HiFi2you Banner11

Støjende Technics SU-8600

Mere
5 år 3 måneder siden - 5 år 3 måneder siden #10626 af gasolin
Nyt forstærker projekt

Technics su-8600

Den har de med ikke at spille i begge kanaler og det er først og fremmest pga tape monitor som er følsom og til en hvis grænse speakers (når man vælger højtaler udgang, den er en lille smule følsom).

Tone on/defeat gir knas i venstre højtaler når jeg bruger den

Har givet kontakt spray især monitor har fået, dog uden at overdrive det men ikke hjulpet, heller ikke tone on/defeat.

Kan det være kolde lodninger ?

Skal der nye dele i (dele der virker)?

Må jeg rense speaker vælgeren med kontaktrens?






Hvordan spiller den ?

Meget klart,veldefineret i de høje toner,klaver lyder også godt,instrumenter som klarinet,saxofon kan have meget energi når der spilles højt og jeg sidder ved computeren, en god bas de fleste ikke ville have behov for at fremhæve. Især på pladen SuperBass (recorded Live At Scullers) er bassen god (mine højtaler opgivet til 44hz)

Der ok dynamisk men ikke på samme måde som en nad 306 som jeg også har, den lyder dog ikke til at være tung i lyden som om den bliver forpustet med hurtig energi fyldt musik.

Pladen jeg lyttede til (tidal hifi, jeg har den desværre ikke på lp, den er sjælden og dyr) var jazz at the pawnshop indspillet in 76, Technics su-8600 er fra 76-78.
Sidste redigering: 5 år 3 måneder siden ved gasolin.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 3 måneder siden - 5 år 3 måneder siden #10627 af Miki
Besvaret af Miki på emne Støjende Technics SU-8600
Min erfaring med de fejl du nævner er at man kan bruge kontaktrens uden smøring og så motionerer kontakter. Blive ved med at gentage processen indtil knas forsvinder og brug så kontaktrens med smøring en gang og motioner igen.

Glemte lige at nævne, start med rengøring, støvsugning og/eller forsigtig trykluft. Det er forøvrigt en god ide med antistatisk måtte som man kan lade støvsuger, trykluft og andre redskaber røre først, inden man jager dem ind i sit Hifiapparat.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse
Sidste redigering: 5 år 3 måneder siden ved Miki.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 3 måneder siden - 5 år 3 måneder siden #10628 af gasolin
Besvaret af gasolin på emne Støjende Technics SU-8600

Miki skrev: Min erfaring med de fejl du nævner er at man kan bruge kontaktrens uden smøring og så motionerer kontakter. Blive ved med at gentage processen indtil knas forsvinder og brug så kontaktrens med smøring en gang og motioner igen.


Har prøver kontaktspray, om det er nok skal jeg ikke kunne sige, siden tape monitor ikke altid vil spille begge kanaler tænker jeg en lodning eller noget andet er blevet dårlig,slidt med tiden.

Skal jo vide om jeg selv kan lave det eller om den skal sendes til doktoren
Sidste redigering: 5 år 3 måneder siden ved gasolin.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 3 måneder siden #10629 af Miki
Besvaret af Miki på emne Støjende Technics SU-8600
Hvis det er en løs lodning, kan du banke lidt på omskifteren og se om det giver nogen ændring. Ellers så hav tålmodig med rens og motionering.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 3 måneder siden - 5 år 3 måneder siden #10641 af gasolin
Besvaret af gasolin på emne Støjende Technics SU-8600
Jeg fandt tilfældigt ud af at den forreste højre fod ikke rørte glaspladen på mit hifi rack da jeg lige skulle prøve mine foculpod fødder

De var så heller ikke høje nok.

Nå men så må jeg bare tage fødderne af og samtidig med det så kunne den blive renset igen, frem med luft på dåse og så i gang med min bløde nylon børste, fik godt med luft de steder hvor der kunne være skidt (især tape monitor) og så fik den ellers lidt mere af det spray jeg har og den samme omgang fik Tone on/defeat og speaker vælgeren og blev motioneret.

Jeg skal da lige love for det har hjulpet, der er ikke noget med speaker vælgeren, den er støjfri, tone on/defeat er støjfri, Tape monitor er 99% støjfri den falder ikke ud nå jeg skifter til source om det er fra tape 1 eller tape 2 skifter den til source og spiller i begge kanaler HVER gang, men stadig lidt støj når jeg skifter derfor kun 99%.
Sidste redigering: 5 år 3 måneder siden ved gasolin.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum