Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 29 dec 2022 12:46 #16859

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Væk
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • Modtagne Tak: 130
Så er gammelsmølf i gang igen

Han er så ivrig for at nedgøre det der sker her på siden, at han helt glemmer at læse det skrevne rigtigt.
Jeg skriver netop at der ingen forskel var på at skifte kablerne, "støjen" var der stadig.

Det eneste der hjalp var at adskille kablerne fra hinanden.

Og jeg kan da understrege at der heller ikke var nogen lydforskel, selvom det ene kabel var et standard mikrofon kabel og det sidste en godt skærmet forsølvet kabel med teflon isolering.

tråd

Læsning, forståelse, hørelse :whistle: Ja jeg havde nok holdt det hele for mig selv eller lagt hobbyen på hylden og købt en omgang Sonos.

Imponerende at det kan bide hårdt i personer, ikke at kunne deltage på siden her når man faktisk slet ikke har lyst og der er da også 2 andre sider at benytte pray777
Men sådan er det med 2 af de meget kloge personer inden for hifi coffee

- - - - - - - - - -
BEVISER ER VEL DET ENESTE DER BEVISER NOGET !
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Thomas.

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 29 dec 2022 13:08 #16860

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Modtagne Tak: 54
Havde du dog bare brugt Dyrholm kabler, så var du sluppet for idiotien. Det er dyrt at få noget godkendt af Kaj og kæresten.
Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 29 dec 2022 13:10 #16861

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Væk

Havde du dog bare brugt Dyrholm kabler, så var du sluppet for idiotien. Det er dyrt at få noget godkendt af Kaj og kæresten.

:-D :-D :-D coffee

- - - - - - - - - -

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 29 dec 2022 13:23 #16862

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Væk
Da han skulle deltage her første gang, skrev han privat til mig at jeg selv bestemte hvor højt overliggeren skulle ligge.
Sagt på en anden måde; Han kunne og vidste det hele.
Men noget tyder på at Kajs overligger er faldet ned på gulvet
Men det er heller ikke kabler og målinger der har første prioritet på hans DIY hjemmeside, det ligger gemt bag den flotte forstærker som han har forsøgt at sælge for priser mellem 8.000,- og 60.000,-

Men noget må han alligevel tage til sig idet han forsøger at sælge forstærkerne og bevæge sig hen til klasse D (Med den undskyldning at prisen på strømmen er steget) og han nu "næsten" var overbevist om at signalkabler ingen forskel gør.

Han bruger meget tid på at finde noget at nedgøre mht mig/hifi2you, fordi stoltheden har fået et alvorligt knæk, men han burde bruge tiden på at modbevise det han nedgør, det ville være meget meget bedre.
Men igen, som man kan se, har han så travlt med mig og siden her, at han end ikke evner at læse det der er skrevet ordentligt.
Men en ting har han bestemt ret i og det er at nogle mennesker bliver sære når de bliver gamle ohnono

Men godt nytår ;-)

- - - - - - - - - -

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 29 dec 2022 13:56 #16863

• Gnavpot
  • Gnavpot's profilbillede
  • Modtagne Tak: 24

Da han skulle deltage her første gang, skrev han privat til mig at jeg selv bestemte hvor højt overliggeren skulle ligge.
Men det er heller ikke kabler og målinger der har første prioritet på hans DIY hjemmeside, det ligger gemt bag den flotte forstærker som han har forsøgt at sælge for priser mellem 8.000,- og 60.000,-

Men noget må han alligevel tage til sig idet han forsøger at sælge forstærkerne og bevæge sig hen til klasse D (Med den undskyldning at prisen på strømmen er steget) og han nu "næsten" var overbevist om at signalkabler ingen forskel gør.

Han bruger meget tid på at finde noget at nedgøre mht mig/hifi2you, fordi stoltheden har fået et alvorligt knæk, men han burde bruge tiden på at modbevise det han nedgør, det ville være meget meget bedre.
Men igen, som man kan se, har han så travlt med mig og siden her, at han end ikke evner at læse det der er skrevet ordentligt.
Men en ting har han bestemt ret i og det er at nogle mennesker bliver sære når de bliver gamle ohnono

Men godt nytår ;-)

Skulle overliggeren nu stadig være for høj, kan han bare gå under :lol: :lol: :lol: :lol:

nypost.com/video/limbo-queen-slides-under-9-inches/
Når foden vipper, ved man det er musik :=)

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 29 dec 2022 14:32 #16864

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Væk

Men godt nytår ;-)

Skulle overliggeren nu stadig være for høj, kan han bare gå under :lol: :lol: :lol: :lol:

nypost.com/video/limbo-queen-slides-under-9-inches/

:-p :-p :-p :-D

- - - - - - - - - -

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 30 dec 2022 18:06 #16873

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Væk
Den kære lydjørgen som for en yderst kort stund hed Bidetangen, kan simpelthen ud fra et billede i denne tråd = KLIK HER , SE at et setup som af flere er beskrevet som et af de bedste, faktisk slet ikke er godt ohnono

Og Kaj slettede sit skriveri om mig og Hifi2you på sin blok og har erstattet skriveriet med denne gif, som så viser at han ikke rigtig ved om han kvajede sig eller ej.

Det flyder simpelthen med selvrygklappende hifi idioter og så undrer folk sig over at debatterne ikke kører på danske fora. :silly: :silly: :silly:

- - - - - - - - - -
Bilag:

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 31 dec 2022 14:44 #16875

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Væk
Og Mr. Presbycusis fortsætter på hans verdensblog med de mange tusinde læsere.

Det må dælme gøre ondt coffee

- - - - - - - - - -
Bilag:

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 17 jan 2023 15:16 #16910

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Væk
Her er en video som måske sætter spørgsmålstegn ved Mark Johansens hurtige Zensati kabler :whistle:

- - - - - - - - - -

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 23 jan 2023 17:01 #16928

• Gnavpot
Gad vide hvor meget kabel / snake oil og andet wodoo der er, i sådan en fætter ;-)

Bilag:

Sidste redigering: af Gnavpot.

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 02 feb 2023 11:34 #16967

• Gnavpot
Der har på et af de største forum for online hifi været skrevet om dette tweak pray777
High Fidelity har åbenbart skrevet om dette vidunder ?
Efter annoncen, anbefaler de den på kraftigste i 2007.

Bilag:

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 12 feb 2023 10:08 #16999

• Miki
  • Miki's profilbillede
Legede lidt med en "totalt ringe" OEM USB-forsyning forleden. Her en støjmåling ved halv belastning.

Altså gennemsnitlig 44 mVp-p.

Det kan man så sammenligne med en typisk USB signal-difference ved transmitteren, som er over 2.5 V og som ikke engang er de samme ledere som forsynings-støjen er målt på.

Hvis man afkobler ovenstående forsyning med en kondensator på 100nF ved det forbrugende apparat bliver støjen reduceret til ca. 14mVp-p.

Jeg skal prøve at skille en windows PC på et tidspunkt når jeg får tid og se hvad der er af støj på sådan en.
Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse
Bilag:

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 13 feb 2023 19:10 #17004

• Miki
  • Miki's profilbillede
Så fik jeg målt USB-spændingen på en 10 år gammel bærbar PC hvor batteriet er dødt og derfor kun kan kører på forsyning. Porten bliver belastet med 30mA.

22mVp-p målt mellem 5 og 0V giver jo nok ikke nogen problemer på de to dataledere som ligger i samme kabel. Jeg kan ikke selv ikke mindes at have hørt støj eller udfald på USB.
Typisk audio-tosserier at gøre det til et problem.
Bilag:

Sidste redigering: af Miki.

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 13 feb 2023 19:17 #17005

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Væk

Så fik jeg målt USB-spændingen på en 10 år gammel bærbar PC hvor batteriet er dødt og derfor kun kan kører på forsyning. Porten bliver belastet med 30mA.

22mVp-p, giver jo nok ikke nogen problemer på de to dataledere som ligger i samme kabel. Jeg kan ikke selv ikke mindes at have hørt støj eller udfald på USB.
Typisk audio-tosserier at gøre det til et problem.

Jamen du ved jo der er forskel på usb kabler, det er der altså nogle der selv har hørt :-D

- - - - - - - - - -

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 16 feb 2023 16:38 #17017

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Væk

Nå ja, men det er da ikke værre end støjen kom igen og det har noget med kabler at gøre :-D
Bare ikke lige som man måske tror.
Jeg fik jo støjen væk ved at bruge den digitale udgang på min NODE - troede jeg.
Støjen kom igen igen og så prøvede jeg at pille strømmen fra min surround forstærker og så var støjen væk.
:whistle: :whistle: :whistle:
Det var den så ikke, men af en eller anden meget underlig årsag så forsvinder støjen for en periode når jeg ændrer et eller andet og det er snart lige gyldigt om det er signalkabler, strømkabler eller hvad jeg ændrer.

Støjen lyder sådan her ca hvert 4. minut

Membranen bevæger sig ikke det mindste.

Meeeeen, så prøvede jeg lige en anden ting og nu er støjen væk :-D

Det viste sig at det var min chromecast som sidder meget tæt på selve forstærkerne osv, der udsender et eller andet.
Nu har jeg flyttet den og der har ingen mærkelig lyd været siden ohnono

- - - - - - - - - -

Leveret af Kunena Forum