Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE:

Class D selvbyg - Audiopower 18 mar 2017 09:06 #5230

• Kjeldsen
  • Kjeldsen's profilbillede Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
Så skal der nye kabinetter til mine Audiopower moduler.
Jeg har fundet 19" rack kabinet i DK til den nette sum af 250 kr. Jeg har købt forplade med huller til D size XLR.
Der skal dog stadig bores og files en del.

Først skal der måles op, bores og files.

Phonobøsninger og XLR bøsninger er inkøbt til D size huller og IEC brønd haves på lager, men et XLR hul skal tilpasses.

Der kommer to moduler i kassen. Jeg har en kasse mere til næste gang jeg keder mig.
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Kjeldsen.

Class D selvbyg - Audiopower 18 mar 2017 13:53 #5235

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 111

Så skal der nye kabinetter til mine Audiopower moduler.
Jeg har fundet 19" rack kabinet i DK til den nette sum af 250 kr. Jeg har købt forplade med huller til D size XLR.
Der skal dog stadig bores og files en del.

Først skal der måles op, bores og files.

Phonobøsninger og XLR bøsninger er inkøbt til D size huller og IEC brønd haves på lager, men et XLR hul skal tilpasses.

Der kommer to moduler i kassen. Jeg har en kasse mere til næste gang jeg keder mig.

Har du et link til de forstærkere ?

(I øvrigt, hvis du klikker "Sæt ind" så kommer billederne op i indlægget i stedet for at ligge som vedhæftede filer)

Class D selvbyg - Audiopower 18 mar 2017 14:40 #5236

• Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
www.audiopower.it deres webshop har dog været nede længe

eller

kjeldsensforbindelser.dk jeg har lidt tilbage men ved ikke om jeg kan få flere endnu

Class D selvbyg - Audiopower 20 mar 2017 20:17 #5289

• Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
Lidt længere - alle huller er klar.
Det er dybest set ikke DIY men saml selv. Alle forbindelser crimpes og der benyttes molex typer stik. Jeg har været nødt til at købe en ordentlig crimpetang til dette. Jeg forsøgte med almindelige tænger først, men det fungerer ikke ordentligt.

Det eneste tweak er producentens eget tweak med lidt ekstra lytter, som kan anes i baggrunden.

Bilag:

Class D selvbyg - Audiopower 21 mar 2017 18:12 #5308

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Ser dejligt proff ud - glæder mig til at se den indeni når den er færdig. ;-)

Class D selvbyg - Audiopower 21 mar 2017 20:59 #5313

• Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
Jeg har lavet kabinetter selv med hjemmegjort bukkemaskine og købt diverse andre kabinetter. Selv de hjemmegjorte ikke var slemme så kan man nu engang ikke konkurrere mod færdiglavet.

Jeg har disse 19" til 2 måske 3 moduler samt nogle modushop kabinetter som passer perfekt til monoforstærker. modushop kabinetter koster omkring 120 kr og 19" ca 250 kr (discosupport), så det er bestemt ikke dyrt.

Jeg laver lidt hver uge, så de skal nok blive færdige.

Class D selvbyg - Audiopower 26 mar 2017 21:42 #5361

• Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
Så er der monteret 2 forstærkermoduler samt et sæt lytter. Jeg skal have loddet indgangsmodul og det andet sæt lytter, så er den klar.
Der går nok et par uger, selv om der ikke skal laves så forfærdeligt meget.

Der er ingen blæser, men selve PSU bliver ret varm og kræver at varmen kan ledes væk. Jeg har prøvet et helt lukket kabinet og det dur ikke, så slår den fra efter ca 20-30 minutter.

Derfor skal der godt med lufthuller til. Jeg har ladet et par XLR huller står åben og har boret ekstra huller i siden samt i bund og top for at sikre et godt air flow. Tiden må vise om det er nok.

Det er den lille køleprofil i midten der bliver varm, men den lange i siden bliver kun lun. Det er blot en alustang og det er nok sålænge forstærkeren ikke pines til det yderste i 2 ohm. Det vil kræve ekstra køling.

Bilag:

Class D selvbyg - Audiopower 27 mar 2017 09:05 #5363

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 43
Den lille køleprofil ser ud til at være svær at komme til, lidt ærgerligt det er netop den der bliver for varm.

Class D selvbyg - Audiopower 27 mar 2017 10:41 #5364

• Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
Ja, det er ikke muligt at øge køleareal. Jeg har også en Panasonic SA-XR55 og en Sinewave G3H - begge med SMPS og de bliver også meget varme netop ved strømfosyningen, så det er åbenbart sådan det er.

Blot der er huller nok de rigtige steder går det alligevel.

Class D selvbyg - Audiopower 27 mar 2017 12:20 #5365

• Nielsen - Blokering er eget valg
  • Nielsen - Blokering er eget valg's profilbillede
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
  • Modtagne Tak: 102
Står der ikke i databladet, hvor meget køling den kræver, og hvordan det etableres?
Det er jo ikke noget, som man sådan lige "glemmer" at oplyse om.
Normalt vil smps have en fornem effektivitet, ligesom selve forstærkeren også bør have et minimum af tab.
Hvis der alligevel trækkes større mængder strøm, så kan det være, at dead time er justeret lige lovlig langt ned, for at opnå fine data, og så kan der forekomme begyndende tendenser til shoot through, og så bliver der helt sikkert lunt.

Class D selvbyg - Audiopower 27 mar 2017 12:48 #5366

• Kaj.
  • Kaj.'s profilbillede
  • Gæst
  • Gæst
@Kjeldsen

Selv om der ikke er boret huller og skåret gevind i aluminiumsstangen kunne man ikke forestille sig at den er tænkt som overføringsprofil til en større køleprofil eller til låget på et aluminiumskabinet som køling?

Som den sidder kan dens køleværdi ikke være ret stor. Tæt på ikke eksisterende.

Sidste redigering: af Kaj..

Class D selvbyg - Audiopower 27 mar 2017 14:26 #5368

• Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
Ifølge producenten kan den køre som den er, men det nævnes også at der kræves et kabinet med godt airflow. Nærmere specificeret er det dog ikke.

Class D selvbyg - Audiopower 27 mar 2017 17:11 #5369

• Kaj.
  • Kaj.'s profilbillede
  • Gæst
  • Gæst

Ifølge producenten kan den køre som den er, men det nævnes også at der kræves et kabinet med godt airflow. Nærmere specificeret er det dog ikke.

"...... et kabinet med godt airflow ......" efterlader så spørgsmålet om der menes et kabinet med masser af huller og passiv køling eller en tunnel med en 10 hestes centrifugalblæser. Eller noget midt imellem ........ :whistle:

Class D selvbyg - Audiopower 27 mar 2017 18:31 #5371

• Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
Der menes huller i top og bund samt evt sider således luften kan flyttes ud af kabinet. Det kan klares uden blæser. Men der er ingen principtegning så man kan få en ide om hvad der nok. Eneste beskrevet er at der skal være nok, og det er kun beskrevet rundt omkring på diverse fora. Jeg har eksperimenteret med andre kabinetter så har en ide om hvor meget der skal til.

Class D selvbyg - Audiopower 27 mar 2017 21:57 #5372

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Så er der monteret 2 forstærkermoduler samt et sæt lytter. Jeg skal have loddet indgangsmodul og det andet sæt lytter, så er den klar.
Der går nok et par uger, selv om der ikke skal laves så forfærdeligt meget.

Der er ingen blæser, men selve PSU bliver ret varm og kræver at varmen kan ledes væk. Jeg har prøvet et helt lukket kabinet og det dur ikke, så slår den fra efter ca 20-30 minutter.

Derfor skal der godt med lufthuller til. Jeg har ladet et par XLR huller står åben og har boret ekstra huller i siden samt i bund og top for at sikre et godt air flow. Tiden må vise om det er nok.

Det er den lille køleprofil i midten der bliver varm, men den lange i siden bliver kun lun. Det er blot en alustang og det er nok sålænge forstærkeren ikke pines til det yderste i 2 ohm. Det vil kræve ekstra køling.

Hvis det er en massiv ALU-blok, kan man jo bore et par huller i den og så bruge selvskærende skruer og montere den på hovedet, eller i låget

• Side:
  • 1
  • 2
Leveret af Kunena Forum