HiFi2you Banner11

Strømkabel eksempel

  • WymaxReborn
  • Gæst
  • Gæst
6 år 2 måneder siden #8598 af WymaxReborn
Besvaret af WymaxReborn på emne Strømkabel eksempel

Kaj. skrev: Vil man have mig til at vurdere to kabler, vil jeg have dem i hænderne. To lydfiler kan ikke bruges. Fordi kablernes egenskaber og deraf resulterende behandling af signalet interagerer med elektronikken de forbinder.


Jeg tænker det samme... Hvad er værdien af sådan nogle lydfiler? Ja, der er måske forskelle at høre, men det var i den givne sammenhæng at de opstod. Hvor ofte hører man ikke om forskellige oplevelse af samme kabel (eller endda også højttalere), hvor meget heraf kan tilskrives det enkelte system, og hvor meget det enkelte sæt ører? I sidste ende kan man vel heller ikke være sikker på at det der angives at være de indgåede komponenter nu også er det, eller om der er byttet om på dem, så man kan sige "Aha! Du kan jo ikke kende dem fra hinanden".

Michael Fremer laver af og til nogle optagelser af forskellige pickup'er eller RIAA'er, og mange finder det interessant. Jeg vil slet ikke afvise at det kan være interessant, men i sidste ende kræver det også at man har det fornødne udstyr til at download'e og høre eksemplerne igennem, hvilket jeg ikke har, og ikke gider at have. Det er også en af grundene til at jeg ikke lytter til optagelser af strømkabler. Men jeg ærgrer mig stadig over ikke at have købt den vinylplade med lyden af fly fra anden verdenskrig som jeg i min ungdom så på væggen i en pladebutik, og i min dengang manglende visdom blot smilede af.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden #8600 af Miki
Besvaret af Miki på emne Strømkabel eksempel

Kaj. skrev: Jeg har oplevet mange besynderlige ting omkring kabler og deres anvendelse i forskellige sammenhænge. Det kunne jeg selvfølgelig bare have beholdt for mig selv. Men den disciplin magter jeg ikke.

Jeg har det sådan at jeg deler ud af "min opdagelse", hvis jeg føler andre kan have glæde at det. Også uden at være opfordret til det. Jeg bilder mig ind - instinktivt - at andre er lige så nysgerrigt interesseret, som jeg selv. Og det behøver jo langt fra at være tilfældet.

Vil man have mig til at vurdere to kabler, vil jeg have dem i hænderne. To lydfiler kan ikke bruges. Fordi kablernes egenskaber og deraf resulterende behandling af signalet interagerer med elektronikken de forbinder. Impedansforhold og andet. Og i virkeligheden kan man slet ikke vurdere to kabler før de indsættes i den ønskede sammenhæng.

Mine forsøg og eksperimenter er gået på at analysere det som "kan være" årsagen til hørbare forskelle. Som set i bakspejlet bedst kunne være hemmeligholdt. Det er min fejl.


@Kaj.
Dengang Nielsen Linkede til en kabeltest med en hel masse lydfiler, havde du ingen problemer med at udtale dig om dem.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
6 år 2 måneder siden #8601 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne Strømkabel eksempel

Miki skrev: @Kaj.
Dengang Nielsen Linkede til en kabeltest med en hel masse lydfiler, havde du ingen problemer med at udtale dig om dem.


Jeg har opdaget muligheden for at blive klogere med tiden. Og for at komme dig i møde konstaterer jeg at vi har én til fælles. Der skal ikke så meget til at blive det .......

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden #8603 af Janhp
Besvaret af Janhp på emne Strømkabel eksempel
Kaj skrev!
*Vil man have mig til at vurdere to kabler, vil jeg have dem i hænderne. To lydfiler kan ikke
bruges. Fordi kablernes egenskaber og deraf resulterende behandling af signalet interagerer med
elektronikken de forbinder. Impedansforhold og andet. Og i virkeligheden kan man slet ikke vurdere
to kabler før de indsættes i den ønskede sammenhæng.*

som WymaxReborn så citer en del af.

Jeg skrev!
*Var du klar over af det ene musikstykke er løbet igennem >14 meter
analog signalkabel til ca. 6.- meteren,
og det andet musikstykke er uden 14 meter kabel?*


i det jeg viser handler det IKKE om forskellen på 2 kabler
men om forskellen på?
den ene kanal (14,3 meter kabel)
den anden kanal (intet kabel)

selvfølgelig interagerer signalet med elektronikken på begge kanaler.
et udgangstrin og et indgangstrin.

og nu vil jeg også spørge Kaj og WymaxReborn, kunne i forøvrigt høre forskel på de 2 eksempler ?.

Nå men tak for skænken og musikken! det var nu meget godt.
Hvad!!!! du har jo slet ikke hørt det spille.
Jamen altså, jeg har set dine højtaler, dine kabler, forstærkeren
inde i, og jeg så også cover omslagene på cd,erne der var lagt frem.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden - 6 år 2 måneder siden #8610 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Strømkabel eksempel
Jeg tør godt skrive at jeg ikke kan høre nogen forskel, hverken via anlæg eller hovedtelefoner :whistle:

P.S. Janhp, må jeg bruge de 2 filer i andre sammenhæng ? Det er lidt sjovt :-D

_________________________________________________________________________________________________________
moeberg.dk/saadan-genkender-du-narcissist/
Sidste redigering: 6 år 2 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden #8619 af Janhp
Besvaret af Janhp på emne Strømkabel eksempel
Ja Thomas du skal være så velkommen til at bruge de 2 filer i andre sammenhænge.

Nå men tak for skænken og musikken! det var nu meget godt.
Hvad!!!! du har jo slet ikke hørt det spille.
Jamen altså, jeg har set dine højtaler, dine kabler, forstærkeren
inde i, og jeg så også cover omslagene på cd,erne der var lagt frem.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum