HiFi2you Banner11

Mysteriet er løst (Hjernen)

  • Nydmusik
  • Gæst
  • Gæst
5 år 1 uge siden #11467 af Nydmusik
Besvaret af Nydmusik på emne Mysteriet er løst (Hjernen)

Gnavpot skrev: TågeJørgen Nu fik du jo alle på Nerts imod dig men de gav dig ikke ret du blev sur:!:
Nu starter du med samme melodi her efter 3 indlæg er du sur igen. Jeg tror simpelt hen du er for klog til at omgås andre.
Prøv at være mere venlig så kan det være at flere forstår dig og noget helt andet lad være med at skrive så hurtig at du er nød til at
redigere i dine indlæg.
God weekend


Måske er det bedre ikke at reagere på Lydjørgen og Elektrolytten. Måske går nogle tråde i knude, fordi nogle enkelte får for megen opmærksomhed. Just a thought.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Lydjørgen
  • Gæst
  • Gæst
5 år 1 uge siden - 5 år 1 uge siden #11469 af Lydjørgen
Besvaret af Lydjørgen på emne Mysteriet er løst (Hjernen)

Nydmusik skrev:

Gnavpot skrev: TågeJørgen Nu fik du jo alle på Nerts imod dig men de gav dig ikke ret du blev sur:!:
Nu starter du med samme melodi her efter 3 indlæg er du sur igen. Jeg tror simpelt hen du er for klog til at omgås andre.
Prøv at være mere venlig så kan det være at flere forstår dig og noget helt andet lad være med at skrive så hurtig at du er nød til at
redigere i dine indlæg.
God weekend


Måske er det bedre ikke at reagere på Lydjørgen og Elektrolytten. Måske går nogle tråde i knude, fordi nogle enkelte får for megen opmærksomhed. Just a thought.

Nok en god ide hvis man enten skal belære mig om opførsel eller latterliggøre/nedgøre hvad jeg står for uden at have argumenterne i orden.
Ps. jeg er delvis ordblind hvilket betyder stavefejl, afstumpede, dårlige og rodede formuleringer ,manglerne ord ,de ting prøver jeg at rette op på hen ad vejen, jeg kan simpelthen ikke se fejlene samtidig med jeg skriver.
Sidste redigering: 5 år 1 uge siden ved Lydjørgen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 1 uge siden #11470 af Janhp
Besvaret af Janhp på emne Mysteriet er løst (Hjernen)
Eksempel.
billede A fotograferet med mit digital kamera.

min kone ser det.
prøv at se dette nye billede B som er taget efter jeg
har lavet ændringer i mit kamera, kan du også se forskellen?

min kone kan ikke se forskel på dem
hun gør så det at hun tager en kopi af det ene billede.
det er inlysende at nu er 2 af dem 100% ens
viser mig dette!

og jeg bliver spurgt! kan du finde de 2 ens billeder?

ups nu ved jeg ikke hvilket billed der er før eller efter ændringerne i kameraet.
For at finde det har jeg kun mit syn at bruge,
alt andet er udelukket.

Hvis jeg et x antal gange kan se hvilke 2 billeder der
er ens! ville det så være troværdigt?
JA selvfølgelig fordi man ved at jeg kun havde mit syn til rådighed.
Men når det gælder høresansen.
Eksempel.
Jeg sider med ørepropper i øerne og et høreværn på.
Jan musikken spiller, kan du sige hvilket kabel der er tilsluttet?
ja det er det dyre kabel da jeg selv har hentet det på posthuset og ovenikøbet
også selv monteret det her på anlægget.
--
nu tager jeg ørepropperne og høreværnet af,
Jan musikken spiller, kan du sige hvilket kabel der er tilsluttet?
Ja jeg kan høre at der er en hørebar forskel i forhold til standard kablet
så det dyre kabel er tilsluttet anlægget.
Ser man ikke et problem her?
Mvh.
Jan hp

Nå men tak for skænken og musikken! det var nu meget godt.
Hvad!!!! du har jo slet ikke hørt det spille.
Jamen altså, jeg har set dine højtaler, dine kabler, forstærkeren
inde i, og jeg så også cover omslagene på cd,erne der var lagt frem.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Lydjørgen
  • Gæst
  • Gæst
5 år 1 uge siden - 5 år 1 uge siden #11471 af Lydjørgen
Besvaret af Lydjørgen på emne Mysteriet er løst (Hjernen)
Som tidligeres nævnt har jeg været med til adskillige blindtest hvor resultatet har været at der er forskel på kabler, og det er ikke tilfældigt hvad der bliver valgt som det bedste.
Men det ændre ikke ved at jeg synes blindtest er en usædvanlig dum dårlig og usikker måde at arbejde på.
Lad mig forsætte med Janhp's eksempel med foto.

Jeg har taget nogle foto og sider i Lightroom og skal få det bedste ud af disse foto. I Lightroom kan man hele tiden sammenligne det originale foto til venstre og det man arbejde med til højre, således at man kan se hvordan ens arbejde skrider frem. Og det sker at jeg alligevel vælger det originale foto frem for det billede jeg forsøgt at gøre bedre.

Men det afgørende er at jeg ville blive meget forvirret , meget irriteret hvis Lightroom konstant byttede om på placeringen af det originale foto og det jeg arbejdede med , det ville være idiotisk og direkte sabotage af mit forsøg på at opnår det bedste resultat så sikkert og hurtigt som muligt.
Sidste redigering: 5 år 1 uge siden ved Lydjørgen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nydmusik
  • Gæst
  • Gæst
5 år 1 uge siden #11472 af Nydmusik
Besvaret af Nydmusik på emne Mysteriet er løst (Hjernen)

Lydjørgen skrev:

Nydmusik skrev:

Gnavpot skrev: TågeJørgen Nu fik du jo alle på Nerts imod dig men de gav dig ikke ret du blev sur:!:
Nu starter du med samme melodi her efter 3 indlæg er du sur igen. Jeg tror simpelt hen du er for klog til at omgås andre.
Prøv at være mere venlig så kan det være at flere forstår dig og noget helt andet lad være med at skrive så hurtig at du er nød til at
redigere i dine indlæg.
God weekend


Måske er det bedre ikke at reagere på Lydjørgen og Elektrolytten. Måske går nogle tråde i knude, fordi nogle enkelte får for megen opmærksomhed. Just a thought.

Nok en god ide hvis man enten skal belære mig om opførsel eller latterliggøre/nedgøre hvad jeg står for uden at have argumenterne i orden.
Ps. jeg er delvis ordblind hvilket betyder stavefejl, afstumpede, dårlige og rodede formuleringer ,manglerne ord ,de ting prøver jeg at rette op på hen ad vejen, jeg kan simpelthen ikke se fejlene samtidig med jeg skriver.


Jeg havde gættet ordblindhed, men det er ikke stavefejl og ordstillingen mv. jeg opponerer imod, men din klare mangel på høflighed.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nydmusik
  • Gæst
  • Gæst
5 år 1 uge siden - 5 år 1 uge siden #11473 af Nydmusik
Besvaret af Nydmusik på emne Mysteriet er løst (Hjernen)
Janhp: jo, jeg ser absolut et problem der, og problemet bliver rigtig tydeligt, hvis lytteren enten har mistet den yderste del af særlig evne til at lytte på det der rammer ørerne, eller aldrig har haft den.

Man bør ikke være ked af det, hvis man ikke har en stærk analytisk lytteevne. Så bør man kaste sig over andre sider af sin hi-fi-interesse, fx. hvordan apparatet ser ud, hvad det koster, om man kan få hele sit set-up i samme fabrikat eller andre forhold.

Men hvis man ikke har denne sjældne evne til at lytte, bør man selvfølgelig heller ikke udtrykke mangel på respekt og anerkendelse over dem der har den, og som skriver om den. Hvis man sidder nogle hi-fi-kammerater sammen i trygge og kendte rammer, og lytter på noget særligt, er det i den sammenhæng helt OK at melde om en oplevet forskel, men hvis man skriver om det i et forum, er der straks nogle der forlanger beviselighed, eller påstår det ikke kan lade sig gøre at høre dette eller hint. Fred med sådanne hi-fi enthusiaster - de må have andre dagsordner end at glædes ved hi-fi-anlæg.
Sidste redigering: 5 år 1 uge siden ved Nydmusik.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum