(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m.
1 år 9 måneder siden #15031
af Miki
Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse
Besvaret af Miki på emne (2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m.
Du har ret, ved 3 meters længde kan du godt finde et fornuftigt kabel med 0,2 ohms modstand. Men 1 ohm, det er snakeoil.Ok, men jeg er ikke enig, og mener ikke, at et almindeligt fornuftigt højttalerkabel i f.eks. 3m længde kun har 0,1 Ohms modstand ved 20kHz.
Noget andet er så hvor meget f.eks. 1 Ohms modstand ved 20 kHz betyder - jeg tror DC modstanden i et højttalerkabel har mere at sige end tabet ved 20 kHz, men helt afhængig af forstærkerens dæmpningsfaktor og højttalerens elektriske Q.
Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1 år 9 måneder siden #15032
af Thomas
- - - - - - - - - -
BEVISER ER VEL DET ENESTE DER BEVISER NOGET !
Besvaret af Thomas på emne (2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m.
Jeg kan se at Nils Valla synes det var på tide at Kaj fik lidt anderkendelse og Boydk følger op på det med +1 og 2 x tommel op
Uanset hvordan man vender og hvem man ikke lige bryder sig mest om, så kan person jo sagtens være dygtig
Lydjørgen laver vel den perfekte udregning der viser at den stigning har så lidt at sige at det faktisk er = 0
For nogle år siden kom jeg også til at den ene db ved 20 khz, tvivlede jeg på at nogle overhovedet ville registrere - Det eneste der skete ved det var at man kunne læse den ene dybt negative skriveri efter det andet angående mig i hifi2you på Kajs blog
Uanset hvordan man vender og hvem man ikke lige bryder sig mest om, så kan person jo sagtens være dygtig
Lydjørgen laver vel den perfekte udregning der viser at den stigning har så lidt at sige at det faktisk er = 0
For nogle år siden kom jeg også til at den ene db ved 20 khz, tvivlede jeg på at nogle overhovedet ville registrere - Det eneste der skete ved det var at man kunne læse den ene dybt negative skriveri efter det andet angående mig i hifi2you på Kajs blog
- - - - - - - - - -
1 år 8 måneder siden #15144
af Miki
Så for Søren, ifølge vidensbanken H4A, viser det sig nu at kodningen af hulkort og CD slet ikke er digitale. Data(ved ikke hvad jeg ellers skal kalde dem
) på de førnævnte medier er jo ellers endelige værdier, tidsdiskrete, robuste og alt det der, så de kan jo ikke være analoge.
Lig hertil at næsten samtlige elektroniske RIAA'er er for upræcise og støjende til MC-pickupper, kun Sut dur ifølge ovennævnte kilde. Sikke en omgang sludder, men som han selv siger, så har jeg nok bare for høje forventninger.
Lig hertil at næsten samtlige elektroniske RIAA'er er for upræcise og støjende til MC-pickupper, kun Sut dur ifølge ovennævnte kilde. Sikke en omgang sludder, men som han selv siger, så har jeg nok bare for høje forventninger.
1 år 8 måneder siden #15145
af Thomas
Og en Vincent cd afspiller til 6000,- er så god at man skal op i den han selv har, (McIntosh MCD 500) til ca 60.000,- for at få en der er bedre.
Jeg tror der er mange CD afspillere der ligger i prislejet mellem 6000,- og 60.000,- men de må så alle være dårligere end den Vincent.
Der er så også MCD 600 til 75.000,- som Mikkel jo fortalte (med udråbstegn) ikke var med SMPS, fordi han kunne se en "større" trafo inden i CD afspilleren
En meget sjov og (selvfølgelig hurtigt) lukket tråd
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=107847&KW=MCD600+
- - - - - - - - - -
Besvaret af Thomas på emne (2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m.
Måske hænger han fast i sin tid fra Audioscan og de første laserdiskSå for Søren, ifølge vidensbanken H4A, viser det sig nu at kodningen af hulkort og CD slet ikke er digitale. Data(ved ikke hvad jeg ellers skal kalde dem ) på de førnævnte medier er jo ellers endelige værdier, tidsdiskrete, robuste og alt det der, så de kan jo ikke være analoge.
Og en Vincent cd afspiller til 6000,- er så god at man skal op i den han selv har, (McIntosh MCD 500) til ca 60.000,- for at få en der er bedre.
Jeg tror der er mange CD afspillere der ligger i prislejet mellem 6000,- og 60.000,- men de må så alle være dårligere end den Vincent.
Der er så også MCD 600 til 75.000,- som Mikkel jo fortalte (med udråbstegn) ikke var med SMPS, fordi han kunne se en "større" trafo inden i CD afspilleren
En meget sjov og (selvfølgelig hurtigt) lukket tråd
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=107847&KW=MCD600+
- - - - - - - - - -
1 år 8 måneder siden #15147
af Miki
"Hænger fast" er det rigtige udtryk. Til forskel fra f.eks. brugtvognsforhandlere har hifi-anmeldere ikke udviklet sig, med enkelte undtagelser. Til forskel fra førstnævnte, er det åbentbart stadigvæk omkostningsfrit at være udygtig og useriøs. Man kan kan få den følelse at usandheder og overdrivelser næsten er helt naturlige og faste bestandele af disse gæve folks arbejde. Resultatet er ligesom den sminkede smadderkasse, værdiløs.
1 år 8 måneder siden - 1 år 8 måneder siden #15148
af
Tak modtaget:
0
Køn:
Ukendt
Fødselsdag:
Ukendt
- Gæst
-
Besvaret af på emne (2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m.
Jeg er enig med Miki her. Det er utroligt, at langt de fleste anmeldere af ekstremt dyrt udstyr overhovedet ikke anvender målinger i deres anmeldelse, men i stedet anvender meget floromvundne sætninger, som læseren ingen muligheder har for at vurdere sandhedsværdien af. Og alle anmeldelser af dyrt udstyr er meget positive.
Hvornår vågner branchen op og stiler mod mindre woodoo og mere fakta? Der må da være nogle fabrikanter, som i deres udvikling anvender avanceret testudstyr, og som burde forvente at anmeldelser efterprøver, og anerkender, deres målinger. En kendt fabrikant er ved at forkaste brugen af aluminium i alle apparater, idet "lyden bliver som aluminium hvis apparatet er lavet af det - uanset hvor i apparatet det anvendes", hvorimod anvendelsen af kobber giver langt bedre lydmæssige resultater - og det er vel at mærke ikke metaller i selve kredsløbene, men det udenom. Fabrikanten viser ingen målinger der dokumenterer disse forskelle, og jeg tror ikke nogen anmeldelser vil kigge, evner at kigge, på sandsynligheden for at der skulle være en lydmæssig forskel.
Hvornår vågner branchen op og stiler mod mindre woodoo og mere fakta? Der må da være nogle fabrikanter, som i deres udvikling anvender avanceret testudstyr, og som burde forvente at anmeldelser efterprøver, og anerkender, deres målinger. En kendt fabrikant er ved at forkaste brugen af aluminium i alle apparater, idet "lyden bliver som aluminium hvis apparatet er lavet af det - uanset hvor i apparatet det anvendes", hvorimod anvendelsen af kobber giver langt bedre lydmæssige resultater - og det er vel at mærke ikke metaller i selve kredsløbene, men det udenom. Fabrikanten viser ingen målinger der dokumenterer disse forskelle, og jeg tror ikke nogen anmeldelser vil kigge, evner at kigge, på sandsynligheden for at der skulle være en lydmæssig forskel.
Sidste redigering: 1 år 8 måneder siden ved .