeg faktisk direkte glædet mig til at høre højttalerne, men her gik der vel 1 minut så var vi ude igen....... Vi var inde i rummet vel 5 gange i løbet af dagen fordi vi var sikre på at det var musikken eller andet der var galt.
Men alle 5 gange kunne de få "medaljen" for den mest skrigende og nærmest overstyret lyd........ For min kammerat og mig var det en kæmpe skuffelse.

Jeg ved godt at man ikke kan forlange alverden af lyden fra sådan et rum, men man kan sagtens høre når den er helt gal, eller der er potentiale i noget.
Alle rummene stod/sad vi flere forskellige steder for at se om det gjorde den store forskel.

Hi-Fi & Surround 28-29 oktober 3 måneder 3 uger siden #8105

• stiv
  • Elite Member
  • Elite Member
:lol:

Hej Ribbontweater.

Jeg havde dessvære ikke så meget tid, ville eller godt have haft tid til netop, at dvæle og fordybe mig i oplevelsen.
Havde håbet på, at få tid om søndagen til lige, at få noget mere ud af det hele, men sådan gik det ikke, nå, næste gang...

Ja de små Buchardt gav rigtigt meget i bunden, her er der ikke brug for subwoofer, det sagde jeg også til Mads. Havde lige hørt på Jern 14 ES med subwoofere og Jern 12 WP uden subwoofer, kunne slet ikke finde ro i hvad jeg lyttede på. Men de små højttalere hos Buchardt imponerede, spurgte om der også er en større model (kan ikke huske svaret). Lige efter var jeg inde og lytte på på nogle små højttalere hos Polk, hvis jeg skulle vælge mellem de her 3 omtalte mrk./-modeller, ville det være dem fra POLK .
:cheer:

Hi-Fi & Surround 28-29 oktober 3 måneder 2 uger siden #8131

Var i herinde ?

Og hvad synes i ?
Bilag:

Hi-Fi & Surround 28-29 oktober 3 måneder 2 uger siden #8132

• stiv
  • Elite Member
  • Elite Member

Ribbontweeter skrev: Var i herinde ?

Og hvad synes i ?

Ja da, interessant udvikling der samtidigt lyder som (for mig), at det bevæger sig i den rigtige retning.
Dem som hopper på konceptet, spare kabler, effektforstærker m.m. Så til de ca. 30,000-kr. tjaa...:cheer:

Leveret af Kunena Forum