HiFi2you Banner11

Dynaudio Xeo - Chromecast Audio

Mere
7 år 8 måneder siden #1475 af Peter Pan



TEST AF Chromecast Audio

Læs mere: - Click her .


TEST Chromecast adio i multirum

Læs mere: - Click her .


Se alle tilgængelige apps til Chromecast.

Læs mere: - Click her .
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 7 måneder siden #1510 af Peter Pan
For nogle er ferien snart slut, og for andre begynder den.



"Hotel Toyota" er er vores foretrukne transportmiddel i ferien. For et par år siden købte jeg
Dynaudio Xeo 3 systemet + en ATV3 boks fordi vi kan få glæde af dette både ude og hjemme.



En app på min iPad er YouSee Musik, og hjemme fra kan jeg gemme "min playlister" med den
musik vi gider at høre. Her efter er det bare at trykke AirPlay på iPad'en eller på en iPhone.




Nu streammes musikken via ATV3, kablet til Xeo's transmitter trådløs i Wi-Fi til Xeo 3 højttalerne,
som kan stå både ude og inde, inden for en afstand fra på ca. 50 meter. Lyd udfald er ikke noget
vi har oplevet Dynaudios interne Wi-Fi system.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 9 måneder siden #9728 af Peter Pan
Idag er Xeo 3, den del af mit setup jeg benytter mest. Mit 5.1 Beo setup benyttes når vi ser tv/ film.

Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 9 måneder siden - 5 år 9 måneder siden #9734 af Peter Pan
Opdatering -



Mit elskede digitale audio lydkort stod af, og kan ikke købes mere. PC bundkortet tillader
næsten ingen plads mellem grafik kort og lydkort, nok der for.

Så jeg måtte finde ud af hvad der skal afløse det.
Det endelige valg blev NuForce uDAC2, da den ikke installeres i computeren. En lille bitte sag -
USB kabel mellem PC og uDAC2 og Coaxial S/Pdif IN på mit BeoVision TV. Jeg fandt driver
på internettet. Installationen gik glat. Manglede så at få konverteringen til den optiske S/Pdif
indgang på mit Dynaudio Xeo systemet, men det er en anden sag, der gav lidt problemer.
(Ikke alle Coaxial til optiske S/Pdif converter virker lige godt).



Jeg syntes ikke jeg oplever en lyd forskel mellem Pro Sound E-Mu 0404 PCI Express og NuForce
uDAC2. NuForce uDAC- kan håndtere lydfiler med samplingfrekvenser op til 96 kHz til 24 bit
(aka 96/24). Håndtere FLAC.lyd-filer og er baseret på en ESS9022 Sabre DAC chip.
Jeg valgte at downloade ASIO Audio driver (2015) for min Windows PC.



Bilag:
Sidste redigering: 5 år 9 måneder siden ved Peter Pan.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 9 måneder siden - 5 år 9 måneder siden #9735 af Peter Pan
Er min tegning ikke forstået, forsøger jeg også med tekst.

Den almindelige stereo switch boksen på tegningen.
Her benyttes kun den ene række rca indgange, og en rca udgang. I det coaxiale kabel findes jo
både højre og venstre line signal.

På de tre rca indgange er coaxial tilslutning for PC- DAB+/FM Tuner, og en CD afspiller, der kan
vælges indgang for.

På switch boksens rca udgang er tilsluttet en rca Y fordeler. Fra den ene Y udgang føres et coaxial
kabel til BV 7's AV 6 (cinema) coaxial S/Pdif indgang. Altså audio til de TV 5.1 tilsluttede højttaler.

Fra den anden switch boks rca Y udgang, føres en ½ meter coaxial kabel, som er tilsluttet
indgangen på en "Coaxial til Toslink converter", med tilsluttet strømforsyning. Fra denne converters
optisk udgang, til en af de to optiske indgange på en "Lindy Toslink Digital optisk audio switch",
med tilsluttet strømforsyning, er ført et optisk kabel.

Til den anden optiske indgang Lindy switch, er tilsluttet et optisk kabel fra en ATV3 boksen.
Fra Lindy switch udgangen er ført ennu et optisk kabel, som er tilsluttet den optiske indgangen
på Xeo 3's - 2,4 GHz Transmitter boksen.

Så er der hul igennem. Jeg kan nu på Lindy switch boksen vælge A, for audio Wi-Fi 'AirPlay'
streamning via ATV 3 fra Netværket F.eks: NetRadio - Audio fra min NAS Server eller f.eks
Spotify Premium, som giver op til 320 Kbps Audio.

Sættes Lindy switch i B, hentes audio fra PC- DAB+/FM Tuner, eller CD afspiller.
Bilag:
Sidste redigering: 5 år 9 måneder siden ved Peter Pan.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 9 måneder siden #9738 af Peter Pan
Jeg søger på div. køb og salg tråde efter endnu et sæt Xeo 3 højttaler i sort. Når endnu set Xeo 3 er
på plads i køkken/alrum, sendes også trådløst til dem. Transmitteren sender i WiFi, og signalet når
der ud uden problemer. Der efter kan jeg få fjernet en masse gamle højttaler kabler, det vil være rart.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum