HiFi2you Banner11

Hvad skal jeg vælge. ?

Mere
8 år 2 uger siden #910 af poulsen48
Heysa alle sammen. :-D

Jeg er så heldig og har fundet mig et lejemål hvilket er mega godt, så glæder mig vildt til og være kommet på plads.

Som altid når man flytter kommer der flytte udgifter og det gøre der også for mig. og en af de mange udgifter er højtaler kabler.

For at specificere hvilket system jeg har, om det kan hjælpe med søgning. :?

Souround receivere. Harman Kardon AVR760

Højtaler
1 x JBL center 8ohm 150w 2x6 tommer bass 1 diskant
2 x JBL S412p 8ohm 200w 4 vejs 12 6 4 1
4 x JBL s26ch 8ohm 150w 2 vejs 6 1

link til manual
s412p www.manualslib.com/manual/79235/Jbl-S412p.html
s26ch www.manualslib.com/manual/284611/Jbl-Stu...6.html?page=7#manual

Mit spørgsmål lyder på hvilke højtaler kabler skal jeg købe. ?
Jeg har kigget frem og tilbage inde på www.av-cables.dk/ og her har jeg fundet frem til disse.
Til s412 har jeg fundet. www.av-cables.dk/Hoejttalerkabel-25-m-ru...2x4-00-mm2-25-m.html
Til s26ch har jeg fundet www.av-cables.dk/hoejttalerkabel-100-m-r...-50-mm2-100-m-2.html

Det jeg har fundet der kan det bruges til mit system. ?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 2 uger siden #911 af TommyBoy
Besvaret af TommyBoy på emne Hvad skal jeg vælge. ?
du beskriver ikke det vigtigste, dine nødvendige længder ?
for jo kortere afstande, jo tyndere og jo billigere kabler kan du bruge,
jeg syntes at læse mellem linjerne at du ønsker bedste mulige løsning, til laveste mulige pris,
så ville jeg gå efter største muligt tværsnitsareal pr kr pr længde meter,
specielt til dine fronter, samt center, disse er ofte ret korte afstande ? her kan man let frådse med 4 til 6 kvardrat,
uden at det vælter budget.
til dine små surround højtalere der jo kun afgiver små detaljer og sjove effekter
kan du i praksis bruge det tyndeste og billigste kabel man kan finde,
det gør jeg selv helt uden den mindste hørbare nedgradering :-)

snakeoil findes ikke i virkeligheden, det vil normal sund fornuft hurtigt afsløre.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 2 uger siden #912 af poulsen48
Besvaret af poulsen48 på emne Hvad skal jeg vælge. ?

TommyBoy skrev: du beskriver ikke det vigtigste, dine nødvendige længder ?
for jo kortere afstande, jo tyndere og jo billigere kabler kan du bruge,
jeg syntes at læse mellem linjerne at du ønsker bedste mulige løsning, til laveste mulige pris,
så ville jeg gå efter største muligt tværsnitsareal pr kr pr længde meter,
specielt til dine fronter, samt center, disse er ofte ret korte afstande ? her kan man let frådse med 4 til 6 kvardrat,
uden at det vælter budget.
til dine små surround højtalere der jo kun afgiver små detaljer og sjove effekter
kan du i praksis bruge det tyndeste og billigste kabel man kan finde,
det gør jeg selv helt uden den mindste hørbare nedgradering :-)


Åh sorry.

De bagerste højtaler skal bruge ca 15 meter hver
den ene højtaler der er mellem front og de bagerste skal bruge ca 10 meter den anden ca 6
front ca 3 meter pr stk

Hvis det gør nogen forskel ville jeg gerne have mulighed for at kunne nyde musikken i 7 channel stero.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 2 uger siden #913 af TommyBoy
Besvaret af TommyBoy på emne Hvad skal jeg vælge. ?
dvs du skal bruge 60 meter, af det tynde, men køber 100 m ?
kan man ikke lave en bedre deal ? og kun købe de meter man skal bruge ?
feks kan du finde 25 meter ruller af kabel til ca samme pris pr meter, og helt samme dimentioner, andre steder.
feks hos harald skrald :-) kobberet er der intet i vejen med..
De har dog ikke tykkere end 2.5, dvs de har ikke noget til fronterne, hvor jeg normalt ikke ville "gide" køre med det "tynde"
også selv om du garanteret ikke kan høre eller måle nogen forskel fra 2.5 til 4.0 på så korte afstande :-)
dvs du kunne være smart og bruge hele denne 100m rulle af AV til det hele, nu det aligevel kommer samlet
til laveste mulige meter pris.

snakeoil findes ikke i virkeligheden, det vil normal sund fornuft hurtigt afsløre.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 2 uger siden #916 af poulsen48
Besvaret af poulsen48 på emne Hvad skal jeg vælge. ?

TommyBoy skrev: dvs du skal bruge 60 meter, af det tynde, men køber 100 m ?
kan man ikke lave en bedre deal ? og kun købe de meter man skal bruge ?
feks kan du finde 25 meter ruller af kabel til ca samme pris pr meter, og helt samme dimentioner, andre steder.
feks hos harald skrald :-) kobberet er der intet i vejen med..
De har dog ikke tykkere end 2.5, dvs de har ikke noget til fronterne, hvor jeg normalt ikke ville "gide" køre med det "tynde"
også selv om du garanteret ikke kan høre eller måle nogen forskel fra 2.5 til 4.0 på så korte afstande :-)
dvs du kunne være smart og bruge hele denne 100m rulle af AV til det hele, nu det aligevel kommer samlet
til laveste mulige meter pris.


Syndes bare at så snart man vælger meter pris hos de forskellige forhandler så koster det en jetjæger og købe. hvor jeg lige så godt kunne købe 100m af slagsen til samme pris :-P

Men hvis det skulle komme der til sælger harald skald også højtaler kabel hvor det er OFC (Oxygen Free Cobber)?

For som jeg læser det er OFC (Oxygen Free Cobber) bedre end det prisbillige CCA ledere er fremstillet af kobberbelagt aluminium

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
8 år 2 uger siden #919 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Hvad skal jeg vælge. ?
Dine fronter kan sagtens nøjes med 2,5 kvmm da bassen trækkes af den indbyggede forstærker og skal have et liniesignal.
Det er som regel bassen der trækker de store strømme og nogle gange kræver større tværsnit i kablet, især hvis impedansen er lav og der er store fasedrej, men alt det behøver du slet ikke tænke på da basdelen i dine højttalere er aktiv

Så jeg ville købe noget 2,5 kvmm til det hele

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum