HiFi2you Banner11

LJM L15DSMD Bi-amp

Mere
5 år 9 måneder siden - 5 år 9 måneder siden #9641 af Mortenhoe
Besvaret af Mortenhoe på emne LJM L15DSMD Bi-amp
Jeg har lige bemærket, nu hvor forstærkeren er blevet samlet og sat på plads, at jeg har en lille smule, af noget jeg vil beskrive som switchmode støj, til at gemme sig i den smule hvislen, som Kaj også nævner. Det er næsten ikke hørbart, men så alligevel. Det er faktisk kun i venstre højtaler. Det er også disse print der "sidder tættest" på switchmoden. Jeg har egentlig antaget at standoffs på strømforsyningen sørgede for at kabinettet var steludlignet, da der er blanke pletter hvor standoffs møder PCBen. Men det er måske en forkert antagelse? Ville det være korrekt at steludligne til et tilfældigt sted på kabinettet og så til starground? Lyden er der ikke, når kabinettet er uden låg og sider....
En anden teori jeg har, er at det 2.5kvd jeg har lavet mellem de 4 inputstel agere som en antenne?

Edit: Det er ikke hørbart fra lytteposition, men jeg foretrak at det ikke var der.

Elektrikeren.
Mortenhoe på Hoved-fi
Sidste redigering: 5 år 9 måneder siden ved Mortenhoe.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
5 år 9 måneder siden - 5 år 9 måneder siden #9642 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne LJM L15DSMD Bi-amp
At den spiller bedre med mere bund ....... Placebo vil nogle sige, men min oplevelse med måden at lave stel og kabelforbindelser har vist samme effekt hos mig. I mine klasse AB forstås. D'eren har jeg endnu tilbage at efterprøve metoden på.
Jeg har ikke lagt nogen endelig plan for de seks print. Ud over min ide med mine Jamo i stuen jeg skrev om tidligere. Lave dem om til aktive med elektronisk deling. Jeg bliver jo nødt til at have noget at fordrive min kommende pensionisttilværelse med om knapt et par år. Jeg skulle jo nødigt gå i stå. Og skulle det vise sig at klasse D forstærkerne i virkeligheden (når øjeblikkets ekstase har lagt sig) ikke spiller helt som mine klodsede kæmper kan jeg vel trøste mig med at det måske kommer til at passe med høresansen.
Valget af forstærkermodel kom af konstruktionen med separate MOSFET. Ydelse. Resten skulle være mest mulig identisk med din var ideen, så jeg ad den vej kunne løse dit problem.

Den sidste rest støj - forhåbenligt. Hvad sker der med støjen når du som ENESTE chassis stel forbinder din 2,5 kvadratleder ved indgangsstel til chassis? Bemærk ordet "eneste" chassis stel. Der må kun laves ET ! Og det SKAL være ved - og forbundet med - input Ground. Med den kraftige 2,5 kvadrat forbindelse mellem de fire input Ground har vi omsider fået forbundet skærmen på indgangstikkene jeg har efterlyst udført. ;-) og du har allerede beskrevet den store virkning. Med hensyn til støj ..... OG lydgengivelsen med garanti. Lad os nu se om ikke en solid forbindelse mellem input Ground og chassis tager de sidste rester af støjen. Det faktum at der kommer støj når du sætter låget på viser at der fortsat mangler det allersidste i at nå målet.
Du er nået til det allervanskeligste sted. Der hvor man begynder at kunne høre græsset gro ..... :lol:
Først når man føler man kan det er man i mål som selvbygger :silly: I know.
Edit: opdatering af billeder i forrige indlæg i tilknytning til sælger-linket.
Sidste redigering: 5 år 9 måneder siden ved Kaj..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
5 år 9 måneder siden #9644 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne LJM L15DSMD Bi-amp
Standoffs giver normalt ikke en super stærk stelforbindelse, så der kan måske forbedres lidt her

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 9 måneder siden #9831 af Mortenhoe
Besvaret af Mortenhoe på emne LJM L15DSMD Bi-amp
Burde jeg ikke forbinde jord til chassis? Ellers er forstærkeren jo ikke beskyttet af HPFI?

Elektrikeren.
Mortenhoe på Hoved-fi

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kaj.
  • Gæst
  • Gæst
5 år 9 måneder siden - 5 år 9 måneder siden #9832 af Kaj.
Besvaret af Kaj. på emne LJM L15DSMD Bi-amp

Mortenhoe skrev: Burde jeg ikke forbinde jord til chassis? Ellers er forstærkeren jo ikke beskyttet af HPFI?


Jo, det vil jo virke logisk og rigtigt. Jeg kører godt nok ikke med jord på mine apparater. Så om det giver brumproblemer eller lignende kan jeg ikke vurdere. Ud over at forbinder jeg to apparaters chassis med hinanden opstår der ingen brum eller andet generende.
Sidste redigering: 5 år 9 måneder siden ved Kaj..

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 8 måneder siden #9937 af Johnny
Besvaret af Johnny på emne LJM L15DSMD Bi-amp
Hej Kaj & Mortenhoe....

Jeg har slugt jeres 10 siders lange tråd råt :-) og vil nu kaste mig ud at købe div. boards fra Ali, men føler jeg mangler lidt mere info fra jeres begge sæt (Jeg er ikke kommet frem til hvilken en af jeres build jeg vil satse på endnu).

Hvordan ser jeres begge samlet indkøbsseddel ud, jeg har godt set at i begge har været flinke til at linke til strømforsyning og amp, men det slår vel ikke til alene og kigger jeg på Mortenhoe's billeder på sidde 1 så er der mere i kassen end blot PSU og Amp.

Jeg er ikke i tvivl om at jeg vil satse på en Switchmode strømforsyning, men den som Mortenhoe har brugt, synes ikke til at have nogle form for beskyttelse eller læser jeg forkert?

Kaj: Du har ikke ramt på støj under bygningen af dit sæt, hvordan ser din samlet indkøbsseddel og opbygning ud?
Mortenhoe: har du viden om der er forskel på SMD versionen eller den med alm. komponenter på og ikke mindst hvordan din samlet opbygning ser ud, nu hvor du har været ude i alle de forsøg på at få fjernet støjen?

Mit eget mål er at få min Onkyo SR606 XX erstattet med noget mindre og mere (kone tilrettet udseende) og så få sat min Raspberry til som jeg har nu Raspberry->Dac->Onkyo-> Focal XL Sib 8 ohms højtalere, kabinet har jeg til mit kommende projekt.

Håber at i begge vil tage jer den tid eller blot suplerer med den ekstra.

Med venlig hilsen

Johnny

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum