HiFi2you Banner11

Nakamichi stik fra wish, de ikke så ringe

Mere
5 år 5 måneder siden - 5 år 5 måneder siden #10385 af gasolin
Har lige fået mine nakamichi bananstik fra whish bestilt den 10 oktober til lige under 100kr for 12 stk

De tager bedre fat om sommerkablet fra thomann end real cable bfa stikkene jeg bruger og bortset fra fejl på teksten,logoet, at det ikke er lavet perfekt,rent,så strammer de fint i højtalerne og forstærkeren uden at være overdrevet meget. Samlignet med bfa real cable stikkene fra av connetion til ca 90kr uden fragt for 4 stk er wish stikkene et langt bedre køb



s-l1200.jpg
Sidste redigering: 5 år 5 måneder siden ved gasolin.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 5 måneder siden #10386 af Boydk
Uanset hvad, så er det et skodprodukt, der intet har at gøre med Nakamichi navnet, som vi kender det fra gamle dage.
muligt, de binder bedre, men de er udført i et inferiørt materiale, så kan fjedervirkningen være nok så god.
Rent kobber koster penge. Derfor koster bananstik i ægte, guldbelagt kobber en mindre formue. Et materiale, der er væsentlig bedre til at formidle kontakt/lyd. Man får, hvad man betaler for..... Men bare du er tilfreds, så er alt andet jo ligegyldigt :lol:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
5 år 5 måneder siden - 5 år 3 uger siden #10387 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Nakamichi stik fra wish, de ikke så ringe
Jeg har stik fra samme producent (både under Nakamichi navnet og Silent Wire). De samme stik kan såmænd fås i handlen herhjemme. Det er glimrende kvalitet, og lavet af forgyldt messing ligesom alle andre bananstik. Der findes ikke rene kobberbananstik, bortset fra nogle helt specielle konstruktioner hvor metallet i sig selv ikke er fjedrende. Prøv iøvrigt at google hvad messing består af :-)
Sidste redigering: 5 år 3 uger siden ved Kjeldsen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 5 måneder siden #10388 af Thomas

Kjeldsen skrev: Jeg har stik fra samme producent (både under Nakamichi navnet og Silent Wire). De samme stik kan såmænd fås i handlen herhjemme. Det er glimrende kvalitet, og lavet af forgyld messing ligesom alle andre bananstik. Der findes ikke rene kobberbananstik, bortset fra nogle helt specielle konstruktioner hvor metallet i sig selv ikke er fjedrende. Prøv iøvrigt at google hvad messing består af :-)


Ja jeg forstår ikke idéen med at kalde det for et skodprodukt, for så må Phoenix Gold også være et skodprodukt da de er lavet på samme måde og dem har jeg virkelig brugt mange gange.
Jeg tror faktisk jeg vil bestille nogle af dem for selv at prøve dem :-D

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
5 år 5 måneder siden #10390 af Kjeldsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
5 år 5 måneder siden - 5 år 5 måneder siden #10392 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne Nakamichi stik fra wish, de ikke så ringe
Jeg er slet ikke sikker på at stikkenes ben er lavet i messing, som jo ellers er et glimrende materiale, da det består af en kobber/zink legering. I kan prøve det af ved at bøje stikket med en tang og rette det tilbage. Knækker det er det messing. Kan det rettes tilbage er det lavet af stål. Jeg tror mest på det sidste. Er man overbevist om at det ER messing kan man også teste det med en magnet.
Bilag:
Sidste redigering: 5 år 5 måneder siden ved Kaj..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum