HiFi2you Banner11

Lidt at tænke over (Kabler)

Mere
4 år 7 måneder siden - 4 år 7 måneder siden #12039 af adm
Besvaret af adm på emne Lidt at tænke over
Der gik koks i tråden her pga nogle link og der blev midlertidigt skrevet i en anden tråd.

Her er hvad der blev skrevet og egentlig hører til denne tråd:
Thomas skrev 05 Aug 2019 14:35

Lydjørgen, det er såmænd ikke fordi lysten til at debattere med dig er enorm men jeg vil da lige skrive dette:

Når du nu konstant holder på dine skriverier omkring lydsignatur i alle komponenter, stik, kabler osv og det handler om præcision og klang, så bør det være en yderst nem opgave for dig at finde de 10 sekunder.
Det kan ikke nytte noget at jeg prøver for det er jo noget skrammel jeg har - alt sammen - men du er der imod i besiddelse at super lytte evner, et anlæg der består at præcision og klang og du må derfor ret nemt kunne finde de 10 sekunder i musiknummeret som Jan H P har postet.
Du kan i dit setup høre forskel på stik og kabler osv osv og efter dine udsagn omkring det hele, så bør der være - ikke en stor, men en kæmpe forskel på de 10 sekunder og resten af musikstykket.
Der er ingen grund til at remse op hvad der sidder i signalvejen, for det har Jan H P fint postet billeder af og beskrevet,

Det siges at menneskets akustiske hukommelse er ca 15 sekunder, men i det nummer Jan H P har postet skal man ikke engang vente 1 sekund så det er faktisk gjort ret meget nemmere for dig at lytte til forskellen

Linket har du her

www.dropbox.com/s/8gsb6hklenwe5op/find%20de%2010%20sek.wav?dl=0



Nydmusik skrev 05 Aug 2019 15:11

Av, av, av og atter av, Thomas. Der serverede du et forslag til Lydjørgen, som hvis han vil beholde bare en smule integritet og troværdighed, MÅ reagere på, og kun på een måde: hans bud på hvor er de 10 sekunder! Han MÅ jo reagere, fordi som du skriver, eller rettere refererer, så VED Lydjørgen jo, at hver eneste komponent har sin lydsignatur, og vedr. stik en dårlig signatur, så når der her er en række stik, må det jo nemt kunne høres på hans anlæg.

Jeg har en ide om hvor de er, men sender kun det forslag til Janhp NÅR Lydjørgen fremkommer med sit.



Thomas skrev 05 Aug 2019 20:10

Lydjørgen, du skal slet ikke være så ked af det

Der er andre der har været derude hvor de ikke kunne bunde og der er mange der kun kan høre der er foretaget en ændring, hvis de ved det.

Bilag:
Sidste redigering: 4 år 7 måneder siden ved adm.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 7 måneder siden - 4 år 7 måneder siden #12041 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Lidt at tænke over
NYDMUSIK, jeg tror ikke vi skal forvente der kommer noget fra Lydjørgen.

Det er ikke avanceret og uforklarligt nok til at gide bruge tid på det.
Som Lydjørgen også skrev så var det jo bare en bunke l..t sammen med l..t og det ville der bare komme l..t ud af ......…. Og man skulle tro at Lydjørgen helt havde misforstået hvad det gik ud på, for det er jo netop l..tekabler kontra ingen kabler (100 % original indspilning)

Så er det nemmere at snakke om at "nulle" filerne i stedet for at lige høre dem og udpege de 10 sekunder som burde springe lige op i fjæset på lydjørgen da han er i besiddelse af setup og ører der kan registrere forskelle der er 1/100 del at denne Jan H P opstilling.

Jeg har selv lyttet til filen (flere gange) men ikke over mit setup, da det jo bare er skod og standard P.A. som ikke er modificeret, så jeg brugte 2 forskellige sæt hovedtelefoner, PC´ens hovedtelefonudgang, og også en hovedtelefonforstærker (begge umodificeret) :-D og må erkende at jeg ikke aner hvor de 10 sekunder ligger.
Og jeg vil da meget gerne have en forklaring på hvordan lyd gennem sådan en strækning som Jan H P udsatte den for, ikke ændrer sig radikalt.
Det er jo ikke den undskyldning som lydjørgen kommer med, at kablet er klippet op i flere stykker og klistret sammen igen, det er en blanding af analog signal, digital signal, forskellige kabler, forskellige stik osv ….. noget der i følge hifi entusiaster burde ødelægge lyden fulstændig eller i det mindste ændre lyden enormt meget, kontra samme musikstykke som er uberørt

Men som skrevet tror jeg ikke der kommer mere fra Lydjørgen, for det er ikke uforklarligt nok til ikke at dumpe i med begge ben og det er svært at finde en undskyldning til dette.

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 4 år 7 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • WymaxReborn
  • Gæst
  • Gæst
4 år 7 måneder siden - 4 år 6 måneder siden #12042 af WymaxReborn
Besvaret af WymaxReborn på emne Lidt at tænke over
.
Sidste redigering: 4 år 6 måneder siden ved WymaxReborn.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 7 måneder siden #12043 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Lidt at tænke over

WymaxReborn skrev:

adm skrev: www.dropbox.com/s/8gsb6hklenwe5op/find%20de%2010%20sek.wav?dl=0


Jeg kan høre lidt Limahl i baggrunden af denne tråd ("Never ending storyyyyyyyyyyy").

Jeg har ikke prøvet, men måske jeg skulle forsøge at grave et par af mine gode hovedtelefoner frem. Hvad er det man skal lytte på i ovennævnte, er der 10 sekunder et eller andet sted der burde lyde anderledes? Der er åbenbart 3 sektioner musik, er der 10 sekunder i hver, eller er de 10 sekunder kun i den ene?


Det er 10 sekunder i én fil/et stykke musik der kort fortalt er pillet ud og kørt den tur igennem som Jan H P beskriver og så er de sat ind igen.
Så det er én fil/et stykke musik hvor 10 sekunder af det, har været den tur igennem

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • WymaxReborn
  • Gæst
  • Gæst
4 år 7 måneder siden - 4 år 6 måneder siden #12045 af WymaxReborn
Besvaret af WymaxReborn på emne Lidt at tænke over
.
Sidste redigering: 4 år 6 måneder siden ved WymaxReborn.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nydmusik
  • Gæst
  • Gæst
4 år 7 måneder siden #12046 af Nydmusik
Besvaret af Nydmusik på emne Lidt at tænke over
Som skrevet har jeg et bud, men jeg er uhyre usikker, og det er ikke helt 10 sekunder! Fristes til at tro de ikke er der, men hvis det virkelig kan dokumenteres, er jeg meget forbavset over stik- og kabeloplevelserne, samt digitalt tab!

Hvis Lydjørgen ikke kommer frem af busken, så synes jeg, at han uanset sine skriverier om de faglige uddannelser indenfor hifi-området han er i besiddelse, har så megen self-made ufaglig storytelling, at jeg vil betegne hans skriverier som resultatet af en art selvsuggestion, hvor han oplever noget der ikke er, og som han ikke kan få andre til at opleve - det må være hans enegang udi oplevelsen af anlæg til reproduktion af optaget musik. Not worth writing more about - unless we hear from him regarding the 10 sec.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum