Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 05 mar 2022 16:45 #15967

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Væk
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 119
INDBILDNING ER HIFI MARKEDETS MAGT coffee
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 16 mar 2022 19:10 #15988

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 47
Ja indbildning og misinformation er der rigeligt af. Bare se på h4a hvor det at få streaming til at lyde ordentlig er ligeså dyrt som et ordentlig vinylsetup,"der er ingen smuthuller" som Mikkel G. skriver.
Der skal f.eks. hos nogle bruges lineære forsyninger, isolatorer, hifi-switche og hos andre kan specielle audio-usb kabler bringe streaming lyden op på et meget højt niveau.Fælles for ovenstående må jo så også betyde at det signal der kommer ind i huset har det fulde potentiale for gengivelse på et meget højt nivea.
Her er det så at kæden knækker, for det signal der er ude på den ande side af væggen, altså lige inden det går galt og lyden bliver dårlig, er jo overhovedet ikke optimeret for audio. Det signal kan komme langt langt væk fra et lager, hvor det har været igennem flere kredsløb som er forsynet af Switchmode-powersupplys, blevet omsat fra spænding til lys og tilbage igen, samt blevet multiplexet og de-mulitplexet tilbage igen. Men lige nøjagtigt inden på den anden side af væggen hos h4a entusiasterne der går det galt i Lan-, usb-kablet eller routeren. Og husk på, det gælder kun for lyd. De øvrige data på samme forbindelse til billede og kommunikation bliver gengivet fejlfrit.
Det er selvfølgelig noget være sludder som intet hold har i virkeligheden . Målt på objektive kriterier kan man få en streamer til under 4000 kr. der overgår et hvilket som helst vinyl-setup uanset pris. Digitalt er nemt, det er vel det der hedder teknologisk udvikling.

Sidste redigering: af Miki.

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 17 mar 2022 00:10 #15989

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Væk
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Ja indbildning og misinformation er der rigeligt af. Bare se på h4a hvor det at få streaming til at lyde ordentlig er ligeså dyrt som et ordentlig vinylsetup,"der er ingen smuthuller" som Mikkel G. skriver.
Der skal f.eks. hos nogle bruges lineære forsyninger, isolatorer, hifi-switche og hos andre kan specielle audio-usb kabler bringe streaming lyden op på et meget højt niveau.Fælles for ovenstående må jo så også betyde at det signal der kommer ind i huset har det fulde potentiale for gengivelse på et meget højt nivea.
Her er det så at kæden knækker, for det signal der er ude på den ande side af væggen, altså lige inden det går galt og lyden bliver dårlig, er jo overhovedet ikke optimeret for audio. Det signal kan komme langt langt væk fra et lager, hvor det har været igennem flere kredsløb som er forsynet af Switchmode-powersupplys, blevet omsat fra spænding til lys og tilbage igen, samt blevet multiplexet og de-mulitplexet tilbage igen. Men lige nøjagtigt inden på den anden side af væggen hos h4a entusiasterne der går det galt i Lan-, usb-kablet eller routeren. Og husk på, det gælder kun for lyd. De øvrige data på samme forbindelse til billede og kommunikation bliver gengivet fejlfrit.
Det er selvfølgelig noget være sludder som intet hold har i virkeligheden . Målt på objektive kriterier kan man få en streamer til under 4000 kr. der overgår et hvilket som helst vinyl-setup uanset pris. Digitalt er nemt, det er vel det der hedder teknologisk udvikling.

Ja underligt nok går billede ganske fint igennem selvom det kræver en del mere end lyd alene, men det skænkes der ikke en tanke.
Der var også en meget klog person i en facebook gruppe der slet ikke kunne tage 16 bit 44.1 khz afspilning seriøst, for det dækkede slet ikke hvad mennesket er i stand til at høre :-)
Han er en gammel kending fra diverse debatfora og en af dem der takkede pænt nej til test :-D (Det er en person som, efter eget udsagn, derhjemme har 200 sæt signalkabler. Han kunne i øvrigt høre jitter på han bilanlæg når han kørte og hørte musik !

Jeg ved ærligt talt ikke hvad det er de forskellige gerne vil have ved den digitale musik, eller nærmere hvad det er for problemer de slås med. Jeg har prøvet at ødelægge signalet så meget som jeg kunne uden direkte at knække kablerne og det er både analogt og digitalt, men den store ødelæggelse udebliver.
Måske er jeg heldig at alt jeg har haft de sidste 5 år, slet ikke lader sig påvirke af noget. :-?
Den med at mine ører ikke er gode nok eller mit setup ikke er afslørende nok, den duer ikke i denne sammenhæng, da mange af de ting jeg har forsøgt også er brugt i de forskellige test her på siden.
Godt nok var der så lige ham Lydfjolset som mente at alle forskelle forsvandt når de blev optaget og undskyldningen var at man skulle optage lyden ud af højttalerne. Det gjorde jeg så, men der "forsvinder" forskellene sørme også :-)

Ud over det så lyttede jeg til en Duelund kondensator til 12.000,-, jeg målte på den og den blev brugt i test sammenhæng og for mit vedkommende er den kondensator røget direkte op på den hylde der har et klistermærke hvor der står "Latterligt snakeoil"
Den er røget derop, fordi den målte værst af alle og ingen kunne høre forskel på den og en til 20,-

Kaj hørte store forskelle på USB kabler og prøvede at lave et selv. Det kunne han ikke få til at virke så det røg i skraldespanden.
Sådan et kabel ville jeg da også prøve at lave og det virkede skam 8-) og det blev så brugt i de forskellige test, uden nogle kunne høre om det sad på eller ej.

Jeg må erkende at jeg ikke kan forstå hvorfor så mange vil have at hifi skal være så svært ? Har man fået sine højttalere til at spille sammen og med sit rum, så er man jo 97-98 % på plads.

På et tidspunkt for nogle år tilbage, var der også en der anbefalede at man åbnede sin harddisk og rensede kontaktfladerne for det gav klart bedre lyd. Det er helt på højde med ham der kunne høre hvilken vej sikringerne vendte i sine apparater.
Om det er dumhed på højt plan, eller at den slags mennesker simpelthen evner at bilde sig selv det værste ind, eller det er for at være den "førende" på diverse fora ved jeg ikke, men en ting er sikkert og det er at det er ganske ødelæggende for enhver sund fornuftig debat mht hifi.
Jeg forstår overhovedet ikke behovet for at komme med sådanne ting.

Duelund er jeg ikke meget for at nævne, men han viste en meget vigtig ting og det er netop at hvis højttalerne til tilpasset rummet og rummet er ok, så er der slet ikke vigtigt hvad der er koblet til dem. (Forstærkeren skal dog kunne magte belastningen uden problemer)
Det er nævnt før men der var koblet en Denon PMA 777 forstærker fra 1986 på og en Denon DVD-3000, begge ganske uberørt, men alligevel spillede det helt fint.
Det er virkelig synd for alle andre end producenterne, at hifi er på vej den vej det er og har været nogle år nu.

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 17 mar 2022 19:57 #15990

• Nydmusik
  • Nydmusik's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 16
Miki: Jeg synes din argumentation lyder forstålig - og ganske rimelig.

På den anden side synes jeg Anzus står med forklaring på hvorfor deres Power Switch byder på høj kvalitet. Hvorfor den heder Power Switch er underligt, der er vel ingen decideret strøm involveret ;-) Men, Miki hvis du gider kigge på den lange forklaring de har her, og element for element komme med dit bud på om der er noget om snakken eller det er snakeoil, vil jeg være glad.

Jeg kender ikke andre hi-fi virksomheder, der fortæller så meget om deres teknologier, hvoraf nogle nok kan findes på tekniske universiteter, medens andre kun hos Anzus, som Anzus. Og jeg kender ikke andre der er så stærke i deres personlige demoer, herunder også deres "uddannelse" af forhandlere. Og jeg kender heller ikke andre, der er så gennemførte i markedsføring, både på deres hjemmeside og YouTube. Alt det er dyrt, og jeg kender da heller ikke andre hi-fi producenter der prissætter deres produkter så højt som dem. Omvendt er Audio Group Denmark en rigtig dygtigt ledet virksomhed, for de tjener gode penge. (sidste regnskabsår mangler dog at blive offentliggjort)

Så jeg håber du decifrerer deres produkt-attributter. Link til produkt: ansuz-acoustics.com/products/streaming/power-switch

Sidste redigering: af Nydmusik. Begrundelse: Glemte link

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 18 mar 2022 10:41 #15991

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Tog lidt tid at læse Ansuz siden da man ikke kunne fravælge cookies, flot Ansuz. Ved ikke hvad jeg skal sige til det, andet end jeg har ikke indtil nu stødt på en person der klagede over at hun/han havde en internetforbindelse der støjede. Kender simpelthen ikke det problem i private hjem, som Ansuz beskriver.

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 22 mar 2022 03:46 #16006

• Boydk
  • Boydk's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 25

Hvorfor den heder Power Switch er underligt, der er vel ingen decideret strøm involveret ;-)

Nydmusik........Ikke at jeg forsvarer et snakeolifirma som Ansuz, men ret skal være ret.
Har du nogensinde hørt om "PoE" ??
Prøv at lave et googlesøg :-)

Sidste redigering: af Boydk.

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 22 mar 2022 05:22 #16007

• Nydmusik
  • Nydmusik's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 16

Hvorfor den heder Power Switch er underligt, der er vel ingen decideret strøm involveret ;-)

Nydmusik........Ikke at jeg forsvarer et snakeolifirma som Ansuz, men ret skal være ret.

Nej, den teknologi var jeg ikke bekendt med, men foretog så den Google-søgning du ikke var hjælpsom at gøre (det ville ellers have været fint) og landede på at kigge her:

www.avxperten.dk/blog/hvad-er-poe/

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 22 mar 2022 06:27 #16008

• Gnidske
  • Gnidske's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Modtagne Tak: 5
jeg kører med PoE i hele huset, alt strømmen til kameraer, accespoints og en enkelt Raspberry pi leveres fra switchen i rackskabet.
for et par år siden testede jeg om jeg kunne høre forskel på en forbindelse direkte fra routeren til min streamer contra forbindelsen gennem PoE switchen, det kunne jeg ikke, i altfald ikke med den lille pause der kom når kablerne skulle byttes
Forsyningen i Ethernet kablet kører jo også på i de 2 par, brun og blå, der ikke bruges til data, sø det er vel ikke værre end hvis kablet lå i nærheden af forsyningskablerne i lysinstallationen

Sidste redigering: af Gnidske.

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 23 mar 2022 00:32 #16012

• Boydk
  • Boydk's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 25

Nej, den teknologi var jeg ikke bekendt med, men foretog så den Google-søgning du ikke var hjælpsom at gøre (det ville ellers have været fint) og landede på at kigge her:

Ååhhhrr dit sure løg.... som enhver gennemsnitsdansker, der skal ha´ alt serveret på et sølvfad uden at gøre noget selv :-D :-D
Spøg til side.... Jeg vidste, at den side var den første, der dukkede op, så det ikke blev for svært ;-)
Der er faktisk mange, der ikke er klar over princippet.... men tror (ved ikke) at det i udgangspunktet er grunden til navnet "Power Switch".

Sidste redigering: af Boydk.

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 23 mar 2022 02:49 #16013

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Væk
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Ååhhhrr dit sure løg.... som enhver gennemsnitsdansker, der skal ha´ alt serveret på et sølvfad uden at gøre noget selv :-D :-D
Spøg til side.... Jeg vidste, at den side var den første, der dukkede op, så det ikke blev for svært ;-)
Der er faktisk mange, der ikke er klar over princippet.... men tror (ved ikke) at det i udgangspunktet er grunden til navnet "Power Switch".

Jeg kendte det heller ikk :blush:

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 23 mar 2022 18:57 #16015

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Væk
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Så lige denne postet af Grumpy på Hificentralen

www.audiosciencereview.com/forum/index.p...iew-usb-cable.31730/

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 23 mar 2022 19:29 #16016

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Væk
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Bilag:

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 23 mar 2022 19:45 #16017

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Væk
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Og endnu engang forsvarer "Varmeblæseren" de latterlige priser med at sammenligne med biler, tasker og ure.
Tågehornet har endnu ikke fundet ud af at et dyrt Rolex ur IKKE viser klokken bedre, men giver ejerglæde.
Det samme gælder tasker og biler, men som med Rolex uret IKKE viser klokken bedre, så giver et dyrt kabel nul og nix mht lyd men måske noget ejer glæde og noget man kan vise andre.
Gad vide hvornår den "kloge varmeblæser" vågner

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 23 mar 2022 20:10 #16018

• Gnavpot
  • Gnavpot's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 21
Det bliver nok ikke i dette årtusind :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Når foden vipper, ved man det er musik :=)

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 24 mar 2022 07:38 #16019

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Amir glemmer lige at man ikke kan måle “rose-effekten”. Ja den tog squ osse røven på mig, jeg havde heller ikke set at den nu også gælder i det digitale domæne.

Leveret af Kunena Forum