Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

"Møffe" & Tåben på hificentralen 14 aug 2022 21:27 #16440

• Elektrofix
  • Elektrofix's profilbillede
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK3
  • Modtagne Tak: 1
Møffe har en dobbeltgænger, Elektrofix er enig at dette sprogbrug, uanset hvem, ikke burde findes i et hobby-forum.

Dette ganske velvidende at Møffe til Membranolelydjørgenfrederik's forsvar, for jeg ved at Møffe deler mange af disse tilsyneladende uforklarlige iagtagelser, tildels med rette har benævnt andre som Fjog, alene ud fra en subjektiv betragtning af disses skriverier. Beklageligvis.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

"Møffe" & Tåben på hificentralen 14 aug 2022 21:37 #16441

• Thomas
  • Thomas's profilbillede Emne forfatter
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • Modtagne Tak: 130

Møffe har en dobbeltgænger, Elektrofix er enig at dette sprogbrug, uanset hvem, ikke burde findes i et hobby-forum.

Dette ganske velvidende at Møffe til Membranolelydjørgenfrederik's forsvar, for jeg ved at Møffe deler mange af disse tilsyneladende uforklarlige iagtagelser, tildels med rette har benævnt andre som Fjog, alene ud fra en subjektiv betragtning af disses skriverier. Beklageligvis.

Sådan et lille forsigtigt gæt er at Elektrofix = Møffe :-D :whistle: coffee

- - - - - - - - - -
BEVISER ER VEL DET ENESTE DER BEVISER NOGET !

Membranole & Møffe på hificentralen ! 14 aug 2022 21:56 #16442

• Thomas
Noget helt andet er ---> Gad vide hvor Klokkeblomst/Tommeliden blev af ?

- - - - - - - - - -

Membranole & Møffe på hificentralen ! 18 aug 2022 11:42 #16460

• Thomas
Og så forfra igen ohnono

Indlæg #24
www.hificentralen.dk/forumet/threads/cla....94/page-2#post-1173

Dog med noget nyt og positivt, men man tror knapt nok tro på det pray777 pray777 pray777

EDIT: Og tjae, en times tid efter var det så fjernet/ændret :-D ohnono coffee

Og ja,ellers er det jo bare det samme; Påvirket af et eller andet som gør at det lyder MEGET bedre

- - - - - - - - - -
Bilag:

Sidste redigering: af Thomas.

Membranole & Møffe på hificentralen ! 20 aug 2022 12:45 #16463

• Thomas
Ja, den anden dag gad han ikke mere, men der bliver ved med at kommer ubeviste påstande.

Her et "nyt" skriveri fra manden der intet kan bevise. (Fordi der ikke er nogen gåde)

Teksten: "Det er helt lige meget hvor han havde sat de tantaler" er igen ren fantasi. Det er med garanti ikke noget der kan klare en blindtest og det vil så endnu engang sige, at man da sikkert vil høre en forskel hvis man selv har siddet og loddet dem osv.

Nej, Søren (manden uden uddannelse) er langt mere rigtig på den (end teknikeren), ved at der hvor den sidder kan det måles og sidder den et sted hvor man ikke kan måle en forskel, så gør den ikke en forskel.

Men hifi hobbyen er da sikkert mere spændende hvis man har vrang forestillinger og prøver at løse en gåde der ikke eksisterer.

Måske burde det indlæg her ligge i "Dagens griner" da hans egen idé, forestilling, påstand støtter hans egen hypotese.
Og så bliver det vist ikke ret meget mere kvajet ohnono

Og endnu en gang kommer han med eksemplet med at parallelkoble en lille kondensator med en stor for på den måde at få en kondensator med andre egenskaber.
Hvis man er teknikker, så ved man vel at det der sker er at impedansen bliver mindre ved højere frekvenser og det er det der kan ændre lyden.
Det har igen intet med materiale klang at gøre eller andet hokus pokus end modstanden.
Og endnu engang kan dette også nemt måles.

Det er så enkelt at det er logik for dem på billedet herover.

- - - - - - - - - -
Bilag:

Membranole & Møffe på hificentralen ! 20 aug 2022 19:36 #16464

• Thomas
Gad vide om ham Membrantossen ikke snart er færdig med sit "lyd-signatur"/"Materiale-klang" og andre dumheder.
Han må snart ha opfattet at ting der ikke eksisterer er umulige at bevise.

- - - - - - - - - -

Membranole & Møffe på hificentralen ! 20 aug 2022 22:42 #16465

• Gnidske
  • Gnidske's profilbillede
  • Modtagne Tak: 5
Nope, han er fatsvag i ekstrem grad :-D

Sidste redigering: af Gnidske.

Membranole & Møffe på hificentralen ! 23 aug 2022 14:58 #16478

• Thomas

- - - - - - - - - -
Bilag:

Membranole & Møffe på hificentralen ! 23 aug 2022 15:05 #16479

• Nydmusik - Tager en pause
  • Nydmusik - Tager en pause's profilbillede
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
  • Modtagne Tak: 21
Den figur har høj sandhedsværdi. Evt. suppleret med et sidste element: dyrt så fremhæves lydmæssige fordele (selvom de ikke kan høres)

"Møffe" & Tåben på hificentralen 24 aug 2022 18:13 #16484

• Thomas

Sådan et lille forsigtigt gæt er at Elektrofix = Møffe :-D :whistle: coffee

Ja det var jo så en og samme person.
Som egentlig heller ikke rigtig har forstået hvad det hele går ud på mht testene her på siden.

Men man kan da prøve engang mere = Kan det ikke måles kan det heller ikke høres.
Kan det måles er det ikke sikkert det kan høres.

Endnu engang bliver der skrevet ting som er helt ude i hampen. En kondensator parallelt med en anden kan måles det ved de fleste. En modstand parallelt med en anden kan måles det ved de fleste også.
Det er utroligt at det kan være så svært at forstå at det der kan måles på signalkabler ligger så langt nede at det overhovedet ikke vil kunne høres.

Men vi poster da denne video endnu engang

Men Hificentralen er da så også det helt rigtige sted for Møffe/Elektrofix, for der er snakken/debatten jo som den har været i 30 år og dermed forskel på hvad som helst. ohnono

- - - - - - - - - -
Bilag:

Membranole & Møffe på hificentralen ! 24 aug 2022 19:54 #16485

• Thomas
Og nu begynder Lydørgen med Duelorts ROSE igen ohnono :silly: :blink:
Og Kaj vender og drejer alt så hans tåbelige blog ser ud som om det er den evige sandhed.

Kunne de gamle superlyttere ikke se at diske op med noget brugbart, fremfor at vende alt på hovedet for at få det til at passe ind i deres.

Der er vel ingen der tror på at en 70-80 årig har så skarp hørelse så de kan høre alle de latterlige påstande.

Får det aldrig en ende !! Incl hjemmestrikkede idiotiske sammenligninger med alt muligt andet, der intet har med hifi at gøre. (Roser, vin, mad osv)

- - - - - - - - - -

"Møffe" & Tåben på hificentralen 25 aug 2022 19:00 #16489

• Elektrofix
Dette med at Møffe og Elektrofix er den samme, er jo alene ud fra en subjektiv betragtning. Ingen beviser. Tiltrods herfor udblameres ligesindede HI-FI hobbyfolk som idioter. det er da godt at det der foregår på Centralen, kan holde gang i skriverierene på Thomas2Y.
Det kan til stadighed undre, blandt hobby-folk, at det kan være så voldsomt for indehaveren af H2Y, at andre gør sig nogle iagttagelser, og beskriver disse.

Hvad er der galt i dette..?

Da Møffe for 30år siden stiftede bekendtskad til Duelund, syntes jeg at det meste var noget absurd sludder, eller idet mindste, noget i praksis ugennemførligt vås.
Har så herefter, modstræbende, ved nogle lejligheder lagt øre til et par set-up's efter "Duelund-Dogmerene", og måtte bare erkende at her er der en detaljerigdom og klarhed, dybde og ægthed som aldrig før iagttaget. beklager meget. Kabler er noget vrøvl, sagde han på et tidspunkt. Målbart, måske, men hvordan måler man.

Målingen ved modfase/difference signal er prøver her i praksis, dog med forstærker kredsløb. Kommer der "0" ud er produktet neutralt, så langt så godt.

Min erfaring er at, en kort signalvej, uden for meget hurlumhej, samt et et højttalersæt der er impedans og fasekorrekt bare lyder korrekt. Hvad er korrekt...?

Det må (subjektivt) være når indspilninger står så autentisk som muligt. Rum.

Måske skulle Møffe, Elektrofix, eller Jeg oprette et forum, hvis eneste formål (som H2Y) bare med modsat fortegn, at håne og foragte alle som kompenserer for fejl og dårlig formåen ved hjælp af DSP. Eller bare håne dem som kan iagttage småforskelle, i lyden ved indsætning eller fjernelse af enheder/komponenter.

Hvorfor drives ET forum, kun på foragt for andres iagttagelser...?

Møffe og Elektrofix's sammenfald er jo kun en iagttagelse af Hr. Thommas. dette har ført til en konklusion baseret på subjektive iagttagelser, men hvor er beviset for denne påstand...?

Husk at vi, når tid kommer, skal have et prøvelytte sjov sammen, dette kom istand i sommers, medens jeg henslæbte tre uger på min gaard i Provence. Den særdeles venlige og forstående Hr. Grumpy har fornyligt mindet mig herom.

Giver P.M. når tid kommer. Naturligvis med et gensidigt genlyt hos Møffe eller tilsvarende.... En smagsprøve på Jens' købmands gode ØL er vel ikke at foragte, skønt disse hverken er tilsølet med lindolie eller kompenceret synder og sammen med DSP...:-D :-D

:)

Membranole & Møffe på hificentralen ! 25 aug 2022 19:56 #16490

• Thomas
Beviser på at Møffe og elektrofix er den samme, tjae jeg ved det ikke men vi har en fælles ven ;-)

H2Y handler ikke kun om at svine andre til der har en anden mening, nej det handler om at få manet alle tåbeligheder i jorden så hifi kan blive interessant for mange flere.
Ubeviselige påstande og indbildning har været vejen frem/denatten i mange år, men nu er gode måle muligheder blevet hvermandseje og det er godt for nogle men surt for andre.

Der bliver sjældent/aldrig svinet til med mindre der er en grund, så jeg vil nærmere kalde det at give igen af samme skuffe - og det er også surt for nogle. Jeg lyver dog aldrig når jeg gør det ;-)

Duelund har jeg selv snakket med, chattet meget med på dengang gode hifi4all, besøgt ham i lejligheden, besøgt hans kælder, lyttet til hans sidste setup som man må formode indeholdt sidst nye ideer.
Netop at lytte til hans gode lyd, er endnu mere benzin på mit eget bål, som få så kan li.

Ideen med et forum mere synes eg er rigtig god og hvis formålet er som du skriver, at være imod DSP osv så vil jeg og andre naturligvis gøre hvad man kan for at modbevise det - hvis det altså er nødvendigt :-p

Mht beviset på at Møffe og Elektrofix er en og samme person kan nok ikke frembringes med billede, men endnu engang så har vi en fælles ven, jeg kender dit navn, jeg ved hvor du bor osv men det hører i følge mig ikke offentligheden til via siden her ;-)
Er Møffe ikke Elektrofix, så har jeg bare taget fejl og det skal jeg da med det samme undskylde.

Jeg rører ikke alkohol og egentlig heller ikke linolie, men selv kaffe som jeg er helt pjattet med og forbruger ca 1 liter af om dagen, kan ikke lokke mig til at lytte musik eller andet, med en eller flere personer der er så utilfredse med den måde jeg svarer igen på og ellers prøver at modbevise ting som dette.

Som endnu mere opkast i samme spand, kan jeg fortælle at jeg har i sinde at blive ved med at modbevise det jeg synes er tåbeligheder - og det også selvom jeg skulle ende op med at sidde på denne side ganske alene ;-)
Snakken om forbedringer som der intet bevis er på, har kørt i årevis og jeg (og andre) synes det er på tide at bøtten vendes og det kan man i dag med alle de programmer, måleudstyr som alle kan komme i besiddelse af.

Læg i øvrigt mærke til at jeg altid har sagt at det er helt op til alle selv, om de vil bruge en masse penge på kabler, tilbehør osv og de må også godt opleve en forskel da det er så naturligt som at drikke vand, men lad være med at gøre det til en sandhed hvis ikke der er et bevis ;-)
(læs evt JanHP´s indlæg her:) Indlæg #16486

Når alt kommer til alt, så er målet vel som du selv skriver; Så god lyd som muligt, holografisk lydbillede hvor man glemmer alt om elektronikken.
At andre er til mere bas som f.eks Cerwin Vega, eller kan li JBL´s tykke bas og pirkende diskant, ja det skal de bestemt have lov til.

Men det er næsten direkte dumt at sige at DSP ikke duer, u-modificerede kl.D forstærkere ikke kan spille hifi og slet ikke med SMPS, u-modificerede enheder heller ikke kan spille hifi og almindelige kabler ødelægger lyden og næsten i samme åndedrag peger på denne som en fremragende højttaler som består af netop det.

P.S. Har i øvrigt også hørt vores fælles vens anlæg op til flere gange ;-)

- - - - - - - - - -
Bilag:

Membranole & Møffe på hificentralen ! 25 aug 2022 22:24 #16492

• Elektrofix
Så må vi hygge sludre spille god musik, uden andet en en god koptår kaffe og måske en kage....

Membranole & Møffe på hificentralen ! 25 aug 2022 22:45 #16493

• Thomas

Så må vi hygge sludre spille god musik, uden andet en en god koptår kaffe og måske en kage....

Jeg rører ikke alkohol og egentlig heller ikke linolie, men selv kaffe som jeg er helt pjattet med og forbruger ca 1 liter af om dagen, kan ikke lokke mig til at lytte musik eller andet, med en eller flere personer der er så utilfredse med den måde jeg svarer igen på og ellers prøver at modbevise ting som dette.

- - - - - - - - - -

Leveret af Kunena Forum