Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

Gige´s "erfaringer", impedanser & andet fejlinfo 13 mar 2023 18:45 #17124

• Elektrofix
  • Elektrofix's profilbillede
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK3
  • Modtagne Tak: 1

Det er en skam, at andre ikke har overtaget sitet

.... &

Her på Hifi2 you bliver der brugt utrolig meget tid på KAJ. Det tager i mine øjne fokus fra hobbyen.

Helt enig, det er nærmest sygeligt den kamp der foregår mellem H2Y og Kaj. Og når der så endeligt er kommet lidt ro på så bliver den opvarmet igen. Der er virkeligt nogle torne i gang her.

Fuldstændig enig. Det holder forummet i gang. Dog ganske ensidigt. Denne hån og foragt over for "Kaj" og "Lydjørgenskibsanodemembranskruen", for at de iagttager lydforskelle, i diverse materialer eller kredsløb. Undertegnede er også, af Hr. Thommas, forsøgt gjort til grin her, via mine indlæg overe på hificentralen. Dette er dog blevet ændret. Men: en sørgelig måde at drive et HiFi hobbyforum på.

Mikkel G. undsiger og udelukker folk for at mene eller vide noget andet, end han selv forstår, og her bliver der gjort tykt grin med andres debatter på, som nævnt Hificentralen.
Folk som skrev der, blev nedladende omtalt her, feks. Valla, Møffe (det er mig), Kaj, Membranole... Alene for at forskellige iagttagelser umiddelbart ikke kunne ledsages af en måling.

Nuvel. Der er utrolig meget vås og woodoo som er komplet GAK-GAK. det er nok svært for ikke fagfolk at kunne skelne, men de fysiske naturlove gælder uanset hvad.

Men vi er da enige om at H4A er en katastrofe, for andre end dem der snakker efter munden, bortset fra nogle få brugere der kan te sig næsten som de vil..
Håber stadig at den klogeste stopper krigen, så debatforum bliver nogenlunde normalt fungerende.

The show must go on...

Bedste hilsner herfra

:-p

(rettet pga. meningsforstyrrende stavefejl)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Elektrofix.

Gige´s "erfaringer", impedanser & andet fejlinfo 13 mar 2023 19:04 #17126

• Thomas
  • Thomas's profilbillede Emne forfatter
  • Væk
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • Modtagne Tak: 130

.... &

Her på Hifi2 you bliver der brugt utrolig meget tid på KAJ. Det tager i mine øjne fokus fra hobbyen.

Helt enig, det er nærmest sygeligt den kamp der foregår mellem H2Y og Kaj. Og når der så endeligt er kommet lidt ro på så bliver den opvarmet igen. Der er virkeligt nogle torne i gang her.

Fuldstændig enig. Det holder forummet i gang. Dog ganske ensidigt. Denne hån og foragt over for "Kaj" og "Lydjørgenskibsanodemembranskruen", for at de iagttager lydforskelle, i diverse materialer eller kredsløb. Undertegnede er også, af Hr. Thommas, forsøgt gjort til grin her, via mine indlæg overe på hificentralen. Dette er dog blevet ændret. Men: en sørgelig måde at drive et HiFi hobbyforum på.

Mikkel G. undsiger og udelukker folk for at mene eller vide noget andet, end han selv forstår, og her bliver der gjort tykt grin med andres debatter på, som nævnt Hificentralen.
Folk som skrev der, blev nedladende omtalt her, feks. Valla, Møffe (det er mig), Kaj, Membranole... Alene for at forskellige iagttagelser umiddelbart ikke kunne ledsages af en måling.

Nuvel. Der er utrolig meget vås og woodoo som er komplet GAK-GAK. det er nok svært for ikke fagfolk at kunne skelne, men de fysiske naturlove gælder uanset hvad.

Men vi er da enige om at H4A er en katastrofe, for andre end dem der snakker efter munden, bortset fra nogle få brugere der kan te sig næsten som de vil..
Håber stadig at den klogeste stopper krigen, så debatforum bliver nogenlunde normalt fungerende.

The show must go on...

Bedste hilsner herfra

Jeg ved ikke lige hvor jeg har gjort grin med dig ?

Og hvis det er at gøre grin med hifi personer at bede om nogle beviser på de forskelle som har været debatteret i flere årtier, ja så gør jeg nok grin med dem.
Kaj har jeg givet igen af helt samme skuffe som han åbnede, men det skal man så heller ikke ?
Jeg er faktisk lidt i tvivl om hvad du synes er i orden, for du har ingen problemer med at gøre grin med Hifi4all/Gige, men går det ud over dem du nævner, så er der ild i huset.

Hvad er det jeg gør som du mener er at gøre grin med de nævnte personer ? Er det f.eks at jeg storgriner af at en person kan høre hvilken vej et kobberkabel der er forlænget med et sølvkabel vender ?
Jeg vil meget gerne vide hvad det er jeg har gjort grin med, mht dig så jeg enten kan undskylde eller fortælle dig hvorfor det er så grinagtigt !
Og så forstår jeg slet ikke at du gider deltage her, hvis jeg er så slem ;-)

Men vil du stadig gerne deltage, så kunne det j være nummer 1 hvis du deltog i diverse test her på siden ;-)
Forstærker "dysten" blev jo ikke til noget.

- - - - - - - - - -
BEVISER ER VEL DET ENESTE DER BEVISER NOGET !

Gige´s "erfaringer", impedanser & andet fejlinfo 14 mar 2023 17:15 #17133

• Elektrofix

.... &

The show must go on...

Bedste hilsner herfra

Jeg ved ikke lige hvor jeg har gjort grin med dig ?

Og hvis det er at gøre grin med hifi personer at bede om nogle beviser på de forskelle som har været debatteret i flere årtier, ja så gør jeg nok grin med dem.
Kaj har jeg givet igen af helt samme skuffe som han åbnede, men det skal man så heller ikke ?
Jeg er faktisk lidt i tvivl om hvad du synes er i orden, for du har ingen problemer med at gøre grin med Hifi4all/Gige, men går det ud over dem du nævner, så er der ild i huset.

Hvad er det jeg gør som du mener er at gøre grin med de nævnte personer ? Er det f.eks at jeg storgriner af at en person kan høre hvilken vej et kobberkabel der er forlænget med et sølvkabel vender ?
Jeg vil meget gerne vide hvad det er jeg har gjort grin med, mht dig så jeg enten kan undskylde eller fortælle dig hvorfor det er så grinagtigt !
Og så forstår jeg slet ikke at du gider deltage her, hvis jeg er så slem ;-)

Men vil du stadig gerne deltage, så kunne det j være nummer 1 hvis du deltog i diverse test her på siden ;-)
Forstærker "dysten" blev jo ikke til noget.

Ikke endnu.
Men.... Slem..? Narj, det håber jeg ikke...! :lol:

I parentes bemærkes, havde man på H2Y travlt med "Kaj, Møffe og Membranole". Jeg er nu ude af denne sammenhæng, efter lidt PM. frem og tilbage.

Naturligvis viser man tænder, hvis man bliver trådt over tærerene. (en sætning der ganske umuligt, med meningen i behold, kan oversættes... ;-) )

At kommentere H4A og dennes redaktør, generer mig ikke. Som sitet drives og med den stadige polemik omkring M.G. er han i skudlinjen, lige som tåbelige politikere. Er selv smidt ud fra H4A.

Er stadig frisk på lidt god lyd, og det kunne være rigtig sjov at lytte til dine "hokuspokus-kasser" ifm. online test, med alverdens stik, dimser, svensknøgler, dåseåbnere og andet godt fra rodebunken. Dette skal blot være live, så den øvrige afspille kæde er kendt.

Simpel Class-A, eller pwm-motor regulering, kunne være et lytte scenarie værd.

Jeg skriver på din mail, så det kan planlægges en dag jeg har "dobbellt-fri" (d.v.s. konen har lang dagvagt...)

See Y later

M

edit: beklager at emnet er drejet væk fra trådens oprindelige tittel...

Sidste redigering: af Elektrofix.

Gige´s "erfaringer", impedanser & andet fejlinfo 14 mar 2023 20:37 #17134

• Thomas
  • Væk
Ja MØFFE var med i overskriften da han synes negativt om det jeg skrev om nogle af dem der ikke kan bevise deres påstande :-P

Mht forstærker-afprøvnings-test-aften-eller-eftermiddag, så tror jeg det er en nødvendighed at det bliver hos dig, da jeg kører aktiv deling og dermed 4 stereoforstærkere, men derfor kan der jo godt lyttes til mit hvis lysten en dag overfalder dig.

Ja det røg lidt væk fra emnet (Gige) men jeg synes nu altså der er så mange sjove ting at nævne hist og pist så jeg skriver lige lidt til uden for emnet :-D
Ikke mindst Kåres forsøg på at lave en fully balanced effektforstærker, men ikke vil have noget der minder om brokobling.
Det morsomme i det er at forskellen er inputtet.
I en brokoblet forstærker bruger man en fasevender til den ene kanal som normalt er indbygget i effektforstærkeren.
Og i en fully balanced forstærker sidder den "fasevender" som det balancerede output i forforstærkeren.
Og så er man altså nødt til at have en stelforbindelse også :-)

Brokoblet:

Fully balanced

- - - - - - - - - -
Bilag:

Gige´s "erfaringer", impedanser & andet fejlinfo 14 mar 2023 21:37 #17135

• Elektrofix

Og egne iagttagelser, på baggrund af gentagende forsøg... Ellers var hjulene på vor trillebør vel stadig firkantede.;-) :-p Hæ-hæ...

Gige´s "erfaringer", impedanser & andet fejlinfo 14 mar 2023 21:56 #17136

• Thomas
  • Væk

Og egne iagttagelser, på baggrund af gentagende forsøg... Ellers var hjulene på vor trillebør vel stadig firkantede.;-) :-p Hæ-hæ...

:-p :-p :-p

- - - - - - - - - -

Leveret af Kunena Forum