Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE:

Membranole & Møffe på hificentralen ! 25 aug 2022 23:31 #16494

• Thomas
  • Thomas's profilbillede Emne forfatter
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK6
  • Modtagne Tak: 130
Dette indlæg viser jo tydeligt hvad problemet er

Det er jo bevist masser af gange at signalkabler intet gør og så skal ham Lydjørgen endnu engang dreje tingene hen på noget andet. .
Kunne han så bare diske op med bare en lille smule bevis - bare lidt.
Men nej, det er kun snak, falske videoer, skrive svinet om mig, JanHP, Nydmusik, ASR, Amir, ja stort set alle dem der ikke er enige i det han ikke kan bevise.

Hallooo, den gik for 20 år siden, hvor de færreste havde mulighed for at kontrollere det selv, andet end med upålidelige ører.
Havde den ene hørt en kæmpe forskel, ja så hørte den næste det også for man ville bestemt ikke være "dårligere" , hverken med anlæg, hørelse eller andet.
Og så kørte toget ellers nogle år og det kørte så stærkt at nogle af passagererne nu kunne høre hvilken vej sikringerne i apparaterne vendte :silly:

Lige pludselig kom der nogle personer og et forum og bremsede det tog ! Og der var mange der stod af toget (og af hifi2you (heldigvis vil jeg sige)) for det meste af det de havde oplevet (bildt sig selv ind) kunne lige pludselig modbevises med både billeder, målinger osv - Og modstand ? Nej det skal der bestemt ikke være - Det bryder man sig da ikke om. (Man kan jo nævne en blog) coffee

Ting tager tid og det har taget 30-40 år at bygge en masse oplevelser, overdrivelser, påstande, hekserier op, med hifi magasiner, reklamer og diverse fora og det tager sikkert langt tid at pille det meste ned igen, men det bliver nemmere og nemmere at modbevise pga meget bedre muligheder.

Og når man f.eks har solgt flere forskellige sæt signalkabler med returret og kunder kom tilbage og havde valgt det dyreste af dem og så senere finder ud af at den eneste forskel der var på kablerne ud over prisen var farven, ja så begynder man at undersøge tingene + man bliver klar over hvad en farve/pris kan gøre ved ens opfattelse.

Og selvfølgelig har millioner af mennesker oplevet en forskel der ikke var der, det er helt naturligt og om noget tid vil der være millioner der ikke oplever en forskel, fordi de er blevet mere bevidste om netop påvirkning osv. + meget nemmere selv kan tjekke det.

Men det er meget sjovt, grænsende til det komiske, at skriverierne her på siden opfattes som at der ikke er forskel på noget som helst, for intet er mere forkert.

- - - - - - - - - -
BEVISER ER VEL DET ENESTE DER BEVISER NOGET !
Bilag:

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Sidste redigering: af Thomas.

Membranole & Møffe på hificentralen ! 26 aug 2022 08:30 #16495

• Miki
  • Miki's profilbillede
  • Modtagne Tak: 54
Er der mulighed for at holde våbenhvile en uges tid.pray777
Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Membranole & Møffe på hificentralen ! 26 aug 2022 10:49 #16496

• Thomas

Er der mulighed for at holde våbenhvile en uges tid.pray777

Ja det er nok en god idé og noget længere end en uge :-D
For det vælter da ind med direkte dumme ting.

- - - - - - - - - -
Bilag:

Membranole & Møffe på hificentralen ! 18 sep 2022 19:18 #16557

• Thomas
Selvtilliden fejler i hvert fald ingenting - altså virkelig ingenting

Men det er der så noget andet der gør, for den er da mere eller mindre stukket fuldstændig af.

Lydsignaler ved 1 Ghz...... Ja eller 10 Ghz.
Der røg den sidste promille "respekt" for det fjols !

Og så kan man jo lige høre en skive ;-)

- - - - - - - - - -
Bilag:

Membranole & Møffe på hificentralen ! 18 sep 2022 19:37 #16558

• Nydmusik - Tager en pause
  • Nydmusik - Tager en pause's profilbillede
  • Bruger er blokkeret
  • Bruger er blokkeret
  • Modtagne Tak: 21
Som du sikkert erindrer, så går jeg ikke ind i diskusion med herren der, MEN når han nu siger, at der selvfølgelig er forskel på hvordan noget lyder (underforstået af mennesker dvs. i området 10-20 kHz - forudsat man er et barn) NÅR nu der er målelig forskel i GigaHertz-området, så falder det jo fint i tråd med store dele af Hgh-End branchen. Der hvor man tager en teknologi der virker under helt andre omstændigheder end i det menneskelige hørbare område, og så tillægger det en betydning i det hørbare område. Den tro er en tro, og det kan mere logisk tænkende mennesker ikke bringe dem ud af opfattelsen af.

Svarer det ikke til, at hvis en person lærer at bjæffe ret præcist som en hash-hund, en hund der er trænet til at dufte narkotiske stoffer i kufferter f.eks. en lufthavn, ja så må den person også kunne dufte det samme som hunden. Næh-nej, sådan fungerer sagerne ikke, det er vel logisk nok.

Membranole & Møffe på hificentralen ! 18 sep 2022 20:50 #16559

• Thomas
Ja vi tænker nok det samme når det kommer til stykket.
Men som jeg har ment og skrevet i snart mange år, så synes jeg hifi debatten meget er blevet til søgen på undskyldninger og tit dybt tåbelige undskyldninger fremfor bare en smule erkendelse.
Se bare diverse test, der er ikke skyggen af erkendelse i noget som helst men mange mange, rigtig mange forsøg på at finde undskyldninger.

Her er der f.eks et mislykket forsøg på at nedgøre mine test og for den sags skyld også Janhp´s.
Men i stedet for at nedgøre og prøve at højne sig selv, så burde de forskellige meget kloge personer komme med løsningen i stedet.
Det kunne være at anbefale musik når nu det brugte ikke opfylder de få personers strenge krav.
Det kunne også være en ide til testopstilling, selvom den brugte opstilling ikke lige var til at skelne fra en urørt fil for nogle som helst.

Det er jo ganske surt og ærgerligt at der ikke er nogle (ud over dig, Nydmusik) der f.eks siger; Det var sa...s, der er jo ingen forskel uanset hvordan man prøver og så måske prøve at finde ud af hvorfor der ingen forskel er/var, i stedet for at forsøge at finde fejl ved metoden/testen.

At nedgøre diverse test, hæve sig over alle andre, uden at komme med noget brugbart kan f.eks gøres sådan her ->

- - - - - - - - - -
Bilag:

Membranole & Møffe på hificentralen ! 18 sep 2022 21:07 #16560

• Elektrofix
  • Elektrofix's profilbillede
  • COM_KUNENA_SAMPLEDATA_RANK3
  • Modtagne Tak: 1
Der skulle nok have stået: "målesignal" i stedet for "lydsignal"...

edit. den slags tåbeligheder skal naturligvis påtales og rettes.

Sidste redigering: af Elektrofix.

Membranole & Møffe på hificentralen ! 18 sep 2022 23:20 #16561

• Thomas

Der skulle nok have stået: "målesignal" i stedet for "lydsignal"...

edit. den slags tåbeligheder skal naturligvis påtales og rettes.

Nej for det ændrer ingenting.
Målesignal ved 1 Ghz vil fortælle noget om et signal der intet har med hifi at gøre og det er vel det der snakkes om ?
10 Ghz gør det ikke bedre.
Hvorfor prøve at trække det hen hvor det ingen mening giver ?

Ethan Winers Null Tester er ikke til at komme udenom uanset hvad man gør.
Det er muligt at der vil kunne vises en forskel med et målesignal på 1 Ghz, ja det er så godt som stensikkert, men hvad skal det bruges til ?

Der er 0% forskel i lyden på de 2 kabler uanset hvordan man vender og drejer det, det er kun fjolser der prøver at finde en "løsning" på et problem der helt åbenlyst ikke er der.

Der er selvfølgelig den mulighed at den Null Tester slet ikke er forstået.
Den er ellers lige ud af landevejen.

Men ok, jeg så da også en måling på et strømkabel (til hifi) hvor der blev målt noget med RF transmission ved 3 Ghz eller sådan noget og det kan jeg da godt se giver mening når det skal bruges ved 50 hz (+/-)

Man skal alligevel nok passe lidt på at det hifi ikke stiger én til hovedet.

Ellers ender det med at man ligeså godt kan sætte denne på.

- - - - - - - - - -
Bilag:

Membranole & Møffe på hificentralen ! 19 sep 2022 09:50 #16564

• Miki
  • Miki's profilbillede
Da jeg var en frisk ung mand, konstruerede jeg nogle effekttrin til 10.4 GHz båndet. Det er altså en helt anden måde at arbejde på, i forhold til at lave ting til Audio. Det er to vidt forskellige områder som det ikke rigtigt giver nogen mening at sammenligne.
Miki er vred, hvid, gammel, ciskønnet mand, med kort uddannelse og lav kulturforståelse

Sidste redigering: af Miki.

Membranole & Møffe på hificentralen ! 19 sep 2022 10:59 #16565

• Thomas

Da jeg var en frisk ung mand, konstruerede jeg nogle effekttrin til 10.4 GHz båndet. Det er altså en helt anden måde at arbejde på, i forhold til at lave ting til Audio. Det er to vidt forskellige områder som det ikke rigtigt giver nogen mening at sammenligne.

Så skulle du se en "Jeg ved alt og ingen andre ved noget som helst" mail, jeg har fået i dag af Torben Kristiansen.

Det er simpelthen hovedrystende at man kan bilde sig selv så meget ind og tro på det. Og så blive ved med at tro på det, trods flere og flere modbeviser.

Den mail indeholdt f.eks dette:

Men erfaringerne fortæller noget andet, de fortæller bl.s. at jeg kan lave lyden om med ganske simple midler på kort tid

Det er simpelthen til at få kvalme af :sick:

- - - - - - - - - -

Membranole & Møffe på hificentralen ! 19 sep 2022 17:40 #16569

• Thomas
Måske skulle denne tråd omdøbes til Membranole, Møffe og Kaj ?

Så vi lige kan få de sidste vigtige ting ad vide om ham som f.eks hans nu store motorviden

Ja ja, jeg vil mene at alle der har rodet med knallerter, crossmaskiner osv, uden tvivl ved det som Kaj nærmest mener er særskilt viden.

Og husk nu at kigge på Kajs livsvigtige blog ! Alle vil kunne lære noget ved bare at kaste et kort blik på den store verdens blog !

kajmogensen.dk/Kajsklumme.html

P.S. Husk nu at motorer (bil osv) ikke kan sammenlignes med hifi, men det kan verdens havene ohnono coffee
Kaj bliver nok hifi´ens Columbus som finder hifi´ens dybe hemmeligheder. (Evt sammen med Torben Kristiansen)

- - - - - - - - - -
Bilag:

Membranole & Møffe på hificentralen ! 19 sep 2022 20:16 #16570

• Thomas
Tjae, når alen lange og rigtig mange skriverier plus et hav af fine målinger på sin hjemmeside, viser sig at være lige til at skylle ud i toilettet og man så ikke kan komme videre, så er man jo nødt til at skrive om Hifi2you på sin blog.
Hvad skulle den gamle halvdøve mand da ellers tage sig til ?
Tydelig forvrængning i musik kan han ikke høre.
Forskelle i testene her på siden kan han ikke udpege.
Ja så er der vel kun en ting tilbage når nu stort set hele hjemmesiden alligevel ikke duede. Og det er så igen at skrive negativt om mig og hifi2you.
Ja det er sgu surt ikke at kunne være alle vegne med sin enorme viden. coffee

Og så må det da alligevel være opløftende for denne utroligt vidende mand der kunne fange pilottonen på gehør og høre 21 khz , at der kommer langt flere test fra flere forskellige kanter her på siden, så der er lidt mere fyld til den vigtige blog.
Så må vi se om evnerne rækker til at modbevise tingene her på siden på en brugbar måde.
Indtil videre har de kun rakt til negativ skriveri om siden her (Altså efter han ikke deltager her) og så arbejde i Elgiganten.

Og ja helt rigtigt er der folk der tror jorden er flad, men det er nok samme typer som ikke er kommet videre og også tror der er forskel på signalkabler.

- - - - - - - - - -

Membranole & Møffe på hificentralen ! 20 sep 2022 10:48 #16572

• Miki
  • Miki's profilbillede
Spild af tid at diskuterer med dem. Den ene, fremragende dygtig og har erfaret det hele objektivt igennem egne ører. Den anden, efter eget udsagn som ung og uden uddannelse, var for overkvalificeret til at få et arbejde hos B&O. Tja, det er nok mere sundt, at skrue på noget hi-fi og lytte til lidt musik i stedet for.

Membranole, ........... og KAJ !! 20 sep 2022 13:28 #16573

• Thomas
Ja det er nok spild af tid men det er nu meget sjovt.
Men underligt at 2-3 personer så gerne vil forpeste hifi debatterne med ting som egentlig ikke har noget med hifi at gøre, men udelukkende forsøg på at sætte sig selv højest.
Og sætte sig selv meget højt ved at nedgøre det de ikke kan stille noget op imod, eller med fortælle om ekstremt audiosensitive kærester, ubeviste påstande osv osv osv.
Hifi bedebatten er godt nok blevet underlig, men det bunder nok i stædighed og mangel på erkendelse - evt skyggeklapper.
Og så bliver det drejet hen på latterlige ting som Columbus der opdagede bla bla bla.

Jeg forstår bare ikke at hvis det er så stort (enormt) et problem for de pågældende, hvorfor de så ikke selv forsøger på samme måde.
Havde jeg fået kastet mine egne test i hovedet, så havde jeg da omgående forsøgt at finde ud af hvorfor der ingen forskel er, fremfor at lede efter fejl i en opstilling der ikke kan skelnes fra en original indspilning.
Og det var faktisk lige præcis det der skete, jeg blev selv testet ubevidst og blindt, men i stedet for at polere min stolthed, så synes jeg det blev sjovt og interessant ;-) coffee
Og derfor div. test :-p

- - - - - - - - - -

Membranole, ........... og KAJ !! 20 sep 2022 14:03 #16574

• Elektrofix
  • Elektrofix's profilbillede
  • Modtagne Tak: 1

Ja det er nok spild af tid men det er nu meget sjovt.
Men underligt at 2-3 personer så gerne vil forpeste hifi debatterne med ting som egentlig ikke har noget med hifi at gøre, men udelukkende forsøg på at sætte sig selv højest.
Og sætte sig selv meget højt ved at nedgøre det de ikke kan stille noget op imod, eller med fortælle om ekstremt audiosensitive kærester, ubeviste påstande osv osv osv.
Hifi bedebatten er godt nok blevet underlig, men det bunder nok i stædighed og mangel på erkendelse - evt skyggeklapper.

Det klarer du da meget godt, ved at latterliggøre Kaj og Membranole. ;-)

Skyklapper fsa. at andre uddrager erfaringer, som man ikke selv har opnået, eller at man går den rationelle, videnskabelige vej. Men videnskab beror på opdagelser der udforskes.

Jeg har tidligere nævnt at Rasmus Seebach ALDRIG kommer til at lyde bare nogenlunde, uanset hvor meget sølv, lindolie, DSP eller andet der tilsættes.:-p

Ser frem til forsat objektiv tilgang til vor fælles hobby....

Leveret af Kunena Forum