HiFi2you Banner11

Hiraga THE MONSTER

Mere
7 år 2 måneder siden #4328 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Hiraga THE MONSTER

Kaj. skrev: To forstærkere ens bygget med samme tomgangsstrøm, men forskellig forsyningsspænding vil ikke afgive samme varmeenergi. Den opstår i udgangstransistorerne. Effektafsættelsen er spænding gange strømstyrke. Helt simpelt. Begge forstærkere har i kraft af den høje tomgangsstrøm overvundet crossoverproblematikken, som er den egentlige årsag til at man bruger klasse A begrebet som kvalitetsindikator. Forskellen mellem dem ligger i at forstærkeren med den højeste spænding kan afgive den højeste effekt. Holder man sig til samme effekt fra begge forstærkere er de ens. Som to dråber vand.


Nu er jeg så endnu engang blevet i tvivl :blush:

Du skriver Effektafsættelsen er spænding gange strømstyrke og det er jo ganske enkelt ohms lov som man kender den.
Men Nielsen (kan du ikke skifte til KvK, det er nemmere at skrive :-D ) skriver at sådan kan jeg ikke regne KL.A effekten ud........ Jeg skal finde strømmen, dividere med 2.82 og gange det tal med spændingen, så har jeg KL,A effekten (Ca)
Du (Kaj) skriver at jeg skal huske at gange med kvadratrod 2.

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
7 år 2 måneder siden #4329 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Hiraga THE MONSTER

Ribbontweeter skrev:

Kjeldsen skrev:

Kaj. skrev:
Med bias sat til 300W/8 ohm, vil der - fortsat ifølge anmelderens forklaring af 8 ohms målingen - opstå et knæk på 4ohm's målingen ved 150W, som jeg, selv med nypudsede briller, slet ikke kan få øje på. Jeg læser resten af anmeldelsen med skift til de kritiske briller.


At 4 ohms, the hard knee was at 500 watts, and clipping occurred at 550 watts.


Ja men KL.A effekten i 4 ohm bør være den halve af 8 ohms KL.A effekten, med mindre bias er sat til 500 W/4 ohm, hvad ville være lettere utænkeligt


Hmm, så viser det vel at anmelder ikke ved så meget om at måle? (eller at jeg ikke kan læse det tekniske, hvilket absolut er plausibelt)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
7 år 2 måneder siden #4330 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne Hiraga THE MONSTER

Kjeldsen skrev:

Kaj. skrev:
Med bias sat til 300W/8 ohm, vil der - fortsat ifølge anmelderens forklaring af 8 ohms målingen - opstå et knæk på 4ohm's målingen ved 150W, som jeg, selv med nypudsede briller, slet ikke kan få øje på. Jeg læser resten af anmeldelsen med skift til de kritiske briller.


At 4 ohms, the hard knee was at 500 watts, and clipping occurred at 550 watts.


Hvis anmelderen har ret i sin betragtning om at knækket på forvrængningskurven skyldes at bias er justeret til 300W/8 ohm vil knækket komme ved 150W/ 4 ohm. Der sker ikke. I stedet kommer knækket ved 500W umiddelbart før forstærkeren klipper signalet. Helt normalt. Uanset om det er A eller AB.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 2 måneder siden - 7 år 2 måneder siden #4331 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Hiraga THE MONSTER
Ja dette er fra en NAD M2 som at helt naturlige årsager ikke kan være KL.A på nogen måde, da det er en KL.D :lol:
Men ud fra hvad de skriver om den XS-300, så skulle denne NAD M2 KL.D yde 300/400/500 watt KL.A i hhv 8/4/2 ohm :-D

Bilag ikke fundet


_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 7 år 2 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nielsen
  • Gæst
  • Gæst
7 år 2 måneder siden #4332 af Nielsen
Besvaret af Nielsen på emne Hiraga THE MONSTER
Kvadratrod 2 er RMS faktoren, som er ca. 1,41.

Du kan se hvordan udtrykkene anvendes her

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
7 år 2 måneder siden - 7 år 2 måneder siden #4334 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Hiraga THE MONSTER

Nielsen skrev: Kvadratrod 2 er RMS faktoren, som er ca. 1,41.

Du kan se hvordan udtrykkene anvendes her


Ja hvor dum har man lov at være :blush: Aner ikke lige hvor jeg fik 2,82 ind i hovedet andet end det er det jeg bruger til at regne udgangseffekt ud med, i stedet for 0,707.
Men nu er man da genopfrisket :silly:

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 7 år 2 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum