Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

Jo, der kan være forskel 15 apr 2021 15:22 #14430

• Thomas
  • Thomas's profilbillede Emne forfatter
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 100

Vil ikke udelukke at jeg husker forkert med PMA’en,  som sagt jeg var ikke involveret refererer kun hvad jeg husker at have fået af vide, men DVD spillen var med garanti modificeret , det var der  en masse debat om  på nettet  og en rose er nok , den næste "rose" giver ikke meget, og de efterfølgende giver endnu mindre , netop det  opdagede jeg med mit eget eksperiment. Mere af det samme lyder af det samme , og det er ligegyldigt hvor i kæden "roserne" er placeret.

Der var ikke modificeret noget som helst

Ja ja lad os bare sige det, alle kabler var det bedste fra Fona og højtaleren var en helt originale Cerwin Vega alt elektronik var helt originalt , det eneste der var sket var at Duelund havde pisset på anlægget ved fuldmåne og så skete miraklet.

Ja så reagerer du helt som ved testene. Tror du egentlig ikke du vil have det og få det bedre hvis du ikke var med i debatter ?
Hvorfor laver du ikke en blog hvor ingen kan modsvare done påstande, så vil du altid have ret ;-)

Jeg spurgte manden, Steen Duelund, hvad der var lavet ved forstærker og DVD og svaret var at der ikke var ændret noget. Det var kun højttalerne (Cerwin Vega) der var modificeret til ukendelighed - dog var diskanten stadig original og umodificeret.
Der var så en greiner som rev alt hvad der hedder strøm og spænding ud af den Denon PMA 777 med volumen knappen kl 10.
I øvrigt mente han at hvis han lukkede vinduet (et lille et på ca 30 x 30 cm), så ville han have output ned til 2 hz i rummet

Det spillede rigtig godt, men drop nu de roser og hvad du ellers kan finde på, virkeligheden bliver ødelagt af alt det ævl

De roser er ikke noget jeg fundet på, ville ønsker det var fordi det beskriver nøjagtigt det besynderlige ved Hifi.   Der skete hele tiden noget hos Duelund og jeg er ret sikker på det jeg siger, men at det måske var som du siger da du var der bekræfter jo bare rose teorien endnu kraftige, en rose er nok og det er ligegyldigt hvor den er placeret anlægget.

Og hvor er rosen så i det tilfælde ?
Er det noget du vil fortælle om på dette bonderøvs forum ?
Jeg kan ikke finde nogen rose, men jeg kan finde et sæt højttalere der var godt konstrueret og en greiner der tilpassede frekvensen i bassen til rummet

Ja greiner'en havde jeg helt glemt det var også en rose som jeg iøvrigt havde lavet , ikke en rose på grund af mig ,  men på grund af de komponenter der blev brugt.
Du vil bare have det til at passe ind i din egen teori for enhver pris ,men det gør det ikke!!!!!
Det er Duelunds rose teori som passer og er rigtig  , jeg lavede eksperimentet med et sæt lorte højtaler og opnåede et forbløffende resultat ved at kun at ligge roserne i elektronikken.
Ja en greiner kan hive meget effekt ,det er ulempen fordelen er at Q kan sættes og at bashøjtaleren  vil virke som sad den  i et langt større kabinet, det i sig selv er ikke rose men hører under præcision

En Greiner er en form for DSP - tilpasning mellem rum og højttaler.
Det er ikke rosen, så langt er vi enige.
Og forstærker og DVD var umodificeret.
Hvor er rosen ?
Der ligger meget info fra personer på nettet og nogle af de personer vil uundgåeligt blive nævnt, når emnet kommer på bordet igen. Sådan er verden i dag.

youtu.be/w40XcUP5KrI

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Thomas.

Jo, der kan være forskel 15 apr 2021 15:28 #14431

• Gnavpot
  • Gnavpot's profilbillede
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Modtagne Tak: 16

Vil ikke udelukke at jeg husker forkert med PMA’en,  som sagt jeg var ikke involveret refererer kun hvad jeg husker at have fået af vide, men DVD spillen var med garanti modificeret , det var der  en masse debat om  på nettet  og en rose er nok , den næste "rose" giver ikke meget, og de efterfølgende giver endnu mindre , netop det  opdagede jeg med mit eget eksperiment. Mere af det samme lyder af det samme , og det er ligegyldigt hvor i kæden "roserne" er placeret.

Der var ikke modificeret noget som helst

Ja ja lad os bare sige det, alle kabler var det bedste fra Fona og højtaleren var en helt originale Cerwin Vega alt elektronik var helt originalt , det eneste der var sket var at Duelund havde pisset på anlægget ved fuldmåne og så skete miraklet.

Ja så reagerer du helt som ved testene. Tror du egentlig ikke du vil have det og få det bedre hvis du ikke var med i debatter ?
Hvorfor laver du ikke en blog hvor ingen kan modsvare done påstande, så vil du altid have ret ;-)

Jeg spurgte manden, Steen Duelund, hvad der var lavet ved forstærker og DVD og svaret var at der ikke var ændret noget. Det var kun højttalerne (Cerwin Vega) der var modificeret til ukendelighed - dog var diskanten stadig original og umodificeret.
Der var så en greiner som rev alt hvad der hedder strøm og spænding ud af den Denon PMA 777 med volumen knappen kl 10.
I øvrigt mente han at hvis han lukkede vinduet (et lille et på ca 30 x 30 cm), så ville han have output ned til 2 hz i rummet

Det spillede rigtig godt, men drop nu de roser og hvad du ellers kan finde på, virkeligheden bliver ødelagt af alt det ævl

De roser er ikke noget jeg fundet på, ville ønsker det var fordi det beskriver nøjagtigt det besynderlige ved Hifi.   Der skete hele tiden noget hos Duelund og jeg er ret sikker på det jeg siger, men at det måske var som du siger da du var der bekræfter jo bare rose teorien endnu kraftige, en rose er nok og det er ligegyldigt hvor den er placeret anlægget.

Og hvor er rosen så i det tilfælde ?
Er det noget du vil fortælle om på dette bonderøvs forum ?
Jeg kan ikke finde nogen rose, men jeg kan finde et sæt højttalere der var godt konstrueret og en greiner der tilpassede frekvensen i bassen til rummet

Ja greiner'en havde jeg helt glemt det var også en rose som jeg iøvrigt havde lavet , ikke en rose på grund af mig ,  men på grund af de komponenter der blev brugt.
Du vil bare have det til at passe ind i din egen teori for enhver pris ,men det gør det ikke!!!!!
Det er Duelunds rose teori som passer og er rigtig  , jeg lavede eksperimentet med et sæt lorte højtaler og opnåede et forbløffende resultat ved at kun at ligge roserne i elektronikken.
Ja en greiner kan hive meget effekt ,det er ulempen fordelen er at Q kan sættes og at bashøjtaleren  vil virke som sad den  i et langt større kabinet, det i sig selv er ikke rose men hører under præcision

Ja i var mange og lækkersulten, et klip fra Duelund aften med målinger

Når foden vipper, ved man det er musik :=)
Bilag:

Jo, der kan være forskel 15 apr 2021 15:39 #14432

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Ja nu væltede den evige snak jo hen på det den plejer.

Men lad os lige tage den forfra :-)

Endnu engang 2 lydfiler. (4)

Kan man høre forskellen = Ja !
Kan man måle forskellen = Ja !
Er det en ændring i signalvejen = Ja !
Er det en ændring efter forstærker output = Nej !

Filerne =  www.dropbox.com/sh/bpstcg9thpljx6p/AACGq...fFhB2Ifzlakkeqa?dl=0

Screenshot = 

Og så er der så 2 filer her også med samme "omgang" som de 2 andre

www.dropbox.com/sh/r29uby2jdygmtho/AAA1g...8NRMoHPpA2CCtoa?dl=0

Og med det håber jeg at jeg har fået understreget at jeg ikke er af den mening at der ikke er forskel på noget.
Men igen, at er der en forskel, så kan den også måles !
Der ligger meget info fra personer på nettet og nogle af de personer vil uundgåeligt blive nævnt, når emnet kommer på bordet igen. Sådan er verden i dag.

youtu.be/w40XcUP5KrI

Jo, der kan være forskel 15 apr 2021 16:05 #14433

• tonadoen
  • tonadoen's profilbillede
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Modtagne Tak: 0
Ja den der råber højst for ret ,  hvis du skal skrive med mig må du sætte tempoet ned og vente et øjeblik med at citerer, det vil sikkert  også forbedre det vrøvl du skriver.  Ja jeg går absolut ind for præcision/måling det samme gjorde Duelund , hi-fi består som sagt af præcision som kan måles  og klang som er vanskelig at måle og bedst vurderes med øre og hjerne, ja gentagelse ,men det er sådan det er, mere kompliceret er det faktisk ikke.

Nej du har ikke ret i at en lyd som Duelunds alene kan laves med præcision, du kan få masser af højtalere der gå fra 20 20KHz i dag med DSP derfor behøver det bestemt ikke lyde godt eller rigtigt, hvorfor tror du det er hans komponenter som lever videre som DCA., fordi de kan gøre  noget helt unikt for et anlæg. som har med klang at gøre,  klang er det  første vi ligger mærke til når vi hører et anlæg og måske det vigtigste.

Sidste redigering: af tonadoen.

Jo, der kan være forskel 15 apr 2021 16:17 #14434

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Ja den der råber højst for ret ,  hvis du skal skrive med mig må du sætte tempoet ned og vente et øjeblik med at citerer, det vil sikkert  også forbedre det vrøvl du skriver.  Ja jeg går absolut ind for præcision/måling det samme gjorde Duelund , hi-fi består som sagt af præcision som kan måles  og klang som er vanskelig at måle og bedst vurderes med øre og hjerne, ja gentagelse ,men det er sådan det er, mere kompliceret er det faktisk ikke.

Kunne du ikke prøve at være mere end 12 år ?
Hvad er det der er noget vrøvl i det jeg skriver ? Det er kun noget vrøvl fordi du ikke kan svare og så er det så nemt at skrive som en 12 årig.
Højttalerne var modificeret (totalt ombygget)
Grieneren er ikke en rose, men en form for DSP
Forstærker og DVD var ikke modificeret
Og hvor er rosen så ?

Det bliver tydeligere og tydeligere hvorfor du ikke tør være med i disse nemt forstået test her på siden.
På sin vis forstår jeg dig egentlig godt

At DCA kører videre er overhovedet ikke bevis på andet end en forretning der tjener penge

youtu.be/w40XcUP5KrI
Bilag:

Jo, der kan være forskel 15 apr 2021 16:18 #14435

• Gnavpot
  • Elite Member
  • Elite Member

Og nej du har ikke ret i at en lyd som Duelunds alene kan laves med præcision, hvorfor tror du det er hans komponenter som lever videre som DCA., fordi de kan gøre  noget helt unikt for et anlæg. som har med klang at gøre,  det første første vi ligger mærke til når vi hører et anlæg og måske det vigtigste.

Fordi det er noget opreklameret pis, som du og dine ligesindede skriver om hele tiden. 

Jo, der kan være forskel 15 apr 2021 16:50 #14436

• tonadoen
  • Premium Member
  • Premium Member

Nej du har ikke ret i at en lyd som Duelunds alene kan laves med præcision, du kan få masser af højtalere der gå fra 20 20KHz i dag med DSP derfor behøver det bestemt ikke lyde godt eller rigtigt, hvorfor tror du det er hans komponenter som lever videre som DCA., fordi de kan gøre  noget helt unikt for et anlæg. som har med klang at gøre,  klang er det  første vi ligger mærke til når vi hører et anlæg og måske det vigtigste.

Hvad er det der er noget vrøvl i det jeg skriver ? Det er kun noget vrøvl fordi du ikke kan svare og så er det så nemt at skrive som en 12 årig.
Og hvor er rosen så ?

Det bliver tydeligere og tydeligere hvorfor du ikke tør være med i disse nemt forstået test her på siden.

At DCA kører videre er overhovedet ikke bevis på andet end en forretning der tjener penge

Det du gør, det er du pisser på mindst tre legender Hiraga Duelund Linkwitz mener du selv du har kapacitet til det, en mand som er bedst til smiley ,finde åndssvage tegninger på nettet, og skrive signaturer som pisser på hadeobjekter. ved ikke lige helt hvem det er som opfører sig som en 12 årig

Linkwitz moto var "What you hear is not the air pressure variation in itself but what has drawn your attention
in the streams of superimposed air pressure variations at your eardrums
"
Hvilket er det samme som det Duelund siger med sin rose historie , læser og forstår man Hiraga siger han det samme , alle tre er  måle nørde men ved også der er mere og det mere er måske det vigtigste for os der lytter til andet end Diane skral osv
At du stadigvæk ikke forstår noget er ikke mit problem,jeg gider ikke forklare det igen.

Jo, der kan være forskel 15 apr 2021 16:56 #14437

• Gnavpot
  • Elite Member
  • Elite Member

Og hvor er rosen så ?

Det du gør, det er du pisser på mindst tre legender Hiraga Duelund Linkwitz mener du selv du har kapacitet til det, en mand som er bedst til smiley ,finde åndssvage tegninger på nettet, og skrive signaturer som pisser på hadeobjekter.

Linkwitz moto var "What you hear is not the air pressure variation in itself but what has drawn your attention
in the streams of superimposed air pressure variations at your eardrums
"
Hvilket er det samme som det Duelund siger med sin rose historie , læser og forstår man Hiraga siger han det samme , alle tre er  måle nørde men ved også der er mere og det mere er måske det vigtigste for os der lytter til andet end Diane skral osv

Hopper fra her, det bliver ved SKRIVERRIER ingen BEVISER 

Glemte lig at skrive at teksten er din
Bilag:

Sidste redigering: af Gnavpot.

Jo, der kan være forskel 15 apr 2021 17:05 #14438

• tonadoen
  • Premium Member
  • Premium Member
Diane Krall live in Paris kan jeg godt anbefale også i dag  som den eneste af hendes plade,den er ikke så tosset .

Jo, der kan være forskel 15 apr 2021 17:12 #14439

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Diane Krall live in Paris kan jeg godt anbefale også i dag  som den eneste af hendes plade,den er ikke så tosset . 

Jeg ved faktisk ikke rigtig hvad du vil på det her bonderøvs forum. Skal du ikke over på ASR ? Eller forlanger de også svar der ovre på det man spørger om ?Alt pisser dig af og jeg vil faktisk anbefale dig at blive væk  

youtu.be/w40XcUP5KrI
Bilag:

Jo, der kan være forskel 15 apr 2021 17:31 #14440

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Modtagne Tak: 42

Jeg ved faktisk ikke rigtig hvad du vil på det her bonderøvs forum. Skal du ikke over på ASR ? Eller forlanger de også svar der ovre på det man spørger om ?Alt pisser dig af og jeg vil faktisk anbefale dig at blive væk  

Nogle råd til Tonadoen. Du kunne lærer rigtigt meget af Gasolin, han hygger sig med kabler og deslige, men prøver ikke at pådutte andre noget. Der er sgu ikke nogen der krummer et hår på hans hoved. Der jo også den mulighed, ligesom den meget dygtige og troværdige Kaj Mogensen benytter sig af, at du kunne lave din egen hjemmeside. En 3. mulighed kunne også være at blive jernpladerådgiver over på h4a, hvis du ellers kan sluge din egen stolthed.
Ps. Jeg kan oplyse at DCA's forhandler ikke ville udlåne 2 stk. kondensatorer til test.

Jo, der kan være forskel 15 apr 2021 19:15 #14441

• tonadoen
  • Premium Member
  • Premium Member

Nogle råd til Tonadoen. Du kunne lærer rigtigt meget af Gasolin, han hygger sig med kabler og deslige, men prøver ikke at pådutte andre noget. Der er sgu ikke nogen der krummer et hår på hans hoved. Der jo også den mulighed, ligesom den meget dygtige og troværdige Kaj Mogensen benytter sig af, at du kunne lave din egen hjemmeside. En 3. mulighed kunne også være at blive jernpladerådgiver over på h4a, hvis du ellers kan sluge din egen stolthed.
Ps. Jeg kan oplyse at DCA's forhandler ikke ville udlåne 2 stk. kondensatorer til test.

Gud jeg har hele tiden troet at dette var et Diskussions forum, men vi skal altså være på hver sin side og nusse med vores eget grej. Nu  er jeg slet ikke på Kajs niveau så det er nok en dårlig ide.

Synes ideen og princippet Diskussions forum er udmærket , men åbenbart  ikke alle magte det  uden det hele tiden skal blive personligt og  være en hetz mod enkelte.
Jeg pådutte ingen noget jeg diskuterer for at få indput, ideer, vende tingene endnu engang og få ny viden.
Pludselig kom Linkwitz Greiner på banen måske nyt for nogle  sådan popper der noget op hele tiden i en god diskussion. 

Jeg må erkende efter et stykke tid på ASR er der nøjagtig de samme typer der som her, diskussions spoilere og ser man på det antal indlæg de har skrevet er de suverænt de mest aktive., kedeligt,  ASR skal åbenbart være et ekko kammer. 
@Gnavpot, Det interessante ved det spørgsmål jeg går op i er at der intet håndfast bevis er, jeg søger og kommer hele tiden lidt nærmere, , men derfor kan man godt bruge erfaringerne  til forbedring af  Hifi eller det modsatte.  Det gør alle bevist eller ubevist alligevel.
@Thomas Vil gerne have du sletter min profil, og jeg lover ikke at komme igen, håber at nogen i det mindste har opnået hvad de ville.

Jo, der kan være forskel 15 apr 2021 19:47 #14442

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Gud jeg har hele tiden troet at dette var et Diskussions forum, men vi skal altså være på hver sin side og nusse med vores eget grej. Nu  er jeg slet ikke på Kajs niveau så det er nok en dårlig ide.

Synes ideen og princippet Diskussions forum er udmærket , men ikke alle magte det  uden det hele tiden skal blive personligt og  være en hetz med enkelte.
Jeg pådutte ingen noget jeg diskuterer for at få indput ideer og ny viden.
Pludselg kom Linkwitz Greiner på banen måske nyt for nogle  sådan popper der noget op hele tiden i en god diskussion. 

Jeg må erkende efter et stykke tid på ASR er der nøjagtig de samme typer der som her, diskussions spoilere og ser man på det antal indlæg de har skrevet er de suverænt de mest aktive., kedeligt,  ASR skal åbenbart være et ekko kammer. 
@Gnavpot, Det interessante ved det spørgsmål jeg går op i er at der intet håndfast bevis er, jeg søger og kommer hele tiden lidt nærmere, , men derfor kan man godt bruge erfaringerne  til forbedring af sin Hifi eller det modsatte.  Det gør alle bevist eller ubevist alligevel.
@Thomas Vil gerne have du sletter min profil, og jeg lover ikke at komme igen, håber at nogen i det mindste har opnået hvad de ville.

Hifi4all.dk kunne du ikke magte
Nerds.dk kunne du ikke magte da nogle spurgte indtil billeder og videoer
ASR kan du ikke magte, lidt af samme årsager.
Hifi2you kan du ikke magte, da der bliver forlangt for meget 

Har du forsøgt at kigge indad ?

Din profil bliver ikke lukket/slettet, men du har 2 muligheder.
1. Bare lade være med at logge på
2  Samme som 1 hvor du i indstillinger fravælger mail ved nye indlæg.

Vælger du 2 skal du så nok også lade være selv at klikke ind på hifi2you.

youtu.be/w40XcUP5KrI
Bilag:

Jo, der kan være forskel 15 apr 2021 22:21 #14443

• Thomas
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Ja men så vil jeg da afsløre, at det der gør forskellen 

Optagelserne er lavet som i testopstillingen, bare uden noget mellem hovedtelefonforstærker out og minimixer in

Dvs at begge numre er afspillet fra en PC til anden PC via hovedtelefonforstærker + minimixer
De 2 filer er så bare hhv med og uden denne: (som strømfødes via en lineær 5,5 Vdc stræmforsyning)

youtu.be/w40XcUP5KrI
Bilag:

Leveret af Kunena Forum