Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

Udfordring (slut) 09 apr 2021 17:46 #14342

• Thomas
  • Thomas's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 100

Jeg påpeger bare noget der er forkert og giver dig henvisning til bog hvor det står forklaret, længere er den sådan set ikke. 

Og så må du lige forklarer  hvor jeg tager fejl. Jeg glemte faktisk en anden vigtig fordel ved flere bit, nemlig  at THD falder ved små signaler , igen naturen "forvrænger" mere jo højre signalet er , eksakt det omvendte er tilfældet med digitale filer men dette forhold forbedres med flere bit  man nærmer sig analog gengivelse, grammofonen gør det rigtige derfor kan den have  langt højre THD men alligevel lyde mere naturlig end digital 

Der er jo vist et kredsløbs eksempel på side 374 med  3-bit opløsning. Der kan du jo se at det er støj, off-set, og størrelsen af Uref/Uo der bestemmer dynamik området og ikke antallet af bits. 

Du tror vil ikke man bruger den type DAC som i bogen, man bruger segmented Dacs  Delta-sigma  og andre sofistikerede principper , du kan roligt regne med at de holder LSB,  men korrekt det er ikke sikkert resten af kæden kan ,eller implementering kan, men musik foregår jo ikke altid  nede i støj-gulvet ,man kan også få glæde af den højre opløsning fra -2db til -40 db ,men forsæt du bare med dine 3bit og 18db dynamik, du ser måske også stadigvæk video i 240p: 426 x 240 fordi det ikke betyde en dyt

Du snakker udenom. Kunne også have valgt at bruge et eksempel med 20 bit opløsning. Det ville ikke forandre noget på at, dynamikområde ikke relaterer sig til antallet af bits i en multibit-DAC. Men jeg fornemmer så småt at jeg ikke kan komme igennem med denne her, så jeg overlader dig trygt til Thomas og hans test. God vind med at tale dig ud af den Mester.

Dine skriverier (Miki) og link til testene må vi ha gjort noget ved, jeg tror det er utydeligt/ulæseligt for Lydjørgen
Måske et par briller ville hjælpe ?
Men hvad skal han så mht filerne ? Høre apparater ? Eller må han på et tidspunk overgive sig til det logiske helt uden indbildning ?
Indtil videre ser jeg kun snak, snak, snak og så udenom snak.
Men du skal ikke være ked af det (Miki), ingen kan komme igennem til ham, ikke engang på ASR
www.audiosciencereview.com/forum/index.p.../page-11#post-731980

Det eneste sted jeg tror at der bliver hørt frem og tilbage, er i indbildningsklubben  kbh-hifi.dk/readarticle.php?article_id=243
Der ligger meget info fra personer på nettet og nogle af de personer vil uundgåeligt blive nævnt, når emnet kommer på bordet igen. Sådan er verden i dag.

youtu.be/w40XcUP5KrI

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Udfordring (slut) 09 apr 2021 23:08 #14343

• Boydk
  • Boydk's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 19
 Det var så ASR, hvor de ikke gad ham mere/ville ha´ beviser udover hans påstande.
Men der findes jo masser af fora ude på det store WWW.
Måske vi kan få en ny version af "Jorden rundt på 80 dage"??

Udfordring (slut) 10 apr 2021 00:18 #14344

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Det var så ASR, hvor de ikke gad ham mere/ville ha´ beviser udover hans påstande.
Men der findes jo masser af fora ude på det store WWW.
Måske vi kan få en ny version af "Jorden rundt på 80 dage"??

Det er vel noget der svarer til 0.001 % af Danmark befolkning der gider høre på hans bavl og endnu færre der tror på det.
Og dem der gør er vel alle medlemmer af den sjove københavner indbildningsklub.
Du kan jo bare se hvor få der gider deltage i debatter med ham ! Flere mener han skal ignoreres, men jeg synes nu han skal have den modstand han nu kan få, til al det ævl han har postet gennem 15-20 år og som endnu ikke er bevist bare en lille smule.

Det er muligt at nogle mener jeg trækker den for langt (bl.andet Nydmusik) og nogle mener også at jeg skal "gå forrest" (Kjeldsen som engang var med) når det nu er "mit" forum , Ja der er nok mange der mener jeg burde tie stille og blande mig udenom, men jeg opfatter mig selv og svarer igen helt som almindelig bruger. I Lydjørgens tilfælde får den måske lidt ekstra men jeg har en idé om at han nemmere forstår et sprog han selv bruger.

Kan der skrives om ting som ingen kan bevise i mange mange år og endda sælge det, så synes jeg også man kan bruge en del tid på det modsatte.

Der ligger meget info fra personer på nettet og nogle af de personer vil uundgåeligt blive nævnt, når emnet kommer på bordet igen. Sådan er verden i dag.

youtu.be/w40XcUP5KrI

Sidste redigering: af Thomas.

Udfordring (slut) 10 apr 2021 00:43 #14345

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Jeg påpeger bare noget der er forkert og giver dig henvisning til bog hvor det står forklaret, længere er den sådan set ikke. 

Og så må du lige forklarer  hvor jeg tager fejl. Jeg glemte faktisk en anden vigtig fordel ved flere bit, nemlig  at THD falder ved små signaler , igen naturen "forvrænger" mere jo højre signalet er , eksakt det omvendte er tilfældet med digitale filer men dette forhold forbedres med flere bit  man nærmer sig analog gengivelse, grammofonen gør det rigtige derfor kan den have  langt højre THD men alligevel lyde mere naturlig end digital 

Der er jo vist et kredsløbs eksempel på side 374 med  3-bit opløsning. Der kan du jo se at det er støj, off-set, og størrelsen af Uref/Uo der bestemmer dynamik området og ikke antallet af bits. 

Du tror vil ikke man bruger den type DAC som i bogen, man bruger segmented Dacs  Delta-sigma  og andre sofistikerede principper , du kan roligt regne med at de holder LSB,  men korrekt det er ikke sikkert resten af kæden kan ,eller implementering kan, men musik foregår jo ikke altid  nede i støj-gulvet ,man kan også få glæde af den højre opløsning fra -2db til -40 db ,men forsæt du bare med dine 3bit og 18db dynamik, du ser måske også stadigvæk video i 240p: 426 x 240 fordi det ikke betyde en dyt

Du snakker udenom. Kunne også have valgt at bruge et eksempel med 20 bit opløsning. Det ville ikke forandre noget på at, dynamikområde ikke relaterer sig til antallet af bits i en multibit-DAC. Men jeg fornemmer så småt at jeg ikke kan komme igennem med denne her, så jeg overlader dig trygt til Thomas og hans test. God vind med at tale dig ud af den Mester.

Miki.
Jeg fandt lige det her tilfældigt.
Ikke at det har alverden med din og Lydjørgens "debat" at gøre men alligevel.
Og sjovt nok kunne ham Lydjørgen jo ikke rigtig gennemskue da han deltog i en blindtest, at forskellen på 2 musiknumre var at den ene var 16 bit og den anden var 9 bit

youtu.be/w40XcUP5KrI

Udfordring (slut) 10 apr 2021 04:15 #14346

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

@Thomas du misforstår, det er ikke det ene frem for det andet, det er både og  i vejen mod naturtro gengivelse , virkeligheden som du hårdnakket påstår ikke kan lade sig gøre at gengive, måske er det fordi du ikke prøver Jeg prøver faktisk hele tiden, altså at forsøge at gøre min lyd bedre - er jeg så en entusiast ? :-)

, da det der skal til gå dig så meget i mod så det nærmest er blevet sygeligt. Mener du lige så sygeligt som dine udokumenterbare hekserier ?.

Måske det hjalp hvis du sov om natten i stedet for at skrive indlæg, Nu lyder du næsten som Kaj der troede at jeg sad op længe om natten for at overgå han målinger :-D Nej der er bare så dejligt stille om natten og jeg har ingen naboer at skulle tage hensyn til

og nej det er ikke 98% højtaler DSP og rum ,enhver der kender til instrumentlyd kan nemt lytte igennem alt dette og sige at selv et anlæg med perfekt alting stadigvæk ikke lyder naturtro.  Hvad skal man så sigte efter med anlægget ?

.​​​​​​At  få korrekt frekvensgang , fase og rum tuning  er i dag ren rutine, tryk på knappen dyt dyt mere dyt enhver kan finde ud af dette, og det er fint, men ikke særlig  interessant ,Jo, det er ret interessant, men kan forstå det ikke er det for dig for du vil jo ikke engang poste en måling af di bas/nedre mellemtone gengivelse i dit rum.

men det som er mere eller mindre uafklaret nu igennem mere end 30 år og som giver det sidste afgørende nøk mod naturtro klang som man virkelig tror på, det, det har gangske rigtigt min interesse. Ja men klang ændres ikke med komponenter, mener du stadig den gør det, så hop lige ind i den mappe jeg har postet utallige gange

Naturtro lyd  kan  høres under selv de værste akustiske forhold, og nej det er heller ikke de plader som du forsigtigt spørge om er naturtro lyd og gode indspilninger her på foraet , Jeg er interesseret i at høre musik og ikke kun 1/10000 af det musik der findes og jeg lytter ikke til papir der bliver revet over

det virke som om du slet ikke har oplevet eller har nogen fornemmelse af hvad naturtro gengivelse er. Har du nogen sinde været i en koncertsal??? Ja, det er meget anderledes end foran anlægget, både pga baggrunds"støj", forventning, andre personer, stemning osv osv

jeg synes du bør erkende at virkligheden, naturtro lyd ,kan høres gennem et åbent vindue ,rundt om et hjørne ,uden for en hoveddør hvordan tror du at frekvensgang og fase og impuls gengivelser ser ud der???????? Lige så underligt som hvis det kom fra dit super anlæg, men nu måler jeg heller ikke mit setup med mikrofonen ude i haven

Det kan du sikkert regne ud og dermed også  regne ud at dette handler om andet end ret frekvensgang osv,  det handler om grund klangen/tonen i gengivelen  og ikke B&K kurver osv som kun er lavet for at det skal lyde behageligt, det har intet med hi-fi at gøre.
Ret (hældende) frekvensgang er nu at fortrække hvis man vil have alle frekvenser med omtrent samme niveau ind i ørerne, men selvfølgelig kan man også her bilde sig meget ind.
En violin der er rundstålende gengivet på et sæt højttalere der kun spiller fremad (og lid spredning) og som pga flere enheder aldrig vil være impulskorrekt, får du ikke til at lyde som virkeligheden - jo måske med lidt mere fantasi og indbildning.
Selv illusionen kan snyde ret meget 

F.eks kan man høre forskelle på kabler der slet ikke er skiftet
Edit: 99 ud af 100 personer vælger bruel/kjær kurven - den sidste er måske dig, men så vælger jeg at stole på de 99

Det var netop grundtonen Duelund arbejde intenst med gennem sine komponenter og modifikation af højtalere,  vi ved fra Carver forsøget at to forstærkere med ret frekvensgang og fase osv fra 20-20KHz kan lyde vidt forskelligt, men de kan også bringes til at lyde helt ens og stadigvæk have en ret frekvensgang og fase fra 20-20KHz . ,  det meste af det Bob Carver lavede forgår så langt nede i db at det  ikke er muligt at lave  med DSP, ja kort sagt  DSP kan  ikke lave noget af det Bob Carver gjorde.
DSP var vist så godt som ikke eksisterende for 36 år siden - i hvert fald ikke som det er nu, så det må være gætteri.
Carver testen giver jeg ikke meget for, der var jo lige sneget sig nogle fejl ind (vario) og det var ikke en blindtest osv

Min anbefaling/erfaring for optimal Hifi er at søge/sikre højst mulig præcision specielt på de nævnte områder støj forbindelser og strømforsyninger frekvensgang (var den ikke nærmest ligegyldig) ? fase og impuls gengivelse brug eventuelt DSP hvis du ikke kan uden,   forsøg at opfylde Hiragas anbefaling med jævnt faldene harmoniske i THD spektret og fastlæg til sidst klangen (måske endda forbedre original lyden) via valg af komponenter (roser).
Rose mig et vis sted, der er intet der er bevist mht det, tvært imod kan ingen høre selv loddetin i signalvejen (Den manglende rose nævnes længere nede)

Det var en pil direkte tilbage i tiden til netop Hiraga, som forsøgte at lave ekstrem høj præcision med den rigtige struktur  i de uundgåelige fejl  , men samtidig vidste han også at hans valg af komponenter ville påvirke klangen i mere eller mindre naturtro retning. , Jeg mener det stadigvæk holder hvis målet er naturtro gengivelse i forhold til live musik.
Hvilket live musik og spillet hvor henne ? Jeg ved du mener man nemt kan høre om det er et rigtigt instrument gennem snart sagt hvad som helst, men lyder instrumenter ens i alle rum ?

Er målet hvad den enkelte finder fedt, så skru bare på DSP'en  lav B&K kurver  og fuld hele væggen med bashøjtalere gerne basreflex eller dipoler .osv.
Ja det er jo den sædvanlige smøre, og andre der mener at have naturtro lyd har f.eks basrefleks osv, men hvis ham der Duelund ikke var død, ved du så hvad hans næste projekt ville være ? Jeg ved det, jeg har såmænd også snakket med ham mange gange og besøgt og hørt hans setup og set hans værksted ;-)

Derudover vil jeg sige at alt den pisse'n på mig er også pissen på: Duelund DCA Gryphon holfi NLE Spec  Kondo Audionote Hiraga PS audio Hother Bak Mantra sound Marantz ki Signature........   listen kunne blive ved og ved ,det var kun nogle få  hvoraf jeg har kendt  flere af dem personligt, jeg skal ikke ligge skjul på at jeg betegner dig og resten af forumets aktive medlemmer (inklusiv mig selv) som de rene nuller i sammenligning med de nævnte.
Det er så dit valg men jeg har oplevet Holfi op til flere gange og hver gang blev der gjort en del ud af rummet.
Når der så skulle demonstreres et andet kabel, så tog det længere tid at forklare om kablets "farvning" end lyttetiden, efterfølgende har jeg så fundet ud af at det er ren og skær bevidst bias - alle hørte den "farvning"
En gang var der Holfi demo med Integra 88SE og NB 1 sættet + diverse højttalere, der i blandt Dali Diva og da demoen var færdig kunne jeg lege helt som jeg ville og det gjorde jeg (Jeg havde selv nøgler , alarm kode osv - heldigt ikk) - faktisk var jeg også dengang oppe hele natten for at finde hoved og hale i det hele og sjovt nok opnåede jeg samme resultater efter alle var gået.
De var gået med holfi apparaterne og Holfi kablerne så jeg måtte bruge hvad der var.
Det var bl. andet NAD 218, S200 og Aragon på samme højttalere og med stort set samme resultat.
Helt i stil med Duelund som spillede på hans højttalere som var tilpasset rummet, men med gammelt og nyere standard grej bagved (Denon PMA 777 fra 1986 og en Denon DVD 3000) = Ingen roser

Havde faktisk tænkt mig  at komme til bunds i denne sag ved at optage lydforskellen på nogle virkelige "roser"  i forhold til noget skod, jeg har jo varene og har prøvet dem og ved det virker i modsætning til dig Jamen vi venter skam stadig, det er dig der ikke er kommet i gang endnu, eller har du prøvet og fundet ud af at rosen var visnet ?,

men det bliver ikke på dette bonderøvs forum med 5-6 aktive medlemmer Nej men så bare gør det et andet sted selvom du er rimelig ivrig for at (delvist) deltage her - bare husk at skrive hvor vi kan høre forskellene - men hvorfor bliver du ved med at deltage på det her bonderøvsforum ???

som mildest talt ikke virke voldsomt  vidende og halvdelen kommer kun frem når der er ballade og der eventuelt skal pisses på nogen, mig eksempelvis Du føler dig altid pisset på hvis man skriver et eller andet du ikke kan svare på og det er alle vegne

Jeg mener din måde at nedgøre fremture osv har en  del af skylden for at folk Gudhjælpemig foretrækker Gige/Hifi4all som det mindst ringe fora. Det må folk da helt selvom, men du kan da ikke skælde folk ud for at bruge H4A som du selv har ca 400 profiler på for at fremme din viden og alle de ting som du ikke kan bevise. 

Det burde være helt anderledes. Nej det burde slet ikke være anderledes, det eneste der burde være anderledes er hifi2you som det så heldigvis også er og der er mange der ikke bryder sig om det, rigtig mange er faldet fra, men skulle det være lige som "de andre" så var der slet ingen grund til at "lave" hifi2you
H4A er et forum med reklamer og indtjening og meget lidt interesse for selve debatforummet, hifi2you er en legeplads og ren udgift.
Og derfor er det slet ikke vigtigt om der er 5-6 aktive brugere (som du skriver) eller der er 55 aktive brugere.
Tidligere i dag var der 872 gæster og der er tit tæt på 1000 gæster på en gang, men det bruger jeg ikke til at få en ekstra indtægt, jeg bruger det faktisk ikke til noget, men forhåbentlig er der mange der ser og opfatter at mennesker bliver snydt så vandet driver - et eks er Nordost strømkabel til 140.000,- for ÉN meter.
Det vigtigste er at der kan debatteres og helst uden det sædvanlige "Jeg kan høre det" - dvs beviser eller modbeviser som ikke rigtig findes på H4A, det er noget der er til at tage at føle på og nogle føler det så lidt for voldsomt :-) 
Men jeg troede faktisk at flere ville være interesseret i sandheden.
Men dukan da spørge Gige om du ikke må være på H4A igen

Min test bliver sandsynligvis på.  www.audiosciencereview.com/forum/index.p...-is-itaudible.12162/
Linket er til en tråd hvor man diskuterer hørbar-heden af disse  målemæssigt små ting, som kan gøre en stor forskel på den hørte lyd, og der er faktisk mange af den type tråde , det er et hot emne som det altid har været, fordi det udfordre de to grupperinger som altid findes på et fora ,dem der bruger ørene og sigter mod natutro gengivelse og dem der mener målinger fortæller alt ,kan det ikke måles så eksisterer det ikke ,men det betyder ikke at meget andet  diskuteres seriøst.på dette fora,  bevares der er mange fuldstændig radikaliserede , men de fleste har trods alt en grundviden  man bør respektere, og der bliver bestemt gået seriøst til sagen med måling osv..
Ja jeg har set forummet, men der går det vist heller ikke så fremragende for dig og dine modifikationer (Klang, materiale osv), ja i det hele taget.
Havde det nu gået godt for dig på alle andre fora og det kun var her den væltede for dig, så havde jeg været lettere nervøs...... ...... .... Men jeg er ikke nervøs 

youtu.be/w40XcUP5KrI

Udfordring (slut) 10 apr 2021 08:10 #14347

• tonadoen
  • tonadoen's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Modtagne Tak: 0
@Thomas Jeg vil ikke augmentere mod dig mere, jeg har sagt alt ,ikke engang men mange , jeg vil lade det være op til andre  hvem der er mest afbalanceret i ovenstående anlæg.

Men jeg vil bede dig lade være med at blande mig og den omtalte  hifi-klub sammen, jeg har ikke noget imod det at blive forbundet med klubben, men det kan være at klubben har noget i mod at blive forbundet med mig og det skal de naturligvis heller ikke  , da jeg ikke har været medlem i årevis.

Jeg har sagt det klart at jeg kender ikke  til de episoder du konstant trækker frem her og på udenlandske fora, episoderne  med bit og kabler.

Men det illustrerer bare min pointe , vi er ustabile og let påvirkelige "måleinstrumenter" men til gengæld kan vi vurdere og samle korrekte indtryk på et splitsekund gennem en døråbning,  det kommer intet måleinstrument bare i nærheden af , det skal og bør man ikke ødelægge med blindtest ved at udfordre og gøre vores svage  sider til den afgørende faktor,  som sagt ingen nægter  at vi er let påvirkelige og ustabile  væsner sådan er det., vi skal være beviste og accepterer det og lære at tøjle det.

Man bør  til gengæld se på de samlede resultater dem der bruger blindtest opnår i forhold til dem der ikke gør og samtidig kender lyden af live musik..
Nu kan man sige det bliver unægteligt svært  for der er ingen  seriøse fornuftige hifi udviklere eller Diy folk som  bruger blindtest i deres udvikling af Hifi ,og Gudskelelov  for det, De mange groteske blindtest resultater man kan læse om  taler for sig selv,  bl.a. fra  blindtest guruen Sean Olive. At han åbenbart ikke selv kan se det er en universet store gåder.

Sidste redigering: af tonadoen.

Udfordring (slut) 10 apr 2021 12:52 #14348

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Nej der er vist ingen grund til at du bruger mere tid her.
Du render konstant udenom når du bliver fanget i stedet for at tage kampen op.
Forsøg på H4A eller ASR
Held & lykke

Billedet fjernet da det var fejlinfo fra min side, sorry

youtu.be/w40XcUP5KrI

Sidste redigering: af adm.

Udfordring (slut) 10 apr 2021 13:42 #14349

• tonadoen
  • tonadoen's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Modtagne Tak: 0
@Thomas  Det er ikke mig der har skrevet dette for jeg ved ikke engang , hvornår har jeg beskrevet lyd på den måde aldrig der heller ikke stavefejl og dårlige formuleringer, synes  du skulle stoppe din chikane.nu.
Vil tro vi er noget dertil hvor andre også må kunne se der er noget galt med dig, noget sygeligt på en eller måde.
Nej jeg gider heller ikke deltage i dine test så fat det dog , da jeg betegne det som useriøst og ligegyldigt hvad jeg har argumenteret for flere gange.

Sidste redigering: af tonadoen.

Udfordring (slut) 10 apr 2021 14:16 #14350

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

@Thomas  Det er ikke mig der har skrevet dette for jeg ved ikke engang , hvornår har jeg beskrevet lyd på den måde aldrig der heller ikke stavefejl og dårlige formuleringer, synes  du skulle stoppe din chikane.nu.
Jeg har lige fået bekræftet at det ikke er dig, så den trækker jeg i mig igen

Vil tro vi er noget dertil hvor andre også må kunne se der er noget galt med dig, noget sygeligt på en eller måde.
Det er der ikke - ikke af hvad jeg ved i hvert fald

Nej jeg gider heller ikke deltage i dine test så fat det dog , da jeg betegne det som useriøst og ligegyldigt hvad jeg har argumenteret for flere gange.
Nej du gider ikke deltage i denne test, du gider heller ikke poste noget der modbeviser den.
Det eneste du egentlig gider er at skrive den samme smøre konstant.
Derfor låses tråden - den var jo på det nærmeste stilet til dig og du vil jo ikke være med.

Endnu engang vil jeg anbefale dig at prøve igen på H4A eller fortsætte på ASR

Som du skriver i din privat besked til mig, er jeg jo værre end Gige, så hop du hen til ham 

youtu.be/w40XcUP5KrI

Udfordring (slut) 19 apr 2021 01:47 #14467

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Lad os tage et eksempel mht hvad man hører og ikke hører-

En person laver et passivt delefilter til et sæt højttalere. 
Efter nogen tid udskiftes dette med et aktivt filter med samme delefrekvenser
og samme stejlhed på filteret.
Forskellen er ikke særlig stor, faktisk minimal.
Dvs minimal forskel på minimum 2 seriekoblede kondensatorer,
2 seriekoblede spoler + parallel komponenter, kontra intet mellem forstærker og
højttalere - vi snakker her variabel impedans og ulineariteter.

Men et skift af en kondensator i indgangen på en forstærker der har en 
fast modstand giver en forskel der er umulig at overhøre, faktisk 
svarer det til at fjerne en dør mellem personen og musikken. 

Også her får jeg igen den skøre idé at man hører en lille forskel i det ene tilfælde
fordi man engang selv har lavet delefilteret og i det andet tilfælde hører
man en enorm forskel, for det forventes.
I den virkelige verden burde det være stik modsat, hvis der skulle vise sig forskelle.

youtu.be/w40XcUP5KrI

Udfordring (slut) 19 apr 2021 04:43 #14468

• Nydmusik
  • Nydmusik's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 8
Vil du vise hvor der skrives, at det aktive delefilter kun giver en minimal forskel fra det passive?

Også her får jeg igen den skøre idé at man hører en lille forskel i det ene tilfælde
I den virkelige verden burde det være stik modsat, hvis der skulle vise sig forskelle.

Udfordring (slut) 19 apr 2021 12:35 #14469

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Vil du vise hvor der skrives, at det aktive delefilter kun giver en minimal forskel fra det passive?

Nej for så får jeg bare skyld for at gå efter manden og ikke bolden. 
Derfor er personen også nævnt som "person" og ikke med navn 

youtu.be/w40XcUP5KrI

Udfordring (slut) 19 apr 2021 13:01 #14470

• Nydmusik
  • Elite Member
  • Elite Member
OK, fair nok, Thomas, men jeg tror ikke du behøver være så tilbageholdende med at forsøge at udstille og nedgøre "personen" i respekt for hvem du tænker på - mange her på forummet ved så udmærket hvem du hentyder til. Så ligeså behændigt Lydjørgen forsøger at smyge udenom dit advokatagtige retsprocesseren, gør du det samme her.

Nu var det sådan, at jeg havde lidt teknisk udveksling med "personen" netop i den periode hvor "personen" legede med fjernelse af indgangskondensator, fordi der i min forstærker heller ikke er nogen. Men, Thomas, det er ikke fjernelse af den alene der er tricket, men det forhold, at "personen"  SAMTIDIG fjernede kondensatoren i feedback kredsløbet. Nu er det ikke sådan, at man kan sige, når ja, så to kondensatorer - hvad betyder det - nej, feedbacknetværket forbinder den ulineært belastede (det er jo en højttaler) forstærkerudgang med forstærkerens indgangsdifferentialkredsløb, og det vigtige her er, at enhver ulinearitetet (som kommer fra kondensatoren der) i feedbacknetværket ganges op med forstærkningsfaktoren. Som jeg husker det, var den den ændring i kredsløbet, og det hørbare resultat, som personen var så tilfreds med, og det er vel logisk nok.

Så, jeg tror din forklaring om, at det man selv gør, medfører hørbare forbedringer bare fordi man selv har gjort det, passer med al tydelig sandsynlighed ikke i dette tilfælde. 

Udfordring (slut) 19 apr 2021 13:11 #14471

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

OK, fair nok, Thomas, men jeg tror ikke du behøver være så tilbageholdende med at forsøge at udstille og nedgøre "personen" i respekt for hvem du tænker på - mange her på forummet ved så udmærket hvem du hentyder til. Så ligeså behændigt Lydjørgen forsøger at smyge udenom dit advokatagtige retsprocesseren, gør du det samme her.

Ja det er simpelthen så slemt, men så har folk da noget at brokke sig over.
Min gøren og laden ses i stor stil på ASR og andre steder, når folk påstår sådanne ting.
Hvorfor spørger du mig egentlig om jeg kan vise hvor det står skrevet mht minimal forskel, når du udmærket godt ved hvad der er hvad ? Ja faktisk mener du de fleste ved det.

Nu var det sådan, at jeg havde lidt teknisk udveksling med "personen" Det har jeg været klar over længe
netop i den periode hvor "personen" legede med fjernelse af indgangskondensator, fordi der i min forstærker heller ikke er nogen. Men, Thomas, det er ikke fjernelse af den alene der er tricket, men det forhold, at "personen"  SAMTIDIG fjernede kondensatoren i feedback kredsløbet. Nu er det ikke sådan, at man kan sige, når ja, så to kondensatorer - hvad betyder det - nej, feedbacknetværket forbinder den ulineært belastede (det er jo en højttaler) forstærkerudgang med forstærkerens indgangsdifferentialkredsløb, og det vigtige her er, at enhver ulinearitetet (som kommer fra kondensatoren der) i feedbacknetværket ganges op med forstærkningsfaktoren. Som jeg husker det, var den den ændring i kredsløbet, og det hørbare resultat, som personen var så tilfreds med, og det er vel logisk nok.
Kan man så sige nu at du er blevet hans talerør ? Var det ikke det du skrev man helst ikke skulle blive

Så, jeg tror din forklaring om, at det man selv gør, medfører hørbare forbedringer bare fordi man selv har gjort det, passer med al tydelig sandsynlighed ikke i dette tilfælde. 

Nej selvfølgelig gør den ikke det, forskellen var jo som en dør imellem og årsagen er så nummer 2 kondensator i feedback kredsløbet.
Desværre kunne jeg ikke lige plante sådan en i test opstillingen. Det var kun serie kondensatorer, loddetin osv.

youtu.be/w40XcUP5KrI

Udfordring (slut) 19 apr 2021 13:41 #14472

• Nydmusik
  • Elite Member
  • Elite Member

Ja det er simpelthen så slemt, men så har folk da noget at brokke sig over.
Min gøren og laden ses i stor stil på ASR og andre steder, når folk påstår sådanne ting.
Hvorfor spørger du mig egentlig om jeg kan vise hvor det står skrevet mht minimal forskel, når du udmærket godt ved hvad der er hvad ? Du misforstår - jeg bad dig om at vise hvor personen havde skrevet det, for der havde han sikkert også skrevet den anden og langt vigtigere ændring der blev foretaget Ja faktisk mener du de fleste ved det.

Nu var det sådan, at jeg havde lidt teknisk udveksling med "personen" Det har jeg været klar over længe
netop i den periode hvor "personen" legede med fjernelse af indgangskondensator, fordi der i min forstærker heller ikke er nogen. Men, Thomas, det er ikke fjernelse af den alene der er tricket, men det forhold, at "personen"  SAMTIDIG fjernede kondensatoren i feedback kredsløbet. Nu er det ikke sådan, at man kan sige, når ja, så to kondensatorer - hvad betyder det - nej, feedbacknetværket forbinder den ulineært belastede (det er jo en højttaler) forstærkerudgang med forstærkerens indgangsdifferentialkredsløb, og det vigtige her er, at enhver ulinearitetet (som kommer fra kondensatoren der) i feedbacknetværket ganges op med forstærkningsfaktoren. Som jeg husker det, var den den ændring i kredsløbet, og det hørbare resultat, som personen var så tilfreds med, og det er vel logisk nok.
Kan man så sige nu at du er blevet hans talerør ? Var det ikke det du skrev man helst ikke skulle blive Jeg er ikke talerør - og det vil du opdage, da jeg ikke vil deltage i dette diskussionshalløj frem-og-tilbage i det evindelige.

Nej selvfølgelig gør den ikke det, forskellen var jo som en dør imellem og årsagen er så nummer 2 kondensator i feedback kredsløbet. Og her er det jo vigtigt at tænke på, at den frekvensulinearitet i modkoblingen ganges med forstærkningen - så det er jo temmelig meget mere end bare en seriekondensator.
Desværre kunne jeg ikke lige plante sådan en i test opstillingen. Det var kun serie kondensatorer, loddetin osv.

Og så tror jeg faktisk ikke jeg har mere at bidrage konstruktivt til i denne tråd - også fordi jeg har det dårligt med de fortolkninger du altid kommer med - fortolkninger der bygger på din egen fantasi og narrativ.

Leveret af Kunena Forum