HiFi2you Banner11

Hvad foregår der i studierne

Mere
5 år 11 måneder siden #9349 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Hvad foregår der i studierne

Kjeldsen skrev: Lyd er jo ikke nul og et vel. Så når man hakker lyden i stykker på den måde, så er alt jo tabt. Du får jo heller aldrig en god saftig ribeye ud af en gang oksefars vel ;-)


Jeg skal slet ikke gøre mig klog på det andet end jeg endnu ikke har hørt noget hifi der lyder som virkelighedens instrumenter.
Digital er jo selvfølgelig 1 og 0 men om det ødelægges mere end en tur gennem analoge trin aner jeg ikke.

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
5 år 11 måneder siden #9350 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne Hvad foregår der i studierne

Kjeldsen skrev: Og når det er digitalt fra starten af, så er det alligevel ødelagt. Dvs du får en tro kopi af en i forvejen ødelagt optagelse.


Skal det forstås sådan at en digital optagelse og redigering ikke er brugbar? Automatisk ødelagt fordi den er digital. Det bliver du nødt til at verificere eller korrigere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
5 år 11 måneder siden #9354 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Hvad foregår der i studierne

Kaj. skrev:

Kjeldsen skrev: Og når det er digitalt fra starten af, så er det alligevel ødelagt. Dvs du får en tro kopi af en i forvejen ødelagt optagelse.


Skal det forstås sådan at en digital optagelse og redigering ikke er brugbar? Automatisk ødelagt fordi den er digital. Det bliver du nødt til at verificere eller korrigere.


Jeg troede det var tydeligt at jeg blot vendte sagen på hovedet, men det var det åbenbart ikke. Jeg beklager. Jeg nyder at lytte til musik uanset om det er 100% analog eller 100% digital. Det er på ingen måder afgørende for mig. En debat om hvad der er bedst, vil altid ende på samme måde som kabeldebatter

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 11 måneder siden #9355 af Miki
Besvaret af Miki på emne Hvad foregår der i studierne

Miki skrev: Her er lidt snak om hvad der foregik i studiet, under indspilningen af mit favorit album.


Albummet der kommer efter "New gold dream", er "Sparkle in the rain". Her er lydkvaliteten elendig. Jeg har begge album på cd af ældre dato . Hvis nogle kender til en "Sparkle in the rain" udgivelse med god lyd, så sig endelig til.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
5 år 11 måneder siden - 5 år 11 måneder siden #9356 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne Hvad foregår der i studierne
New Gold Dream er en af mine favoritter. Musikalsk og teknisk. Den anden udgivelse du nævner, har jeg aldrig adopteret. Årsagen er måske forskellen i oplevelsen af lyden. Og den er af indlysende årsager forskellig. De to udgivelser har to forskellige producere. Med forskellige holdninger til hvordan kagen skal skæres. Den sidste af de to udgivelser er produceret flere forskellige steder og "klistret sammen" og "pyntet på" efterfølgende. Se flere detaljer og beskrivelse her.

New Gold Dream
Sparkle in the rain

To glimrende eksempler på, at er der "lavet lort i den" hjælper efterfølgende forsøg med at rette det med "Remaster" eller "Digital Remaster" intet. Der, hvor jeg henter musikken, er der valgt maksimal bitrate på New Gold Dream, men ingen oplysning om det på Sparkle In The Rain. En indikation af at der åbenbart ikke er så meget kvalitet at prale med.

Den der skruer på knapperne har ansvaret for resultatet. Quincy Jones, Alan Parsons, Dave Grusin og Larry Rosen er eksempler på producere, som hentes ind når produktionskvalitet har 1. prioritet. Producere med flair for og en klar holdning til den lydkvalitet vi søger og som ikke lader sig spise af med mangelfulde studiefaciliteter.
Sidste redigering: 5 år 11 måneder siden ved Kaj..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 11 måneder siden #9358 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Hvad foregår der i studierne
Jeg havde helt og fuldstændig svedt Simple Minds ud :-(
Tror jeg har en enkelt CD med dem..... Den må der lige lyttes på :-)

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum