HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Hvad foregår der i studierne

Hvad foregår der i studierne 18 Apr 2018 21:40 #9349

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 67

Kjeldsen skrev: Lyd er jo ikke nul og et vel. Så når man hakker lyden i stykker på den måde, så er alt jo tabt. Du får jo heller aldrig en god saftig ribeye ud af en gang oksefars vel ;-)

Jeg skal slet ikke gøre mig klog på det andet end jeg endnu ikke har hørt noget hifi der lyder som virkelighedens instrumenter.
Digital er jo selvfølgelig 1 og 0 men om det ødelægges mere end en tur gennem analoge trin aner jeg ikke.

_________________________________________________________________________________

Jeg holder mig til de ændringer der kan høres med lukkede øjne :-D

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

_________________________________________________________________________________

Hvad foregår der i studierne 18 Apr 2018 21:40 #9350

• Kaj.
  • Kaj.'s profilbillede
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
  • Modtagne Tak: 69

Kjeldsen skrev: Og når det er digitalt fra starten af, så er det alligevel ødelagt. Dvs du får en tro kopi af en i forvejen ødelagt optagelse.

Skal det forstås sådan at en digital optagelse og redigering ikke er brugbar? Automatisk ødelagt fordi den er digital. Det bliver du nødt til at verificere eller korrigere.

Hvad foregår der i studierne 19 Apr 2018 07:24 #9354

• Kjeldsen
  • Kjeldsen's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 55

Kaj. skrev:

Kjeldsen skrev: Og når det er digitalt fra starten af, så er det alligevel ødelagt. Dvs du får en tro kopi af en i forvejen ødelagt optagelse.

Skal det forstås sådan at en digital optagelse og redigering ikke er brugbar? Automatisk ødelagt fordi den er digital. Det bliver du nødt til at verificere eller korrigere.

Jeg troede det var tydeligt at jeg blot vendte sagen på hovedet, men det var det åbenbart ikke. Jeg beklager. Jeg nyder at lytte til musik uanset om det er 100% analog eller 100% digital. Det er på ingen måder afgørende for mig. En debat om hvad der er bedst, vil altid ende på samme måde som kabeldebatter

Hvad foregår der i studierne 19 Apr 2018 11:10 #9355

• Miki
  • Miki's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 31

Miki skrev: Her er lidt snak om hvad der foregik i studiet, under indspilningen af mit favorit album.

Albummet der kommer efter "New gold dream", er "Sparkle in the rain". Her er lydkvaliteten elendig. Jeg har begge album på cd af ældre dato . Hvis nogle kender til en "Sparkle in the rain" udgivelse med god lyd, så sig endelig til.

Hvad foregår der i studierne 19 Apr 2018 12:10 #9356

• Kaj.
  • Kaj.'s profilbillede
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
New Gold Dream er en af mine favoritter. Musikalsk og teknisk. Den anden udgivelse du nævner, har jeg aldrig adopteret. Årsagen er måske forskellen i oplevelsen af lyden. Og den er af indlysende årsager forskellig. De to udgivelser har to forskellige producere. Med forskellige holdninger til hvordan kagen skal skæres. Den sidste af de to udgivelser er produceret flere forskellige steder og "klistret sammen" og "pyntet på" efterfølgende. Se flere detaljer og beskrivelse her.

New Gold Dream (81–82–83–84) - Wikipedia
Sparkle in the Rain - Wikipedia

To glimrende eksempler på, at er der "lavet lort i den" hjælper efterfølgende forsøg med at rette det med "Remaster" eller "Digital Remaster" intet. Der, hvor jeg henter musikken, er der valgt maksimal bitrate på New Gold Dream, men ingen oplysning om det på Sparkle In The Rain. En indikation af at der åbenbart ikke er så meget kvalitet at prale med.

Den der skruer på knapperne har ansvaret for resultatet. Quincy Jones, Alan Parsons, Dave Grusin og Larry Rosen er eksempler på producere, som hentes ind når produktionskvalitet har 1. prioritet. Producere med flair for og en klar holdning til den lydkvalitet vi søger og som ikke lader sig spise af med mangelfulde studiefaciliteter.

Sidste redigering: af Kaj..

Hvad foregår der i studierne 20 Apr 2018 19:14 #9358

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jeg havde helt og fuldstændig svedt Simple Minds ud :-(
Tror jeg har en enkelt CD med dem..... Den må der lige lyttes på :-)

Hvad foregår der i studierne 21 Apr 2018 12:53 #9360

• Kaj.
  • Kaj.'s profilbillede
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Jeg omtalte Alan Parsons tidligere. Og jeg har netop lyttet på disse to indspilninger. Begge gode eksempler på godt håndværk. Og så hjælper det, hvis man kan li' musikken. Den sidste kræver måske gennemlytning mere end én gang.

Bilag:

Sidste redigering: af Kaj..

Hvad foregår der i studierne 21 Apr 2018 14:14 #9361

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Kaj. skrev: Jeg omtalte Alan Parsons tidligere. Og jeg har netop lyttet på disse to indspilninger. Begge gode eksempler på godt håndværk. Og så hjælper det, hvis man kan li' musikken. Den sidste kræver måske gennemlytning mere end én gang.

Jeg har faktisk aldrig hørt noget af det, men det kunne da være man skulle prøve :-)
Mange gange vil jeg hellere ha en rigtig god indspilning og knap så god musik, end rigtig god musik og dårlig indspilning :blush:

Hvad foregår der i studierne 22 Apr 2018 10:52 #9362

• WymaxReborn
  • WymaxReborn's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 10
The Alan Parsons Project er en af de gode gamle. Af de to er jeg mest til Tales, jeg synes Eve er lidt kedelig. Sidstnævnte er mere poppet, og indeholder et af de hits (Lucifer) alle har hørt, mens førstnævnte, deres første plade, er mere kompleks, en blanding af pop/rock og klassiske elementer.

Øvrige favoritter ud over Tales er I Robot, Pyramid, Eye in the Sky, og Turn of a Friendly Card, så egentlig bare den første håndfuld, lidt ligesom de fleste af mine andre favoritter, så som Genesis og Pink Floyd - I must be old-fashioned.

Alle de påståede dobbeltprofiler på Anmeldelser af Hifi4all | Læs kundernes anmeldelser af www.hifi4all.dk , men det kræver stadig kun én person at have skyklapper på... Magtens vilje er stor!

Alle de påståede dobbeltprofiler på Anmeldelser af Hifi4all | Læs kundernes anmeldelser af www.hifi4all.dk , men det kræver stadig kun én person at have skyklapper på... Magtens vilje er stor!

Hvad foregår der i studierne 22 Apr 2018 15:45 #9363

• Boydk
  • Boydk's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Modtagne Tak: 7
Det er du bestemt ikke... (Eller så er jeg også) :-)
The Turn Of A Friendly Card er en fuldstændig, total overfed skive med APP, en del overset i forhold til de andre.

RT skrev: "Mange gange vil jeg hellere ha en rigtig god indspilning og knap så god musik, end rigtig god musik og dårlig indspilning".
Der er jeg så lodret uening. Hvis musikken er lækker, kan man sagtens abstrahere fra resten (vel og mærke hvis man hører musik i stedet for teknik) :-)
Havde siden GRP startede samlet alt med Dave Grusin, Don Grusin, Lee Ritenour, Diane Schuur og det meste på Grusin/Rosen Productions. Det gik lige pludselig op for mig, at når jeg satte det på, var det for at høre en komponents formåen i anlægget, mere end fordi jeg virkelig havde lyst til at høre musikken. En dag var der en "KØBES" annonce, så nu sidder der en glad mand i Herning med hele stakken af LP´er = mere hyldeplads til "rigtig" musik :lol:

Sidste redigering: af Boydk.

Hvad foregår der i studierne 22 Apr 2018 15:50 #9364

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
BoyDK, vi er nok rimelig enige alligevel, jeg burde nok ha skrevet det som jeg mente det :-)

"Mange gange vil jeg hellere ha en rigtig god indspilning og knap så god musik, end rigtig god musik og elendig indspilning".

Men jo foden kan sagtens rokke derud ad til et nummer spillet på køkkenradioen ;-)

Hvad foregår der i studierne 02 Maj 2018 18:01 #9414

• Miki
  • Miki's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 31

Miki skrev:

Miki skrev: Her er lidt snak om hvad der foregik i studiet, under indspilningen af mit favorit album.

Albummet der kommer efter "New gold dream", er "Sparkle in the rain". Her er lydkvaliteten elendig. Jeg har begge album på cd af ældre dato . Hvis nogle kender til en "Sparkle in the rain" udgivelse med god lyd, så sig endelig til.

Jeg godt lide der hvor han siger "Vi lyttede til en ghettoblaster, det var den lyd vi ville have" (løst oversat).:lol:
Det blev squ super godt alligevel.

Leveret af Kunena Forum