HiFi2you Banner11

PC som omdrejningspunkt - afspiller, delefilter mv

  • Kjeldsen
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
6 år 5 måneder siden #7963 af Kjeldsen
Jeg anvender efterhånden PC til alt. Både min musik og mit TV har win10 PC'er som omdrejningspunkt.
Denne tråd er beregnet til at dele erfaringer med PC'en som digitalt delefilter, og sekundært som afspiller.

Jeg har testet længe nu med et billigt Xonar U7 lydkort, men har nu investere i et Motu Ultralite MkIII. Et andet godt alternativ kan være RME Fireface UC (USB) eller Fireface 400 (Firewire). Motu er købt fordi det var det jeg kunne finde brugt. 2000 kr for et godt lydkort med mange ind og udgange er godt givet ud.

Jeg mangler endnu at sætte det op og skal have købt balancerede Jack - XLR kabler. Lydkort med balanceret udgange, benytter oftest jack da det fylder mindre.

Motu har indbygget DSP, så det er ikke umuligt jeg vil prøve om det kan virker som delefilter. Eller bliver det en løsnign med VST (effekter på PC) med asio eller EqualizerAPO med convolver på et eller andet tidspunkt, for at prøve at lave et faselineært system.

Med 8 udgange kan jeg lave et 4 vejs system. Mit nye højttaler projekt blivder 3-vejs til en start, men måske også med en ægte subwoofer til under 40 Hz en gang i fremtiden.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
6 år 5 måneder siden #7964 af Thomas
Ja den tråd kan jeg ikke helt være med i :-D
Jeg afspiller godt nok fra PC og bruger Jet-audio player
Men jeg har delefilter, korrektion, pre-amp og DAC i én ved siden af.

Bilag ikke fundet


_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum