Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 07 aug 2019 13:54 #12044

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • Modtagne Tak: 130
Nu ødelægger linkene ikke længere siden her, så jeg poster lige linket fra tråd nummer 1 som lavede ravage og tråden derfor måtte fortsættes her.

En hifi sikring til den nette sum af 225 $ stk (ca 1500,- gode danske kroner)

highend-electronics.com/products/audio-m...ariant=2513608704029

Bilag ikke fundet

- - - - - - - - - -
BEVISER ER VEL DET ENESTE DER BEVISER NOGET !

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 28 jun 2020 15:52 #12937

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
Det taler vel for sig selv, så der er ingen grund til at skrive noget :-)

www.lessloss.com/blackbody-p-200.html?fb...nX-RBd524fulJ5R0pAV0

- - - - - - - - - -

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 28 jun 2020 18:50 #12938

• Nydmusik - Tager en pause
  • Nydmusik - Tager en pause's profilbillede
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
  • Modtagne Tak: 21

Thomas skrev: Det taler vel for sig selv, så der er ingen grund til at skrive noget :-)

Du har linket til dem før, og det er fantastisk hvad dette firma har fundet ud af. Kig på videoen fra audiophiles udtalelser. Utroligt så meget de har oplevet med produkterne. Fake or not, de er glade.

Noget af det virksomheden slår sig så tykt op på, ser vi i mindre grad også hos andre high-end.

NB: navnet LessLoss betyder måske "MindreTab til ejeren af virksomheden ;-)

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 28 jun 2020 19:03 #12939

• Thomas
  • Thomas's profilbillede

Nydmusik skrev:

Thomas skrev: Det taler vel for sig selv, så der er ingen grund til at skrive noget :-)

Du har linket til dem før, og det er fantastisk hvad dette firma har fundet ud af. Kig på videoen fra audiophiles udtalelser. Utroligt så meget de har oplevet med produkterne. Fake or not, de er glade.

Noget af det virksomheden slår sig så tykt op på, ser vi i mindre grad også hos andre high-end.

NB: navnet LessLoss betyder måske "MindreTab til ejeren af virksomheden ;-)

Jeg tror/mener ikke jeg har linket til lige de dimser før.
Ja der er stadig meget af den slags, men jeg synes at det er (gudskelov) aftagende.
Der er nok nogle der har fået øjnene op for noget af det, mens andre stadig tror på og kan høre hvad som helst ;-)
Men de helt store overdrivelser er ved at forsvinde fra fora og facebookgrupperne, så det er for mig en god ting for så kan der debatteres det der betyder noget, fremfor at rive hovederne af hinanden over "mærkelige" ting :-D

- - - - - - - - - -

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 29 jun 2020 07:56 #12940

• Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
Thomas: På deres hjemmeside har de en animationsvideo om hvordan de "producerer" deres helt utrolige kabler - på et kæmpe anlæg, og den har været vist her på sitet før - måske var det ikke dig der linkede til den, men sådan erindrer jeg det.

Jeg tror ikke det kabelanlæg findes - det er nok rent spin;-)

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 29 jun 2020 08:40 #12941

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Modtagne Tak: 54
Bybee giver den gas, med bla. de mest forunderlige selvklæbende dingenoter.
www.bybeetech.com/products/#purifiers–diy-and-oem

Denne her inkorporerer billige diamanter.
Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 29 jun 2020 08:59 #12942

• Thomas
  • Thomas's profilbillede

Nydmusik skrev: Thomas: På deres hjemmeside har de en animationsvideo om hvordan de "producerer" deres helt utrolige kabler - på et kæmpe anlæg, og den har været vist her på sitet før - måske var det ikke dig der linkede til den, men sådan erindrer jeg det.

Jeg tror ikke det kabelanlæg findes - det er nok rent spin;-)

Ja det er rigtigt nok at der har været linket til den side før, jeg troede bare du mente lige de "dimser".
Jeg tør ikke rigtig spå om den kabel maskine eksisterer eller det bare er en animations video. Sådan en maskine må koste en hel del :-O og man sætter vel ikke sådan noget i gang med mindre man er sikker på at den kan tjene sig selv ind :-)
Men imponerende ser det da ud

- - - - - - - - - -

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 29 jun 2020 10:22 #12943

• Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret

Miki skrev: Bybee giver den gas, med bla. de mest forunderlige selvklæbende dingenoter.

Ja, det er sateme mærkeligt! Jeg ved heller ikke med denne dims, som Van den Hul står bag. Jeg anser ham for en rigtig dygtig audio ingeniør, men jeg forstår ikke dette apparat:

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 29 jun 2020 10:32 #12944

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
Jeg synes det er ærgerligt når kendte/anerkendte hopper med på snakeoil bølgen. Det er jo kun et spørgsmål om tid for de bliver set som useriøse.
Jeg havde kun hørt godt om VDH (i mange år) men jeg synes der faldt en del af da man læste om de VDH ringe

- - - - - - - - - -

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 29 jun 2020 10:37 #12945

• Thomas
  • Thomas's profilbillede

- - - - - - - - - -

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 29 jun 2020 10:52 #12946

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
www.avcomfort.ru/news114659.html (Åbn i google chrome og oversæt til dansk)

Her et lille udsnit af teksten (som jeg endnu engang ser som en dårlig undskyldning for at optagelser ikke virker)

Mr. van den Hoole svarede, at vores målinger ikke gav mening, fordi Extender ikke havde nogen effekt på den teknik, som den var tilsluttet, eller på luftmiljøet i rummet. Han gentog, at enheden interagerer direkte med vores hjerne, hvilket forklarer den forskellige opfattelse af musik.

For mig er 2 ting helt klare:
1: Der er ingen grænser for hvad man vil byde folk (Bilde folk ind og sælge til vanvittige priser)
2: Det er helt utroligt hvordan man ubevidst kan påvirkes til at "høre" forbedringer

Pris: 2,790.00 € = 20.795,- :blink:

- - - - - - - - - -

Sidste redigering: af Thomas.

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 29 jun 2020 11:01 #12947

• Thomas
  • Thomas's profilbillede

Miki skrev: Bybee giver den gas, med bla. de mest forunderlige selvklæbende dingenoter.

Miki, det sidste fup er ikke set endnu og værst af alt er at der 100% sikkert er nogle der kan høre det :-(
Det er endnu værre end dem i i DK der jagter støj/signal forhold som kun har betydning hvis man bor et par km fra månen :-D

- - - - - - - - - -

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 01 jul 2020 21:06 #12951

• tobias71 - lydjørgen
  • tobias71 - lydjørgen's profilbillede
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
  • Modtagne Tak: 0
Boksen sender ikke lydsignaler ud men et magnetiske felt som følger musikken, det magnetiske felt er så vidt jeg kan se noget omdiskuteret, Tesla står bag, og det kaldes scalar wave. feltet kan laves på følgende måde ifølge Google:
"Scalar waves can be created by wrapping electrical wires around a figure eight in the shape of a Möbius coil. When an electric current flows through the wires in opposite directions, the opposing electromagnetic fields from the two wires cancel each other and create a scalar wave"
Jeg skal ikke gøre mig klog på om det virker ved at neutraliserer alt den støj som er overalt i dag fra wifi mobil tv osv eller det gør noget ved selve hjernen, men flere påstår det gør en forskel, specielt ved perspektiv og opløsning.

Sjovt for der sker det samme når elektronikkens totale opløsning forbedres/øges, jo højre opløsning jo bedre og mere variabelt og naturligt perspektiv, bonus anlægget blive nemmere og mere logisk at lytte til.
Prisen er vild, der skal tilsyneladende ikke meget til at lave dette.

Sidste redigering: af tobias71 - lydjørgen.

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 01 jul 2020 22:02 #12952

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
Prisen er ca 20.795,- for høj.
Og skriveriet er det tætteste man kommer på en indrømmelse, hvor VDH lige så godt kunne ha skrevet:
Her er en boks til 21.000,- der gør godt og grundigt grin med dig og din hjerne.

Men der skal nok være nogle der kan høre en lige så stor forskel som da folk skulle tage deres armbånds-ure af, inden de lyttede til et Linn setup, fordi urene ville kunne forstyrre elektronikken.

- - - - - - - - - -

(2) Snakeoil: myter, teser, fup & påstande m.m. 05 jul 2020 21:06 #12987

• Alf
  • Alf's profilbillede
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
  • Modtagne Tak: 2
Forførende Tweaks

Surfede lige lidt rundt i sumpen omkring Hi-Fi “Tweaks”: Hvis jeg investerede i 10 af disse besnærende “tweaks” ville mit gamle udrangerede lille Denon anlæg med ældre højttalere, formodentlig komme til at lyde som en High-End maskine. Ud af de 10 “tweaks” var der 5 der lovede større lydbillede. 3 lovede bedre mellemtone. 2 mere sort baggrund. 5 bedre opløsning. 5 bedre dynamik. 2 mere klarhed. 3 mere musikalitet, 4 mere fokus. 3 mere dybde. Plus mange andre tydelige forbedringer af lyden. Selvfølgelig til en “fantastisk god pris”
Mange af disse småproducenter ved jo, at diverse audiofile er umættelige suckers efter lydforbedringer. De lokker altid med de samme begreber igen og igen. Men nu bare endnu mere af det hele. Endnu større, bredere, dybere osv. Om det er en klods af krydsfiner påmonteret et udstanset stykke metal, et kabel påmonteret en kasse med sand eller farvede krystaller, kan fristelserne aktivere det latente behov, der altid ligger der under overfladen og nager: Tænk hvis dette tweak kunne udløse en lille detalje, som jeg ikke viste jeg manglede.
Vi undskylder os med, at det bare en hobby; lige som naboen der voldtuner sin Mustang på alle parametre og selvfølgelig bliver nød til at købe den originale Shelby Cobra gearknop, før bilen kører ordentlig.
Og så får man ro i sindet igen.....for en tid.
Og det er der bestemt ikke noget galt i. Apparaterne skal absolut lyde anstændige, og der skal være plads til gennemprøvede og anderkendte tweaks, og masser af eksperimenter og lyttetest. Men fri mig dog for legal bondefangeri og platugler, der inficerer og forpester en ærlig passion for god lyd.
I denne del af “audiobranchen” kan man frit påstå, hvad som helst om lyd, fordi der ikke kræves nogen form for dokumentation for påståede forbedringerne, og om mennesker reelt er istand til at høre det. Oveni det er netto-produktion-prisen for disse suspekte produkter ofte særdeles lav.
Og nej, jeg har ikke prøvet noget af dette og kan selvfølgelig bare holde mig fra at købe noget af disse lygtemænd. Men det kan på samme tid være både absurt og muntert at læse om.
Det næste kunne blive at rekvirere en audiospiritist til at fjerne onde ånder, der hjemsøger præcisionen i det hørbare område på grund af destruktiv interferens.

Alf

Leveret af Kunena Forum