HiFi2you Banner11

Beth Hart - Fire on the floor - (Forvrænget) ?

Mere
5 år 3 måneder siden - 5 år 3 måneder siden #10695 af Thomas
Skulle jeg være så heldig at der er en der ligger inde med denne CD skive ?

Problemet er at når jeg streamer "Fire on the floor" fra CD´en af samme navn, så lyder det enormt overstyret og forvrænget.
Har prøvet fra Deezer, Spotyfi og youtube og alle steder lyder det ret overstyret.
Det høres med det samme i starten...… Bassen lyder overstyret og hendes stemme nærmest knækker i forvrængning og hvis også den gør det på original CD´en så er det ikke en jeg vil bruge penge på.

Problemet høres nemt her


_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 5 år 3 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Zig
  • Gæst
  • Gæst
5 år 3 måneder siden - 5 år 3 måneder siden #10697 af Zig
Her er et par citater fra Amazon:

mix on the CD version here is truly outstanding

Start with the first song on the album, “Jazz Man”. It’s one of my favorites on the album, if only for its listenability.


Der er et par ting at tilføje.

Det handler om our ears.....

Forskellige ører (og de forskelle der er imellem dem) vil høre forskellige ting og fælde forskellige domme. Beth vækker safter hos nogle og lettere afsky hos andre. So be it.

Streaming hører til The Dark Side. Det er umuligt at høre en plade, som den fortjener at blive hørt, når man får den gratis eller så godt som gratis. You have to have skin in the game, før du kan fælde din dom. Det koster, ja, men man skal lide for sin kunst. Basta. Mindst halvdelen af de plader, jeg har købt i år har jeg smidt væk. Og sådan har det været hele mit liv.

Og nu vil jeg købe den plade! Jeg er sikker på, at den lyder lige som den skal. Men det er også fordi, jeg kan lide mit indre billede af Beth Hart - og det skal nok påvirke det, jeg hører.

Vi hører jo også med vores underliv såvel som vores overliv (og glem ej mellemgulvet der også er med) sammen med the buzz fra andre.

The Map Is The Territory.

Zig
Sidste redigering: 5 år 3 måneder siden ved Zig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 3 måneder siden #10698 af Thomas
Ja jeg må jo prøve lykken og købe CDen for man ved jo aldrig hvad man "får" ved streaming.
Mine ører tror jeg ikke fejler andet end det der følger med alderen og jeg er endda øvet i at lytte :-D (Det siger nogle jo er meget vigtigt for at høre musik)
Mine ører er dog yderst følsomme overfor overstyring og tydelig forvrængning og de giver promte besked til det der er mellem ørerne (eller det der burde være der) og så gider Thomas ikke bruge tid på det musik selvom selve musikken tiltaler mig i stor grad ;-)

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 3 måneder siden - 5 år 3 måneder siden #10705 af Thomas
Nå men jeg vil nu låne den på biblioteket og høre om den så er til at holde ud at høre på :-D
Så må det afgøre om den skal ind i samlingen..... Synes virkelig selve musikken er fed !

EDIT: Nu har jeg så lyttet på alle de numre fra den plade jeg kunne finde på nettet og det er spøjst nok kun det ene nummer (Fire on the floor) der lyder overstyret/forvrænget.

Jeg hører det ganske tydeligt på bassen og hendes stemme når disse 2 første linier bliver sunget.

"Love is a fever
And is burning me alive"


Bas og stemme lyder som om det er optaget på en kassettebåndoptager med +6db :-)

Spændende om CD-lyden er den samme på det nummer

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 5 år 3 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
5 år 3 måneder siden - 5 år 3 måneder siden #10706 af Thomas
Katie Melua - Nine Million Bicycles

Bilag ikke fundet



Toto - I Will Remember

Bilag ikke fundet



Beth Hart - Fire on the floor

Bilag ikke fundet


_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Sidste redigering: 5 år 3 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Zig
  • Gæst
  • Gæst
5 år 3 måneder siden - 5 år 3 måneder siden #10707 af Zig
Jeg ville ikke basere en købsbeslutning om disse blå billeder - hvad har det med musikken at gøre?

Jeg kan i hvert fald ikke konkludere noget som helst om min eventuelle lytte-oplevelse.

Jeg samplede Katie Melua - Nine Million Bicycles og blev meget overrasket over lyden og oplevelsen - og det var overhovedet ikke noget positiv overraskelse.

Hvis man kikker på et albums cover - kan man gætte sig til, hvordan det kommer til at lyde?



Hvem vil man helst invitere på en "kop kaffe"?

Og hvilken af dem vil betale regningen?

Zig
Bilag:
Sidste redigering: 5 år 3 måneder siden ved Zig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum