Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

CORONA - En lille advarsel..!! 06 sep 2021 19:35 #15088

• Svalen
  • Svalen's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Modtagne Tak: 2
Heldigvis ved næsten alle i DK hvad vaccinen gør. Du er en undtagelse

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

CORONA - En lille advarsel..!! 06 sep 2021 19:39 #15089

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 110

Heldigvis ved næsten alle i DK hvad vaccinen gør. Du er en undtagelse

Ja det kan så diskuteres om man egentlig ved hvad vaccinen gør.
Jeg kender flere der er blevet syge efter vaccinen. Der tales om dødsfald pga vaccinen, man smitter lige så meget efter vaccinen og sidst men ikke mindst, så ved jeg at jeg ikke er alene med min mening, så jeg er ikke helt undtagelsen ;-)

Noget man underligt nok ikke ser er antallet af dødsfald hhv uden vaccine og med vaccine, det hedder bare med Corona.

Sidste redigering: af Thomas.

CORONA - En lille advarsel..!! 06 sep 2021 20:35 #15090

• Svalen
  • Svalen's profilbillede
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Modtagne Tak: 2
Undskyld igen, håbløs debat, konspirationsflimmer absolut sidste indlæg.

CORONA - En lille advarsel..!! 06 sep 2021 20:39 #15091

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Undskyld igen, håbløs debat, konspirationsflimmer absolut sidste indlæg.

Ja men det er skam helt fair.
Jeg tror bare lige så meget det handler om hvem man spørger.

CORONA - En lille advarsel..!! 06 sep 2021 21:04 #15092

• Boydk
  • Boydk's profilbillede Emne forfatter
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 23
"Japan =  og ingen stigning i dødstal."

Check igen.......... og helst fra et troværdigt medie (hvilket ikke includerer bl.a. Facebook).
Igen..... Konspirations-teoretikere er eksperter i at finde lige præcis den enkelte tilgængelige information, helt ukritisk imkring
hvor den kommer fra, bare den underbygger deres påstande, og det selvom der ligger tusindvis af dokumenterede samme, som
modbeviser denne ene.
Men som Svalen skriver...... håbløs diskussion. Men har svært ved ikke at kommentere på, hvor skuffet jeg er over ikke
at skulle helt til USA for at finde den slags holdninger 

Jeg startede tråden som advarsel med en kopi af en anden persons selvoplevet helvede ved denne virus.
Forhåbentligt har den overvejende majoritet af fornuftingt, tænkende mennesker taget den til sig.

Første Googlesøg om information på Thomas´s "link" i bunden af hans indlæg. Og det er langt fra den eneste.
Med alle russernes misinformationskampagner på nettet, er det ret træffende, at "redaktøren" for Thomas´s "DOXTV" hedder Borik.

mediawatch.dk/Medienyt/Web/article11330283.ece

Sidste redigering: af Boydk.

CORONA - En lille advarsel..!! 06 sep 2021 21:22 #15093

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

"Japan =  og ingen stigning i dødstal."

Check igen.......... og helst fra et roværdigt medie (hvilket ikke includerer bl.a. Facebook).
Igen..... Konspirations-teoretikere er eksperter i at finde lige præcis den enkelte tilgængelige information, helt ukritisk imkring
hvor den kommer fra, bare den underbygger deres påstande, og det selvom der ligger tusindvis af dokumenterede samme, som
modbeviser denne ene.
Men som Svalen skriver...... håbløs diskussion. Men har svært ved ikke at kommentere på, hvor skuffet jeg er over ikke
at skulle helt til USA for at finde den slags holdninger 

Ja du må være svært skuffet over at jeg er af anden mening end dig, men som du sagde til mig, at når jeg gjorde som jeg nu gjorde (trods det er 100% valgfrit) så ville jeg få en på hatten af dig.
Det skal man hverken gøre eller sige hvis ikke man kan tåle noget modsat rettet.
Jeg bruger ikke facebook til nogle former for nyheder, andet end dem fra venner og bekendte.
Jeg bruger heller ikke Washington Post som har samme overskrifter som 30 andre aviser.

Prøv at vende det hele "på hovedet" og tænk; Hvad nu hvis !
Hvad nu hvis den gen terapi faktisk er mere skadelig end gavnlig ?
Hvad nu hvis den er noget ala influenza vaccinen i 2009 (som 80% har glemt), at den i bedste fald intet gjorde og i værste fald gav grimme bivirkninger ?
Hvad nu hvis man virkelig bliver mere og mere svækket af at få gen terapi ?
Og nej, der er ingen der ved noget om lige præcis dette før om nogle år. Der er - igen - ingen test lavet af det ud over på dyr (katte) som samtlige døde efter gen terapi og smitte.
Uffe Ellemann fuldt "vaccineret" = indlagt i 3 uger og stod sådan set med det ene ben nede i kisten. Familien måtte besøge ham - fuldt "vaccineret" men i beskyttelses dragter.

Men som med hifi kan jeg kun sige at ingen behøver tro på eller læse det jeg skriver og man skal have lov til at tro på lige præcis det man har lyst til.
Du tror på dit og har taget "vaccinen" jeg tror på mit og har ikke taget "vaccinen" for den beskytter ikke dem jeg er i nærheden af mht smitte.
Gid nogle flere ville kigge på mine "åndssvage" link og måske forstå at andre kan have en anden mening end jeres.
At i tror at jeg skader andre fordi jeg ikke er "vaccineret" det er ganske enkelt jeres uvidenhed på det område og hvorfor må jeg ikke have min mening, i må for min skyld gerne have jeres.
Hvad er årsagen til de aggressive angreb mod mig fordi jeg er af en anden mening og poster noget som andre siger/skriver ?

Karma ordet mht nogle som skulle være døde af Corona er vel det mest latterlige og tåbelige der er skrevet på noget forum overhovedet.
Skal folk sidde og gnide sig i hænderne hvis folk der er "vaccineret" bliver død syge og måske endda dør af det.
Ja på den måde så er Corona debatten dybt latterlig.

Håber alt godt for alle, men lad mig have mine valg 
Tror desværre at det hænger lidt sammen med at man er skræmt fra vid og sans (og med god grund pga fortællingerne om Corona), men jeg må erkende at jeg er hverken skræmt eller bange. Jeg har været turen igennem og har ikke et eneste tegn på at jeg har ligget vandret og alt smagte og lugtede af gummi/lightergas
Er det mon fordi jeg ikke har fået "vaccinen" ?

Boydk, han hedder Morten Borik og om han er russer eller hvad han er skal jeg ikke gøre mig klog på.
Jeg synes endda at de danske journalister er pænt dårlige til deres engelsk, men det ændrer bare ikke en tøddel på at der er eksperter der siger som de gør, men det er så igen helt frit om man vil tro på det, eller i det hele taget se videoerne i linket

Det svarer lidt til at sige at den og den forstærker er dårlig fordi ejeren af firmaet hedder xxxxx, selvom han egentlig intet har med udviklingen eller andet end med pengene at gøre 

CORONA - En lille advarsel..!! 06 sep 2021 22:07 #15094

• Boydk
  • Elite Member
  • Elite Member
Beklager Thomas....
Men det meste af, hvad du skriver bekræfter desværre mine fordomme.
Du "ta´r" ikke imod Washinton Post, N.Y. Times,Politikken, Berlingeren og andre troværdige medier, men gerne en helt
klar misinformation fra DOXTV??? Kunne det være, at de "30" du nævner rent faktisk har fat i fakta??
Mit liv består så til gengæld ikke af at modsige "dem, der ved noget" med et "hvad nu hvis", hvilket nok er den markante forskel på dig og mig.
Influenzaen i 2009 var ikke noget specielt særtilfælde. Alle (der følger op fra dokumenteret, gennemprøvet videnskab) ved, at der konstant
holdes øje med evt. influenzaepedemiers start, og det er efterhånden kendt, hvor hurtigt de breder sig. Når man satser på en specifik vaccine
det pågældende år, er det et "efter bedste evne" gæt. Som regel muterer den undervejs, og når den når her til landet, er succesraten ca. 25%
på, at vaccinen duer mod det pågældende virus i det nuværende form, når det er landet i Danmark. Dette virus hærger stadig, efter mange års til-
stedeværelse, og lur mig, om ikke Covid-19 kommer til at gøre det samme. Det, jeg ikke forstår er, at nogen vil ta´ chancen for at evt. finde ud af,
at lige præcis deres immunsystem IKKE var stærk nok, og et et-værelses med låg blev resultatet.
Dine såkaldte åndssvage link (i hvert fald det sidste) er intet andet end misinformationssider på nettet, med gud vide hvilket formål andet
end på sigt at forsøge at destabilisere et samfund.... intet andet. Se så nøgternt på, hvem der kunne profitere af det (det er tilladt at tænke selv)..

M.h.t. din sygehistorie...... Ja, du var syg, men hvor/hvornår fik du bekræftet, at det var corona, eller er det bare et "kvalificeret" gæt fra din side??
Ellers er det jo udokumenteret og kunne ligeså godt være årets første influenzatilfælde :-)

CORONA - En lille advarsel..!! 06 sep 2021 22:20 #15095

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Ja du mener jo at Coronaen har jagtet den almindelige influenza på flugt, pist væk var den pludselig, så lad os holde os til at mit tilfælde var DK´s første og eneste tilfælde af influenza. Konens og den hjemmeboende datters tilfælde var så Corona og det blev testet, først kviktesten og derefter PCR testen. (Som jo som bekendt ingen fejlvisning har)   Så lige bortset fra at alt igen lugtede og smagte af gummi, så opfatter jeg mit sygdomsforløb som en god gang influenza
Men ja, jeg tror faktisk lidt mere på Doxtv (Har du set noget af det, det er alt det der normalt bliver censureret væk - Demokrati, du ved ;-) ) end en statsminister og jeg tror slet ikke på dem som på en eller anden måde hænger sammen med dem der er blevet 140.000 milliarder rigere på Gen terapien ;-)
Sådan er vi så forskellige 

EDIT: Glemte lige at skrive at en vaccine er noget yderst kendt i hele verden, det er gen terapi mht influenza lignende tilfælde bestemt ikke.
Ikke en eneste kan forudsige hvad gen terapien vil gøre og det virker også lidt underligt at man nu skal have en 3. vaccine og måske en 4. og måske...... Ja det ved heller ingen.

Du skriver: Det, jeg ikke forstår er, at nogen vil ta´ chancen for at evt. finde ud af,
at lige præcis deres immunsystem IKKE var stærk nok, og et et-værelses med låg blev resultatet.

Det underlige ved det er at den gen terapi siges at kunne svække og måske endda ødelægge immunforsvaret og jo flere stik jo værre. Er det ikke værd at tage med i beslutningerne ? Det var jo lige præcist det der skete med forsøgene med kattene og så synes jeg at det er lettere skræmmende at man så kører "forsøget" videre på mennesker uden at vide præcis det samme som man har vidst om alle andre rigtige vacciner.

Verden kommer da til at stå helt på hovedet hvis ovenstående med tiden viser sig at være rigtig !!

Men for lige at runde den af, så når der er en video eller 5 af eksperter fra hele verden der siger; Tag ikke den vaccine, den er skadelig og måske endda dødelig, så tager jeg det mere til mig en hvad en avis/regering skriver ;-)

CORONA - En lille advarsel..!! 06 sep 2021 22:49 #15096

• Boydk
  • Elite Member
  • Elite Member

Ja du mener jo at Coronaen har jagtet den almindelige influenza på flugt, pist væk var den pludselig,

Selvom det nok var en spøg, tør jeg ikke tage chancen. Misinformation skal bekæmpes med alle midler, så NEJ... det mener jeg "jo" IKKE.
I så tilfælde ville det jo være dumt at blive vaccineret imod den hvert efterår, ikk´ ??
Hvilket jeg så selvfølgelig skal i år igen, samt mod smitsom lungebetændelse og et evt. 3. covid-shot.

M.h.t. genmodificering, så ved vi godt, hvad der sker/ikke sker. Du har stoppet genmodificerede fødevarer i kæften de sidste 20 år.
Men som med alt andet, er det blevet tiet ihjel, da fortsat omtale hindrede omsætningen.
I værste fald er resultatet, at du er blevet, som du er blevet. Overlader det til dig at analysere, om det er skræmmende eller OK  .
Og et klart nej til din sidste. Influenzavacciner ændree sig år efter år i takt med influenzavirus´s mutationer.
Ikke spor anderledes med Covid-19 vaccinen. Hvorfor skulle den være anderledes end dit immunforsvars faldende effektivitet mod
influenza??
Undskyld Thomas, men i mine øjne, er der intet rationelt ved dine argumenter. So be it. Så må hellere melde mig ud af diskussionen (for 2. gang)   

CORONA - En lille advarsel..!! 06 sep 2021 22:56 #15097

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Ja du mener jo at Coronaen har jagtet den almindelige influenza på flugt, pist væk var den pludselig,

Selvom det nok var en spøg, tør jeg ikke tage chancen. Misinformation skal bekæmpes med alle midler, så NEJ... det mener jeg "jo" IKKE.
I så tilfælde ville det jo være dumt at blive vaccineret imod den hvert efterår, ikk´ ??
Hvilket jeg så selvfølgelig skal i år igen, samt mod smitsom lungebetændelse og et evt. 3. covid-shot.

M.h.t. genmodificering, så ved vi godt, hvad der sker/ikke sker. Du har stoppet genmodificerede fødevarer i kæften de sidste 20 år.
Men som med alt andet, er det blevet tiet ihjel, da fortsat omtale hindrede omsætningen.
I værste fald er resultatet, at du er blevet, som du er blevet. Overlader det til dig at analysere, om det er skræmmende eller OK  .
Og et klart nej til din sidste. Influenzavacciner ændree sig år efter år i takt med influenzavirus´s mutationer.
Ikke spor anderledes med Covid-19 vaccinen. Hvorfor skulle den være anderledes end dit immunforsvars faldende effektivitet mod
influenza??
Undskyld Thomas, men i mine øjne, er der intet rationelt ved dine argumenter. So be it. Så må hellere melde mig udaf diskussionen (for 2. gang)   

Gen modificering.
Gen manipulation
Gen terapi
Enorm forskel.
Gen modificerede madvarer, ja men var der ikke en hel del forsøg for folk fik lov til at spise det, hvis de nu valgte at spise det ;-)
Boydk, ingen ved hvad gen terapien gør ved mennesker før om 5-10 år, sådan er videnskaben altså bare - desværre.
Jeg ville da ønske at man med 100% sikkerhed kunne sige hvad den første gen terapi vil gøre ved mennesker fremover. Men det der er sket med dyr, gør at jeg takker pænt nej. 
Er det ikke  i orden så længe det ikke går ud over andre ?

CORONA - En lille advarsel..!! 07 sep 2021 02:43 #15098

• Boydk
  • Elite Member
  • Elite Member

Jo... så absolut.
Problemet ligger jo netop i den sætning. Kan du garantere, at det ikke går ud over andre??
Kan du garantere, at du ved ikke at blive vaccineret, ikke er med til at holde virus i gang i samfundet, som jo i virkeligheden GÅR ud over andre??
Selvfølgelig er det ikke dig alene, men jo flere, der deler din holdning til vacciner, jo længere vil Corona florere som en fast del af vores
samfund, med deraf følgende nye mutationer.
For at blive i konspirationerne, så er skrækscenariet jo netop (som med enhver virus), at den pludselig en dag muterer til en version,
der fuldstændig udmanøvrerer vores immunforsvar med dødelig udgang til følge. Sidste nye opdagede mutation er godt på vej,
med en uset evne til at gemme sig i kroppen UDEN at trigge immunforsvaret, samtidig med at den destruerer os indefra.
M.h.t. mutationer er det f.eks ikke lykkedes med influenza endnu efter mange år. Det lykkes nok heller ikke hvad Corona angår.
Men det mindste vi kan gøre er vel at hjælpe til mest muligt??

CORONA - En lille advarsel..!! 07 sep 2021 12:28 #15099

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Jo... så absolut.
Problemet ligger jo netop i den sætning. Kan du garantere, at det ikke går ud over andre??
Kan du garantere, at du ved ikke at blive vaccineret, ikke er med til at holde virus i gang i samfundet, som jo i virkeligheden GÅR ud over andre??

Nej det kan jeg ikke, men det kan "vaccinen" heller ikke og det er der problemet og misinformationen ligger.
Men jeg kan garantere at jeg holder mig væk fra andre under sygdomsforløbet, lige som de fleste andre ville gøre hvis de havde influenza eller lignende.
Vaccinen kan gøre symptomerne mindre ved smitte, (Og det er jo positivt) men så ved man heller ikke mere om den gen terapi.
Det negative der kan være omkring gen terapien har jeg skrevet. (og det er skræmmende)

En lille advarsel- 07 sep 2021 23:58 #15100

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Tænk lige over noget!!!
Du vil gerne vaccineres mod Hepatitis A/B, Difteri, Stivkrampe, Gul feber, Tyfus eller Meningokoksygdom bare for at få 14 dage i Thailand eller på Madagaskar?
Og du spiser gerne Malariamedicin for at komme til Asien, med risiko for Kvalme, Opkastning, Mavesmerter, Diarré, Hovedpine, Svimmelhed og Søvnforstyrrelser. Hvis du er rigtig heldig får du også Hallucinationer, Psykose, Agitation, Angst og Depression. Men du fik lov til at ride på en udpint elefant i Indien eller Thailand.
Og dine børn har du sikkert slæbt til lægen de første 10-12 år af deres liv så de kan blive vaccineret mod Kopper, Difteri, Polio, Kighoste og MFR og HPV.
Hvad betyder en enkelt mere i samlingen så vi kan få et normalt liv igen?
Tror det er på tide vi udvikler en vaccine mod dumhed.

Det her indlæg havde jeg helt overset, men skal da forsøge at svare selvom jeg på forhånd ved hvad der sker ved det.
Nej jeg vil ikke tage hverken det ene eller andet for at komme ud at rejse, for jeg rejser faktisk ikke.
De andre vacciner du skriver mht børnene, er gennemprøvede, gennemtestede rigtige vacciner og stivkrampe indsprøjtningen er også gennemtestet gennem mange år.
Corona vaccinen som de fleste tror er en vaccine, men som er verdens første gen terapi forsøg på mennesker er hverken testet eller gennemprøvet.
Så ja, måske skulle der udvikles en vaccine mod dumhed, jeg ved det ikke.
Det eneste jeg ved er at der er masser af negativt omkring gen terapien og det eneste positive jeg kan få øje på er at symptomerne ved smitte af corona kan være mildere.
Der er desværre også set tilfælde hvor folk bliver endnu mere syge efter gen terapien.

Man kan og må kalde mig lige det man vil, men så længe jeg ikke skader andre så synes jeg man skal passe på med hvad man kalder folk.
Dem der er blevet "vaccineret" og mener de kan gå rundt som de vil, ja det er nok dem der har forstået allermindst af gen terapien.
Og igen ved vi desværre ingenting om hvad den gen terapi gør ved mennesker om 5 - 10 år, men man ved hvad den gjorde ved (dyr) katte og det er nok til at jeg har taget den beslutning jeg har - og det skal man vel have lov til ?
Og så synes jeg det er imponerende så lidt man hører om corona i f.eks nyhederne nu - alt er åbnet, alle kan gå rundt som de vil og efter sigende er coronaen slet ikke farlig længere.
For 3 måneder siden sagde de samme nyheder at den var yderst dødelig, hmm.

CORONA - En lille advarsel..!! 09 sep 2021 00:55 #15110

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member

CORONA - En lille advarsel..!! 18 sep 2021 22:10 #15128

• Thomas
  • Thomas's profilbillede
  • Platinum Member