HiFi2you Banner11

Entusiasten

Mere
2 år 10 måneder siden - 2 år 10 måneder siden #14567 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Entusiasten

 

Hvorfor kan du ikke bare nyde dit perfekte Hifi ( Et lille billede af det måske )
Lad dog de dumme i fred, de fatter jo ikke en skid
Det er spild af tid, du kæmper mod vejrmøller, lige som Don Quixote.




 

Ja et billede 
Det eneste billede man har set fra den kant er et DIY "high-end" kabel, eller nærmere et lille stykke af det.
Og det er naturligvis noget at det ypperligste der kan opdrives, med den helt rigtige klang og de helt rigtige materialer som så også giver 100% præcision 



Og det kabel vil man naturligvis høre omgående som en rose på lossepladsen, men dette her høres overhovedet ikke



Men jeg vil da håbe at de fleste kan se logikken i det, for jeg kan ikke
Der er spurgt ind til billeder af hans setup en milliard gange, men hans syn bliver dårligt hver gang det bliver skrevet, for han ser det aldrig 

_________________________________________________________________________________________________________
Man skal tro på sig selv, meeen :-D
Sidste redigering: 2 år 10 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 år 10 måneder siden - 2 år 10 måneder siden #14568 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Entusiasten
Det eneste og absolut eneste logiske i det, er at dette her under ved man ikke sidder i signalvejen og får kun lov at bruge ørerne

 

Og det her har man selv lavet kablet med en forventning om store forbedringer pga det avancerede arbejde, tror på ideerne og så har man så også selv monteret det.
Når man lytter på "kablet" som man selvfølgelig ved sidder monteret, er al ovenstående fortalt hjernen og man belønner sig selv ved at "høre" forskellen.

 

Det kan da efterhånden ikke være mere tydeligt, mht hvad det er der sker og hvor det sker.

Intet af ovenstående ville nogle kunne høre hvis ikke de vidste hvad der var hvad på forhånd, men det hjemmestrikkede kabel ville med en fortælling om hvordan det er lavet, uden tvivl lyde bedre end et andet kabel hvis personen vidste det var monteret.
Og vidste folk at der sad al den billige elektronik mellem PCerne på f.eks musiknummer 4, så ville 99% mene at nummer 4 lød dårligere end original indspilningen.

Jeg fatter simpelthen ikke at det ikke er tydeligt nok for alle !

_________________________________________________________________________________________________________
Man skal tro på sig selv, meeen :-D
Sidste redigering: 2 år 10 måneder siden ved Thomas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 år 10 måneder siden - 2 år 10 måneder siden #14569 af Miki
Besvaret af Miki på emne Entusiasten

Det eneste og absolut eneste logiske i det, er at dette her under ved man ikke sidder i signalvejen og får kun lov at bruge ørerne

 

Og det her har man selv lavet kablet med en forventning om store forbedringer pga det avancerede arbejde, tror på ideerne og så har man så også selv monteret det.
Når man lytter på "kablet" som man selvfølgelig ved sidder monteret, er al ovenstående fortalt hjernen og man belønner sig selv ved at "høre" forskellen.

 

Det kan da efterhånden ikke være mere tydeligt, mht hvad det er der sker og hvor det sker.

Intet af ovenstående ville nogle kunne høre hvis ikke de vidste hvad der var hvad på forhånd, men det hjemmestrikkede kabel ville med en fortælling om hvordan det er lavet, uden tvivl lyde bedre end et andet kabel hvis personen vidste det var monteret.
Og vidste folk at der sad al den billige elektronik mellem PCerne på f.eks musiknummer 4, så ville 99% mene at nummer 4 lød dårligere end original indspilningen.

Jeg fatter simpelthen ikke at det ikke er tydeligt nok for alle !



 
Det er fordi du diskuterer parallelt med et par af de sidste tykhudede dinosaurer, som har fået deres lyd-viden fra high-fildelity og salgsafdelinger. Du har hørt alle deres meninger før; guld, sølv, single ended rør og så duer modkobling ikke. Godtnok kan man slet ikke kan lave en moderne forstærker uden modkobling, så skulle man følge logikken er der ikke noget transistorgrej der lyder rigtigt. Holdkæft hvor er det til grin.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse
Sidste redigering: 2 år 10 måneder siden ved Miki.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • tonadoen
  • Gæst
  • Gæst
2 år 10 måneder siden - 2 år 9 måneder siden #14570 af tonadoen
Besvaret af tonadoen på emne Entusiasten
Jo et er et umærket kabel, der er tænkt på det meste både  det tekniske plus lyden af materialer. plus elektrisk og akustisk dæmpning, men kønt er det ikke indrømmet..
Bruger litze tråd for at modvirke induktion og skineffekt samtidig med at jeg kan få et fornuftigt ledningsareal , mikrofoni/vibrationer modvirkes med tyk blyskærm 1 mm som samtidig kontrollere kapacitet og forhindre ind og udstråling af støj.
Der er ingen påvirkning i mellem plus og minus lederen da de er adskilt, der er ingen mulighed for statisk opladning eller hukommelse effekt da der ikke er benyttet plastik overhovedet.
Jeg har benyttet de materialer som jeg synes lyder bedst og er mest i overensstemmelse med hvordan live instrumenter lyder efter min mening,  det er bly , finsølv og som isolering papir, silke, plus linolie (Duelund inspireret) og ja det virker fint og har været brugt i over 100 år.

Sidste skud er brug af driven guard princip som forhindre læg strøm fordi man "eliminere kapacitet" i kablet derved  for man et langt hurtige kabel som nærmesig det perfekte. men materialernes lyd slå stadigvæk igennem for forhindre har jeg prøvet strømoverføring, grundprincippet driven guard er vist herunder.
 

Her er en fyr der taler om og demonstrer  princippet på Youtube

@Miki naturligvis kan man lave tingene på andre måde det er bare de måder jeg fortrækker , du foretrækker sikkert også et eller andet.fremfor noget andet. 
 
Sidste redigering: 2 år 9 måneder siden ved tonadoen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 år 10 måneder siden - 2 år 10 måneder siden #14571 af Gnavpot
Besvaret af Gnavpot på emne Entusiasten

Jo et er et umærket kabel, Bruger litze tråd for at modvirke induktion og skineffekt samtidig med at jeg kan få et fornuftigt ledningsareal , mikrofoni/vibrationer modvirkes med tyk blyskærm 1 mm som samtidig kontrollere kapacitet og forhindre ind og udstråling af støj.
Der er ingen påvirkning i mellem plus og minus lederen da de er adskilt, der er ingen mulighed for statisk opladning eller hukommelse effekt da der ikke er benyttet plastik overhovedet.
Jeg har benyttet de materialer som jeg synes lyder bedst og er mest i overensstemmelse med hvordan live instrumenter lyder efter min mening,  det er bly , finsølv og som isolering papir, silke, plus linolie (Duelund inspireret) og ja det virker fint og har været brugt i over 100 år.

Sidste skud er brug af driven guard princip som forhindre læg strøm fordi man "eliminere kapacitet" i kablet derved  for man et langt hurtige kabel som nærmesig det perfekte. men materialernes lyd slå stadigvæk igennem for forhindre har jeg prøvet strømoverføring, grundprincippet driven guard er vist herunder.
 

Her er en fyr der taler om og demonstrer  princippet på Youtube

@Miki naturligvis kan man lave tingene på andre måde det er bare de måder jeg fortrækker , du foretrækker sikkert også et eller andet.fremfor noget andet. 


 
Tonadoens 10 Bud

1) Jeg har altid ret.
2) I tilfælde hvor jeg ikke har, gå til punkt 1.

Har i flere bud så skriv dem endelig

Når foden vipper, ved man det er musik :=)
Sidste redigering: 2 år 10 måneder siden ved Gnavpot.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
2 år 10 måneder siden #14572 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Entusiasten

Jo et er et umærket kabel, Bruger litze tråd for at modvirke induktion og skineffekt samtidig med at jeg kan få et fornuftigt ledningsareal , mikrofoni/vibrationer modvirkes med tyk blyskærm 1 mm som samtidig kontrollere kapacitet og forhindre ind og udstråling af støj.
Der er ingen påvirkning i mellem plus og minus lederen da de er adskilt, der er ingen mulighed for statisk opladning eller hukommelse effekt da der ikke er benyttet plastik overhovedet.
Jeg har benyttet de materialer som jeg synes lyder bedst og er mest i overensstemmelse med hvordan live instrumenter lyder efter min mening,  det er bly , finsølv og som isolering papir, silke, plus linolie (Duelund inspireret) og ja det virker fint og har været brugt i over 100 år.

Sidste skud er brug af driven guard princip som forhindre læg strøm fordi man "eliminere kapacitet" i kablet derved  for man et langt hurtige kabel som nærmesig det perfekte. men materialernes lyd slå stadigvæk igennem for forhindre har jeg prøvet strømoverføring, grundprincippet driven guard er vist herunder.
 

Her er en fyr der taler om og demonstrer  princippet på Youtube

@Miki naturligvis kan man lave tingene på andre måde det er bare de måder jeg fortrækker , du foretrækker sikkert også et eller andet.fremfor noget andet. 




 

 

 

 

_________________________________________________________________________________________________________
Man skal tro på sig selv, meeen :-D
Følgende bruger(e) sagde tak: Gnavpot

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum