HiFi2you Banner11

Nisser ved juletid eller året rundt

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
5 år 4 måneder siden - 5 år 4 måneder siden #10482 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Nisser ved juletid eller året rundt
Sjovt nok lyder kabler også som de ser ud. Sølv har en klar lys lyd hos tilhængerne. Modstanderne siger sølv er hårdt eller spidst klingende. Kobber har en varm blød lyd hos tilhængerne, hvor modstanderne synes lyden er mørk eller for blød. Lidt der samme med forstærkere. Rørforstærkeren og klasse a forstærkere er sjovt nok varme at røre ved og lyden beskrives på samme måde. Klasse D beskrives som nøgtern eller kold og uden liv, alt efter hvad man foretrækker. Og sjovt nok er forstærkeren også kold når den spiller. Hvis så man begynder at bruge træ og uld så kan selv hårdt klingende udstyr lyde naturligt.
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved Kjeldsen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 4 måneder siden #10483 af Miki
Størrelsen har også betydning. Det har været oppe og vende hos nogle anmeldere, at store effekt-forstærkere kan være lidt grove og mindre fintkornede i lyden.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • nv
  • Gæst
  • Gæst
5 år 4 måneder siden - 5 år 4 måneder siden #10484 af nv
Besvaret af nv på emne Nisser ved juletid eller året rundt

Janhp skrev: Niels V. !

Du er et sted hvor du hører et hifi anlæg for første gang,
inden musikken spiller har du fået ørepropper i ørerne og et
høreværn på, (vi antager at du ikke kan høre noget overhovedet)

Nu spørger jeg dig! ud fra det du kan se, (rummet, anlægget, højtalerne)
Danner du dig så en forestilling om hvordan musikken lyder?

"Hvis jeg ved hvilken musik der skal på og har hørt musikken før, vil jeg automatisk forvente lyden jeg er vant til og kender"
"Billed-sætningen har jeg ikke den store erindring om og bliver da tit og ofte temmelig imponeret når jeg "ser" et ellers velkendt stykke musik."
"Jeg antager ikke, du ikke tror på så som perspektiv" ?



Jeg vil sige at det gør man helt automatisk.
sådan virker vi som mennesker.

Den forestilling man danner sig om hvordan det lyder! var det ikke
den man skulle fjerne, sådan at det der står tilbage er at den vurdering
man har af anlægget lyd stammer kun fra ørerne.

"Nej! Du skal ikke fjerne noget som helst. Derimod skal dit udstyr helst kun gengive hvad der er på mediet".
"Du kan jo ikke gøre noget ved ørerne/hjernen du har. Det bare nyde musikken anlægget gengiver eller ændre på anlægget."[/b]


om det så bare er et kabel så er princippet det samme.


"Lige præcis hvorfor jeg fintuner lyden fra anlægget med kablerne".
"Store basmembraner kan lide stort tværsnit og det giver sig selv. Men jeg syntes små sarte diskanter lyder bedst med det stik modsatte. Der skal ikke den store strømstyrke til drive diskanterne og større kabler åbner jo også op for mere skidt, som kan være det jeg ikke bryder mig om. Det er som jeg forstår det."
Sidste redigering: 5 år 4 måneder siden ved nv.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 4 måneder siden #10485 af Thomas

Kjeldsen skrev: Sjovt nok lyder kabler også som de ser ud. Sølv har en klar lys lyd hos tilhængerne. Modstanderne siger sølv er hårdt eller spidst klingende. Kobber har en varm blød lyd hos tilhængerne, hvor modstanderne synes lyden er mørk eller for blød. Lidt der samme med forstærkere. Rørforstærkeren og klasse a forstærkere er sjovt nok varme at røre ved og lyden beskrives på samme måde. Klasse D beskrives som nøgtern eller kold og uden liv, alt efter hvad man foretrækker. Og sjovt nok er forstærkeren også kold når den spiller. Hvis så man begynder at bruge træ og uld så kan selv hårdt klingende udstyr lyde naturligt.


Der har endda været forsøg med 2 helt identiske sæt højttalere, eneste forskel var at det ene sæt var i lyst træ og det andet var sort og pudsigt nok synes flertallet at dem i lyst træ spillede mest klart :-D

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • nv
  • Gæst
  • Gæst
5 år 4 måneder siden #10486 af nv
Besvaret af nv på emne Nisser ved juletid eller året rundt

Kjeldsen skrev: Sjovt nok lyder kabler også som de ser ud. Sølv har en klar lys lyd hos tilhængerne. Modstanderne siger sølv er hårdt eller spidst klingende. Kobber har en varm blød lyd hos tilhængerne, hvor modstanderne synes lyden er mørk eller for blød. Lidt der samme med forstærkere. Rørforstærkeren og klasse a forstærkere er sjovt nok varme at røre ved og lyden beskrives på samme måde. Klasse D beskrives som nøgtern eller kold og uden liv, alt efter hvad man foretrækker. Og sjovt nok er forstærkeren også kold når den spiller. Hvis så man begynder at bruge træ og uld så kan selv hårdt klingende udstyr lyde naturligt.


Jeg syntes Sølv og Kobber kan lyde forskelligt, og det jeg ikke flov over at mene.
Det på følgende måde jeg kan opleve det:
HT der er bygget med kobber bliver spidsere i lyden hvis kobber skiftes til sølv.

HT der er bygget med sølv, får et mere "lukket" udtryk hvis sølv udskiftes med kobber.
(Ingen overhovedet behøves analysere psykologiske aspekter omk mig, for have disse synspunkt) (ha-ha)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • nv
  • Gæst
  • Gæst
5 år 4 måneder siden #10487 af nv
Besvaret af nv på emne Nisser ved juletid eller året rundt
Thomas skriver.

Nej Nils ikke negativt og jeg går skam op i kabler bare på en helt anden måde nu.
Jeg har fundet ud af at jeg snød mig selv førhen mht kabler, nu går jeg lidt anderledes til værks :-)
Der er faktisk mange ting jeg snød mig selv med førhen, ting som intet giver når alt kommer til alt, eller i bedste fald gør en forandring som man har tilbøjelighed til at opfatte som en forbedring[/quote]

"Jamen er da bare så enig i de synspunkter. Har selv været igennem det samme og tænker alle andre også har, eller stadig er i gang med komme gennem det".

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum