Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

Debat om Hifi2you (Omdøbt) 10 apr 2021 23:24 #14351

• adm
  • adm's profilbillede Emne forfatter
  • Administrator
  • Administrator
  • Modtagne Tak: 11
Skal i bruge noget fra hifi2you, filer, billeder, tekst eller andet skal i gemme det inden Mandag D, 12-4-2021, da det er sidste dag Hifi2you.dk eksisterer.

Mvh 

D 12-4-2021 
Vi trækker den lige lidt endnu, da det ser ud til at der er interesse for "emnet" og meningen om det skal have lov til at komme frem

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af adm.

Skal i bruge noget fra Hifi2you ? 11 apr 2021 08:40 #14352

• Gnavpot
  • Gnavpot's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 16
Ja det måtte jo ende sådan
Enmandshæren fra Hillerød sidder og skvalder griner med hans gamle teoribøger og ørene der kunne høre hvad de ville.
Hans mision gik ud på at nedgøre andres mening både på danske og udenlandske sider.
Da jeg meldte mig ind i 2018, kunde man få svar på det man spurgte om, det var dejlig
Stemningen vendte da en person ved navn Lydjørgen kom ind på siden, gik ind i forskellige tråde bevist for at ødelægge dem
Så hans mission lykkedes patienten døde.
H2Y RIP

Når foden vipper, ved man det er musik :=)

Skal i bruge noget fra Hifi2you ? 11 apr 2021 09:10 #14353

• Nydmusik
  • Nydmusik's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 8
Jeg synes det er for tyndt, Gnavpot, at give een person skylden. Igen, I kunne jo bare ignoreret ham, selvom han provokerede jer. 

Thomas, tag en forårspause indtil maj, lad siden være som den er, og så kommer der nok nogen på banen med indlæg igen fra maj.

Skal i bruge noget fra Hifi2you ? 11 apr 2021 09:27 #14354

• Gnavpot
  • Elite Member
  • Elite Member

Jeg synes det er for tyndt, Gnavpot, at give een person skylden. Igen, I kunne jo bare ignoreret ham, selvom han provokerede jer. 

Thomas, tag en forårspause indtil maj, lad siden være som den er, og så kommer der nok nogen på banen med indlæg igen fra maj.

Ignorerer ham var umulig han poper op hele tiden, uden at svare på noget og fordrejer emnerne.
Provokere er jo ikke at svare
Det sidste du skriver kan jeg tilslutte mig. Så Thomas hellige dig dit højttaler projekt kom til nye kræfter

Skal i bruge noget fra Hifi2you ? 11 apr 2021 10:42 #14355

• Nydmusik
  • Elite Member
  • Elite Member

Ignorerer ham var umulig han poper op hele tiden, uden at svare på noget og fordrejer emnerne.
Provokere er jo ikke at svare

Det er præcis det jeg ikke evner at forstå. Hvis en person igen og igen fremkommer med den samme melding, og ikke vil forholde sig præcis til det man spørger om, hvorfor er det så umuligt at lade være med at kommentere? Ignorering ville nok have slukket Tornadoens deltagelse lige så stille. Den seneste tid har tråden været fyldt med den ene lange smøre efter den anden, og jeg har derfor kun skimmet den.

Der skal to til tango, og Thomas er lige så skyldig i at ødelægge forummet som Tornadoen. Det har lignet en utrættelig jagt af næsten sygelig karakter - vendettaagtigt. Hvis det er stilen, så er HiFi2You blevet helt uinteressant for mig.

Skal i bruge noget fra Hifi2you ? 11 apr 2021 10:53 #14356

• Gnavpot
  • Elite Member
  • Elite Member
Ok fair nok
Så må vi vente og se om han dukker op i dag og fortælder hvad han vil med forummet 

Skal i bruge noget fra Hifi2you ? 11 apr 2021 11:31 #14357

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 100
Ja jeg behøver vel egentlig ikke at forklare mig, men nej man kan ikke give èn person skylden for min beslutning, skal det være èn mands skyld må det være min.

Men der skal brugere til at skabe et godt forum og her synes jeg det overvejende har været personer der bliver mopset/fornærmede over meget lidt. 
Jeg er endda af 2 blevet sammenlignet med Mikkel Gige og er der noget jeg ikke vil, så er det at blive sammenlignet med ham. 
Jeg er blevet beskyldt for at snyde og for at føre folk bag lyset. Jeg har som forsøg prøvet at "lukke" hifi2you og fik mange reaktioner på at ønsket var at det skulle fortsætte, men det er kun få af dem der deltager, så jeg må gøre noget meget forkert. 

Hifi2you var ment som et fristed hvor der skulle modereres minimalt, men selv minimalt var for meget for nogle. 

Meget få er nægtet adgang til hifi2you af grunde som kun gik ud på at svine siden til. 
En har forladt hifi2you i en form for protest fordi jeg gav en person igen af samme skuffe og ellers er resten af dem der ikke deltager mere, smuttet fordi de blev fornærmede. 
Og vi snakker altså om noget så uskyldigt som elektronik og hifi og mennesker der er 40+

Så det der skulle være et hyggeligt hifi sted hvor tonen ikke nødvendigvis skulle holdes i stramme tøjler, blev til et sted hvor den ene efter den anden blev fornærmet og den tager jeg så på mig. 

Jeg har hele tiden set mig selv som en almindelig bruger der bare havde den opgave at få siden til at virke efter hensigten, opdatere og ordne fejl hvis der var nogle. 
Moderator rollen var jeg helst fri for, men den hænger desværre på sammen med det andet. 

Men jeg evnede ikke at køre en side som denne her og lysten til at fortsætte er væk, ligesom de fleste brugere er 
Der ligger meget info fra personer på nettet og nogle af de personer vil uundgåeligt blive nævnt, når emnet kommer på bordet igen. Sådan er verden i dag.

youtu.be/w40XcUP5KrI

Skal i bruge noget fra Hifi2you ? 11 apr 2021 19:15 #14358

• Gnavpot
  • Elite Member
  • Elite Member
Undskyld men kan ikke lade være, Hvor er Tonadoen henne
Det sidste forum han havde tilbage i DK
Su. 

Skal i bruge noget fra Hifi2you ? 11 apr 2021 20:35 #14359

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Undskyld men kan ikke lade være, Hvor er Tonadoen henne
Det sidste forum han havde tilbage i DK
Su. 

Lydjørgen/Tonadoen/Lydkaj og 400 andre brugernavne, er den største selvindbildte nar der ikke kan begå sig nogle steder og sikkert heller ikke i den virkelige verden. Han er en tøsedreng af rang der hæver sig over alt og alle uden at have noget som helst at have det i og kan kun læne sig op at manden der har lavet det værste PR stunt nogensinde, Hr Duelort.

Der ligger meget info fra personer på nettet og nogle af de personer vil uundgåeligt blive nævnt, når emnet kommer på bordet igen. Sådan er verden i dag.

youtu.be/w40XcUP5KrI

Skal i bruge noget fra Hifi2you ? 11 apr 2021 20:52 #14360

• Janhp
  • Janhp's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Modtagne Tak: 7
Thomas!
Please, Luk ikke forummet
Hvad er et forum? det er jo hvad vi gør det til.
Kunne vi ikke i fællesskab i denne tråd prøve at skrive om
hvordan vi bringer Forummet tilbage på rette kurs?

Jeg tilbyder gerne at være moderator for forummet,

Rigtigt, hvad bidrager jeg med for tiden? ikke særlig meget.
Hvorfor mon?
For eksempel skriver jeg en sand historie omkring den der for forstærker
jeg gjorde mere støjsvag, og hvor jeg så trykkede på play og hørte en
gevaldig forskel, (ja der er jo sådan vi fungere som mennesker, som du har
sagt så mange gange Thomas)
men hvordan blev min historie mødt af Lydjørgen?
sådan her:  
Dette er i sandhed et bonderøvs forum, nu skal vi igen høre en af Jan,s historier.
Havde jeg sat reglerne! var der faldet en advarsel her, og næste gang var det udelukkelse.
----
se hvordan min find de 10 sek. test blev modtaget, og hvordan Thomas test blev modtaget
af Lydjørgen.

Jeg kunne bidrage med mange ting som absolut kunne give en bedre lytteoplevelse,
men når man poster sådan noget ved man også at emnet bliver kørt af sporet, og som regel
bliver tråden spammet til med alt muligt nonsens,
Det burde absolut være en regel at man holder sig præsis til det tråden handler om,
ellers skal man lade være med at skrive i den.

ups skal lige i netto så jeg vil poste dette, ville gerne havde skrevet noget mere,
for eksempel prøve at lave et regelsæt som skal opfyldes for at være på forummet,
håber jeg får mulighed senere for dette?

Jeg havde skrevet et indlæg, men kunne ikke poste det da tråden var låst.
men her er det første jeg skrev.

Lydjørgen/Tonadoen/osv.osv. = Torben Kristiansen
----
*Jeg  skriver altid pænt hvis man behandler mig ordentligt*
skriver Torben Kristiansen.
----
Syntes du at du har mødt mig på en pæn måde, i henhold til det jeg har skrevet?
Men ok jeg vil prøve at få en dialog med dig
så prøv nu at holde dig til det jeg bringer op.
man kan dykke ned i så meget du har skrevet, som ikke giver nogen mening,
og som er totalt udokumenteret.
----
Den måde du skriver og svarer på Torben Kristiansen, ser jeg som gøres med kun
et formål, og det er at der SKAL være hørebar forskel på alting,
samt at nedbryde de steder hvor der kommer for meget sandhed frem,
folk skal jo tro at der er hørebar forskel, hvordan kan der ellers
sælges dyrt hifi grej?
Du vil gå så langt, at du gerne sviner Thomas til på en modbydelig
og udspekuleret måde, opnåde du det du ville? at han derefter lukkede
forumet?
Prøv at se tråden Noget at tænke over, side 13 post#12274
og så hvad Thomas skriver, (Kort og kontant) 12 sep 2019 10:38  post#12276
Der går ca. 21 timer så skriver du i en anden tråd følgende!!!!
se tråden DAC filter/buffer problem side 1 13 sep 2019 07:27 #12299
og det gør du fordi du er trængt op i en krog
et menneske der ikke har en skjult dagsorden ville ikke opfører sig sådan.

Du skriver også!
*Ps Man kan bare springe mine indlæg over ignorere dem hvis man ikke finde det interessant der er

ingen læsetvang og ingen kommentar tvang,*

Er det for at fra sotere dem der stiller spørgsmål til det du skriver fra
sådan at du bare kan skrive det samme om og om igen,
for derigennem lige at fange de mennesker med en begrænset indsigt i den tekniske verden?
Torben skrev
*Duelund DCA Gryphon holfi NLE Spec  Kondo Audionote PS audio Hother Bak Mantra sound listen er lang....... det var så bare lige dem jeg kender til og hvor jeg har et personligt kendskab til flere af dem.*
Hvis nu du Torben stod på vores side, så er jeg sikker på at dine vender ville fravælge dig.

Hvis nu jeg har denne ovenstående opfattelse af dig, ja så passer det hele perfekt
sammen, så forstår man din retorik, og din modvilje imod sund fornuft og
parameterne der er helt basis for forståelsen af hvordan tingene hænger sammen.
Nå men tak for skænken og musikken! det var nu meget godt.
Hvad!!!! du har jo slet ikke hørt det spille.
Jamen altså, jeg har set dine højtaler, dine kabler, forstærkeren
inde i, og jeg så også cover omslagene på cd,erne der var lagt frem.

Skal i bruge noget fra Hifi2you ? 11 apr 2021 21:51 #14361

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Der skal to til tango, og Thomas er lige så skyldig i at ødelægge forummet som Tornadoen. Det har lignet en utrættelig jagt af næsten sygelig karakter - vendettaagtigt. Hvis det er stilen, så er HiFi2You blevet helt uinteressant for mig.

Det har du jo skrevet flere gange og du er også en af dem der bliver tøsemopset af helt frivillige ting.
Og det har ikke noget med en jagt at gøre, men det er nok som man ser det - der har i årevis kørt skriveri om kæmpe forskelle på bitte små ting som nu er pist forsvundet, men 6 måneders forsøg på at modbevise påstande er meget mere belastende for dig end 20 års hekserier.
Havde jeg nu været på "din side" havde det nok været fint at jeg blev ved med at skrive og bevise at der er forskel på kulfiberkabler vs andre kabler
Du er også en af dem der kaldte mig Gige agtig fordi jeg spurgte om du ville have lukket din profil (Den opfattelse fik jeg, da du skrev "Jeg logger af nu") (Det gør vi alle sammen når vi f.eks slukker PCen) og jeg spurgte ganske enkelt fordi Nielsen bad om at få lukket profilen så han ikke blev overplastret af mail om nye indlæg.
Nielsen blev jo også fornærmet fordi jeg prikkede til hans højttalere, men hvordan i alverden skal man se på ET sæt højttalere der beskrives som så godt som uden fejl og alle andre højttalere bliver beskrevet som lavet til idioter af idioter. Det er ren Lydjørgen.

Du kalder dig selv for entusiast, men det er der ikke meget der tyder på, så skulle det da være indenfor rammen i at rette på andre.
Man kan ikke rapportere andre og så selv bruge samme sprog - evt efterfulgt af en undskyldning.
Noget tyder på at jo mere man selv synes man er inden for musikken/teknikken, jo mere sart bliver man og endnu lettere ramt.
Så du har nok helt ret i dit flotte skriveri omkring at det er 4 klasse.

Jeg kan prise mig selv lykkelig for ikke at have lige stor viden som jeg andre, for det må i sig selv være en stor belastning og især hvis man ikke har modspil.
Trist at en test tog så hårdt på dig men sådan er livet nu og en rigtig entusiast havde modbevist på en eller anden måde, der nytter det ikke meget engang at ha været noget ved musikken (Højttalere)
Og så utilfreds som du så også er, kan du så se ideen med at køre et forum videre ? Ja det kunne du nok hvis du var på samme side, men du er jo på den anden side og det er så bare det.
Jeg vil tro du vil begå dig meget bedre i f.eks Elabs gruppen som også kun er rene entusiaster, end her.

Skal man tro på visse ting så findes der kun 1 til 2% hifi der er lavet rigtigt og af de 1 til 2% er der kun 1 til 2% der er i besiddelse af det.
Lyder det logisk og rigtigt i dine ører ?

Nej, hifi er blevet dybt til grin og folk stikker af, bliver fornærmet og starter op et andet sted for ikke at blive lige så meget til grin.
Jeg forstår facebook grupperne nu hvor dem der ikke følger linjen, bare kan blokeres og jeg forstår endnu mere de lukkede grupper hvor ingen kan læse rablerierne.

Tråden her får lov at køre lidt længere end først antaget (D12-4-2021) så har flere mulighed for at sige/skrive at de vil ha lukket deres profil, selvom det skulle være unødvendigt da alle profiler forsvinder når forummet bliver slettet.
Der er sgu for mange high end entusiaster der er alt for sarte til almindelig debat som frygter at blive taget med bukserne nede om anklerne.

Afsløringens sted er åbenbart det superentusiasterne frygter, så jeg forstår at hifi2you ikke er for så mange 

youtu.be/w40XcUP5KrI

Sidste redigering: af Thomas.

Skal i bruge noget fra Hifi2you ? 11 apr 2021 22:52 #14362

• tonadoen
  • tonadoen's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Modtagne Tak: 0
Nu må i  stoppe , synes man glemmer lidt hvordan i behandler mig fordi jeg har en anden mening. som jeg på ingen måde er alene om, den virker åbenbart som en rød klud på jer, selvom i har jeres på det tørre, i har styr på alt, dem  på ASR opfører sig sjovt nok  på  nøjagtig samme måde ikke kun mod mig men enhver der har den holdning at der er lydforskelle som kun kan høres og ikke umidlbart måles.

Dem på ASR har også deres på det tørre ,de kan måle det hele og lave perfekte stereoanlæg  , hvorfor hidser de sig så voldsomt op. jeg fatter det ikke, og det er rimeligt ubehageligt at blive behandlet på den måde af en 10-12 fora-medlemmer på en gang, blive den ene træt er er altid en til at overtage med chikanen , det samme foregår her ,se bare på de sidste sider , og så klager man over at jeg har forløbet mig nogle  få gange ,  på ASR har jeg talt pænt hele tiden på trods af chikane, men alligevel bliver jeg pisset på (det samme her)  det hænger bare ikke sammen.

Kan vi bliver enige om at der kan være  meget stor lydforskel på stereoanlæg , jeg har selv oplevet så store at  musikken ikke kan genkendes på trods af det er samme kilde, noget må gøre den forskel ,det må vi også kunne blive enige om.
 Vi høre alle  vores personlige  kopi af kildefilen, Hifi hobyen gå ud på at få den kopi så naturtro  og så tilfredstilende for vores øre som muligt,   vi kan ikke undgår at lave om på lyden bevist eller ubevist,  ingen kender den lyd der er på kildenfilen heller ikke dem som har optaget. nulfejl teorien er ikke mulig , og minimum fejl er ikke nødvendigvis bedst det vidner grammofon og rør om, det er strukturen i den undgårlige fejl som tæller.

Hvad er kilden typisk, det er noget der har løbet igennem kilometervis af dårlig elektronik og dårlige  kabler osv, en bunke lort ,ja jeg har været i flere indspilnings studier det lyder forfærdeligt, ikke en lyd jeg ønsker.

Fordi du JanHP tilføre lidt ekstra lort  det gør ingen forskel , det samme med Thomas, i har nu lavet så mange forsøg og  ingen har kunnet høre noget.
Men aligevel er der stor forskel på stereoanlæg
Jeg prøver at forklarer ændringer  sker i vores anlæg rent fysisk , via strømforsyninger roser og  komponenter bedre dit og dat osv. vi laver alle vores egen kopi af kildefilen.
Jeg har overvejet  at optage en rose ,men jeg har ikke behov for det, den burde slippe igennem, men jeg ved  faktisk ikke om det sker. 
Ps tilføjet når man plantet en rose i sit anlæg høres det tydeligt, planter men flere af samme type høres det langt mindre eller slet ikke , mere af det samme giver samme lyd ,så jeg tror faktisk min teori holder.

Sidste redigering: af tonadoen.

Skal i bruge noget fra Hifi2you ? 12 apr 2021 00:44 #14363

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Med dit skriveri her understreger du bare at du må være en lettere retarderet person der ikke har fattet en brik og forsøger at fordreje det hele så det ligner du har ret.
Du har ikke ret og du får aldrig ret !

Er du virkelig så hjerneforladt at du ikke ved at en original indspilning der overhovedet ikke er rørt ved og som du selv anbefaler, ikke er en bunke lort, men det originale der skal sammenlignes med det du kalder en bunke lort.?
Er du virkelig så tåbelig at du tror en Duelort kondensator kan gøre en original indspilning bedre end den er tiltænkt ?

Hvor meget vil du tillade dig selv at komme med dumme ting for at forsvare alt dit ævl.
Naturligvis er de af samme mening og modsat din mening på ASR, for de ved helt åbenlyst bedre end din selvindbildning og skal ikke forsvare nogle producenter og en person der ikke eksisterer mere.

Selvfølgelig lyder forskellige anlæg forskelligt og især i forskellige rum, men det kan du til hver en tid også måle.
Det er ufattelig mange gange bevist at ting der ikke kan måles, heller ikke kan høres, men man kan bilde sig selv det ind

Bland andet dit evige forsøg på at få en hund til at blive en gris, eller en hest til at blive en bil, er en af årsagerne til at jeg ikke gider forummet her.
En anden årsag er nogle personer der åbenbart mener at vide præcis hvad man gør med folk som dig, men de sidste 20 år har det ikke hjulpet en dadel, da du konstant bliver ved med dit udokumenterbare latterlige ævl..

Ja mit sprog er ikke pænt, men jeg er ret ligeglad, men du fatter simpelthen absolut ingenting og så kalder du andre for nulbon osv.
De fleste fora er ødelagt af folk som dig og andre der mener at kunne høre en tændstik falde ned på en græsplæne i stormvejr.

Som jeg skrev tidligere så passer nogle folk bedst visse steder som f.eks en lukket facebook gruppe.
Den slags personer som bliver så nemt stødt, såret, ramt på sin stolthed og jeg ved ikke hvad, pga så uskyldig en ting som hifi, så jeg helst overhovedet ikke havde været med her nogensinde.

Eksempler der er direkte hovedrystende hvor man tænker, "hvad sker der for den person" er at en person er ved at bygge en højttaler og får ad vide at det ikke kan bruges til noget som helst, fordi komponenterne ikke lige sidder på en plade.
Hvem gider høre på det og hvem gider fortælle mere om sit projekt når det første der sker, er en kloge-åge der farer lige i blækhuset for at være smart i en fart - meget meget meget få !!!
Ja der er så mange latterlige forsøg på at være noget ekstra på fora/nettet, at det kun er et fåtal der gider det.
Enten er det at forsøge at tage modet fra alle, eller også spilles der for smart uden personen selv kan se det

Men du Lydjørgen bla bla bla er mesteren i at dumme sig totalt ved at blive ved med at skrive dit ævl og ikke deltage i simple test.
Det eneste du kan for at forsvare din egen dumhed, er at svine test´ene til på et totalt forkert grundlag.
Er det ikke bevidst at du forfejlet sviner test´ene til, så må du være yderst dum ! Alle andre end dig har forstået testen og ideen med den

Jeg for en lille snert af lyst til at lade hifi2you køre lige indtil du har fattet det - eller du er kørt helt i græsset og ikke længere kan forsvare noget som helst af dit ævl !

Jeg fik i øvrigt en sjov mail (privat mail) om denne video, som jeg ikke rigtig kommenterede videre.
En mail hvor det helt tydelig bevises at mange hører med øjnene og forud bestemt konklusion fortæller hvad man skal høre.
Nærmest en ubevidst blindtest

Videoen viser 2 forskellige kondensatorer, en Duelund og en PCA
Kan man ikke fordrage Duelund ting, så er det lige præcis det hjernen bestemmer at man ikke kan li lyden af, uanset hvordan det lyder.
Jeg lavede videoen for at vise hvor nemt man kan manipulere med lyden og personer.
I mail´en til mig blev der skrevet "uff, sådan en Duelundkondensator skal man da vist ikke bruge penge på"

Det der så får smilet en smule frem er at lyden har ikke været igennem nogle af kondensatorerne, der er bare ændret på en EQ i Foobar.
Og sjovt nok ser EQ kurven for lyden når PCA kondensatoren vises sådan her ud:

Og lyden når Duelund kondensatoren vises, tjae det er original indspilningen lagt ned på harddisken og intet andet.

Men snyde sig selv mht hifi ? Nej da, det er der da ingen der gør  stop jer selv

youtu.be/w40XcUP5KrI
Bilag:

Sidste redigering: af Thomas.

Skal i bruge noget fra Hifi2you ? 12 apr 2021 12:31 #14365

• Nydmusik
  • Elite Member
  • Elite Member

Det er virkelig noget af en smøre, og med mange udsagn, personligt, og jeg var indstillet på at bare holde inde, men ombestemte og her er det.

Det har du jo skrevet flere gange og du er også en af dem der bliver tøsemopset af helt frivillige ting. Specielt, at fordi jeg udtrykker utilfredshed med en stil du gennemføre så tydeligt, så kalder du det for tøsefornærmet. Jeg synes bare det jeg gør, er at sige at så gider jeg ikke være med.
Og det har ikke noget med en jagt at gøre, men det er nok som man ser det - der har i årevis kørt skriveri om kæmpe forskelle på bitte små ting som nu er pist forsvundet, men 6 måneders forsøg på at modbevise påstande er meget mere belastende for dig end 20 års hekserier. Er lidt usikker på hvad du mener, men jeg gætter på, at du blev træt af Lydjørgens utrættelige missioneren om det samme, og ikke ville lade det komme an på en blindtest, og det lykkedes ikke at få ham med - mit råd var at ignorere, for der kommer ikke noget ud af det. Det var rigtigt set - der kom ikke noget.
Havde jeg nu været på "din side" havde det nok været fint at jeg blev ved med at skrive og bevise at der er forskel på kulfiberkabler vs andre kabler Jeg syndes der er en lille forskel - begge har fordele, og jeg skifter lidt frem og tilbage - hygger mig med det. Tror nu nok kulfiberkabler bliver blivende.
Du er også en af dem der kaldte mig Gige agtig fordi jeg spurgte om du ville have lukket din profil (Den opfattelse fik jeg, da du skrev "Jeg logger af nu") (Det gør vi alle sammen når vi f.eks slukker PCen) og jeg spurgte ganske enkelt fordi Nielsen bad om at få lukket profilen så han ikke blev overplastret af mail om nye indlæg.
Nielsen blev jo også fornærmet fordi jeg prikkede til hans højttalere, men hvordan i alverden skal man se på ET sæt højttalere der beskrives som så godt som uden fejl og alle andre højttalere bliver beskrevet som lavet til idioter af idioter. Det er ren Lydjørgen. OK, du misforstod mig bare, den er ikke længere. Du har kritiseret mig, og derfor mister du fokus når du blander Nielsen ind i billedet. 

Du kalder dig selv for entusiast, men det er der ikke meget der tyder på, så skulle det da være indenfor rammen i at rette på andre.
Man kan ikke rapportere andre og så selv bruge samme sprog - evt efterfulgt af en undskyldning. Jeg leger lidt med mit anlæg, og meget med at finde den mest optimale indspilning, og lytter meget til musik - derfor synes jeg at være en hi-fi entusiast. Da det ikke er en præcist defineret term, kan man sagtens være uening - "hul i det", som Kim Larsen synger et sted.
Noget tyder på at jo mere man selv synes man er inden for musikken/teknikken, jo mere sart bliver man og endnu lettere ramt.
Så du har nok helt ret i dit flotte skriveri omkring at det er 4 klasse.

Jeg kan prise mig selv lykkelig for ikke at have lige stor viden som jeg andre, for det må i sig selv være en stor belastning og især hvis man ikke har modspil. Jeg synes ikke min viden er stor, og jeg føler ikke den viden jeg synes at have er belastende for mig.
Trist at en test tog så hårdt på dig men sådan er livet nu og en rigtig entusiast havde modbevist på en eller anden måde, der nytter det ikke meget engang at ha været noget ved musikken (Højttalere) Om det "tog hårdt" er en opfattelse du har - for mig var det en øjenåbner, som jeg er tilfreds med at have fået. Hvorfor skal man gå i kamp/konfrontation/diskussion for at modbevise noget for at være entusiast - jeg ser ikke den sammenhæng.
Og så utilfreds som du så også er, kan du så se ideen med at køre et forum videre ? Ja det kunne du nok hvis du var på samme side, men du er jo på den anden side og det er så bare det. Jeg er ikke utilfreds med forummet, men har tydeligt kritiseret den måde du og Lydjørgen/tornadoen kørte frem på, og næsten 100% tog rummet med jeres 4. klasses diskussionsmetode. Og så kan du for min skyld kalde mig tøsefornærmet, men den udvikling i forummet gider jeg ikke være deltager i, hverken passivt eller aktivt. Det kørte fint da du udelukkede Lydjørgen for nogle kvartaller siden, men hvorfor du synes at nu skulle han lukkes ind, og kampene tages igen, ja det har jeg kun en forklaring på, som ikke lyder pænt, så den får du ikke.
Jeg vil tro du vil begå dig meget bedre i f.eks Elabs gruppen som også kun er rene entusiaster, end her. Tak for dit råd - men sagen drejer vel sig her om HiFi2You, og ikke andre fora.

Skal man tro på visse ting så findes der kun 1 til 2% hifi der er lavet rigtigt og af de 1 til 2% er der kun 1 til 2% der er i besiddelse af det.
Lyder det logisk og rigtigt i dine ører ? Jeg havde for en del år siden brug for et råd om nyanskaffelser, og kontaktede min gamle ven Hother Bak, men han kunne ikke pege på noget, udover Diva'er, som han kunne anbefale med rigtig god samvittighed - det er vel de 1-2% du tænker på. Og nej, jeg synes det er for lille en %, men der er da vel meget på markedet som ikke er bedre end det der var godt for 10-25 år siden.  Efter dine tests er jeg blevet mere klar på hvor påvirkelige jeg er af forudindstillinger, så på den ene side er jeg superglad for mit eLabs og de modifikationer Nielsen har lavet på min Gustard, men kendte jeg til den kreds, så ville jeg nok have været glad for et Nagra, FM Acoustics eller Spectral elektronik.

Nej, hifi er blevet dybt til grin og folk stikker af, bliver fornærmet og starter op et andet sted for ikke at blive lige så meget til grin.
Jeg forstår facebook grupperne nu hvor dem der ikke følger linjen, bare kan blokeres og jeg forstår endnu mere de lukkede grupper hvor ingen kan læse rablerierne.

Tråden her får lov at køre lidt længere end først antaget (D12-4-2021) så har flere mulighed for at sige/skrive at de vil ha lukket deres profil, selvom det skulle være unødvendigt da alle profiler forsvinder når forummet bliver slettet.
Der er sgu for mange high end entusiaster der er alt for sarte til almindelig debat som frygter at blive taget med bukserne nede om anklerne. Som du har anerkendt, så deltog jeg i din test, og meldte klart ind, så egentlig sart synes jeg ikke at være.

Men om jeg er sart eller ej overfor dit indslag her om mig, er ikke så væsentlig, men jeg deltager ikke på et forum hvor jeg af indehaveren og redaktøren og moderatoren formulerer sig og udtrykker sig så kritisk, nedgørende og uhøfligt. det kan jeg også selv gøre og har gjort når jeg fik meget høj puls over noget her, men med den rolle du har her, forventer jeg en mere moden, afbalanceret og modereret deltagelse. Jeg har gennem tiderne opsagt nogle abonnementer fordi jeg ikke længere synes det var værd at fortsætte - det er ikke en tøsefornærmet handling, og jeg er heller ikke tøsefornærmet hvis jeg konkluderer, at du set fra min stol har drejet forummet hen et sted hvor jeg er lidt flov over at deltage.  

Jeg tænker også, at du må have siddet og gemt udtalelser, fundet dem frem, organiseret så de passer ind, og så ved en efter din opfattelse fundet en leglighed til at udstille inkonsistensen, eller hvad du nu mener er dårligt. Jeg tænker ikke altid over min formuleringerher på samme niveau, som hvis jeg skulle lave en afhandling om et eller andet, om jeg har skrevet noget  på s. 34, som jeg udlagde anderledes på s. 77.

Jeg gider sgu ikke udsættes for dig som moderators tættekam, der alene går på "hvor kan jeg fange ham - hvor kan jeg vise hans mangler, eller hvor kan jeg gøre ham til grin?"

Afsløringens sted er åbenbart det superentusiasterne frygter, så jeg forstår at hifi2you ikke er for så mange  Hvis du tænker på dine test, så tror jeg som jeg har skrevet, at der er rigtig mange der ikke vil se nogle ting i øjnene, og ikke har lyst til at evt. blive konfronteret med styrken i placebo. Hvis du ikke kan li' det, så bare kør lav profil, og vær tilfreds med, at have lavet en testmulighed hvor man kan teste det for sig selv. Vi ved vel alle her, at vi i bekendtskabskredse bliver betragtet som nogle der har mere og god viden om hi-fi - tænk hvis vi måtte indse, at det er vi ikke alligevel.

Og hvis vi ikke er bange for at melde ud, synes vi så det er interessant at sige til f.eks. fætter Niels der glad fortæller, at nu har han fundet det kabel vi anbefalede ham for 6 mdr. siden, til kun 6.000,- hvor normalprisen er 12.000,-, at "ærgerligt fætter Niels, jeg har i mellemtiden erfaret i en afslørende test, at et velspecificeret kabel til 1.000,- er lige så godt - du kan ikke høre forskel".  Tænk på hvilket tab i signalværdi der kan være i det.

Så, afsluttende, hvis jeg føler mig personligt kritiseret og/eller forfulgt gider jeg ikke være her. Det kan eller bør du og evt. andre kunne forstå. 

Skal i bruge noget fra Hifi2you ? 12 apr 2021 13:44 #14366

• tonadoen
  • tonadoen's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Modtagne Tak: 0
Kan se meget går på jeg er det helt store problem, synes ærligtalt Thomas sidste indlæg taler helt for sig selv, det taler også helt for sig selv  at man melder sig ind i et forum udelukkende for svine mig til med noget der har nu vist sig at være en løgn , jeg har ikke været indblandet i nogle af de episoder som Thomas har ført  frem som som det helt scoop mod mig.

Ja rigtigt jeg melder mig på de emne og tråde som interessere mig ,det samme gør jeg på  ASR.
De emner  er lydforskelle, rigtige Hifi principper i forhold til at skabe naturtro gengivelse,  diverse elektronik spørgsmål, og elektronik konstruktion, Alt andet skal jeg nok holde mig fra. , om man skal vælge produkt a eller b osv det gider jeg ikke blande mig i.

Vedrørende Janhp og Thomas test så for det mig  op i det røde felt fordi det ikke peger på noget som helst konstruktivt omkring hifi, det drejer udelukkende om at  latterligøre andre og misinformere  og de har jo styr på det hele, så hvorfor. De havde med garanti ikke oploadet filerne hvis de selv havde kunne høre en lydforskel.

En anden ting som er medvirkende til at blodtrykket stiger er jeg ved 100% det ikke er som de siger i virkeligheden og det vil jeg have at argumenterer for vi er trods alt et debat fora , enten er der ingen lydforskelle på noget som helst , eller også er der lydforskelle på alt der er forskelligt mere eller mindre hørbart sådan må det hænge sammen og det gør det også efter min overbevisning. her taler jeg ikke om DSP men kabler komponenter osv

Her er et referat af en blindtest (shootout) som blev kørt af Jan Nielsen som nogle måske  husker fra High fidelity,det er ikke den eneste test jeg har været involveret i  og fællesnævneren er at jeg har aldrig oplevet at der ikke har været lydforskelle.
Beskrivelsen er ud fra et referat af Jan Nielsen, jeg deltog som sagt  selv i testen, og første gang det vindene kabel var tilsluttet var jeg ikke i tvivl om at det ville blive vinderen.

Deltager i testen var ca 20-30 personer kan ikke huske det nøjagtige antal.

"Blindtest" shootout af højttalerkabler .
Der var 8 sæt kabler i prisklassen fra et par hundrede kroner til ca. 30.000 for et sæt. Alle kabler lå først fremme så alle kunne se dem.
Kablerne blev her efter skjult og inddelt i 4 grupper med 2 i hver. To medlemmer, som ikke var med i lytte panelet, skiftede kablerne bag en afskærmning, så ingen kunne se hvad der blev koblet ind.

Nu sammenlignede vi så kabel A og B fra gruppe 1 og valgte det bedste kabel med simpel håndsoprækning (her ryger det videnskabelige jo nok).
Lyd niveauet var hele tiden konstant. Testen kørte så for alle de 4 gruppe og en vinder fra hver gruppe blev der fundet, Der var nu 4 kabler tilbage, og vi fik at vide hvilke kabler det var.

Med ny musik fortsatte en ny runde med 2 gruppe med hver to kabler i (A og B).
Igen kåring af det bedste kabel i hver gruppe, der var nu 2 kabler tilbage som vi også fik at vide hvad var. Alt var nu klar til den store grande finale.

Der blev igen testet blindt A og B og der blev byttet rundt på de 2 kabler 2 gange.
De to konkurrerede kabler var et NLE kabel og et Jorma No. 1 begge kabler i den dyrere ende. De billigere kabler var allerede blevet skilt fra i første runde.
Jorma kablet løb af med en relativ sikker sejr, der var stor enighed.

Jeg synes der var stor forskel på kablerne. Og resultatet var som man kunne forvente det ville blive inden testen begyndte.
Og vinderen kunne som sagt nemt udpeges allerede tidligt i forløbet."

Kan dette være en tilfældighed, kan det være indbildning, er det manipulation, kan det være fejlkonstruerede apparater, nej det mener jeg absolut ikke , jeg mener det var reelle lydforskelle, og ikke kun lydforskelle men i nogle tilfælde betydelige lydforskelle."

Sidste redigering: af tonadoen.
Leveret af Kunena Forum