HiFi2you Banner11

så bliver det ikke billigere

  • Kjeldsen
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
6 år 6 måneder siden #7834 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne så bliver det ikke billigere
Alt er nu fundet frem, og samling samt lodning er begyndt. Måske lyd i aften ;-)

Strømforsyningerne måler 20,3 og 20,5 volt, jeg håber ikke det ødelægger hele stereobilledet (inderlederen er faktisk overraskende kraftig - omkring 1,5 mm2 vil jeg tro).

Der er desværre kun plads til 10 ampere lysnetlednign (0,75 mm2) i speaker output, men ca 3 cm til terminaler går det nok.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 6 måneder siden #7836 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne så bliver det ikke billigere

Kjeldsen skrev: Alt er nu fundet frem, og samling samt lodning er begyndt. Måske lyd i aften ;-)

Strømforsyningerne måler 20,3 og 20,5 volt, jeg håber ikke det ødelægger hele stereobilledet (inderlederen er faktisk overraskende kraftig - omkring 1,5 mm2 vil jeg tro).

Der er desværre kun plads til 10 ampere lysnetlednign (0,75 mm2) i speaker output, men ca 3 cm til terminaler går det nok.


Ja mon ikke :-D
Glæder mig til at høre hvad du synes

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
6 år 5 måneder siden - 6 år 5 måneder siden #7871 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne så bliver det ikke billigere
Så spiller det. De er monteret i en billig trækasse. De har alt for høj gain hvilket medfører sus, hvilket jeg godt vidste. Jeg mener blot der skal loddes en modstand af, så man får mindste gain. Uden signal er der voldsomt meget støj, hvilket ikke er så fedt. Lige nu bruger jeg min telefon, og hvis jeg sætter den på pause, så kommer støjen. Så snart jeg tænder igen, så er støjen væk. Derudover er der ingen mislyde og der er godt med power bag.

Jeg tør dog ikke test på mine basmoduler før de sidder i et ordentligt kabinet, og jeg er kommet støjen til livs.

Der er iøvrigt ikke meget plads til at lodde, så jeg har bestilt lidt 2.54 mm pins, så det bliver nemmere at skifte og montere i kabinet. Jeg har en god loddekolbe med tynd spids samt lup med lys og tredie hånd, men jeg synes nu alligevel det var småt med pladsen
Sidste redigering: 6 år 5 måneder siden ved Kjeldsen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #7875 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne så bliver det ikke billigere

Kjeldsen skrev: Så spiller det. De er monteret i en billig trækasse. De har alt for høj gain hvilket medfører sus, hvilket jeg godt vidste. Jeg mener blot der skal loddes en modstand af, så man får mindste gain. Uden signal er der voldsomt meget støj, hvilket ikke er så fedt. Lige nu bruger jeg min telefon, og hvis jeg sætter den på pause, så kommer støjen. Så snart jeg tænder igen, så er støjen væk. Derudover er der ingen mislyde og der er godt med power bag.

Jeg tør dog ikke test på mine basmoduler før de sidder i et ordentligt kabinet, og jeg er kommet støjen til livs.

Der er iøvrigt ikke meget plads til at lodde, så jeg har bestilt lidt 2.54 mm pins, så det bliver nemmere at skifte og montere i kabinet. Jeg har en god loddekolbe med tynd spids samt lup med lys og tredie hånd, men jeg synes nu alligevel det var småt med pladsen


Lige umiddelbart skulle det være nok at fjerne denne modstand.
Det giver 12 db mindre gain og mindsker støjen meget

Bilag ikke fundet



Glæder mig til selv at høre hvor meget "power" der er i dem med 24-26 Vdc på

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
6 år 5 måneder siden #7877 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne så bliver det ikke billigere
Det er ikke en støj der bør være der. Det er kun når den ser et åbent kredsløb. Modstanden du viser skal fjernes eller begge skal ændres. Husk at iindgangsimpedans også ændres og at indgangskondensator måske også skal have en anden værdi.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #7880 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne så bliver det ikke billigere

Kjeldsen skrev: Det er ikke en støj der bør være der. Det er kun når den ser et åbent kredsløb. Modstanden du viser skal fjernes eller begge skal ændres. Husk at iindgangsimpedans også ændres og at indgangskondensator måske også skal have en anden værdi.


Jep, men det var mere ment som en ide til at høre modulet uden alt for meget støj :-D

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum