HiFi2you Banner11

IIR vs FIR

Mere
4 år 10 måneder siden #11690 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne IIR vs FIR
Den kære lille Omnitronik dims må vige vejen for en ny dims.
Jeg synes det var meget irriterende at skulle dæmpe signalet 9 db for at forstærke det igen senere, så jeg fulgte Kjeldsens idé så der er bestilt en Nanodigi som afløser.
Håber det bliver en bedre løsning.
Den lander i næste uge og så skal der prøves løs...…. skriveri om den dukker op senere :-)

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
4 år 10 måneder siden - 4 år 10 måneder siden #11695 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne IIR vs FIR
spændende. Jeg er ikke selv så hurtig, men har droppet najda dsp'en og det bliver nok også MiniDSP igen, men denne gang en fra bil serien med fire indgange og seks udgange. Den har også volumen kontrol med en lang ledning, så kassen kan gemmes væk. Det er ikke FIR, da det også er droppet. Jeg kommer alligevel ikke til at lege med det.
Sidste redigering: 4 år 10 måneder siden ved Kjeldsen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 10 måneder siden #11715 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne IIR vs FIR
Så landede den lille Nanodigi :-)
Glæder mig til at prøve den lille tingest

Bilag ikke fundet



Bilag ikke fundet



Bilag ikke fundet


_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 9 måneder siden #11765 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne IIR vs FIR
Der kommer nok til at gå lidt tid før det kommer til at virke, lige nu har jeg store problemer med at få min forforstærkers digitale input til at godtage signalet fra den Nanodigi.
Min forforstærker kan "kun" godtage Max 24 bit 48 kHz og jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad den Nanodigi sender ud.
En anden ting der også måske kan lave numre er at de begge får strøm fra samme strømforsyning og måske kan lave rav i den mht stelvejen.
Signalet der sendes ind i den Nanodigi er helt almindeligt 16 bit 44,1 kHz eller 16 bit 48 kHz og det kommer fint ind i den Nanodigi og kan ses på både input og output.
Men vi må se om det lykkedes

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Gæst
  • Gæst
4 år 9 måneder siden #11766 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne IIR vs FIR
Det er normalt den anvendte software der bestemmer sample rate på output. Husk der også skal routes til output og mute skal slås fra.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 9 måneder siden #11767 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne IIR vs FIR

Kjeldsen skrev: Det er normalt den anvendte software der bestemmer sample rate på output. Husk der også skal routes til output og mute skal slås fra.

Mute er slået fra og den er routet til output.
Software er der kun en af på Minidsp´s hjemmeside, men måske kan man finde noget som max kører 24/48 eller for den sags skyld 16/44,1

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum