HiFi2you Banner11
Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Ynk, brok og bedrevidenhed

Ynk, brok og bedrevidenhed 04 jul 2018 20:21 #9897

• Thomas
  • Thomas's profilbillede Emne forfatter
  • Væk
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 64
Emneoverskriften siger det hele.
Det er min opfattelse af samtlige danske fora.

På Hifi4Gige kan der intet foregå uden det bliver rettet til af en og samme tåbe.
Der kommer aldrig ordentlig gang i en debat - den bliver ødelagt, slettet eller låst inden den er kommet ordentligt i gang.
Dybt deprimerende at læse på den side.

På Nerds sker der ikke meget mere end folk der jagter den sidste DB i støj/signalforhold.

På Recordere er der stort set ikke noget om hifi/high end.

Og her på siden sker der absolut ingenting.

Alle stederne handler det om at eje det bedste, vide mest og så blive tøsefornærmet når der kommer lidt modstand

Jeg har fået mere end nok af danske hififora 8-)

_________________________________________________________________________________

Tror der er mange der ligefrem kan li at blive holdt i ørerne af Mr. Gige :-D :-D
Bilag:

Please Log på or Opret en konto to join the conversation.

_________________________________________________________________________________

Tror der er mange der ligefrem kan li at blive holdt i ørerne af Mr. Gige :-D :-D

Ynk, brok og bedrevidenhed 04 jul 2018 23:12 #9899

• Kaj.
  • Kaj.'s profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 68
Go’ Sommer. Nyd den.

Bilag:

Sidste redigering: af Kaj..

Ynk, brok og bedrevidenhed 05 jul 2018 11:07 #9900

• WymaxReborn
  • WymaxReborn's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 10
Det hjælper altid lidt at skrive et syrligt indlæg :-p

Alle de påståede dobbeltprofiler på Anmeldelser af Hifi4all | Læs kundernes anmeldelser af www.hifi4all.dk , men det kræver stadig kun én person at have skyklapper på... Magtens vilje er stor!

Alle de påståede dobbeltprofiler på Anmeldelser af Hifi4all | Læs kundernes anmeldelser af www.hifi4all.dk , men det kræver stadig kun én person at have skyklapper på... Magtens vilje er stor!

Ynk, brok og bedrevidenhed 06 jul 2018 14:22 #9902

• Kaj.
  • Kaj.'s profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Bilag:

Ynk, brok og bedrevidenhed 06 jul 2018 14:39 #9903

• nv
  • nv's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 20
Det nok fordi "Reply" er mere varierende i sit indhold.:-p

Ynk, brok og bedrevidenhed 06 jul 2018 14:43 #9904

• Thomas
  • Væk
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Kaj. skrev:

Det tror jeg kommer helt an på hvem der skriver og hvem der læser.

Og hvem skal man forstå ? Der er efterhånden rigtig mange der sidder med den eneste sandhed, trods de er vidt forskellige ;-)

Sidste redigering: af Thomas.

Ynk, brok og bedrevidenhed 06 jul 2018 15:16 #9905

• Kaj.
  • Kaj.'s profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Det er ikke mig der har fundet på teksten. Men tager vi det som en test, viser det rigtigheden af den. For sekunder efter den er "skrevet" kommer svarene. I stedet for at sætte sig til at tænke over budskabet og hensigten med den.

Fortsat god sommer!

Ynk, brok og bedrevidenhed 06 jul 2018 15:48 #9906

• Thomas
  • Væk
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Under normale omstændigheder er det sådan at jo mere underligt og jo længere væk fra virkeligheden ting er, jo mere skal der grubles over det.
Pudsigt nok er det lige omvendt i hifi-verdenen, der er nogle ting så underlige og langt væk fra virkeligheden at det slet ikke er værd at bruge tid på at tænke over det og det kan folk så blive fornærmet over :whistle:
Jeg har i hvert fald ikke i sinde at bruge sommeren eller resten af den, på at finde ud af om mine sikringer nu vender rigtigt eller hvor lang tid siden det er de er blevet pudset - Jeg vil hellere bruge tiden på at nyde musikken på musikkens præmisser på mit meget forkerte og anderledes setup :-D

Ynk, brok og bedrevidenhed 06 jul 2018 17:31 #9907

• nv
  • nv's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Kaj. skrev: Det er ikke mig der har fundet på teksten. Men tager vi det som en test, viser det rigtigheden af den. For sekunder efter den er "skrevet" kommer svarene. I stedet for at sætte sig til at tænke over budskabet og hensigten med den.

Fortsat god sommer!

Eller måske det dig, der skulle tænke over, hvad det var for et svar, der kom, "få sekunder efter".:-p
god sommer.

Ynk, brok og bedrevidenhed 06 jul 2018 17:53 #9908

• Thomas
  • Væk
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Selv denne tråd som egentlig er lige ud af landevejen, kan drejes så den kan opfattes på mange måder, hvordan skal folk så kunne finde ud af diverse skriverier omkring hifi :woohoo:

Gad vide hvordan de folk der er ligeglade med om deres højttalere står 30 eller 50 cm fra bagvæggen opfatter skriverier om den sidste milliohm ? Og mon ikke de nyder musikken ligeså fint som alle andre ?

Ynk, brok og bedrevidenhed 06 jul 2018 21:18 #9909

• WymaxReborn
  • WymaxReborn's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 10

Kaj. skrev: Det er ikke mig der har fundet på teksten. Men tager vi det som en test, viser det rigtigheden af den. For sekunder efter den er "skrevet" kommer svarene. I stedet for at sætte sig til at tænke over budskabet og hensigten med den.

Hvad er den korrekte responstid, hvornår har man tænkt budskabet og hensigten med den tilstrækkeligt igennem? Hvis det er en test, og der som påstået er en "rigtighed", så må der også være en resultatliste.

Ynk, brok og bedrevidenhed 06 jul 2018 21:41 #9910

• Kaj.
  • Kaj.'s profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Korrekt responstid. Jeg tolker teksten som opfordring til eftertænksomhed. Og det mener jeg ikke man kan sætte tid på.

Ynk, brok og bedrevidenhed 06 jul 2018 22:45 #9911

• nv
  • nv's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jeg forstår teksten som,
folk lytter ikke til sandheden/kilden, men kun på alle de forskellige 2.hånds genfortællinger af den.
Mit "sjove" svar lidt højere oppe, som ikke mere er så sjovt, da jeg nu forklarer det (ha-ha).
Men, en sandhed bliver hurtigt til noget mere, når den genfortælles af mange.
Af de mange genfortællinger kan man så vælge den som passer bedst med hvad man selv tror.
Og det er forklaringen på folk "listen to reply". (syg joke) :sick:

Ynk, brok og bedrevidenhed 07 jul 2018 00:28 #9912

• Thomas
  • Væk
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Kaj. skrev: Korrekt responstid. Jeg tolker teksten som opfordring til eftertænksomhed. Og det mener jeg ikke man kan sætte tid på.

Eftertænktsomhed inden man svarer ? Hvis man mener svaret er det man skriver, så er det vel ok at skrive det sekunder efter, eller ?
Mener du at nogle (måske jeg) skulle stikke en finger i jorden og tænke mig lidt om inden jeg skriver som jeg gør ?
Det er sjældent jeg skriver noget jeg ikke mener og fortryder jeg det skrevne, er jeg ikke bleg for at indrømme det

Trådens emne uddybet:
Ynk, brok og bedrevidenhed =
Handler om personer der stoler så meget på sig selv at andre klare (mod)beviser bliver fejet af banen med det samme. Personer som med egen sikkerhed kan fortælle hvordan noget lyder de aldrig har hørt. Personer der bliver fornærmet når der bliver stillet spørgsmålstegn ved ting som alle ville stille spørgsmålstegn ved - Et eksempel er blyanten i basrefleksporten som ikke bare kan fornemmes men høres ganske tydeligt !
Debat om hifi er slet ikke hyggeligt længere og det er startet for nogle år siden (og sikkert af producenter og forhandlere) da kabler, sikringer, stik osv osv blev det store hifiemne.
Det handler ikke længere om hifi eller musik, men hvem der hører bedst som f.eks hvilken vej sikringerne i apparatet vender og om de er pudset og poleret. Det er - set med mine øjne - kun et spørgsmål om hvem der er dygtigst og forbedringernes betydning har aldrig været større.
Der er ikke længere ret meget der kan tages og føles på, men kun diskutioner om hvem der har grejet til at høre så små ting at de for 9 ud af 10 er bedøvende ligegyldige.
Der er allerede en der er blevet fornærmet og forladt siden pga at man tvivlede på det skrevne - ynk ynk :silly:

Hifi behøver ikke have overliggeren dernede hvor spørgsmålene drejer sig om man kan tilslutte 6 ohms højttalere til sin "8 ohms forstærker", men den behøver heller ikke ligge deroppe hvor folk "kan høre" at de skruer der holder enhederne er 1 mm længere end de originale, eller bassen er en smule anderledes på 1. sal fordi et kældervindue stod åbent - og "deroppe" synes jeg der er alt for meget skriveri af.
Der være noget tilbage imellem
Der er ganske enkelt alt for meget clairvoyance over hifi anno 2018 - altså ting der ikke kan bevises og som stejlt holdes på og skyder modstanden ned med de kendte sætninger.
Dit anlæg er ikke afslørende nok.
Du er ikke trænet i at lytte.

:blink: :blink: :blink: :blink:

Sidste redigering: af Thomas.

Ynk, brok og bedrevidenhed 07 jul 2018 05:15 #9913

• Kaj.
  • Kaj.'s profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
STOP :!:

Teksten er IKKE møntet på nogen som helst og har den et sigte er den møntet på alle mennesker. Generelt. Thomas, du skrev at der ikke sker noget som helst på dette forum. Nej det gør der ikke. Stilheden ser jeg som et sundhedstegn. At man tænker over tingene, i stedet for at plapre løs. DERFOR følte jeg mig inspireret af teksten på billedet, som i min oversættelse og tankegang lyder:

Det største problem i kommunikation er, at man forsømmer at lytte med det formål at forstå (sætte sig ind i det der siges eller forstå baggrunden for det) men alene lytter med det formål at svare igen.

Leveret af Kunena Forum