HiFi2you Banner11

Klang, Materiale, Præcision, Naturtro

  • Nydmusik
  • Gæst
  • Gæst
2 år 3 måneder siden #15687 af Nydmusik
Besvaret af Nydmusik på emne Klang, Materiale, Præcision, Naturtro

Og så kom der endnu et tåbeligt skriveri fra Lydjørgen.

for hver gang der samples A/D eller D/A konverteres udføres også en filtrering af af signalet, teoretisk burde signalet slippe helskindet igennem men i praksis??, der tilføres mange nye fejlkilder ved A/D og D/A konvertering

Men han kunne ikke finde forskellen i Audacity og han påstod at han ikke havde lyttet til filerne ohnono ohnono

"der tilføres mange nye fejlkilder ved A/D og D/A konvertering" Nå, men så tror jeg ingeniører havde fundet dem, analyseret dem, fundet årsagen, og konstrueret kredsløb der mindskede/fjernede dem. Manden du refererer til har audiohjerne, der er influeret af fantasi- og selvskabte elementer, og jeg tror at hørelsen er 100% bestemt af det.
Emnet er blevet låst.
Mere
2 år 3 måneder siden #15688 af Thomas
210% enig ;-)

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Emnet er blevet låst.
  • Nydmusik
  • Gæst
  • Gæst
2 år 3 måneder siden #15689 af Nydmusik
Besvaret af Nydmusik på emne Klang, Materiale, Præcision, Naturtro

Det vil være meget interessant med forslag til musik til den her slags amatør test :-)

Nu venter jeg stadig på erstatningen til min minimixer, som er den der er skyld i det "dårlige" SN forhold.
Men noget tyder på at outputtet på den meget billige USB hovedtelefon forstærker er bedre end outputtet på den meget dyre CD/DVD.
Det kan selvfølgelig også være impedanserne, men det finder jeg ud af.

Noget der kunne være lidt sjovt, er at afspille samme CD i drevet i min laptop gennem hovedtelefon forstærkeren og så ind i den tingest jeg venter på.
Og så spille samme CD via den Pioneers analoge output og ind i samme tingest og se/høre forskellen.
Du skriver "dårlige SN forhold", og jeg hørte det ikke, så jeg kan leve med det.
Emnet er blevet låst.
Mere
2 år 3 måneder siden #15690 af Gnavpot
Pioneeren har da ret gode data ;-)





Når foden vipper, ved man det er musik :=)
Emnet er blevet låst.
Mere
2 år 3 måneder siden #15691 af Thomas
Ja absolut, men jeg kan ikke finde udgangsimpedansen på den (De analoge output)

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Emnet er blevet låst.
Mere
2 år 3 måneder siden #15693 af Thomas

Det vil være meget interessant med forslag til musik til den her slags amatør test :-)

Nu venter jeg stadig på erstatningen til min minimixer, som er den der er skyld i det "dårlige" SN forhold.
Men noget tyder på at outputtet på den meget billige USB hovedtelefon forstærker er bedre end outputtet på den meget dyre CD/DVD.
Det kan selvfølgelig også være impedanserne, men det finder jeg ud af.

Noget der kunne være lidt sjovt, er at afspille samme CD i drevet i min laptop gennem hovedtelefon forstærkeren og så ind i den tingest jeg venter på.
Og så spille samme CD via den Pioneers analoge output og ind i samme tingest og se/høre forskellen.
Du skriver "dårlige SN forhold", og jeg hørte det ikke, så jeg kan leve med det.

Nej det er heller ikke nemt at høre, men laver man en optagelse af en "pause" kan man se SN i Audacity og det tal er -59 db.
Der er jo "nogle" der mener at det er et for ringe tal til "test"
Så jeg har bestilt en analog til USB konverter der skulle have et SN forhold tæt på -100 db
Men som du selv siger så hører man faktisk ikke støjen som er 60 db nede i musikken og så kan man jo tænke på at forskelle på kabler i hvert fald ligger 80 db nede med mindre der er en fejl på dem

_________________________________________________________________________________________________________
Fantastiske undvigelser og fortællinger :-D
Utrolige evner til at snyde sig selv :-)
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum