Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

En lille advarsel- 26 aug 2021 01:46 #15046

• Svalen
  • Svalen's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Modtagne Tak: 2
Tag dig sammen, vær social, tro på dem der ved noget, jeg mærkede intet, så du behøver ikke at være bange for noget.
Skrækkeligt med de asociale der tror på konspiration og ikke tænker på deres forældre mm. men som er bange for at deres legeme mm. bliver udsat for overlast. Husk at den luft du indhalerer deler du også med andre når I er i rum sammen.
Har dog endnu ikke hørt om senskader der rammer hørelsen, så måske derfor dine valg,

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

En lille advarsel- 26 aug 2021 02:15 #15047

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 110

Tag dig sammen, vær social, tro på dem der ved noget, jeg mærkede intet, så du behøver ikke at være bange for noget.
Skrækkeligt med de asociale der tror på konspiration og ikke tænker på deres forældre mm. men som er bange for at deres legeme mm. bliver udsat for overlast. Husk at den luft du indhalerer deler du også med andre når I er i rum sammen.
Har dog endnu ikke hørt om senskader der rammer hørelsen, så måske derfor dine valg,

Jeg synes faktisk at jeg tager mig sammen ;-) Social er jeg normalt altid men lige p.t. holder jeg mig indendøre for at skåne andre.
Jeg oplever denne "smitte" som en længerevarende influenza, dvs tappet for kræfter, feber der svingede mellem 38,2 og 39,1
Feberen er nu væk efter ca 10 dage og har på fornemmelsen at jeg er 100% på højkant om få dage.
Men hvem er det man skal tro på ? Hvem er det der ved noget med sikkerhed ? 

En lille advarsel- 26 aug 2021 16:11 #15049

• Boydk
  • Boydk's profilbillede Emne forfatter
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 23
Med kone og barn, synes jeg det er skammeligt at løbe en sådan risiko.
Med mindre, selvfølgelig, at du har en drøm om at være fuldtids eneforælder.

Du skrev tidligere: Får man Corona går jeg ud fra (virkelig flot klinisk underbygget bevisførelse) at kroppen selv gør sit bedste for at bekæmpe det, lidt som en influenza og når du ikke længere har symptomer, ja så er man rask.

Det, du glemmer, er at der er et ligeså meget gældende alternativt scenarie: Får man Corona går jeg ud fra at kroppen selv gør sit bedste for at bekæmpe det, lidt som en influenza og når du ikke længere har symptomer, JA, SÅ ER MAN DØD !!

Hvis du kigger på specielt sydstaterne i USA, men også f.eks. Indien vælter hospitalssystemerne lige nu med indlæggelser,
hvor folk dør, og majoriteten af indlæggelser (over 90%) er ikke-vaccinerede. Det er s´gu ikke for sjov, når folk på dødslejet indtrængene
beder sundgedspersonalet om at love at sørge for, at deres børn bli´r vaccineret. Tænk lidt over det.

Sidste redigering: af Boydk.

En lille advarsel- 26 aug 2021 17:26 #15050

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Ja men der hører meget mere til historien.
Jo der er en hjemmeboende datter som var hende der kom "slæbende" med den virus og sagde "Hold afstand, jeg har Corona for jeg kan ikke smage noget som helst"
Tjae, men når man bevæger sig under samme tag så bliver man smittet uanset hvad.
Konen har været en større tur igennem ved at blive sprættet op og sat til hjerte/lungemaskine, da hun fik ca 30 blodpropper i den ene lunge.
Hun går til kontrol hver 14. dag på 15. år og hun blev da også hentet da hun havde symptomer på Corona for at være på den sikre side.
Hun blev tjekket igennem og sendt hjem for det var bare "almindelige" symptomer på Corona

Datteren er helt symptomfri og kan smage/lugte igen.
Jeg synes jeg er ved at være på toppen igen og konen ligeså.

Min bror og hans kone arbejder på Novo Nordisk og blev begge testet positiv for Corona, men de blev hverken sendt hjem eller blev bedt om ikke at møde op ;-)

Alle jeg kender til der har været testet positiv, der har kroppens eget immunforsvar klaret det (Det er så ikke et klinisk bevis, men en form for bevis er det da)

En lille advarsel- 26 aug 2021 18:35 #15052

• Svalen
  • Svalen's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
Jeg har flere venner med alvorlige senskader efter Corona  der er ved at koste dem jobbet mange flere vaccineret ingen problemer.
Jeg var i fredags inde at høre Big Creek Slim fra Vestjylland på Abzalon, og jeg nød at fordi så mange er vaccineret kan jeg nu igen gå frit i byen og opleve musik. 
Ingen test kun coronapas pga. vaccination.

En lille advarsel- 30 aug 2021 14:19 #15057

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Jeg har flere venner med alvorlige senskader efter Corona  der er ved at koste dem jobbet mange flere vaccineret ingen problemer.
Jeg var i fredags inde at høre Big Creek Slim fra Vestjylland på Abzalon, og jeg nød at fordi så mange er vaccineret kan jeg nu igen gå frit i byen og opleve musik. 
Ingen test kun coronapas pga. vaccination.

Jeg kan sagtens få øje på "friheden" ved at blive vaccineret, men ingen ved rigtig endnu hvad der egentlig er i den vaccine.
Nu har jeg lige snakket med en gut jeg skal fixe nogle højttalere for, og han fortæller så at han er blevet vaccineret, men nu har de fundet ud af at den vaccine kun holder ca 5 mdr.
I tilfældet her i hjemmet kan man kalde mig lige det man har lyst til men uanset om jeg valgte at få vaccinen eller ej, så ved jeg med 100% sikkerhed at de andre i hjemmet her nægter at på de stik.

Ydermere har de så nu fundet ud af at kroppens eget immunforsvar faktisk gør det bedre end et stik.
At være smittet med corona giver bedre immunitet end en vaccine.
Det kan jo i princippet ende op med at dem der har fravalgt vaccinen som ikke er en vaccine, ender op med at være dem der har taget den klogeste beslutning

Ja der er virkelig blandede meninger og jeg har læst og læst omkring corona (se evt linkene i min signatur) og så længe vi her i hytten ikke har det værre end vi har det, så bliver det ved kroppens eget forsvar.

Der er selvfølgelig altid nogle der ved det hele meget bedre og på det nærmeste er selvudnævnte overlæger med speciale i corona på højde med elektronikken, men sandheden er at meget få ved hvad der sker om 10-20 år mht vaccinen.
Er man 94 år har det nok ikke den store betydning, men det kan det have for andre ;-)

En lille advarsel- 30 aug 2021 14:55 #15058

• Boydk
  • Elite Member
  • Elite Member

En lille advarsel- 30 aug 2021 15:39 #15059

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Det store problem med det her Corona er at der ikke er noget at sammenligne med.
Havde der bare været en statistik over hvor mange der var døde med almindelig influenza de seneste 20 år, så havde man kunne gå efter noget.
Men  dødstallet er underligt nok ikke steget efter Coronaen og der er ingen steder bevis for at folk er døde af coronaen, men mange er døde med corona.
Hvor mange mon der er døde med inluenza de seneste 20 år ?

CORONA - En lille advarsel 30 aug 2021 18:56 #15060

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

CORONA - En lille advarsel 30 aug 2021 21:29 #15061

• Svalen
  • Svalen's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
Hvorfor kan vi nu i DK erklære at corona ikke er en epidemisk sygdom i Danmark.
Det er fordi at så mange tror på dem der ved noget om sygdommen, og fordi man er socialt indstillet, derfor kan vi nu lukke helt op for restriktioner d. 10/10.
Dette er enestående for os Der bor i Danmark og det er jeg stolt af, så gør noget for fællesskabet , det dør du ikke af.

En lille advarsel- 30 aug 2021 22:09 #15062

• Boydk
  • Elite Member
  • Elite Member

Det store problem med det her Corona er at der ikke er noget at sammenligne med.
Havde der bare været en statistik over hvor mange der var døde med almindelig influenza de seneste 20 år, så havde man kunne gå efter noget.
Men  dødstallet er underligt nok ikke steget efter Coronaen og der er ingen steder bevis for at folk er døde af coronaen, men mange er døde med corona.

Hvis du nu tog dig sammen og brugt en smule af den fornuft, jeg ved, du har, så er det indlysende, hvorfor der ikke har været
influenzatilfælde de sidste halvandet år. Folk har været sendt hjem, har passet på sig selv, gået med  ansigtsmaske og holdt afstand.
Hvor er den største chance for at blive smittet? Om efteråret, stuet sammen i en bybus på vej på arbejde hvor alle hoster og sprutter.
Så stor tak til Covid-19 pandemien for at holde influezatallene på et minimum i 2020 og 2021.
Det er så et overstået stadie nu, hvor folk igen begynder at stimle sammen uden at holde afstand, fordi de fleste allerede har glemt begrebet
"influenza". Kommende vinter skal nok få tegnet et mere dystert billede igen, og så længe Coronavirus bli´r ved at mutere, takket være
dem som sørger for, at den bli´r ved med at florere i samfundet, bli´r det spændende at se, for hvor mange influenzaen kommer som
en overraskelse oveni. Bli´r nok ikke sjovt at ligge med influenza og 39, x i feber og så lande en Coronasmitte oveni.

Sidste redigering: af Boydk.

En lille advarsel- 30 aug 2021 22:52 #15063

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Hvis du nu tog dig sammen og brugt en smule af den fornuft, jeg ved, du har, så er det indlysende, hvorfor der ikke har været
influenzatilfælde de sidste halvandet år. Folk har været sendt hjem, har passet på sig selv, gået med  ansigtsmaske og holdt afstand.
Hvor er den største chance for at blive smittet? Om efteråret, stuet sammen i en bybus på vej på arbejde hvor alle hoster og sprutter.
Så stor tak til Covid-19 pandemien for at holde influezatallene på et minimum i 2020 og 2021.
Det er så et overstået stadie nu, hvor folk igen begynder at stimle sammen uden at holde afstand, fordi de fleste allerede har glemt begrebet
"influenza". Kommende vinter skal nok få tegnet et mere dystert billede igen, og så længe Coronavirus bli´r ved at mutere, takket være
dem som sørger for, at den bli´r ved med at florere i samfundet, bli´r det spændende at se, for hvor mange influenzaen kommer som
en overraskelse oveni. Bli´r nok ikke sjovt at ligge med influenza og 39, x i feber og så lande en Coronasmitte oveni.

Det jeg har skrevet har du læst som en meget svagtseende :-p
Jeg snakker ikke om influenza de sidste 1½-2 år, men 20 år, så taget mig sammen synes jeg nu nok jeg har gjort.
Men hvorfor er dødstallet det laveste i mange år, når Coronaen netop gøres så farlig ?
Hvorfor er dødstallet ikke steget gevaldigt de sidste 1½-2 år `--- Det er ikke engang på samme niveau men lavere.

Jeg har pt Corona (eller hvad vi skal kalde det) og jeg har selvfølgelig som stort set alle andre haft influenza flere gange, og jeg er ikke et eneste sekund i tvivl om at samtlige influenza´er jeg har haft, har været betydeligt værre end "Coronaen" her.

På sygehusene er i interesseret i en eneste ting hvis man kommer ind med Corona symptomer og det er iltningen og intet andet.
Prøv at se videoen i linket jeg postede. Den varer en times tid, men de første 20 min er mere end rigeligt ;-)

CORONA - En lille advarsel 31 aug 2021 00:30 #15064

• Gnidske
  • Gnidske's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Modtagne Tak: 5
En af mine venner blev smittet med Corona i starten af december, i julen syntes han at han var ved at være rask igen, i starten af januar fik han vejrtrækningsproblemer, midt i januar blev han indlagt og fik ilt, sidst i januar røg han på intensiv, først i februar kom han i respirator, sidst i februar sagde kone, børn og barnebarn farvel til ham for sidste gang, han blev 55.
Så nej Corona kan på ingen måde sammenlignes med Influenza, Ole døde af en af følgesygdommene, masser af micro blodpropper i lungerne.
En af mine børn har 3 venner der stadig lider følgesygdomme fra coronaen, den ene af dem kan stadig ikke gå de 5 etager op til ham i et hug, hun er lungeskadet, men har fået at vide at hun nok skal komme sig, hun var hans løbetræner og er 35 år gammel og har været syg i 14 mdr.
Corona er lumsk og har mange ansigter, min ældste søn har gået konstateret at han har haft Corona, han har ikke været syg men har antistoffer er i blodet, så kan man tænke lidt over hvor mange han nåede at smitte

CORONA - En lille advarsel..!! 31 aug 2021 00:47 #15065

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jeg vil helst undgå at kommentere på dit indlæg Gnidske, men jeg synes det er skræmmende som tingene bliver fremlagt (ikke mht dig).

En ung person skulle efter nyhedernes oplysninger være død af Corona, men sandheden er at han døde at hospitals infektioner.

Bliver der klippet de rigtige steder, ser "sandheden" noget anderledes ud.
Jeg synes (også) at dette klip er værd at bruge tid på

dkdox.tv/videos/DK20042

CORONA - En lille advarsel..!! 31 aug 2021 01:24 #15066

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jeg poster lige lidt mere af dette Corona halløj, da jeg synes det kan være vigtig info.

Jeg synes faktisk det er en fin tråd og et godt emne selvom det faktisk er et hifi forum.

Lad os endelig blive ved uden at blive uvenner over hvad andre mener og siger ;-)

dkdox.tv/videos/DK20100

Leveret af Kunena Forum