HiFi2you Banner11

Strømkabel :-)

Mere
7 år 3 måneder siden #4368 af Thomas
Strømkabel :-) blev oprettet af Thomas
Her er der vist en der tror på strømkabler :lol:

Bilag ikke fundet


_________________________________________________________________________________________________________
moeberg.dk/saadan-genkender-du-narcissist/

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
7 år 3 måneder siden - 7 år 3 måneder siden #4369 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne Strømkabel :-)
Min omgang med utallige hifi interesserede nørder (i ordets allermest positive mening) fortæller mig at kablet allerede med dets markante udseende er årsag til at anlægget spiller bedre end normalt. Blot man afholder sig fra at skille kablet ad. Befri det fra dens "overfrakke". Eller man skruer stikdåsen ud af væggen og ser hvilken ynkelighed den skjuler bagved. Og ... jo. Det er afgørende vigtigt, at hæve kablerne fra gulvet. Man ved jo aldrig hvad tungmetalholdigt husstøv, for slet ikke at tale om jordstråler, har af indflydelse på elektronernes vandring. Snoren som holder stikket i væggen på plads skal endelig være lavet af silke, for ellers vender elektronerne om og kommer derved i modfase, som tydeligt høres med mindre man vender fasen til den ene højttaler. Ingen skal komme og sige jeg ikke ved noget om elektronik :silly:

I erkendelse af at man (undertegnede blandt andre) er visuelt påvirkelig er det ikke ligegyldigt hvordan man pakker tingene ind.




Og så må man endelig ikke glemme at sætte denne "FireWall" på strømkablet umiddelbart bag apparaterne. Man skulle jo nødig risikere at trusler mod den gode gengivelse skulle finde vej til vores fine elektronik gennem strømkablet.



Og da jeg kører lyd gennem USB tilslutningen er den her helt og aldeles uundværlig, hvis jeg vil være medlem at den sluttede kreds.

Sidste redigering: 7 år 3 måneder siden ved Kaj..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nielsen
  • Gæst
  • Gæst
7 år 3 måneder siden #4370 af Nielsen
Besvaret af Nielsen på emne Strømkabel :-)
Lige for at få noget slået fast.
Man skal IKKE tænke på strømkabler som en videreførsel af el-værkets ledningsnet.
Man skal se det som en forbindelse til primærviklingen på de øvrige apparater.
Apparaterne ser hinanden igennem strømkablerne.
Jeg har faktisk afprøvet dette i praksis, hvor jeg testede strømkabler på et sammenbygget anlæg i nogenlunde kvalitet.
Forskellen er 0,0.
Derimod vil apparater med hver sin transformer og strømforsyning påvirke hinanden såvel gennem signalkabler som strømkabler.

Min erfaring er, at man skal lade være med, at bruge store kvadrater og superspecielle materialer og geometrier.
1 mm2 er fint, og det er 0,75 mm2 sikkert også, men der er også forskel på de forskellige typer af den slags kabler indbyrdes.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • nv
  • Gæst
  • Gæst
7 år 3 måneder siden #4374 af nv
Besvaret af nv på emne Strømkabel :-)
Helt enig med Nielsen.
Har et dyrt vdH-strømkabel til amp, og det lydder bare ikke godt. Lidt i stil med at komme netstøjsfilter på effektamp. (tror faktisk også der er indbygget filter i vdHul-kablet.

Da det originale strømkabel til min Electro Research, for nogle år siden gik sig en tur (og kom aldrig tilbage), købte jeg et alm billigt el-kabel til 69,50 hos Ekspert,
og det "spiller" stort set som det originale gjorde, helt uden man har nogen som helst tanker på det.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
7 år 3 måneder siden #4375 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne Strømkabel :-)
Måske bliver jeg nødt til at oplyse, at mit indlæg ovenfor er skrevet med en blanding af sarkasme og et tydeligt glimt i øjet. Det håber jeg man har opdaget.

Jeg trækker på smilebåndet af det viste strømkabel. Problemet for mig er at jeg endnu ikke på overbevisende måde har hørt strømkablers indvirkning på elektronikkens præstationer. Bortset fra imponatoreffekten af dets udseende. Eller også er det sådan, at fletstrømpen jeg monterer på mine transformatorer, som er parallelt koblede, er årsag til at min forstærker lyder .... ganske udmærket? ;-) Hvilket jeg slet ikke kan finde belæg for, men det ser pænere ud, bilder jeg mig ind.

Jeg har oplevet MONSTER snyde ved en demonstration af strømkabler og strømrensere. Det må der så være gode grunde til, siden man gør.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nielsen
  • Gæst
  • Gæst
7 år 3 måneder siden #4376 af Nielsen
Besvaret af Nielsen på emne Strømkabel :-)
Hvis man endelig vil ud i specifikke typer, så har jeg de bedste erfaringer med Mercodan 3 X 1,0 Kvmm med dansk smartplug og apparatestik i den anden ende.
Når jeg har prøvet med noget HI-FI gejl, så er det konsekvent gået helt galt, prisen underordnet.
Min konklusion er blevet, at kabelalfonserne simpelthen ikke aner hvad de laver, uden at det skal være en undskyldning for noget som helst.
Et godt og vist råd er, gå uden om "Audiograde" kabler, komponenter og andet hejs, så er du i sikre hænder.
Kan man komme i kontakt med sin hjerne igennem sprittågerne eller psykopharmakadøsen, så er sund fornuft, den sidder nemlig der, det bedste man kan bruge.
Er det ikke muligt, så sæt dig i et hjørne indtil du har glemt hvorfor du sidder der, så er der ikke så meget der går galt.
:silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly: :silly:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum