Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

Udfordring (slut) 16 mar 2021 02:33 #14139

• Thomas
  • Thomas's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 98
Her er en udfordring til Lydjørgen/Tonadoen, men andre må selvfølgelig meget gerne være med og komme med deres bud

Nederst er en et link til en mappe med 4 versioner af samme udpluk af et nummer.
Opløsningen er 2117/44,1 (wav) og de varer 2.51 min.

Her gælder det samme selvfølgelig, at lytte til de 4 filer og komme med bud på hvad man synes mht lyden

Man kan afspille filerne direkte fra mappen (1), men opløsningen er kun 256 Kb/s

Man kan også gå hen i de 3 prikker (2) og downloade filerne (3)

Et fremragende nummer !!

Mappen =  www.dropbox.com/sh/2pyx8tlaoclkhx7/AAA8g...pY1tBndOt0bVgda?dl=0

Svaret kommer selvfølgelig når der er kommet nogle bud og der er også billeder 
Det er naturligt at mennesket ikke kan li at blive snydt

youtu.be/w40XcUP5KrI

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Thomas.

Udfordring 16 mar 2021 23:05 #14147

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Det er svært at se ret meget andet end det komiske i, at der bliver oprettet bruger efter bruger efter bruger for at komme med sin viden og dygtighed, men når muligheden for at vise sit værd dukker op, så bakkes der ud.
Og det der bakkes ud af er fuldstændig magen til det der selv postes fra den kant.

Men det er selvfølgelig svært at snakke/skrive sig ud af dette som så bliver kaldt for "julelege"

Denne gif herunder på være den der passer mest præcist af alle 

youtu.be/w40XcUP5KrI

Udfordring 17 mar 2021 23:47 #14158

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member
I må jo sige til når i vil ha ad vide hvad Lydjørgen/Tonadoen ikke kunne høre forskel på, så skriver jeg lidt om hvad der er gjort og poster lidt billeder af det.
Havde en anden lavet denne test ville jeg få et chok når jeg så hvad jeg ikke kunne høre forskel på og jeg er da også selv ret så overrasket.
Den sidste lydtest synes jeg fint fortalte at der er minimale forskelle (hvis der er nogle) på det der sættes mellem apparaterne, ja endda også på komponenter i apparaterne.
Fra højttalerterminalerne og frem kan det se lidt anderledes ud da der er tale om langt højere strøm/spænding
Denne test er en lille smule anderledes, men ikke voldsomt.

Og "julelegen" her er jo som sagt et stykke af en nummer rippet direkte og urørt ned på harddisken --->
Kontra samme fil overført fra en laptop til en anden laptop via ting som efter nogles vedkommende ikke hører til i high-end - for de sarte, ikke engang i mellemklassen.
Ting som visse entusiaster mener at kunne forbedre ved at skifte det ud med andet "bedre" og få hørbar langt bedre lyd.

Et eksempel der blev fortalt, er en indgangskondensator i en forstærker der blev skiftet og forskellen var som at stå uden for døren, til at komme ind i koncertsalen   Men der er utallige eksempler på forbedringer nogle har oplevet. 
Og igen kan man sige: Selvfølgelig har de oplevet en forskel, da hjernen allerede er blevet fortalt at der bør være en forskel når man nu ved at der er lavet en ændring.
Men skriver man konstant at man kan høre dit og dat og ved præcis hvad der giver den og den lyd, ja så burde man nok kunne mande sig op til at deltage i denne test - men det skete ikke, så derfor afsløres der det som han ikke kunne høre forskel på, når i synes 

youtu.be/w40XcUP5KrI

Udfordring 18 mar 2021 10:31 #14159

• Nydmusik
  • Nydmusik's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 8
Jeg er i gang med lytning, for det var en øjenåbner sidst. Jeg mener man bør tage testen, og vil sammenligne det med min nyligt opståede situation i en kindtand der begynder at smerte. Nu efter 3 dage må jeg konstatere. at der er et problem - der må være kommet et hul, og smerten forsvinder ikke af sig selv. Går jeg ikke til tandlægen nu og får lavet hullet, vil det med stor sandsynlighed ende med behov for rodbehandling, så jeg kan ligeså godt gå derhen først som sidst.
Og som parallel man kan vel ligeså godt først som sidst blive afklaret på, hvor lidt man egentlig evner at skelne de tekniske forskelle hvis/når man på eget og velkendte hi-fi-anlæg bliver udsat for reel blindtest. Men man kan også lade være, og fortsætte med at kloge sig på dette og hint kabel og komponent, og tro at man har fundet frem til noget validt, men reelt er ens opfattelse og evt. udsagn sandsynligvis meget usikre.

Så vent venligst til du hører fra mig, der går måske et par dage.

I øvrigt har jeg konverteret de 4 flac-filer til wav, fordi jeg har erfaret at den kompression der oftest er, mindsker lydkvaliteten her hos mig. Ikke meget, men musikken flyder lidt lettere når det er ukomprimeret - jeg tror det er min PC som vel skal arbejde med at pakke komprimerede filer ud on the fly? Og dine 4 filer er komprimeret. 

Udfordring 18 mar 2021 11:59 #14160

• Gnavpot
  • Gnavpot's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 13
Jeg har sagt det før men siger det gerne igen er ikke god til at huske musik.....
Da jeg er meget glad for mit anlæg og ikke har 1mille til et nyt
Sidder jeg ved computerren med et par Denon bøffer på og GÆTTER på nr.1 er uden hokuspokus.
Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Udfordring 18 mar 2021 12:10 #14161

• Nydmusik
  • Elite Member
  • Elite Member

Jeg har sagt det før men siger det gerne igen er ikke god til at huske musik.....
Da jeg er meget glad for mit anlæg og ikke har 1mille til et nyt
Sidder jeg ved computerren med et par Denon bøffer på og GÆTTER på nr.1 er uden hokuspokus.

Jeg forstår dig ikke mht. at huske musik - ej heller hvorfor du bringer evt. behovet nyt dyrt grej på banen.
Vi skal vel bare afgøre om vi hører forskel, og hvilke af de 4 filer vi foretrækker?

Men, når du GÆTTER, forstår jeg dig derhen, at forskellene er små, og det er jeg også indtil videre kommet frem til - og det kan jo blive meget tankevækkende for dig og mig afhængig af hvad Thomas har gjort ved dem.

Der kan sagtens være nogen derude, f.eks. Tonadoen, som dels hører store forskelle, og også forskelle der giver en vis logisk mening. Det bliver spændende at høre Tonadoen's resultat.

Udfordring 18 mar 2021 13:00 #14162

• Gnavpot
  • Elite Member
  • Elite Member
Nydmusik det jeg mener er at det her musikstykke er mig ubekendt.
Derfor har jeg valgt et enkelt instrument og ud fra det gættet på nr,1
Hvis det ikke er rigtig behøver jeg kun smide hørebøfferne ud

Udfordring 18 mar 2021 14:45 #14163

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jamen så er der allerede kommet to bud på testen her.
Gnavpot har skrevet sit i tråden her.
Nydmusik har sendt en PB med hans bud på alle 4 filer, de er sendt via PB for ikke at hans resultat skal "forstyrre" andres bud.

Når tiden er inde så postes Nydmusik´s resultat, men vi venter lige og ser om Tonadoen mander sig op.

youtu.be/w40XcUP5KrI

Udfordring 18 mar 2021 15:05 #14164

• Gnavpot
  • Elite Member
  • Elite Member
Så kan vi lige så godt vente på Godot, han kom heller aldrig

Sidste redigering: af Gnavpot.

Udfordring 18 mar 2021 15:54 #14165

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Så kan vi lige så godt vente på Godot, han kom heller aldrig

youtu.be/w40XcUP5KrI

Udfordring 18 mar 2021 16:31 #14166

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Normalt bliver Lydjørgen/tonadoen kylet ud alle steder fra pga keglet opførsel, men det er ikke nødvendigt her, her skal man bare give ham en udfordring så bliver han selv væk 

youtu.be/w40XcUP5KrI

Udfordring 18 mar 2021 18:44 #14167

• Nydmusik
  • Elite Member
  • Elite Member
Jeg synes da han lige skal have tid nok, så vent derfor med sådanne kommentarer.

Udfordring 18 mar 2021 18:53 #14168

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Jeg synes da han lige skal have tid nok, så vent derfor med sådanne kommentarer.

Han plejer nu nok at kigge ind forbi nogle gange om dagen, og det har han ikke gjort i et par dage nu 

youtu.be/w40XcUP5KrI

Udfordring 18 mar 2021 20:44 #14169

• Nydmusik
  • Elite Member
  • Elite Member
Jo, men, han skal lige have tid til at lytte.

Udfordring 18 mar 2021 21:40 #14170

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Ja vi for at se, men jeg gætter at han ikke dukker op og gør han, så er det i en anden tråd med omtrent samme smøre som han plejer.
Ingen får ham til at indrømme noget som helst som gå mod det han har skrevet på nettet i 15 år, det ville jo samtidig også være at indrømme at mennesket nemt bliver påvirket.
Men jeg kan så ikke se problemet i sådan en indrømmelse, for alle mennesker bliver snydt og snyder sig selv ubevidst så vandet driver, når snakken går på hifi og især tilbehør/modifikationer.

youtu.be/w40XcUP5KrI

Leveret af Kunena Forum