HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Verdensklasse Gige

Verdensklasse Gige 02 Maj 2018 09:26 #9411

• Thomas
  • Thomas's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 65

Kaj. skrev: Som jeg forstår det. Den første kurve er den rå måling af højttalerens frekvensgang målt via gating teknik. Den mellemste kurve er højttaler inklusive rummets gain og reflektioner. Den sidste kurve er bearbejdelsen til præsentationen. Den flotte lineære kurve.

Det har du helt ret i - den sidste (flotteste) er med smooting (udglatning) på 3 som er standard i programmet

Når jeg måler anvender jeg et andet program, som ligner den rå måling. Som dog kan udglattes efter ønske. Min tese er at rummets reflektioner og bidrag til målingen er uønsket støj i måleresultatet. Såvel som det er støj i lytteresultatet.

Jeg måler hvor jeg sidder og måler så det jeg hører - altså højttalere og rummet indvirkning

_________________________________________________________________________________

FAKTA: Hifi gør nogle folk rigtig gnavne ;-) Synd hifi-sindet er så svagt på nogle :-p

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

_________________________________________________________________________________

FAKTA: Hifi gør nogle folk rigtig gnavne ;-) Synd hifi-sindet er så svagt på nogle :-p

Verdensklasse Gige 02 Maj 2018 09:27 #9412

• Thomas
  • Thomas's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 65

Miki skrev: Et gæt er, at i 1. tilfælde laver programmet en impuls måling og ved hjælp af Fourier transformation beregner frekvensgangen.
I den anden måling ved jeg ikke om der er blevet brugt et sweep eller støj, men spikes er blevet udglattet med et gennemsnit ved hver 1/3 oktav. Så ser det lækkert ud.
Hvad "Amplitude smoothing (total response)" betyder ved jeg ikke.

Miki alle 3 kurver er samme måling med sweep.

Verdensklasse Gige 02 Maj 2018 09:55 #9413

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 31

Thomas skrev:

Miki skrev: Et gæt er, at i 1. tilfælde laver programmet en impuls måling og ved hjælp af Fourier transformation beregner frekvensgangen.
I den anden måling ved jeg ikke om der er blevet brugt et sweep eller støj, men spikes er blevet udglattet med et gennemsnit ved hver 1/3 oktav. Så ser det lækkert ud.
Hvad "Amplitude smoothing (total response)" betyder ved jeg ikke.

Miki alle 3 kurver er samme måling med sweep.

Ja nu ser jeg dér står impulse gating. Det kender jeg Ikke noget til.

Leveret af Kunena Forum