HiFi2you Banner11

Rørforstærker inspiration

  • WymaxReborn
  • Gæst
  • Gæst
6 år 2 måneder siden #8496 af WymaxReborn
Besvaret af WymaxReborn på emne Rørforstærker inspiration
Navnet Radford har jeg da hørt før, men jeg kender dem egentlig ikke. Nu har du også støvsuget nettet går jeg ud fra, og der er åbenbart forskellige versioner, rangerende fra den originale Radford, som var vældig populær, til den senere Woodside byggede udgave, som enkelte åbenbart ikke betragter som værende helt så god.

Et sted hvor den bliver nævnt er www.vintagehifi.dk , måske du kunne høre ad derovre om nogle har mere at byde ind med?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
6 år 2 måneder siden #8497 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Rørforstærker inspiration
Jeg har ikke støvsuget markedet endnu. Når jeg falder over noget, så googler jeg og ser hvad der bliver sagt om modellen og mærket generelt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden #8529 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Rørforstærker inspiration
Du har sikkert set den, men

www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=332827

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Kjeldsen
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
6 år 2 måneder siden #8530 af Kjeldsen
Besvaret af Kjeldsen på emne Rørforstærker inspiration
tak, den havde jeg ikke set. Men den er defekt så den skal jeg ikke røre ved.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 2 måneder siden #8531 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Rørforstærker inspiration

Kjeldsen skrev: tak, den havde jeg ikke set. Men den er defekt så den skal jeg ikke røre ved.


Ja ok, det var ellers billigt nok og det kunne jo være du kunne fixe den ;-)

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • WymaxReborn
  • Gæst
  • Gæst
6 år 2 måneder siden - 6 år 2 måneder siden #8535 af WymaxReborn
Besvaret af WymaxReborn på emne Rørforstærker inspiration
Jeg var næsten ved at blive svag, det er billigt... Men jeg har jo mit eget sæt, og har vel ikke behov for endnu et. At få det ene trin repareret bør ikke være en større opgave, det lyder til at et relæ er smuttet som følge af den fejl der er opstået: Man er kommet til at skubbe til et 6C33 rør mens de var tændt, så forbindelsen mellem ben og sokkel røg. Jeg hørte lignende om et af de sæt der findes, og noterede mig at dette sæt for ca. 1 års tid siden var til salg. Måske det er samme sæt, og fejlen først har gjort sig rigtigt bemærket nu.

At det er samme sæt der er til salg nu underbygges af at der findes fire sæt: To af dem gik til en der skulle drive et sæt Ascolta Brennin som biamp, han har dem vist stadig. Så er der mit sæt, og til sidst er der et sæt der gik til en konstruktør af dyrere pladespillere primært bestående af Scheu dele ;-)

Sættet er stort set magen til mit, hvert sæt har, efter hvad jeg har hørt, enkelte små modifikationer udført af køber. Det defekte sæt kunne godt have Mundorf kondensatorer, en modifikation køber selv lavede, idet konstruktøren stort set altid kun anvender fornuftige og ikke-eksotiske komponenter. De to sammenhængende sæt blev efterfølgende modificeret til at køre uden modkobling (leveret med switch til 4 og 10 dB), og jeg har så fået lavet samme modificering i mine.

Når jeg har behov for support er konstruktøren altid klar. Han gjorde også af sig selv opmærksom på at nogle små kondensatorer måske var "eksploderet", hvilket de så også var, så han leverede nogle erstatninger mod tilsvarende (billig) betaling. Trinnene spillede dog stadig, uden unoder, og det var ikke pga. overbelastning men pga. en fejlkonstruktion i selve kondensatorerne at de var revnet i krydset. Skulle man eventuelt overveje at købe sættet, så vil konstruktøren formentlig gerne bistå med en reparation, men det kræver så at man kører dem ned til ham.

Igen, det er OTL, og eftersom en fuld rør-besætning kan levere 160 watt og åbenbart drive et sæt Ascolta Brennin, så er der vel god power i dem, men i bund og grund skal man nok helst have højttaleren til det også.

Med 6550 rør, som også Radford'en har, ville man i stedet vælge en af de mest populære og stærke rørtyper man kan få.
Sidste redigering: 6 år 2 måneder siden ved WymaxReborn.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum