HiFi2you Banner11

Musikken er død på fora !

Mere
4 år 2 måneder siden - 4 år 2 måneder siden #12490 af adm
Musikken er død på fora ! blev oprettet af adm
Som overskriften siger så tyder alt på at musikken for de fleste er død.

Uden at nævne nogle navne, sidder der 5-8 personer på diverse fora og blog's som er i besiddelse af det (efter egen opfattelse) ypperligste (og dybt forskellige) setup og snakker om forskelle ingen normalt ville lægge mærke til.
Skal der lægges mærke til dem er man nødt til at koncentrere sig så meget om de små forskelle at det må være umuligt at høre musikken normalt.
Debatter på hifi fora (danske) handler allermest om at rette på andre, nogle mener endda at de skal bestemme hvad der skal/må skrives på et forum.
Tiden hvor man hjalp hinanden og kom med gode råd og ikke fantasifulde påstande er pist væk.
Jeg ved ikke hvad der er sket siden det er blevet sådan, men der er bestemt ikke meget ved det længere.

Et enkelt eksempel er en person der har fået trykket phonostikket ind på en aktiv subwoofer til 4-5000 og spørger om hjælp til enten rep eller hvor den kan laves, svarene gik på; smid lortet ud osv.

Tager vi et kig på et andet forum, så bliver ejeren taget med bukserne helt nede om anklerne og låser tråden.... Der er ingen plads til debat overhovedet.
Her på siden er der ret mange der er blevet dybt fornærmet over forskellige ting og siden er ikke voldsom aktiv P. T.

Så helt enkelt prøver jeg med ovenstående at give en forklaring på at jeg ikke gider debat af den slags længere.
Siden her bliver ikke lukket hvad der nok ærgrer nogle, men der vil blot ikke være nogen deltagelse fra mig P. T. og ændrer debatformen sig ikke, ja så er der jo de 5-8 stykker rundt omkring man kan få "gode råd" fra.

Men overskriften igen: musikken er død for det synes jeg den er, det er blevet en skændsel at lytte til et godt nummer i 320 kb/s selvom det kan få foden til at rykke og smilet frem, man skal under alle omstændigheder bare ikke skrive om det.
Skal der skrives om en god oplevelse så skal den helst understøttes af specielle kabler, modificerede DAC's, de helt rigtige kondensatorer osv osv og det er altså ikke lige mig og efter min mening overhovedet ikke nødvendigt.

Så til dem der stadig skulle ha lyst til at debattere hifi og MUSIK her på siden, så klø på og god fornøjelse ;-) ;-)
Sidste redigering: 4 år 2 måneder siden ved adm.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 2 måneder siden #12496 af gasolin
Besvaret af gasolin på emne Musikken er død !
Kabel tråde, kabler lyder ikke af noget, nogen tror andre er idioter,mærkelige bare fordi de kan høre forskel på nogen kabler og så køre den derud af med jeg er uddandet ingeniør inden for det og det, istedet for at diskutere alterenativer til et kabel, noget der lyder mindre skarp eller mere fydligt, hvordan et kabel er opbygget iforhold til et andet kabel og f.eks om bedre afskærmning kan gi bedre lyd, kobber vs sølv og så videre

Tænker mange som siger det ikke gir en forskel ikke har prøvet ret mange kabler eller kabler der er forskellig nok

Smid lortet ud, dem der siger det er ikke meget være, man skrotter jo heller ikke en bil bare fordi den skal have nye dæk, håndbremsen ikke virker eller noget andet.

Spotify som mange bruger gir jeg ikke meget for, det ikke hifi og hvilken hifi entusiast gider bruge spotify med den mp3 kvalitet den har, mp3 blev jo udviklet pga det spare plads, i dag i 2020 kan man få 2tb harddiske til under 500kr og man kan ikke bruge pladsen som undskylding for at lytte til mp3 kvalitet, heller ikke prisen foskellen på ca 100kr på spotifyt og tidal hifi kan jeg se som et problem for dem som har et anlæg til 100000kr's, ja selv for dem med et på 10000kr burde 200kr ikke være et problem at ofre hver månede for at få adgang til millioner af numre i losless kvalitet.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 2 måneder siden #12500 af nhj4
Besvaret af nhj4 på emne Musikken er død !
Hej der!

Jeg syntes ikke musikken er død i min verden,
at man skifter stumper ud med beder er ikke noget man skal bekymre sig om vis andre har det hyggeligt med det.
lad andre købe det de vil for vi lytter ikke på samme måde til anlægget da vi opfatter lyd forskellig,
nogle vil have PA lyd andre rolig lyd der bare flyder ud af stue alteret.
Bliv ikke sur over andres mening om anlægget man har for er man til freds med det så er den bare hel fin.
Jeg har nogle gange været ude og besøge andre der slet ikke går op i stereo anlæg men bar vil læne sig til bage i en læne stol og nyde det de høre for dem er det musikken de vil høre.
Der er en verden der ikke er til og forstå i dag så smid det musik på stue alteret du elsker og høre og nyd det mens du kan.
Jeg lytter en del til denne her kanal og nyder det og de sender kun med 128bit og jeg er godt til freds med lyden der fra
www.radio.dk/s/swissjazz
www.radio.dk/

Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det dønnet rundt.
Intet er svært når man først har fået det lært.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 2 måneder siden - 4 år 2 måneder siden #12501 af Boydk
Besvaret af Boydk på emne Musikken er død !
Mener, der er bedre opløsning (du kan selv vælge i menuen), hvis du streamer den direkte :-D

Radio Swiss Jazz

Fremragende kanal i øvrigt.
Sidste redigering: 4 år 2 måneder siden ved Boydk.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 2 måneder siden #12502 af nhj4
Besvaret af nhj4 på emne Musikken er død !

Boydk skrev: Mener, der er bedre opløsning (du kan selv vælge i menuen), hvis du streamer den direkte :-D

Radio Swiss Jazz

Fremragende kanal i øvrigt.


Kan ikke på min tuner.

Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det dønnet rundt.
Intet er svært når man først har fået det lært.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
4 år 2 måneder siden #12503 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Musikken er død på fora !
I følge Radio Swiss Jazz hjemmeside er den ikke højre.

www.radioswissjazz.ch/en/faq

Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum