HiFi2you Banner11

CORONA - En lille advarsel..!!

Mere
3 år 2 dage siden - 2 år 6 måneder siden #14221 af Boydk
Har intet med HiFi at gøre, men følte, at jeg ville bringe denne advarsel under vores nærmest uudholdelige Covid-pandemi.
Har mødt en del, som bagatelliserer dette og mener, at restriktioner er noget pjat, og "det sker ikke for mig".
Læs, hvad der skete for en af "vennerne" på det norske forum HifiSentralen:

"Dette er ment som en advarsel i beste mening, og en beskrivelse av mitt oreløpige sykdomsforløp. Jeg ante ikke at det var noen mulighet for at jeg, uten andre sykdommer skulle kunne bli så vannvittig dårlig.

Jeg er 52 år gammel uten underliggende sykdom som er smittet av Covid 19.

Fredag 12/3: smittesporing ringer og gjør oppmerksom på smittefare. Antydning til sår hals
Lørdag 13/3: tur på testversjon, og halsen min begynner å bli litt sår, får også tørrhoste. Rekker akkurat å komme meg hjem før helvete banker løs. Jeg får en hodepine jeg ikke engang klarer å beskrive, sammen med like sterke muskelsmerter i nakke, rygg, armer og ben. Ingenting hjelper, men opplever ikke pusteproblemer.
Søndag 14/3: smertene øker på overalt,
Mandag 15/3 positivt test resultat, samtidig med ytterligere økning i smerter, høy feber, men det viser seg etterhvert at termometeret viser for lite. Det jeg trodde var ca 38,5 grader viste seg å være ca 40. På dette tidspunktet er kjærringa blitt smittet av meg, og blitt nesten like dårlig. Evnen vår til kritiske avgjørelser er på dette tidspunktet ikke eksisterende. Fastlegen blir kontaktet, men blir ikke alarmert pga. pusten tilsynelatende er ok. temperaturen er jo ikke så høy. Onsdag 17/3 smertene i armene, ben og nakke avtar noe mens hodepinen øker på nytt. Dersom jeg rører på øynene går det ubeskrivelig smertelyn gjennom hodet.
Torsdag er det igjen endringer. Hosten blir til en KRAFTIG slimhoste som ikke gir seg på hakka møkka. Smaksansen endrer seg også. Spiste feks kyllingsuppe som smakte jord, blir meget kvalm av vann. Blir også utrolig svimmel, alt dette mens feberen herjer.
Fredag 19/3: ny tlf til fastlegen uten resultat.
Lørdag 20/3: nye symptomer. Jeg får rare sterke smerter i huden på siden av overkroppen. Kjennes ut som noen klyper skikkelig hardt, uten at jeg får utslett. Jævlig vondt. Søndag21/3: kjærringa ringer ambulansen som er hos oss en times tid, for å sende meg til sykehus. Temperaturen ved ankomst var 40,5, (det var nå jeg oppdaget at jeg hadde hatt temperaturer på ca 39,5-40 grader i ca 1 uke).jeg var KRAFTIG dehydrert og fikk 5 liter intravenøst første døgnet. Jeg fikk også intravenøst paracetamol første døgnet for å holde feberen i sjakk.
mandag 22/3: I dag har feberen økt igjen til ca 42. Jeg er satt på intravenøst igjen, men de sliter med å få feberen på akseptabelt nivå. Jeg får daglige sprøyter med blodfortynnende i magen.første gang jeg er bekymret for utfallet.
tirsdag 23/3, Overført til intensiven Selv om pusten min ikke er så trøblete, er blodets oksygenopptak langt under pari. Kateter blir satt inn. Får både mat og drikke intravenøst. Får nå 4 forskjellige sprøyter i magen daglig. Feberen varierer mellom 39,8 og 41,6 i to dager.
torsdag 25/3: Overført fra intensiven til isolat på infeksjonsavdelingen. Feberen er endelig under kontroll. Jeg klarer meg med "vanlig" oksygen, og ikke oksygen masken som gir overtrykk i lungene. Jeg må beregne å bli på sykehuset til mandag/tirsdag (minimum), mulig lenger. Hosten gir seg ikke, jeg orker ingenting. En tur på toalettet 5 m unna krever ett par timer søvn.

Dette er sjukdommen fra helvete. Jeg gikk fra litt klein til dausjuk på ca 30 minutter, og de ubeskrivelige smertene bare økte på de påfølgende dager.
Vet lite om senskader, men bildene tatt av mine lunger viser covid skader.

På intensiven var jeg den minst syke.

Ta alle mulige forhåndsregler. Dette vil alle unngå

Beklager hvis det er gjentakelser i teksten, men har fremdeles feber og er sterkt medisinert.

John
Sidste redigering: 2 år 6 måneder siden ved adm.
Emnet er blevet låst.
Mere
3 år 2 dage siden #14222 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne En lille advarsel-
JA DET ER ALVOR.

Når foden vipper, ved man det er musik :=)
Emnet er blevet låst.
Mere
2 år 7 måneder siden #15033 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne En lille advarsel-
Jeg er en af dem der ikke er blevet vaccineret, da jeg synes der mangler en masse info omkring selve vaccinen.
Der er så også den ene vaccine jeg kender til hvor der ingen "indlægsseddel" er.

Men nu er jeg så så heldig at ligge vandret med op og ned gående feber og sådan har det været siden Lørdag D. 14. altså 11 dage.- Smags og lugtesansen har jeg endnu, men konen og datteren mistede deres i 3 dage

Men nu er der er lovende dansk vaccine ved navn ABNCoV2 så den snupper jeg nok 

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Emnet er blevet låst.
Mere
2 år 7 måneder siden #15034 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne En lille advarsel-
Den lyder også som en sund blanding ; )
Spøg tilside god bedring.

Når foden vipper, ved man det er musik :=)
Emnet er blevet låst.
  • OKA
  • Gæst
  • Gæst
2 år 7 måneder siden - 2 år 7 måneder siden #15035 af OKA
Besvaret af OKA på emne En lille advarsel-
Tænk lige over noget!!!
Du vil gerne vaccineres mod Hepatitis A/B, Difteri, Stivkrampe, Gul feber, Tyfus eller Meningokoksygdom bare for at få 14 dage i Thailand eller på Madagaskar?
Og du spiser gerne Malariamedicin for at komme til Asien, med risiko for Kvalme, Opkastning, Mavesmerter, Diarré, Hovedpine, Svimmelhed og Søvnforstyrrelser. Hvis du er rigtig heldig får du også Hallucinationer, Psykose, Agitation, Angst og Depression. Men du fik lov til at ride på en udpint elefant i Indien eller Thailand.
Og dine børn har du sikkert slæbt til lægen de første 10-12 år af deres liv så de kan blive vaccineret mod Kopper, Difteri, Polio, Kighoste og MFR og HPV.
Hvad betyder en enkelt mere i samlingen så vi kan få et normalt liv igen?
Tror det er på tide vi udvikler en vaccine mod dumhed.
Sidste redigering: 2 år 7 måneder siden ved OKA.
Emnet er blevet låst.
Mere
2 år 7 måneder siden #15036 af Gnidske
Besvaret af Gnidske på emne En lille advarsel-
Spot on 
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum