HiFi2you Banner11

Entusiasten

  • tobias71
  • Gæst
  • Gæst
3 år 8 måneder siden - 3 år 8 måneder siden #13100 af tobias71
Besvaret af tobias71 på emne Entusiasten

Boydk skrev:

tobias71 skrev: Det er bare at gå lidt tilbage i tid og genopfindende de tekniker og materialer man brugte dengang undgår plastik og magnetiske materialer, bruge så enkle og rene materialerne som muligt og afslutte med at pakke komponenten ind i dæmpende indpakning.
Så er man næsten sikret en naturtro lydsignatur.


Det var da imponerende......
Tænk, hvor lidt der skal til, og 99,9% af alle fabrikanter af HiFi har overhovedet ikke fundet ud af det?????
Du sidder på en guldgrube..... Sælg...Sælg....Sælg


Har kendt og kender flere i branchen, hi-fi er absolut ingen guldgrube, det er interessen for hi-fi som er drivkraften hos de fleste, selvom nogen herinde tror det vigtigste er at tage røven på folk og tømme deres bankkonto

Alle fabrikanter er klar over det jeg nævner på et vist niveau, men der er mange hensyn at tage når der skal sælges., lovgivning miljø pris udseende/design bare for at nævne et par.stykker. Rat at være en fri Diy udøver og ikke mindst hi-fi entusiast
Sidste redigering: 3 år 8 måneder siden ved tobias71.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 8 måneder siden #13101 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Entusiasten
Ja det er tilbehøret der trækker pengene hjem.
Bare ærgerligt at det meste tilbehør ryger ind under kategorien; Snakeoil

Bilag ikke fundet



Godt nok er musik beviseligt helbredende i visse tilfælde, men der er nogle der måske burde begynde at modificere deres hifi på en lidt anderledes måde :-)

Bilag ikke fundet


_________________________________________________________________________________________________________
Man skal tro på sig selv, meeen :-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 7 måneder siden #13112 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Entusiasten
Denne gang påstår jeg ikke noget (forhåbentlig ikke) for alt tyder på at den slags aldrig falder i god jord.
Så denne gang vil jeg spørge....... Spørge folk om de har prøvet denne og hvad de ellers synes om det.
Og selvom man ikke har prøvet denne Holfi-ting, så må man gerne komme med sit bud på hvad den egentlig kan udrette.

Den hedder noget så originalt som: Holfi The Magician

Bilag ikke fundet


_________________________________________________________________________________________________________
Man skal tro på sig selv, meeen :-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • tobias71
  • Gæst
  • Gæst
3 år 7 måneder siden - 3 år 7 måneder siden #13113 af tobias71
Besvaret af tobias71 på emne Entusiasten
Nej Thomas du vil ikke fonærme, det gør du sådan set heller ikke, du fordummer med din manglende indsigt og viden, på trods af dette har du en ubeskrivelig træng til at dominerer hi-fi debatten over alt hvor du kan komme til det, med det resultat at du stoppe alt fornuftig hi-fi diskussion, du holder vidende begavede debatører væk, for hvem fanden gider diskuterer med sådan en idiot og hans tilhængere, du fjerne simpelthen interessen for hi-fi som engang var.

Bl.a dengang Holfi var aktive, de havde flere tweak i samme boldgade.bl.a. jording af højtaler kurven, definering af impedans med en 90 100 ohms modstand parallelt over højtaler indgangen, diverse vibrationsdæmpende foranstaltninger osv.

Disse tweak som ved første øjekast virker håbløse har en påvirkning af lyden. via bl.a. elektrisk og mekanisk afkobling, vibrations dæmpning og definering af elektriske potentiale og forhindring af indtrængende støj.

Et afgørende ting er at vide at alle steder hvor der er spændingsforskel vil der også være en afkoblings kondensator som kan være mere eller mindre defineret, en kondensator består af to ledende plade plus et dialektrikum mellem disse, en sådan kondensator er en indgang for støj til kredsløbet, derudover ved de fleste entusiaster at en kondensator har en lydsignatur som defineres af hvad kondensator pladerne og dialektrikum7isoleringsmarterialet og indpakningen er lavet af, lydsignatur er efter min erfaring uafhængig af komponentens elektriske værdi..

Det ene af de to potentialer til en passiv komponent kan udmærket være et ustabilt statisk niveau i omgivelserne, eller bare et udifineret impedansmæsigt højt niveau som vil være en indgang for støj,
Disse uønskede men uundgåelige kondensatorer som vi fysisk umiddelbart ikke kan se , værdien.kendes heller ikke, de kaldes under et for Parasitic component snylte komponenter og inkluderer også modstande og spoler, disse komponenter er også påvirkelig overfor mekaniske vibrationer. som kan dannes ved strøm løber i komponenter eller tilføres eksternt via lydbølger resonanser osv, komponenten vil stå og ændre sig en smule hele tiden, det moduleres ind i signalet som støj og uro og høres som sådan.

Der er Parasitic component/snylte komponenter overalt, mellem alle komponenter, mellem alle komponenter og kabinet og print køleplader, det værst tænkelige er at komponentens ene ende svæver, ikke har et defineret potentiale , et eksempel på dette er noget Diy folk muligvis har lagt mærke til, der er næsten altid lidt mere støj i den negative forsyning, det skydes typisk at de elektrolytter som behandler den positive spænding vil have aluminium-dåsen forbundet til et fast potentiale stel , det er ikke tilfældet for de elektrolytter der behandler den negative spænding hvilket giver høj impedans og dermed indtrængning af støj.

Derudover har alle disse kondensatorer som nævnt en lydsignatur, andre eksempler er 230 V stik og bøsning kabler sikringer phone stik og bøsninger højtaler tikslutninger ja overalt vil man møde fejl kondensatorer modstande og spoler og man kommer langt ved at definere potentiale og materialer og sikre maksimal dæmpning af disse uønskede men uundgåelige komponenter.

Mange tweak arbejder/påvirker disse forhold på den ene eller anden måde, og det er ikke altid lige gennemskueligt, men derfor kan tweaket godt virker.
Jeg regne ikke Holfi for en af dem som solgte noget som ikke havde en effekt , jeg har ikke prøvet The Magician så det kan jo være undtagelsen men tror det ikke..
Sidste redigering: 3 år 7 måneder siden ved tobias71.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 7 måneder siden #13114 af Miki
Besvaret af Miki på emne Entusiasten
Jeg kan ikke slet ikke gennemskue hvordan den dims skal anvendes.
Jeg bliver simpelthen nød til at spørge dig Tobias71, hvor var det du tog din elektronikuddannelse.

Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Mere
3 år 7 måneder siden #13115 af Thomas
Besvaret af Thomas på emne Entusiasten

tobias71 skrev: Nej Thomas du vil ikke fonærme, det gør du sådan set heller ikke, du fordummer med din manglende indsigt og viden, på trods af dette har du en ubeskrivelig træng til at dominerer hi-fi debatten over alt hvor du kan komme til det, med det resultat at du stoppe alt fornuftig hi-fi diskussion, du holder vidende begavede debatører væk, for hvem fanden gider diskuterer med sådan en idiot og hans tilhængere, du fjerne simpelthen interessen for hi-fi som engang var der.


Ja jeg har en enorm mangel på indsigt og viden, ingen tvivl om det, men derfor kan man vel godt stille spørgsmålstegn ved nogle ting.
Men det er meget sjovt at du skriver det, for jeg har nemlig bestemt mig for ikke at skrive om andet end mit eget. Jeg vil ikke længere blande andre ind i debatten, jeg vil ikke længere skrive om ting der for mig virker håbløse, jeg vil sådan set kun skrive om det der er i mit rum her.
Og hvorfor nu den vending ? Jo, jeg synes at kunne fornemme, at det at jeg skriver hvad jeg mener om så meget andet, gør at nogle bliver meget fornærmede.
Så hvis nogle skriver at de kan høre en forbedring ved at slå en knude på deres USB kabel så fred være med det, jeg blander mig ikke længere i hvad andre oplever.
Man kan så sige at det er der ikke meget debat i og næh det er der ikke, men det er tydeligt at det er bedst at være med på gyngen eller ikke at sige noget.
Så jeg vil koncentrere mig om mit eget og ikke stille spørgsmålstegn ved noget af andres, for at bremse hekserierne tror jeg egentlig er umuligt når det kommer til stykket.
Så må vi se om dette tavse forum ender op i skriverier der ligner en anbefaling fra en arbejdsgiver eller en anmeldelse af et apparat i high fidelity ;-)

_________________________________________________________________________________________________________
Man skal tro på sig selv, meeen :-D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum