HiFi2you Banner11

Ligheden er slående

Mere
3 år 2 måneder siden #13886 af Gnavpot
Ligheden er slående blev oprettet af Gnavpot
Nå man ser disse højttaler sammen, kan der jo godt gættes hvad Kinesiske ingeniører får tiden til at gå med 8-)

Her er originalen

www.ultrahighendreview.com/review-bw-800-diamond-loudspeaker/

Her er kopien



Hvordan den lyder :?:

Når foden vipper, ved man det er musik :=)
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 2 måneder siden #13887 af Boydk
Besvaret af Boydk på emne Ligheden er slående
Om ikke andet får man da et par "super finish" kabinetter til 12.000,- kr.
Tvivler på at Hornslet Møbelfabrik i deres velmagtsdage kune ha´ gjort det til samme pris ;-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 2 måneder siden - 3 år 2 måneder siden #13888 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Ligheden er slående
Ikke til samme pris :blush:
Dygtige var de i mange år, startede med TV kabinetter og højttaler kabinetter :lol:
På Rosenholm egnsarkiv ligger der en video, hvor man blandt andet ser glimt der fra.
Kan ses her Hyggelig Hornslet by

rosenholmegnsarkiv.dk/links/links-til-videoer-og-film/
Klippet er ca 10minutter inde i filmen.

Når foden vipper, ved man det er musik :=)
Sidste redigering: 3 år 2 måneder siden ved Gnavpot.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 2 måneder siden #13890 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Ligheden er slående
Her er en prøve på deres kunst ;-)

6moons.com/audioreviews/neeper/perfectionone.html

Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 2 måneder siden - 2 år 9 måneder siden #13891 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Ligheden er slående

Gnavpot skrev: Her er en prøve på deres kunst ;-)

6moons.com/audioreviews/neeper/perfectionone.html

Ja det var Kim som arbejdede for Thule audio og som også kom som kunde i hifi klubben der stod bag dem.
Synd det gik i vasken for de skulle vist spille ret godt og er da pæne.
Idéen med dem var at alt ned til den mindste detalje skulle være perfekt og det tror jeg nu også de var, men om de var prissat forkert (for højt, for tidligt) eller hvad der gjorde at det ikke gik, ved jeg ikke.
I dag havde prisen jo været fin nok når man ser hvad så meget andet hifi koster. I dag kan man jo få 1 meter strømkabel til højere pris end de højttalere kostede. :silly:

 


_________________________________________________________________________________________________________
moeberg.dk/saadan-genkender-du-narcissist/
Sidste redigering: 2 år 9 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Nydmusik
  • Gæst
  • Gæst
3 år 2 måneder siden - 3 år 2 måneder siden #13892 af Nydmusik
Besvaret af Nydmusik på emne Ligheden er slående
Hvis et musikanlæg skal kunne yde bare nogenlunde, skal strømkablerne være det dyreste i anlægget - det er kommet helt derud hos nogle hi-fi sælgere!

Nå, mit indlæg går på målinger af højttalere som en del af både udviklingen, præsentationen og efterfølgende tests i magasiner.
Der er vist en hel del højttalerproducenter (og de små skal tælles med der) som ikke ejer eller bruger målinger, og så kan en kopi af noget andet efter min opfattelse være fuldstændig ude i skoven på afveje. Der dukker af og til noget nogle kalder ProAc-klon, men jeg ved, at Stuart Tyler i ProAc lytter og lytter, og bringer så den nye højttaler til måling for at checke. En klon-højttaler gør vist ikke det! At tune, eller voice, som det nogle steder kaldes i dag, indebærer finetuning af delefilter, og det har kæmpe indflydelse på lyden. Det svarer til salt i maden for en kok - hvor meget salt skal der i? Der er 3 niveauer: for lidt er dårligt, tilpas er super, og for meget er dårligt - og det er ret følsomt hvor meget der skal i. Og det er virkelig svært at lytte sig frem til jævn frekvensgang.

Jeg fatter ikke, hvordan selv meget dyre højttalere kan udvikles uden at måle. Jeg har hørt om et meget dyrt dansk fabrikat, som først efter en salgsperiode med dårligt resultat, var nødt til at modificere delefiltre af en ny tekniker, for den tidligere målte ikke, men i stedet fornemmede hvordan filtret skulle være - uden dokumentation! Et modsat eksempel: prøv at se Jens Posselt lille og vellydende Viking Sound Wave, Disa, hvor godt den måler, og det vises i præsentationen af produktet - det er ikke så underligt den lyder godt.

Men hvis det er vigtigt for en fabrikant at få gode tests, hvorfor så justere og justere og måle og måle, når tests heller ikke bruger målinger. Det norske Stereo+, Joomag, har i sidste nummer en anmeldelse af Wilson Audio Sabrina X, som roses til skyerne, uden en eneste måling! En højttaler til vel over 200 t.kr.! Og er lyttet i et 13,5m2 stort lytterum! Kæft det er useriøst - Forbrugerorganisationen Tænk er væsentlig mere grundig når de tester en el-tandbørste!

Når det er så useriøst, er det nemt at fremkomme med, og få salg af, et kopiprodukt. Producenten behøver jo ikke være seriøs.
Sidste redigering: 3 år 2 måneder siden ved Nydmusik. Begrundelse: stavefejl mm. og noget gjort tydeligere

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum