Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

Udfordring (slut) 07 apr 2021 16:51 #14308

• Thomas
  • Thomas's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 98

Ja der ovre er han også alene med sine indbildnings fantasier, men han ved måske ikke hvordan man vælter helt skævt...... på engelsk 

Men ganske fint link han sendte, for de har alle samme mening som her i tråden...... Altså lige på nær en enkelt 

Havde du forventet andet , det havde jeg ikke, hele foraet er dedikeret til at alting kan måles. i modsætning til hvad det burde være her, men hvad det åbenbart er blevet til  på en fuldstændig useriøs måde imodsætning til ASR.  

2 indlæg lige efter hinanden som modsiger hinanden ? I citatet til Boydk er der masser af folk som ikke findes her, i citatet til mig giver du mig ret i at de har samme mening som her - - - Keder du dig ?
Jeg prøver ikke at få nogle ned med nakken, jeg poster en test og så kan folk være med eller ej.

Du turde som bekendt ikke og det må så være det der føles som at komme ned med nakken og jeg postede så en test mere som endnu ikke er afsløret, men det føler du måske er at komme endnu mere ned med nakken ?
Du har masser at glæde dig til så, for det er ved at gå op for rigtig mange hvor nemt påvirket mennesket bliver, dog ikke helt så nemt som dig

Du kan ikke meget andet end skrive den samme smøre og det er efterhånen ret ensformigt og kedeligt.
Den dag du kommer med noget der kan bruges til noget, som f.eks et ordentligt modbevis til testene her på siden (og så åbenbart også på din nye legeplads), så kan man evt begynde at tage dig en smule seriøs - Men indtil da opfatter jeg dit skriveri som kommende fra en der ikke engang egner sig til at være kolort i en cowboyfilm.

Men hvorfor deltager du delvist her på dette bonderøvsforum ? Det er da alt for useriøst til dig

Men de har da helt ret ovre på din nye kortvarige legeplads, der er det der kan måles og det nogle kan bilde sig ind 

EDIT: Jeg kan se at du kan skrive nogenlunde pænt og du mener du gør det til dem der skriver pænt til dig.
Er en test at skrive grimt ? Så har du godt nok en besynderlig opfattelse af debatter

Det  føles ubehageligt  at nogen kræver man skal deltage i en test hvor det  eneste formål er udmyge en
Man er vel kun ydmyget hvis man ikke kan det, man praler med - Nogle kalder det en øjenåbner.
Nydmusik og nogle andre var dybt rystet men mener stadig det er en øjenåbner.

, samtidig med man bliver en  del af din maniske agenda,
Det er ikke en manisk agenda, i hver fald ikke mere end det du foretager dig, her er det bare med klare beviser og folk har en mulighed for at afprøve det selv og testen går derfor ikke ud på at få folk til at tro på hekserier.

for jeg kan naturligvis ikke kan høre en dyt mere end alle andre, Hvorfor søren kan du ikke det, det var jo en bunke lort og jeg ved ikke hvad du kaldte det. Du kan høre et kabel blive forlænget med 5 cm af et andet kabel men du kan ikke høre en signalomvej på mange meter bestående af AD/DA konvertering, standard lakrids kabler, krokodillenæb. seriekoblede mellemklasse kondensatorer, en længde loddetin og 6-7 meter USB kabel fra Jem&Fix 

i øvrigt har jeg lavet alle de test der skal laves, nu gælder det om at finde ud af årsagerne til lydforskelle som er svært målbare  og derfor ikke kan laves med DSP, og eventuelt hvorfor de er så vanskelige at optage.
Det giver helt sig selv og i opdagede det selv ved jeres "kabeltest" i klubben, der er bare ingen af jer der vil indse det.
Du tror du kan høre en masse, men det kan du ikke.
Et kabel fra en CD afspiller til en forstærker hører du nemt bliver skiftet, men køres samme kabel (et mere) videre fra forstærkeren til en CDR, så lyden går fra CD -> kabel ->  forstærker -> kabel ->  CDR, så forsvinder kabel forskellen lige i det der bliver trykket Record - ja godmorgen Olga 

Du har lov at betegne det jeg skriver om som ligegyldigt , så springe du det bare over., ja så simpelt er det.
I lige måde 

Det er naturligt at mennesket ikke kan li at blive snydt

youtu.be/w40XcUP5KrI

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Thomas.

Udfordring (slut) 07 apr 2021 17:38 #14309

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Boydk, læs lige her  og især reaktionerne

www.audiosciencereview.com/forum/index.p...-a-difference.21790/

youtu.be/w40XcUP5KrI

Udfordring (slut) 07 apr 2021 21:21 #14312

• Boydk
  • Boydk's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 16
Tjaaaahhhe.... ikke en skid anderledes end her, og på de andre fora.
Forskellen er, at han ikke tør bruge det samme sprog som herinde, eller også kan Google
ikke finde ud af at oversætte klaphat og bonderøv til engelsk.
Men når Moderatorer går ind og påtaler fremgangsmåden, så varer det jo nok heller ikke så længe der.
Så kan han jo prøve med nye "nick´s" og se, hvor længe den går 

Udfordring (slut) 08 apr 2021 00:15 #14313

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Tjaaaahhhe.... ikke en skid anderledes end her, og på de andre fora.
Forskellen er, at han ikke tør bruge det samme sprog som herinde, eller også kan Google
ikke finde ud af at oversætte klaphat og bonderøv til engelsk.
Men når Moderatorer går ind og påtaler fremgangsmåden, så varer det jo nok heller ikke så længe der.
Så kan han jo prøve med nye "nick´s" og se, hvor længe den går 

Det er simpelthen undskyldning på undskyldning på undskyldning for at det ikke lige går hans vej
Jeg gad godt vide hvem der kan forklare at lyd ændrer sig når lydkurven ikke gør og man samtidig kan ændre lydkurven uden nogen overhovedet kan registrere det.
Men der bliver da ikke gjort mindre grin med det derovre end her, tvært imod :-)

youtu.be/w40XcUP5KrI

Udfordring (slut) 08 apr 2021 00:21 #14314

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member
De viser denne video derhenne hvor ham i videoen også siger at det er direkte tåbeligt at nogle mener de kan høre 0.06 db forskel som der er på de 2 kabler og største forskel ved 20 khz

youtu.be/w40XcUP5KrI

Udfordring (slut) 08 apr 2021 07:34 #14315

• tonadoen
  • tonadoen's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Modtagne Tak: 0

De viser denne video derhenne hvor ham i videoen også siger at det er direkte tåbeligt at nogle mener de kan høre 0.06 db forskel som der er på de 2 kabler og største forskel ved 20 khz

Prøv at forstår det drejer sig naturligvis ikke om hvad den klaphat sider i den ene video efter den anden og  messer til sin menighed ,det er mindst 30 år gammel viden som han forsøger at ophøje sig selv og hans agenda med. Vi med elektronik indsigt kender  alt til hvad han plabre op om , det er første semester stof.
Må indrømme jeg for virkelig kvalme af ham når han bruger det halve af videoen til at forklarer hvor meget uddannelse han har og hvor dygtig han er og hvor mange fine instrumenter han er i besiddelse af , men du kender sikkert disse tricks fra din tid som sælger.

Manden er dum som bølgepap lider af mindreværd og er ude af stand til at konkludere rationelt og har tydeligvis et meget stort behov for at være noget, Det ville sikkert hjælpe hvis han  brugte lidt mindre tid i fitnesscenteret og lidt mere på at lytte og virkelig tænke over dette problem han bruger så meget tid på, og så ligner han dig Thomas, jeg skrev følgende til ham under videoen som er sandt og langt nærmere en forklaring end alt hans ævl, svarede han ,nej, han slettede det det hurtigere end man kan sige nu, han  fornemmede sikkert det var en der havde  forstand på elektronik som havde skrevet det. og at det ville  kunne give ham problemer over for hans menighed.

"Do you believe that capacitors can sound different, you must see the cable as an elongated capacitor where both conductor and dialectric / insulation are important for the sound. Do you not believe there is any difference in the sound of passive components such as resistors, capacitors and coils limit the considerations to a suitable square that matches the current to be transmitted.
Can his fine instruments also hear?. What is his goal in continuing to spread simplistic
misinform, which has been available for more than 30 years, but people still hear difference in speaker cables because there are sound differences in cables in a transparent system with the right music."

Som sagt kablet er en parallel kondensator over udgangen og en seriemodstand i serie med udgangen ,induktionen/spolen dannes hovedsalig af geometrien i kablet og bliver i princippet  perfekt, men det gør hverken kondensator eller modstand , deres lydkvalitet vil afhænge af de benyttede materialer fuldstændig som når man skal vælge en overførings-kondensator eller en kondensator i et delefilter, eller  afkoblings-kondensator, eller en lille kondensator der skal sættes over en større af dårligere kvalitet for at forbedre den samlede  lyd, i alle eksempler vil du ikke se nogen påvirkning af selve signalet frekvensgang osv, men det er og har altid været anerkendt at det giver en lydforskel..
Med serie modstanden er det det samme men ikke så bredt anerkendt,  jeg kan dog vise dig et foto fra et af de firmaer du respekterer .

De to små modstande du ser over potentiometeret er nogle speciale høreapparats modstande fra Roederstein , langt mindre end en normal modstand , dyre , svære at få fat i, men Holfi kunne ikke lave apparater uden dem, de gav bl.a.  lyden af Holfi, tror du Holfi folkene  var komplet idioter , bruger penge på noget de ikke reklamerer for , på noget  kunderne ikke kan se., hvis det ingen virkning har??? , og tror du  modstandene  påvirkede frekvensgangen eller fasen ??????? nej, muligvis påvirker de  THD og støj på et niveau som ingen fornuftig sammenhæng  vil give med det hørte.

Problemet er  at uanset hvor meget elektronikuddannelse du har eller hvor fine målinger du kan lave så vil det ikke hjælper dig til et bevis eller en teknisk forståelse af dette på nuværende  tidspunkt, kun  lytteerfaring kan definere det, på samme måde som smagen af Moster Ernas æblekage. Så kom vi vist hele vejen rundt igen.
Ps Rigtigt Google kan  ikke oversætte klaphat og bonderøv, det kan sikkert blive min redning på ASR, fordi der findes godt nok mange  aktive uvidende bonderøve i stil med Thomas på det fora .
Fordi de er så dominerende er det desvære svært fuldstændig at ignorere dem og til sidst eksploderer man simpelhen hen.
Bilag:

Sidste redigering: af tonadoen.

Udfordring (slut) 08 apr 2021 09:46 #14316

• Gnavpot
  • Gnavpot's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 13
De lytter stadig ved HOLFI men kommer der snart et nyt mirakel derfra

Når foden vipper, ved man det er musik :=)
Bilag:

Udfordring (slut) 08 apr 2021 10:03 #14317

• tonadoen
  • Senior Member
  • Senior Member

Nej de er som bekendt lukket for mange år siden, Måske fordi de var for ærlige og ofre for snylte branchen, sælger. som kun kan finde ud af at binde slipset og manipulere med folk.
Holfi fik 1300 kr for en forstærker som stod til 5500 i Hifiklubben (direkte  salg min bare røv), det er et stort problem både for kunder og fabrikanter at snylterne tage hovedparten af gevinsten, det er faktisk fantastisk man kan lave en forstærke for 1300kr, det kunne de så heller ikke i længden. Og problemet blive være og være jo højre kvalitet (High-end) så kan det ende med kunden skal betale gange 10 eller mere fra fabrikantens pris og man havne i absurde priser som måske slet ikke er så absurde , hvis snylterne store part ikke medregnes 

Det jeg omtaler med modstandene  er gyldigt alle vegne også i dag, man kan være bevist om det som Holfi eller ubevist om det.
Det problem jeg løfter er at Thomas kan og ret til at sige at jeg er en idiot , han skal bare være klar over at han samtidig siger at en masse andre også er idioter, deriblandt folk han respekterer , jeg har nævnt en række navne.

Udfordring (slut) 08 apr 2021 10:24 #14318

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Prøv at forstår det drejer sig naturligvis ikke om hvad den klaphat sider i den ene video efter den anden og  messer til sin menighed ,det er mindst 30 år gammel viden som han forsøger at ophøje sig selv og hans agenda med. Vi med elektronik indsigt kender  alt til hvad han plabre op om , det er første semester stof.
Må indrømme jeg for virkelig kvalme af ham når han bruger det halve af videoen til at forklarer hvor meget uddannelse han har og hvor dygtig han er og hvor mange fine instrumenter han er i besiddelse af , men du kender sikkert disse tricks fra din tid som sælger.
Det er jo fuldstændig lige som dig selv, fortæller hvor dygtig han er og at han er uddannet osv osv

Manden er dum som bølgepap lider af mindreværd og er ude af stand til at konkludere rationelt og har tydeligvis et meget stort behov for at være noget, Det er sjovt nok også 100% som dig 

Det ville sikkert hjælpe hvis han  brugte lidt mindre tid i fitnesscenteret og lidt mere på at lytte og virkelig tænke over dette problem han bruger så meget tid på, og så ligner han dig Thomas, Ja det gør han faktisk, ikke på udseendet men han kommer også med beviser du har det hamrende svært med  

jeg skrev følgende til ham under videoen som er sandt og langt nærmere en forklaring end alt hans ævl, svarede han ,nej, han slettede det det hurtigere end man kan sige nu, han  fornemmede sikkert det var en der havde  forstand på elektronik som havde skrevet det. og at det ville  kunne give ham problemer over for hans menighed.
Han blev nok lige så bange som du er for at deltage i test her på siden

"Do you believe that capacitors can sound different, you must see the cable as an elongated capacitor where both conductor and dialectric / insulation are important for the sound. Do you not believe there is any difference in the sound of passive components such as resistors, capacitors and coils limit the considerations to a suitable square that matches the current to be transmitted.
Can his fine instruments also hear?. What is his goal in continuing to spread simplistic misinformation, which has been available for more than 30 years, but people still hear difference in speaker cables because there are sound differences in cables in a transparent system with the right music.
"

Som sagt kablet er en parallel kondensator over udgangen og en seriemodstand i serie med udgangen ,induktionen/spolen dannes hovedsalig af geometrien i kablet og bliver i princippet  perfekt, men det gør hverken kondensator eller modstand , deres lydkvalitet vil afhænge af de benyttede materialer fuldstændig som når man skal vælge en overførings-kondensator eller en kondensator i et delefilter, eller  afkoblings-kondensator, eller en lille kondensator der skal sættes over en større af dårligere kvalitet for at forbedre den samlede  lyd, i alle eksempler vil du ikke se nogen påvirkning af selve signalet frekvensgang osv, men det er og har altid været anerkendt at det giver en lydforskel..
Med serie modstanden er det det samme men ikke så bredt anerkendt,  jeg kan dog vise dig et foto fra et af de firmaer du respekterer .

De to små modstande du ser over potentiometeret er nogle speciale høreapparats modstande fra Roederstein , langt mindre end en normal modstand , dyre , svære at få fat i, men Holfi kunne ikke lave apparater uden dem, de gav bl.a.  lyden af Holfi, tror du Holfi folkene  var komplet idioter , bruger penge på noget de ikke reklamerer for , på noget  kunderne ikke kan se., hvis det ingen virkning har??? , og tror du  modstandene  påvirkede frekvensgangen eller fasen ??????? nej, muligvis påvirker de  THD og støj på et niveau som ingen fornuftig sammenhæng  vil give med det hørte.

Problemet er  at uanset hvor meget elektronikuddannelse du har eller hvor fine målinger du kan lave så vil det ikke hjælper dig til et bevis eller en teknisk forståelse af dette på nuværende  tidspunkt, kun  lytteerfaring kan definere det, på samme måde som smagen af Moster Ernas æblekage. Så kom vi vist hele vejen rundt igen.
Ps Rigtigt Google kan  ikke oversætte klaphat og bonderøv, det kan sikkert blive min redning på ASR, fordi der findes godt nok mange  aktive uvidende bonderøve i stil med Thomas på det fora .
Fordi de er så dominerende er det desvære svært fuldstændig at ignorere dem og til sidst eksploderer man simpelhen hen.

Jamen med den store lytte erfaring du har så er det jo en smal sag for dig at høre forskel på disse 6 filer

Sæt i gang smart ass  =   www.dropbox.com/sh/w2w3o4sf4z86mhc/AABOa...O08WZLUERhNsrAa?dl=0

youtu.be/w40XcUP5KrI

Udfordring (slut) 08 apr 2021 10:31 #14319

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Nej de er som bekendt lukket for mange år siden, Måske fordi de var for ærlige og ofre for snylte branchen, sælger. som kun kan finde ud af at binde slipset og manipulere med folk.
Holfi fik 1300 kr for en forstærker som stod til 5500 i Hifiklubben (direkte  salg min bare røv), det er et stort problem både for kunder og fabrikanter at snylterne tage hovedparten af gevinsten, det er faktisk fantastisk man kan lave en forstærke for 1300kr, det kunne de så heller ikke i længden. Og problemet blive være og være jo højre kvalitet (High-end) så kan det ende med kunden skal betale gange 10 eller mere fra fabrikantens pris og man havne i absurde priser som måske slet ikke er så absurde som det ser ud til, hvis snylterne store part ikke medregnes 

Det jeg omtaler med modstandene  er gyldigt alle vegne også i dag, man kan være bevist om det som Holfi eller ubevist om det.
Det problem jeg løfter er at Thomas kan og ret til at sige at jeg er en idiot , han skal bare være klar over at han samtidig siger at en masse andre også er idioter, deriblandt folk han respekterer , jeg har nævnt en række navne.

Så Holfi lukkede fordi de solgte for billigt til Hifiklubben og Hifiklubben solgte for dyrt ? Ja så bliver jeg nok nødt til at kalde dig for et fjols igen, for det er 100% sikkert noget du har drømt.
Som du har skrevet tl mig flere gange, så skal du nu passe på at du ikke gør dig selv endnu mere til grin end du gør i forvejen.
Og når du bliver ved med at hoppe uden om de test som du ellers burde kunne afsløre med din enorme lytte erfaring, ja så er det nok dig der er den NULBON du kalder mig ;-)

Men du får da lige linket her også så du ikke "kommer til" at overse det  www.dropbox.com/sh/w2w3o4sf4z86mhc/AABOa...O08WZLUERhNsrAa?dl=0

youtu.be/w40XcUP5KrI

Sidste redigering: af Thomas.

Udfordring (slut) 08 apr 2021 12:42 #14320

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Ja men det er jo faktisk ganske enkelt mht de test der er her på siden hvor man på forhånd ingenting ved

Lydjørgen kan ikke høre nogen forskel
Lydjørgen kan ikke måle nogen forskel
Lydjørgen kan ikke se nogen forskel

Men

Lydjørgen kan høre forskel, hvis han ved der er skiftet et eller andet.
Lydjørgen kan høre forskel hvis han ser et kabel blive skiftet.
Lydjørgen kan endda høre forskel på kabler der ikke er skiftet fordi han troede de var skiftet

Og

Lydjørgen hopper som sædvanligt udenom de test der ville kunne vise hans værd, men da der er en risiko for at han ender op som en nulbon, så forsvinder han for, efter nogen tid, at dukke op igen med omtrent samme smøre som 800 gange før på samtlige danske fora og nu også udenlandske.
Lydjørgen mener at alle videoer han ikke selv linker til er fyldt med fejl og idioter
Lydjørgen mener ikke blindtest kan bruges til noget, men fortæller gerne at han har hørt endda store forskelle - - - i blindtest.
Lydjørgen mener dog at blindtest er gode nok hvis det er ham selv der linker til dem

Det siger vist det hele 

youtu.be/w40XcUP5KrI

Udfordring (slut) 08 apr 2021 13:31 #14321

• Boydk
  • Boydk's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 16

Manden er dum som bølgepap lider af mindreværd og er ude af stand til at konkludere rationelt og har tydeligvis et meget stort behov for at være noget, Det ville sikkert hjælpe hvis han  brugte lidt mindre tid i fitnesscenteret og lidt mere på at lytte og virkelig tænke over dette problem han bruger så meget tid på, og så ligner han dig Thomas, jeg skrev følgende til ham under videoen som er sandt og langt nærmere en forklaring end alt hans ævl, svarede han ,nej, han slettede det det hurtigere end man kan sige nu, han  fornemmede sikkert det var en der havde  forstand på elektronik som havde skrevet det. og at det ville  kunne give ham problemer over for hans menighed.

Uover dit sædvanlige gentagne ævl, tror du så ikke nærmere, det er en selvbiografi, du er i gang med her???

Sidste redigering: af Boydk.

Udfordring (slut) 08 apr 2021 19:15 #14322

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 41

Altså det der hedder smag og som du jo nok ved så kan smag ikke diskuteres.
Tjaah, Holfi  havde jo en lillebitte hældning imod de lidt skæve og udokumenterede ideer, såsom at en transistor kunne være bedre en flere i parallel, det ved vi idag er forkert. Jeg ved ikke om du selv har lagt mærke til at du har en forkærlighed for disse lidt skæve audio-firmaer som snakker og snakker, men når kigger på specs kontra pris så bliver man slemt skuffet. Altså smag igen igen.
 Hvordan går forøvrigt med at finde ud af hvordan en multibit-DAC fungerer, sidst lød du lidt forvirret. Jeg ved ikke om det er samme udgave af bogen vi har, min er 2. udgave fra 1986.

Udfordring (slut) 08 apr 2021 21:26 #14324

• tonadoen
  • Senior Member
  • Senior Member

Altså det der hedder smag og som du jo nok ved så kan smag ikke diskuteres.
Tjaah, Holfi  havde jo en lillebitte hældning imod de lidt skæve og udokumenterede ideer, såsom at en transistor kunne være bedre en flere i parallel, det ved vi idag er forkert. Jeg ved ikke om du selv har lagt mærke til at du har en forkærlighed for disse lidt skæve audio-firmaer som snakker og snakker, men når kigger på specs kontra pris så bliver man slemt skuffet. Altså smag igen igen.
 Hvordan går forøvrigt med at finde ud af hvordan en multibit-DAC fungerer, sidst lød du lidt forvirret. Jeg ved ikke om det er samme udgave af bogen vi har, min er 2. udgave fra 1986.

Tak for korrekturen .Naturligvis er en transistor bedre end flere parallelt , det er ikke en mærkelig ide, men det sætte nogle begrænsninger, singel ended er også bedre end symetriske kredsløb, men mere besværlige..
Jeg har nævnt firmaer jeg kende til som jeg ved bevist gør brug af lydsignatur,  jeg kunne også have nævnt Bruno Putzeys Hypex han har rodet meget med mange forskelige opamps og strømforsygningen til sit indgangstrin , og det er jo mærkeligt for ud fra spec er en moderne opamp simpelhen bare perfekt, men man skal åbenbart alligevel først "smage på den" før man faktisk ved hvordan den lyder, og nej jeg kan ikke gætte hvad dine tanker er omkring side 372 i forbindelse med Bob Carver..

Udfordring (slut) 08 apr 2021 21:57 #14325

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Neeej hvor var det heldigt der kom noget der stak lidt af fra emnet som nulbonnen kunne svare på.
At det så er omtrent det samme ævl, tjae. 

youtu.be/w40XcUP5KrI

Leveret af Kunena Forum