Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

Test på ny 03 apr 2022 00:35 #16084

• Thomas
  • Thomas's profilbillede Emne forfatter
  • Væk
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 117
Ja jeg synes også det er vildt hvad de påstår at kunne høre og når sådan noget som de test her på siden og dem Amir på ASR laver bliver postet, så er der alt muligt galt med dem for guld ørerne har jo hørt enorme forskelle på f.eks et strømkabel.
INDBILDNING ER HIFI MARKEDETS MAGT coffee

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Test på ny 03 apr 2022 00:45 #16085

• Thomas
  • Væk
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Jeg satte lige billederne ind (man skal trykke ind ved hvert billede) ;-)

Tak :-)

Men nej, men hører med sikkerhed ikke nogen forskelle i musikken når de ligger 30 db nede. Havde det været et enkelt signal ved -30 db havde man nok kunne høre det, men det er dog yderst tvivlsomt når der er tale om frekvenser ved 20 khz

Jeg er over 50¨år, og jeg kan ikke høre over 13kHz. Det fleste over 50 år kan formentlig ikke høre over 15kHz, så det gælder nok det fleste "Gyldne ører", der lytter på kabler :-)

Jeg er 51 og blev testet for ca et ½ år siden og kan høre 16 khz på det ene øre og 15 khz på det andet, over 16 khz falder det som et vandfald.

Jeg tror virkelig der er mange de slet ikke er klar over hvor nemt man bliver manipuleret, man kan bare se på Pioneers Legato Link som skulle give en masse "info" mellem 20 Khz og 40 Khz og den ene efter den anden hørte langt mere luft, flere detaljer osv osv. En måling på sådan en Pioneer maskine viser bare at frekvensområdet stopper brat ved ca 15 khz og ruller næsten lodret af der.
Men storytelling virker ;-) Bare se med kabler i den gruppe vi var i ohnono
Noget andet der også virker er hvad man tror ---->>> kbh-hifi.dk/wordpress/wp-content/uploads...v6D1QxPrSb5ibJj4LmCs

Test på ny 03 apr 2022 15:22 #16087

• Thomas
  • Væk
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Jens4711, prøv i øvrigt at se denne hifi2you.dk/index.php/forum/signalkabler...l-torben-kristiansen

Holy S**T, det er godt nok nogle super eksempler I har lavet!! Både den i denne tråd og den anden du linkede til.
Jeg downloade 12x10sek-lyttestest'en og jeg kan altså ikke høre nogen forskel.

Hvis man skal lave en ABX test i Foobar, så ville det være godt, hvis der var en original fil uden ændringer, og en anden fil kørt igennem "ledningshelvedet".

Jeg synes I skulle poste det på ASR, det vil helt sikkert blive modtaget godt! Der er flere, der bruger Foobar med ABX test, så der kan man bede dem om at paste deres rapport ind.

Man kan i øvrigt teste om sådan en rapport er manipuleret, ved at paste den ind her: www.foobar2000.org/abx/signaturecheck

Tråden jeg linkede til blev lavet specielt til Torben Kristiansen som så kalder sig Lydjørgen, Membranole og mange andre navne + han så hedder Hans Jensen på facebook nu, fordi han blev blokeret i den gruppe vi begge blev smidt ud af.
Han er jo af den mening at han også kan høre forskel på hvad som helst og at omskiftere ikke kan bruges til lytte test fordi de laver en modstand :-)
Han mener også at et kobberkabel ændrer klang hvis man forlænger det med 5 cm sølvkabel.

Det helt store problem med ham er at han ikke kan bevise noget som helst af det og når han bliver stillet en test a la den i linket (og alle de andre), så ender det op sådan her.

Bilag:

Test på ny 03 apr 2022 22:01 #16088

• jens4711
  • jens4711's profilbillede
  • New Member
  • New Member
  • Modtagne Tak: 0

Tråden jeg linkede til blev lavet specielt til Torben Kristiansen som så kalder sig Lydjørgen, Membranole og mange andre navne + han så hedder Hans Jensen på facebook nu, fordi han blev blokeret i den gruppe vi begge blev smidt ud af.
Han er jo af den mening at han også kan høre forskel på hvad som helst og at omskiftere ikke kan bruges til lytte test fordi de laver en modstand :-)
Han mener også at et kobberkabel ændrer klang hvis man forlænger det med 5 cm sølvkabel.

Ok, dem er der jo desværre en del af.

Men derfor synes jeg alligevel, at den fine arbejde med de der "ledningshelvede" kasser burde skrives til et indlæg på ASR :cheer:

Det helt store problem med ham er at han ikke kan bevise noget som helst af det og når han bliver stillet en test a la den i linket (og alle de andre), så ender det op sådan her.

He he, ja det har vi set før.

Leveret af Kunena Forum